Author Topic: Инвестиционни намерения на СО по трамвайните трасета  (Read 34472 times)

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2494
    • View Profile
Преди известно време с Емо имахме спор в темата за маршрутните промени относно ефективността на ТМ трасето към Месарницата (Хан Кубрат) и смисъла от възстановяването му. Тъй като приемам спора като градивен, не искам да обиждам никого с мнението си, просто ми е интересно какво мислят останалите участници във форума относно последните инвестиции на СЕ в РП.
Аз изложих позиция, че за мен строителството на РП, които дублира МД2, е тотално безсмислено при положение, че има трасета, които се нуждат от спешен ремонт. При сега създалата се ситуация имаме:
а) Пари, изхарчени за временно трасе по ул."Струга", което както е тръгнало ще се ползва 3-4 години и ще се извади.
б) Разходи за възстановяване на ухото при надлеза, при положение, че ТМ9 е закрит, а ТМ1 се дублира от ТМ6 и 12, както и местоположението на МС Мария Луиза. Добавям и традиционно ниския пътникопоток до тази спирка и наличието на алтернативи.
в) Безсмислено разкарване на ТМ7 на интервал от 5/6 мин до МС Хан Кубрат - отново се дублира метрото. В същото време обслужването на Борово се влошава.

Много по-умно щеше да е да се постави S-ка на бул."Витоша" преди Аптека, за да може 5ХХ да влязат в екплоатация по линия НДК-Борово.

Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline Metan

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 789
    • View Profile
Много е относително да се говори за инвестиция от страна на СЕ, защото (доколкото гледам как е по договор) след като се разкопае даден участък за строеж на метрото, след като строежа завърши, инфраструктурата на ниво земя трябва да се приведе във вида преди започване на строителство. Това трябва да е заложено в договора за строителство на метрото. По този начин въпросът е не защо се строи трасето до бившата Месарница, а защо не се възстанови релсовия път по Черни връх от Кръста до Хемус и по Ломско шосе от Месарницата до Бели Дунав (с отклонението до Силянов). Колкото и да не се използва сега и да дублира до някъде трасето на метрото, това е готов релсов път, който (веднъж построен) не изисква никакви по-сериозни инвестиции (особено ако няма движение по него). При един ремонт, авария или при по-добри времена по вече построения релсов път може да се движат трамваи, а сега ако се налага спешна ремонтна дейност, не може да се осигурят алтернативни маршрути. В дългосрочен план има още много предимства, но сега всичко се прави на парче и се гледа максимум 1 мандат напред.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6062
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Според мен темата е доста добра и актуална, с оглед на пръскане на средства за трасета, които от години нямат достатъчен пътникопоток. Лично според мен, тези средства можеше да се вложат в две направления. Едното направление е ремонт на участъци от сегашните трасета, като това до Орландовци  или трасето до Западен парк в участъка Вардар - 10 ДКЦ. Другото направление е заделяне на средствата и влагане в изграждане на новите трасета като например това до Дървеница. Но лично според мен възстановяването на Месарницата беше грешка, защото в доста голяма близост до това обръщателно колело са и н-з. Надежда и Струга.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15423
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
По логиката на Метан, всяко трасе трябва да има успоредно резервно в случай на Апокалипсис по основното. Емил_1968 и май не само той многократно е заявявал, че резервни съоръжения винаги са от ползва, в твоят коментар (@Метан) също има донякъде резон, но в конкретния случай за начало на темата три обръщала на близки места са повече от ненужни, както и не може да се изградят на всички линии трасета-дубльори. Ломско шосе най-вече по ОУП има коренно различен напречен профил и трамваят е изместен, по Черни връх също нямаше нужда от него, а трасето там е проблемно откъм експлоатация (най-вече нуждата от мотриси, които могат да го преодоляват, което си е пак косвен разход да имаме такива трамваи в изправност).
Та и аз съм на мнение, че средствата и насочването им към инвестиции в инфраструктурата могат да са далеч по ефективни и оптимизирани. ;)

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2494
    • View Profile
Извинявам се, че бях забравил да добавя възможен отговор, че и двете трасета са смислени. Сега мисля, че всички възможни варианти за изброени, но ако се сетите за още нещо, с радост ще го добавя като опция.
В реда на мисли за ремонти на други трасета - има ли възможност да се обособи трасето между Западен парк и бул."К.Величков"? Мисля, че това би било доста полезно от гледна точка на скоростта на движение при наличието на нов, независим релсов път.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15423
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
За градските условия все пак жп трасетата не са много удачни от естетична гледна точка. В този участък движението е автономно без задръствания и пречки пред трамваите. При ремонтиран и поддържан релсов път пак може да се повиши скоростта на придвижване, без да се създава изкуствена бариера за напречното движение между двата тротоара...

