Author Topic: Нова номерация на линиите на ГТ - предложение  (Read 3976 times)

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 520
    • View Profile
    • Email
Моля, ако това вече е дискутирано, темата и поста ми да се премахнат.

Не ви ли е писнало като сте в София да ви казват “вземете трамвай номер 6, след което се прехвърлете на тролей номер 9 и оттам на автобус 102“ примерно. На много места по света номерацията на линиите на ГТ е единна за всички видове транспорт, т.е. няма тролей 5, трамвай 5 и автобус 5 с различни маршрути, а има само една линия номер 5, без значение от вида транспорт. Във връзка с това предлагам на обсъждане следната идея:

- запазваме номера линии от 1 до 6 за линиите на метрото. Така например линия номер 1 да е от Младост 1 до Сливница, линия 2 да е от Цариградско до Обеля, линия 3 да е от Обеля до Дж Баучер... като цяло 3 диаметъра с по 2 линии = 6
- номера на линии от 7 до 9 да се запазят за бързите трамваи - сегашните 5, 7 и 22, примерно
- номерата от 10 до 39 за трамвайните линии
- номера от 40 до 69 за тролеите
    * тук бих предложил при реализиране на кръгова тролейбусна линия с маршрут бул. Сливница - ул. Опълченска - бул. Скобелев - бул. Патриарх Евтимий - бул. Васил Левски - бул. Сливница, нейния номер да бъде 0
- номера от 70 до 99 - важните автобуси (например сегашните 204, 76, 84)
- номера над 100 - всички останали автобуси.

При това положение по електронните табла като пише линия номер 9 няма да се чудим, дали е за тролей или автобус, а ще знаем, че има само една такава линия и чакаме точно за нея

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11161
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Това никога няма да се случи, а като цяло и няма много смисъл, объркването ще е огромно и никой няма да го направи
НЕ на хейтърството!

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6776
    • View Profile
Абсолютно ненужно е според мен. Народът масово ще се обърка. Не виждам кой ще има полза от такова нещо.

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6342
    • View Profile
И като се разкрие нова тролейбусна или трамвайна линия, какво ще се прави с нейния номер?

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8597
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Кайпарсвил транспортен портал/Kipersville transport portal
    • Email
Пътниците и с табела "за гараж" пак очакват превозните средства да им спрат на спирката, а така с такива линии ще стане съвсем зле ситуацията. Целта трябва да е лесно на пътниците, а когато самите те са разсеяни, неинтересуващи се и незнаещи то тогава всяка промяна е неоправдана. Що се отнася до навигирането им къде на какво да се качат трябва да се осъвършенстват системите за оповестяване и електронните табла според мен. Трябва да се направи система с която на пътниците да им е по-лесно да се локализират и разберат къде с какво могат да отиват. Карти, електронни табла, спиркознаци и всякакви HI-TECH устройства, всичко може да бъде от полза.
« Last Edit: 01.11.2012, 12:19:59 by AGENT 006 »
Защото никога не се отказваме,
защото винаги оставаме заедно,
защото трудностите за нас са предизвикателство
и най-вече защото транспортът е нашата страст!

Кайпарсвил транспорт инкорпорейшън

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3652
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
И аз мисля, че подобна идея е безсмислена. От друга страна, няма да е лошо да се променят някои номера на автобусните линии. Защо не, до 99 да бъдат всички крайградски линии, като всяка "посока" да започва с една и съща цифра, каквато до известна степен и сега си я има. Например, 1, 3, 5... автобусите от Гео Милев и тези в посока югозападните села. С 1* линиите от станция Изток, с 2* тези от Орландовци, с 6* витошките линии и т.н. Градските линии да бъдат с 3 цифри, не знам кои линии се водят бързи, но нещо като например 1** и 2** за обикновените линии, 3** за бързите и 4** или 5** за довозващите. Или може за бързите линии да няма точно определена първа цифра, или пък да са с големи номера както 604.

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3939
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
От преномерация има само смисъл ако има различни видове автобусни или трамвайни линии - нормални, бързи, експресни, метроавтобуси и тн. При положение, че в София отдавна няма разделение, няма никакъв смисъл.

Offline Neronov

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2746
  • R.I.P 1210
    • View Profile
От преномерация има само смисъл ако има различни видове автобусни или трамвайни линии - нормални, бързи, експресни, метроавтобуси и тн. При положение, че в София отдавна няма разделение, няма никакъв смисъл.

