Author Topic: Инвестиционни намерения на СО по трамвайните трасета  (Read 39398 times)

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 850
    • View Profile
    • Email
А кой у казал,че трасето ще се закрива.Едва ли някой би посмял, особено след като официално беше обявено преди няколко години,че пътникопотока е силно увеличен по 8.
Защото трасето през тунела е строено като временно, по разните устройствени планове не съществува - ако погледнеш ОУП на Люлин-център, трасето на тм 8 го няма, а е оцветено в зелено. Не бих се учудил и да върнат разни земи на реститути върху него: https://www.sofia-agk.com/ServerFiles/Zoomify?url=esoft%2Fplanove%2Fpodrobni%2F2016%2FIPRZ_zhk_Lyulin_tsentar%2F
И авто-лобито е против трамвай в тунела, но истината е, че доста хора си го ползват трамвая, понеже метрото изнемогва в пиковите часове, и е хубаво, че има алтернатива в лицето на тм 8, това се видя и при аварията на МС Софийски университет. Освен това трамваят дава някои удобни връзки, които метрото не предоставя, и има повече спирки. Като  скорошен люлинчанин смятам, че трасето трябва не само да се запази, но и да се построят нови трасета в Люлин и да се разшири трамвайната мрежа.
Въпросното зелено в ПУП е за техническа инфраструктура не за озеленяване.

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1076
    • View Profile
Каква точно "техническа инфраструктура"? Паркингите и тротоарите и разните коо-та в съседните "разработки" също ли са т.нар. "техн. инфраструктура"?
« Last Edit: 22.12.2016, 22:47:04 by monte carlo »
Икономията е майка на мизерията!

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 850
    • View Profile
    • Email
Каква точно "техническа инфраструктура"? Паркингите и тротоарите и разните коо-та в съседните "разработки" също ли са т.нар. "техн. инфраструктура"?
Видовете предназначение на териориите  в ПУП и ОУП се определят съгласно  чл.4 ал.7 от ЗУТ. Вярно е че техническата инфраструктура може да бъде освен транспортна , така и преносна и разпределителна за различни проводи и съоръжения, но вариант дадена територия да бъде зададена конкретно като трамвайна ифраструктура според закона няма и това е начина. В конкретния случай имаме обособено трамвайно трасе което не е част от уличната мрежа. Не знам къде си видял паркинги и тротоари като "техническа инфраструктура"?
« Last Edit: 24.12.2016, 16:49:38 by elbi »

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1076
    • View Profile
Не съм ги видял като техническа инфраструктура, а на мястото на трамвая в Люлин.
Икономията е майка на мизерията!

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 850
    • View Profile
    • Email
Паркинги и тротоари не са техническа инфраструктура. Ако говорим за транспортна техническа инфрастуктура това могат да бъдат мостове, тунели, надлези, подлези, прелези, релсов път и други. А и такава тясна и дълга ивица е доста неудобно да се превърне в паркинг.

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1076
    • View Profile
През тротоара долу в дясно трамваят ще мине ли?
https://www.sofia-agk.com/ServerFiles/Zoomify?url=esoft%2Fplanove%2Fpodrobni%2F2012%2FLiulin-10%2F


А на на тази "разработка" трамваят за Люлин запазва ли се?
https://www.sofia-agk.com/ServerFiles/Zoomify?url=esoft%2Fplanove%2Fpodrobni%2F2016%2FIPRZ_bul_Vardar_1%2F



« Last Edit: 25.12.2016, 22:41:26 by monte carlo »
Икономията е майка на мизерията!