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 824
    • View Profile
    • Email
Има два аспекта на въпроса. Възстановяването на обръщалото при месарницата е включено при договора на строителството на метрото, така че не е някаква финансова загуба поне не за предприятие Столичен електротранспорт. Макар че можеше проекта да не предвиди това възстановяване, то по скоро е плод на болните амбиции на Столичен електротранспорт. Другия аспект е промяната на 1 и 7. Промяната показва глупаво мислене как да се експолатира релсов път от страх да не се закрие а не от някаква необходимост. Особено маршрута на тм.1 по Струга е лишен от смисъл, но пусти страх някой да не махне релси. Хем да имаме трамвай до месарницата но и трасето по Струга да се експолатира За колелото на месарницата може и да е хубаво да има още едно колело но точно тм7 какво точно печели с тая една спирка.
По принцип трамвайния релсов транспорт трябва да има цялостна схема и развитие съобразена с другите видове транспорт. Това обаче трябва да се реши от Столина община, а не от тясноведомствените интереси на Столичен електротранспорт. Защото е ясно че тея промени на трамваите, както и кандидатстването за глупавото за мен трамвайно трасе по Габровски са плод на гореспоменатото предприятие. Няма да има и никакво развитие на нормалнорелсовите трамваи в София пак  поради същите причини. Общо взето личните интереси са поставени над обществените.

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7937
    • View Profile
Единствено ненужно обръщало е Струга , но и то все пак се ползва за маневри ,въртенета и тем подобни.
Можеше и без него .
При временната организация можеше 9 да е с маршрут Хладилника - гарата -Иван Вазов ,7 с маршрут - Борово - гарата - Лозенец. Движението щеше да е по-малко натоварено и трамваите на по-малък интервал .1 и 6 можеше да са временно закрити.

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2494
    • View Profile
Според мен точно обръщалото на Струга е най-полезно, защото скъсява излишния пробег между гарата и надлеза. Когато ТМ9 вървеше по класическия си маршрут, той беше почти празен до ул."Клокотница".  Освен това, когато беше затворен Лъвов мост нямаше как да стане предложеното от Жоро, разкарването на всички линии до Орландовци сигурно щеше да изхаби повече ток.
За трасето към Дървеница - много е съмнително какво точно ще се постигне и дали ще има достатъчно натоварване. Времепътуването от МС Г.М.Димитров до Попа ще е около 20 мин, което при наличие на метро изобщо не е конкурентноспособно. Друг е въпросът, че такава линия може да е от полза за Дианабад. Затова мисля, че преди да се започне строителство трябва много внимателно да се проучи ползата от трасето, за да не стане както в Надежда хората да си искат автобуса.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 16892
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Единствено ненужно обръщало е Струга , но и то все пак се ползва за маневри ,въртенета и тем подобни.
Можеше и без него .
При временната организация можеше 9 да е с маршрут Хладилника - гарата -Иван Вазов ,7 с маршрут - Борово - гарата - Лозенец. Движението щеше да е по-малко натоварено и трамваите на по-малък интервал .1 и 6 можеше да са временно закрити.

Да, напълно съм съгласен с теб и помня когато още го беше предложил. Сега е пълно с ненужни стрелки. Е след толкова години, най-накрая има поне спирка.
мур