Има- градски и крайградски  ;) Иначе все още си има ,,експресни'' линии,просто офоциално си се водят нормални (примерно 384)  ;)

Offline difian

  • Урбанистът
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15515
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
384 е дериват на 84, а не бърза линия, особено след като я прокараха отдолу през Дружба... В чужбина линиите са и с цветни индекси, когато няма застъпване между видовете МГТ и използват яките LED електронни табелки...  :crazy:

Консерваторите тук се обадиха и може би са прави за слонското поведение на народонаселението- те сегашните линии не знаят и не помнят, пък новите...

Преномерирането е крайчеца на процеса, но моята мечта по-скоро е за цялостна реорганизация на транспортната схема с оглед съществуването на метрото. Може да се изчака и до наличието на 3-тата линия, но в момента сме свидетели на безумия- кърпежи, рязане, дублиране. Анонсираха идеята за довеждащи линии или метроавтобуси, но пак беше само популистко изказване и без да е качествено и екпертно направено.  :help:

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3939
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Помоему на София и трябват Метроавтобуси, тоест линии, за които се знае, че не са само довозващи до метро / трамвай, ами имат по-голяма транспортна задача. 280, 76, 213, 204 и 74 са само част от линиите, които веднага ми идват наум.

Експресни линии в София отдавна няма. Последната такава беше А260, но откакто има спирки на Гешов и Павлово, вече не може да се каже.

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4610
    • View Profile
Човекът предлага нова единна номерация на линиите на ГТ за да не се повтарят едни и същи номера на трите вида превозни средства, а някои си го обърнаха на говорилня за нови линии ... както обикновено.

Та, по темата.
Такава единна номерация на линиите е много добра идея, но в случай, че се започва изграждане на чисто нова транспортна система на града. Сега вече има създаден навик у хората (има линии, които не са променяни от години) и евентуална промяна ще създаде по-скоро усложнения от колкото улеснение. Но, ако се приеме, че това ще се прави, то трябва да стане постепенно и за по-дълъг период - например пет години.

Пример*:
- трамвайните линии: 101, 102, ..., 199;
- тролейбусните линии: 201, 202, ... 299;
- автобусните линии:
   - в направление І. (център - изток) - 301, 302, ... 399;
   - в направление ІІ. (център - запад) - 401, 402, ..., 499;
   - в направление ІІІ. (център - север) - 501, 502, ..., 599;
   - в направление ІV. (център - юг) - 601, 602 ... и т.н.

Така се дава възможност за разкриване на нови линии в рамките на стоте възможни номера за всеки от числовите интервали. Може да се избегне поставянето на буквичка след номера чрез даване на нов свободен номер на линията или нещо подобно.
Нещо подобно е направено преди време (не знам дали е търсена такава зависимост) с трамвайните линии, като номерата тези, обслужвани от ТМ за нормално междурелсие (тогава ново за София) са с начална цифра 2 (20, 21, 22).
Имаше един принцип ... като се пускаше ускорен вариант на някоя линия му се даваше номер по-голям с 200. Така на пример: на линия 9, бързата линия беше 209, на линия 109 - 309, на линия 42 - 242 и т.н. Много бързи се появиха по маршрута на 13. линия - 213, 313, 413 ... като се различаваха минимално по маршрут. На 83 беше (мисля) 383.

* Това е само един пример за номерация, възможни са и други варианти. Моля да не се хващате за всяка думичка.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 520
    • View Profile
    • Email

Та, по темата.
Такава единна номерация на линиите е много добра идея, но в случай, че се започва изграждане на чисто нова транспортна система на града. Сега вече има създаден навик у хората (има линии, които не са променяни от години) и евентуална промяна ще създаде по-скоро усложнения от колкото улеснение. Но, ако се приеме, че това ще се прави, то трябва да стане постепенно и за по-дълъг период - например пет години.

Пример*:
- трамвайните линии: 101, 102, ..., 199;
- тролейбусните линии: 201, 202, ... 299;
- автобусните линии:
   - в направление І. (център - изток) - 301, 302, ... 399;
   - в направление ІІ. (център - запад) - 401, 402, ..., 499;
   - в направление ІІІ. (център - север) - 501, 502, ..., 599;
   - в направление ІV. (център - юг) - 601, 602 ... и т.н.

Така се дава възможност за разкриване на нови линии в рамките на стоте възможни номера за всеки от числовите интервали. Може да се избегне поставянето на буквичка след номера чрез даване на нов свободен номер на линията или нещо подобно.
Нещо подобно е направено преди време (не знам дали е търсена такава зависимост) с трамвайните линии, като номерата тези, обслужвани от ТМ за нормално междурелсие (тогава ново за София) са с начална цифра 2 (20, 21, 22).
Имаше един принцип ... като се пускаше ускорен вариант на някоя линия му се даваше номер по-голям с 200. Така на пример: на линия 9, бързата линия беше 209, на линия 109 - 309, на линия 42 - 242 и т.н. Много бързи се появиха по маршрута на 13. линия - 213, 313, 413 ... като се различаваха минимално по маршрут. На 83 беше (мисля) 383.