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1459
    • View Profile
Какво си се захванал така с трамвая през тунела и си задъвкал тия планове? На теб пречи ли ти нещо?  :neznam: На всички е ясно, че тези планове няма да се реализират в близките 30 години, както и че тръгне ли някой да закрива трасето през тунела ще срещне яростна съпротива и това няма да се случи. Това трасе е с много по-голямо значение от това на шестицата и отзвукът и скандалите ще са 5 пъти по-големи   ;)

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7942
    • View Profile
Оказа се, че трасето по Каменоделска е тема табу и много голяма загадка. Никой не знае ще бъде ли ремонтирано тази година  стъпаловидното трасе по тази улица.
Нито Кмет, нито заместник Кмет могат да отговорят на този въпрос. В различни статии от интервюта се споменава за предвиждане на проект за ремонт, предвиждане за включване на улицата за ремонт, с европейски средства се предвижда ремонт, но разбира се - без ориентировъчна година, когато това би се случило...

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6558
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Нито Кмет, нито заместник Кмет могат да отговорят на този въпрос.

Ти попитал ли си ги, за да твърдиш че не могат.

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7942
    • View Profile
Разгорор в чат с транспорт за София:
Тъй като съм наясно , че самият г-н Евгени Крусев модерира тази страница , питането ми е с новината , която е публикувана - " Какво предстои..." , на читателя - простият читател , като мен - става ли му ясно какво предстои наистина. Защото на мен въобще не ми става ясно . Има само едни цифри и нищо повече - нито списъци с обекти , нито нищо . За за има уважение от хората тази институция - трябва малко по-подробни статии , не само гадаене. Благодаря!
13:24

Здравейте, от публикуваните статии може да добиете представа за предстоящите промени и предприети стъпки за развитието на пътната инфраструктура на София. Ние от Транспорт за София се стремим да предоставяме по възможно най-достъпен начин цялата информация за това. Допълнително информация може да почерпите и от официалния сайт на Столична община.
За съжаление от публикуваните статии има доста разминавания . В една пише - предвижда се ремонт , в друга пише - предвижда се изготвяне на проект и т.н. Все пак ви благодаря за отговора.

Да, разбираме, че понякога се получават разминавания при отразяването от различни медии, това е и целта на нашата страница - да предоставяме възможно най-пълна и достоверна информация на нашата аудитория. Желаем Ви усмихнат ден!


Ето и статията , която бяха публикували:http://www.focus-news.net/news/2017/01/30/2359582/zam-kmetat-evgeni-krusev-nad-70-mln-lv-shte-investira-stolichna-obshtina-za-remont-i-poddrazhka-na-patnata-infrastruktura-prez-2017-g.html
След известно време са публикували по-подробна статия, от която също не става ясно кога.
Евгени Крусев: Буквално в близките няколко дни предстои да бъдат обявени обществени поръчки за рехабилитацията на трамвайното трасе до бул. „Цар Борис III“, започвайки от ухото на Съдебната палата до кв. „Княжево“. Като част от Проект за интегриран столичен градски транспорт предстои да бъде обявена по същия проект процедура за избор на изпълнител за трасето по ул. „Каменоделска“ от моста „Изида" до ухо „Орландовци“.
От множеството интервюта на Кмета Фандъкова също не става ясно, защото всеки път се обявяват различни ремонти , като се пропуска по някой друг, който пък е споменат в следващо интервю.

Далеч съм от мисълта да се заяждам с когото и да било. Просто си мисля с простия си ватмански мозък-аджеба-толкова ли е трудно да се кажат някакви ориентировъчни дати.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12688
    • View Profile
    • Email
Много добре знаеш, че това зависи от обжалванията и придвижванията им.

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7942
    • View Profile
И началната дата за търг,подаване на документи,стартиране на процедурата ли?

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12688
    • View Profile
    • Email
След обявяването на обществената поръчка има срок за подаване на документи. Ако никой не обжалва самия текст на поръчката, се знае, докога се подават документи. Но няма срок за времето, през което възложителят анализира и класира офертите. След класацията пак има вероятност за обжалване пред КЗК и съда. И чак при подписване на договор можем да говорим за точен срок.
Ако на някой му се търси, може да види, кога е обявена ОП за Козлодуй и кога е предаден обектът, за да получи някакъв порядък за срок (без да има каквато и да е застраховка от обжалвания).