Offline tm0

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2643
    • View Profile
Сега, когато вече имаме метро и то измести трамваите, стигнахме до един отдавна коментиран проблем. Липсата на нови трасета, които не са били изграждани през всичките тези години, сега се отразява в наличие на трамвайни маршрути с икономическа неоправдана експлоатация. Дублират и са бавни; технологично вече не позволяват да бъдат скоростни. Да добавим всички дестинации, които изброихте и не са били постепенно подменяни релсите. Понеже става въпрос за участъци, които стигат до крайградски части на София, а там няма метро, сигурно ще стане следното. Като намерят пари за ремонт на трасето на трамвай 10 по Стамболийски, ще изключат участъка и ще подсилят автобусните линии в съседния периметър. По подобие и за Орландовци. Мен ми се струва, че допитване, в рамките на няколко съседни общини, при строеж на трасета и пускане на автобусни линии, е барометър за нагласите на хората. Тази връзка на хората с многото идейни проекти, каквито са и автобусни линии 5--, я няма. Проблемът е, че всичко изисква средства, че това е на добра воля, че мненията са непредставителни, поради малкото пожелали да "гласуват". Затова така стана с желанието на управляващите да натъпчат хората в Надежда в довозващата трамвайна линия 6. После се правят експериментални промени за по шест месеца в автобусите и бавно, след сериозно губене на време и пътници, става нагаждане по желание на живеещите. Така че, за да имаме трамваи, нека строят нови трасета, където има перспектива. Някъде старите периферни участъци ще трябва да се сменят, а просто централните няма да се използват (Витошка). За трамвайна линия 5 чакат две хиляди и не знам си коя година, когато по това направление ще има метро. До тогава Инеконите ще се разбиват по наужким освежаваните релси всяка пролет и есен, докато станат бивши нови. Значи пак да повторим - нужно е да се ремонтират релсите в Западен парк и Орландовци.
Никога не се съгласявайте на оперативни интервенции,преди да е потвърдено състоянието ви от лекар с друга специалност,както и от личния ви лекар.Четири цифрено число са хората,осакатени като животни с фалшиви диагнози!Нито една институция на желае да защити правата ви... Радио Реакция

Offline DidoGO

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 543
    • View Profile
    • Email
И двете колела смятам за ненужни. След гарата посока надлез Надежда, освен 6 и 12, не смятам че нещо има място.

Offline titijoji

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 181
    • View Profile
Трасето по ул. Струга трябваше да го оставят като резервно. Дори и да не се ползваше, не е нужно непременно да се демонтират релсите. Но само едно не разбрах кому е нужен този експеримент с нова спирка Централна автогара и то само за една линия в едната посока, при все това обратното е невъзможно, камо ли по М. Луиза да има спирка за автогарата?

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 533
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Аз не мога да се примиря със следната манипулация: Надлез Надежда-Хан Кубрат е част от проекта за метрото и едва ли не, възстановяването е безплатно. А от Хан Кубрат до Бели Дунав е излишно и възстановяването не е част от проекта за метрото...
Използват се абсурдни доводи за всичко, което се прави и номерът минава...

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6727
    • View Profile
Абсурдно е да се строи трамвайна линия по Ломско шосе. Трябва да сме повече от доволни че построиха трасето по Жеков а не задраскаха трамвайния транспорт в цялата северозапдна част на София.

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 533
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Не ме разбирай погрешно, не съм на мнение, че трябва да се възстанови цялото трасе по Ломско шосе. Просто ме кефи как една част се обявява за ненужна, а друга - за безплатна.

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7937
    • View Profile
Имаше идея по Хан Кубрат да се изгради трасе , което да се върже с това по Христо Силянов.Дали трасето до месарницата не е възстановени именно заради тази идея?

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12338
    • View Profile
    • Email
Имаше идея по Хан Кубрат да се изгради трасе , което да се върже с това по Христо Силянов.Дали трасето до месарницата не е възстановени именно заради тази идея?
Предполагам, че е било алтернатива на изпълненото трасе по Ген.Жеков. А иначе Хан Кубрат плюс бъдещият пробив от кръговото при МС Ломско шосе покрай гробищата на Бакърена фабрика ще формират южния обход на Надежда, който трябва да поеме транзитния трафик. А този трафик ще се увеличи при изграждане на магистралата от Калотина, която излиза на СОП при Ломско шосе.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15423
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Оффтопик: Магистралата от Калотина ще минава с надлез над Ломско шосе след ВолуЯк и ще има пътен възел със СОП чак в началото на ССТ. ;) Иначе за Ломско шосе няма какво да коменираме дори, а метрото пропуска само две спирки спрямо трамвая преди.

//Dragon: няма такова удоволствие, като да те поправя :)
« Last Edit: 19.10.2012, 17:07:49 by Dragon »

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2494
    • View Profile
Имаше идея по Хан Кубрат да се изгради трасе , което да се върже с това по Христо Силянов.Дали трасето до месарницата не е възстановени именно заради тази идея?
То хубаво има идея и тя не е никак лоша, но не трябва ли да се реализира цялостно, а не на парче. Маршрут от Връбница-1 по ул."Хан Кубрат" и от Триъгълника към центъра едва ли щеше да бъде толкова оплюван.
За участъка между бул."К.Величков" и ухото на ТМ10 ми стана ясно, че няма смисъл да се обособява. Той наистина не е конфликтен, но ме съмнява, че ще се повиши средната скорост на движение, ако се ремонтира релсовият път. 
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775