* Това е само един пример за номерация, възможни са и други варианти. Моля да не се хващате за всяка думичка.

Този вариант е хубав и на мен ми харесва. Благодаря за коментара, защото насочва дискусията в правилната посока - не е толкова важно, дали трамваите ще започват със 1-- или със 2--, идеята е да се обсъди дали реално ще има полза от такава преномерация. Според мен в началото наистина може да се създаде объркване, но преномерации са се правили и преди. Например автобус 204 преди е имал номера 9 и 109, така че това няма да е нов подход в столицата.

edit
Ако fizik имаше поне нищожни познания за маршрутната мрежа в София, щеше да знае:
- първо - 109 и 204 никога не са имали нещо общо
- второ - 9 и 204 също никога не са имали нещо общо
- 204 има общо с 209 и то в период, когато 9 и 209 вече нямат нищо общо

приемам критиката
« Last Edit: 02.11.2012, 11:56:14 by fizik »

Offline xЗm

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1180
  • www.spirka.org
    • View Profile
    • spirka.org
    • Email
Ако fizik имаше поне нищожни познания за маршрутната мрежа в София, щеше да знае:
- първо - 109 и 204 никога не са имали нещо общо
- второ - 9 и 204 също никога не са имали нещо общо
- 204 има общо с 209 и то в период, когато 9 и 209 вече нямат нищо общо

Идеята му за преномерация е отвратителен израз на тотална липса на здрава и логическа мисъл.
Единствен приложим вариант за София би бил да се освободят номерата над 500, включително, за ТМ и ТБ линии (демек 604 става нещо друго - 104, 304 или каквото си изберете), а съществуващите ТМ линии стават сегашния им номер + 500, за ТБ е + 600.
Така се постига максимален ефект с минимално объркване.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17201
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
И тая номерация ще е предвидена за хората, които не могат да разпознават трамвай от тролей ли? Че като му кажеш хвани трамвай 5, он се метне на тролей 5?
мур

Offline Neronov

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2746
  • R.I.P 1210
    • View Profile
И тая номерация ще е предвидена за хората, които не могат да разпознават трамвай от тролей ли? Че като му кажеш хвани трамвай 5, он се метне на тролей 5?

Все пак в София идват какви ли не  ;) Някои,които идват от селата ,ни знаят що е трямвай,ни тролей  ;)

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2299
    • View Profile
Това може да се направи при внедряването на новата транспортна схема някога в бъдещето . С новите маршрути и нова номерация .
Когато мирогледа на човек се свие до една точка , той казва : Това е моята гледна точка !

Online mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2565
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Това НЕ може да се направи, защото ще обърка всички и ще доведе до отлив от пътници по всички линии.
Замисълът е добър, но на практика е неприложимо.

Offline Emperor

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2881
  • Mercedes O305 1969-∞
    • View Profile
Аз само една линия мисля да бъде променена. 98. Според мен ще бъде по-добре да бъде преномерирана на 68.
1.няма автобусна линия с номер 68
2.От Семинарията тръгва 67.
3.Не е няква объркваща промяна.
ГИОРТ - Група Идиоти Отговорна за Разрушаванто на Транспорта

Online mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2565
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Emperor,
твоето предложение е супер неудачно! Причината е, че по принцип се избягват номера, които могат да доведат до объркване. Ако се пусне 68, в Бистрица ще настъпи хаос, защото хората ще решат, че са им възстановили старата линия 68.
Това нещо си се прилага в ГТ на София.
Иначе, спокойно можеха 313 да го направят както е сега 113 и да няма нова линия.
Подобно нещо важи и за откриването на тм.18, вместо тм.2 да си е до парк хотела.
112 също можеше да остане, а не да откриват линия 82.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8597
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Кайпарсвил транспортен портал/Kipersville transport portal
    • Email
112 също можеше да остане, а не да откриват линия 82.
Между другото на какво се дължи тази практика вместо да направят генерална промяна в маршрута на някоя линия да я закриват и после да откриват нова в която да е заложена въпросната генерална промяна? Много тенденциозно явление е и ме дразни, защото така се прави разбъркване в системата за номерация на линиите и става една голяма бъркотия.
Защото никога не се отказваме,
защото винаги оставаме заедно,
защото трудностите за нас са предизвикателство
и най-вече защото транспортът е нашата страст!

Кайпарсвил транспорт инкорпорейшън