Author Topic: Аварийни, специални(спомагателен подвижен състав)  (Read 22559 times)

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8596
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Кайпарсвил транспортен портал/Kipersville transport portal
    • Email
Този Лиаз и по релсов път ли може да се движи?

Надявам се да съм намерил точния раздел за такава тема, тук може да коментирате информация относно аварийните, специалните и спомагателният подвижен състав в София
« Last Edit: 24.12.2012, 20:33:09 by AGENT 006 »
Защото никога не се отказваме,
защото винаги оставаме заедно,
защото трудностите за нас са предизвикателство
и най-вече защото транспортът е нашата страст!

Кайпарсвил транспорт инкорпорейшън

Offline Tony

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2676
  • 4162 и 8155 - най-добрите автобуси във Варна!
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Форум за градски Транспорт Варна
Какво те накара да мислиш, че може да се движи по релси? Аз не виждам нищо.  :rolleyes:

Моите галерии със снимки - тук и тук

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8596
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Кайпарсвил транспортен портал/Kipersville transport portal
    • Email
А тези железни колела зад нормалните за какво са?
Защото никога не се отказваме,
защото винаги оставаме заедно,
защото трудностите за нас са предизвикателство
и най-вече защото транспортът е нашата страст!

Кайпарсвил транспорт инкорпорейшън

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1620
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Има ЛИАЗ-и които се движат по релси и мисля, че точно този е един от тях. Поне още един съм виждал, но нещо не мога да го открия в спирката.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8596
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Кайпарсвил транспортен портал/Kipersville transport portal
    • Email

Този е, мотае се предимно в гараж Надежда.
Защото никога не се отказваме,
защото винаги оставаме заедно,
защото трудностите за нас са предизвикателство
и най-вече защото транспортът е нашата страст!

Кайпарсвил транспорт инкорпорейшън

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Движат се по релси, да. Интересното е, че предаването на въртящ момент към релсовите колела не става чрез някакъв сложен предавателен механизъм, а в гумите на камиона се опират едни барабани (те се виждат на първата снимка), които пък предават въртеливото движение, доколкото си спомням, чрез редуктор към колелата. Самите камиони са 4х4. Имал съм удоволствието да наблюдавам като дете един такъв чисто нов в действие по релсов път (до ТВ Кула) и тогава бях много впечатлен. Тогава електротранспорта имаше аварийни само ГАЗ-ки (51 и 53), те нямаха такива "екстри" и си спомням какво мъчение изглеждаше движението на такава аварийна по траверси - ръмжене, клатене, присецване и т.н.
Една забележка към агента - няколко пъти забелязвам, че пишеш за камиони ЛИАЗ. Историята е дълга, но като българин и още повече - по-правилно е да наричаш тези камиони Мадара Европа. Иначе сред шофьорите са еднакво популярни като "Шкода Европа" или само "Европа", но Мадара си е българска марка и макар произвеждала чешки и съветски камиони по лиценз да не я пренебрегваме:
- http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%B0%D0%B4%D0%B0%D1%80%D0%B0_(%D0%B7%D0%B0%D0%B2%D0%BE%D0%B4) .
« Last Edit: 25.12.2012, 10:05:24 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3894
    • View Profile
Видях такъв камиок да се движи по релси близо до Семинарията при последния ремонт на трасето в гората.  :)

Online difian

  • Урбанистът
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15515
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
@Гьорев, защо въобще е необходимо предаването на задвижването на допълнителните колела? Металните могат да служат само за насочващи, движението си е от гумените колела, стъпили върху релсата. На сходен принципа са "guided buses", само че при тях има и бетонни стъпки за по комфортно придвижване и защото няма къде в каросерията да приберат големите колела, използват по-малки и насочващите се в допълнителни стени, но принципът за насочване на движението и следването на трасето е същият...



Ето снимка от строителството на новата линия към Свиленград от Гара Димитров град и багер, придвижващ се по релси:

url]

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Мадара-та не съм я проектирал и отговорът на въпросът ти ме изправя пред предизвикателство. Няколко предположения - по-добро разпределение на тежестта и равномерно износване на гумите, избягва се опасността от спукване на гума заради малката контактна площ. Според мен, няма как металните колела да са само насочващи, трябва да поемат и товара, оттам пък от гумите не може да се очаква да предадат висок въртящ момент, тъй като няма да имат необходимото сцепление с релсата. Багерът от снимката и по-точно оборудването му вероятно е проектирано само за придвижване от т.А до т.В, докато Мадара-та е твърде вероятно да може да тегли трамвай движейки се по релсите  ;)
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Online difian

  • Урбанистът
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15515
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Разгледай снимките тук или прегледай някой от линковете при нормално търсене... Според мен има механизъм за вдигане/спускане на допълнителните колела и дотам... ;)

Google-->Unimog rail

Тук снимките са малки, но се виждат разни варианти, единият Унимог е с по-тесни гуми точно колкото за релсата...