Offline The Freshmaker

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2589
  • TM 303
    • View Profile
    • Email
Теорията е много хубаво нещо. Практиката обаче е нещо малко по-различно. На практика никой нищо смислено не може да каже по темата в момента, а трасето не просто плаче за ремонт, а реве кански за такъв, трамваите се съсипват, но нали сме зелена столица и всичко е наред, сигурно няма нужда да се притесняваме...

P.S. Според мен е крайно време името на темата да се смени. СО няма инвестиционни намерения по трамвайните трасета. Прави когато има изгода нещо с европейски пари (а когато няма изгода не го прави, за справка трасето до Дървеница и още куп неосъществени проекти, дремещи по чекмеджетата от десетилетия), другото са аварийни ремонти. Та се получава нещо малко оксиморон.
« Last Edit: 01.02.2017, 09:32:21 by The Freshmaker »
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на транспортен геноцид към населението на София.

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1809
    • View Profile
След ремонта на бул. Дондуков трамвайните трасета по него ще бъдат дефакто обособени, а за автомобили ще има само по едно платно в посока.
http://m.dnevnik.bg/gradska_sreda/2017/04/28/2962293_dvijenieto_po_stolichniia_bul_dondukov_sled_remonta/


Изпратено от моят XT1700 с помощта на Tapatalk


Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12688
    • View Profile
    • Email
Цитирам линка, даден от Emperor, в темата за трамвая за Дървеница:

https://m.offnews.bg/news/Obshtestvo_4/Tramvaj-do-metroto-v-Mladost-3-gotviat-i-6-linii-s-elektrobusi_655687.html

Ето и пълният текст:
Quote
Трамвай от Семинарията до Дървеница и по бул. "Копенхаген" в Дружба до метростанция 18 в "Младост" предвижда инвестиционният план на Столичния електротранспорт до 2020 г.

Прогнозната стойност на първия проект е 10 605 000 лв. без ДДС, а на втория - 13 940 000 лв. пак без ДДС.

Идеята на Столичната община с доизграждането на бул. "Копенхаген" да бъде удължено трасето на трамвай 23 не е нова, но досега не бе включвана в инвестиционните планове до 2017 г. Мотрисите ще изпълняват функцията на довеждащ транспорт до метростанцията в "Младост 3".

В плана, който трябва да бъде гласуван от СОС в четвъртък, са предвидени и 8 нови тролейбусни линии. Те са по ул. "Хан Кубрат" и "Адам Мицкевич", по "Бяла черква" - "Фритьоф Нансен" - "Патриарх Евтимий", по "Тодор Каблешков" и бул. "България", по бул. "Добринова скала" от "Захари Стоянов" до "Царица Йоанна", по "Г.М.Димитров" - "Симеоновско шосе", от бул. "Сахаров" до "Младост" 2, по бул. "Владимир Вазов" до ул. "Локомотив".

Столичен електротранспорт" предвижда и 6 нови електробусни линии, за които ще се купуват общо 30 електробуса на два етапа по 15.
Тук се претоплят доста неща.
Дадени са доста нови тролейни трасета, пък да видим. За мен Г.М. Димитров-Симеоновско е нова тема. Не ми е ясно, къде е тази ул. Локомотив до бул. Вл.Вазов, а пък тролейно трасе по Добринова скала има от време оно.

Нова тема са 6-те електробусни линии. Явно изводите са, че електробусите са неподходящи за сегашната мрежа линии и ще се правят специализирани линии за тях - може би къси довозващи - позабравената идея за линиите 5**?

Online UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1125
    • View Profile
Браво! Дано добрите намерения да станат реалност този път!

Offline Bad_Bobby2009

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 151
    • View Profile
    • Email
Абе сагата с трамваят Дружба - Младост май вече е на около 30 години. Дали не е някакъв рекорд в световен мащаб? :D

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11161
    • View Profile
    • Email
Това е малко като рибата в морето те тигана слагат в случая, те трамвая още не могат да направят пък тръгнали да мислят за булевард.  :D :D :D
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline wiNt

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 459
  • !<9060>!
    • View Profile