На тази снимки си се вижда добре:



« Last Edit: 25.12.2012, 22:32:50 by difian »

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Да, разгледах доста снимки на Унимог и действително при тях и тежестта и движението са останали на гумите, макар да има снимки на камиончета теглещи цели композиции с вагони. С оглед на предният ми пост обаче, трябва да отбележа, че гумите на Унимог изглеждат малко по-различно от тези на Мадара. Все пак, попаднах и на един сайт на фирма специализирана с преработка на МПС-та за движение по релси и открих, че нашата Мадара не е уникална:

източник

Което ме навежда на мисълта, че най-вероятната причина е и най-простата - широчината на релсите (1000 мм) е много по-малка от междуосието на камион Мадара и докато на задният мост все пак има резерви, тъй като гумите са двойни, то осово предните гуми няма как да стъпят на релсите  ;)
« Last Edit: 25.12.2012, 23:27:36 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8596
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Кайпарсвил транспортен портал/Kipersville transport portal
    • Email
Според мен, няма как металните колела да са само насочващи, трябва да поемат и товара...
Разбира се, че има оказана тежест на тези колела, но по-голямата част от тежестта се поема от обикновените колела.
Като заговорихте за Унимог се сещам беше доста отдавна имаше един авариен пак като мадарата с тази издигаща се платформа отзад, но за разлика от нея и ГАЗ-овете нямаше тази метална разтягаща се конструкция под платформата, а тя се издигаше само на една хидравлика разположена централно, беше кафеникав на цвят ето от този модел: .
Имаше някакво съоръжение пред предната решетка, отстрани отзад където е издигащата се платформа имаше две сиви рулетни щори от двете страни, но изчезна безследно.
А има и един по-стар Унимог на "Трансенерго и РП" за пренасяне на макари с кабели, който не знам дали е още жив, знаете ли нещо за него?
« Last Edit: 26.12.2012, 17:07:18 by AGENT 006 »
Защото никога не се отказваме,
защото винаги оставаме заедно,
защото трудностите за нас са предизвикателство
и най-вече защото транспортът е нашата страст!

Кайпарсвил транспорт инкорпорейшън

Online difian

  • Урбанистът
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15515
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
А има и един по-стар Унимог на "Трансенерго и РП" за пренасяне на макари с кабели, който не знам дали е още жив, знаете ли нещо за него?
Всички камиони са си в базата на ул. Будапеща! ;)

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4610
    • View Profile
А има и един по-стар Унимог на "Трансенерго и РП" за пренасяне на макари с кабели, който не знам дали е още жив, знаете ли нещо за него?
Всички камиони са си в базата на ул. Будапеща! ;)

Не всички, но повечето са там ...
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8596
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Кайпарсвил транспортен портал/Kipersville transport portal
    • Email

Този е, мотае се предимно в гараж Надежда.
Пребоядисали са го, вече е с бяла броня и е малко по-светло жълт, джантите също са пребоядисани.
СА 5089 АР си е все същият.
Защото никога не се отказваме,
защото винаги оставаме заедно,
защото трудностите за нас са предизвикателство
и най-вече защото транспортът е нашата страст!

Кайпарсвил транспорт инкорпорейшън

Offline Kraxx

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 520
    • View Profile
Ще си позволя да насоча вниманието ви към моите снимки от темата за ремонт на релсовия път

http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=4528.80

както и няколко снимки
To those who don't believe no explanation is possible, to those who do believe no explanation is necessary

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8596
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Кайпарсвил транспортен портал/Kipersville transport portal
    • Email
Тоя пуст Пласер го изпуснах и двата пъти есента, пролетта на 10-ти и 11-ти март също и много искам да дойде пак по някакъв повод, но този път да съм подготвен. Хубави снимки.
Защото никога не се отказваме,
защото винаги оставаме заедно,
защото трудностите за нас са предизвикателство
и най-вече защото транспортът е нашата страст!

Кайпарсвил транспорт инкорпорейшън

Offline Kraxx

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 520
    • View Profile
Те са точно от Джавахарлал Неру и Луи Пастьор :)
« Last Edit: 02.02.2013, 09:10:43 by Kraxx »
To those who don't believe no explanation is possible, to those who do believe no explanation is necessary

Online difian

  • Урбанистът
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15515
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Тоя пуст Пласер го изпуснах и двата пъти есента, пролетта на 10-ти и 11-ти март също и много искам да дойде пак по някакъв повод, но този път да съм подготвен. Хубави снимки.
Всяка година минава, така че ще имаш повод да ни ощастливиш с още 100-200 нови снимки! :)

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8596
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Кайпарсвил транспортен портал/Kipersville transport portal
    • Email

Ето го и СА 0332 АР.
Оказа се, това и аз не го знаех, че има и трета Шкода Европа, като 5089 и 0332 с номер СА 0321 АР, пребоядисана е и тя, като 0332, но има известни разлики, най-голямата, че може да върви по релси, а като гледам тази железни "цилиндри" на 5089 извън стандарта на всяко междурелсие си мисля, че може би той не върви по релси, но за какво точно служат "цилиндрите" не знам.
« Last Edit: 08.02.2013, 11:31:30 by AGENT 006 »
Защото никога не се отказваме,
защото винаги оставаме заедно,
защото трудностите за нас са предизвикателство
и най-вече защото транспортът е нашата страст!

Кайпарсвил транспорт инкорпорейшън