Author Topic: Mercedes Turk O 302T (1501-1549, нечетни)  (Read 58941 times)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11423
    • View Profile
    • Email
Mercedes Turk O 302T (1501-1549, нечетни)
« on: 11.05.2006, 21:26:13 »
Доставка - 20.08.1992 г.: - 25 бр.

Инв. номер            Нов No:                                       ДК Номер           Нов ДК номер                  VIN номер                    Брак, год.
                            (07.2001)                                                                  (02.2006)

   4501                    1501                                         C 3554 ПБ             CA 1127 AH              37316310218013 
   4503                    1503                                         C 3530 ПБ             CA 1125 AH              37316310217991                  2014   
   4505                    1505                                         C 3550 ПБ             CA 8804 АМ              37316310218000 
   4507                    1507                                         C 3517 ПБ             CA 9536 АМ              37316310217997                  2015
   4509                    1509                                         C 3551 ПБ             CA 9565 АМ              37316310218002 
   4511                    1511                                         C 3542 ПБ             CA 9533 АМ              37316310218007 
   4513                    1513                                         C 3531 ПБ             CA 9538 АМ              37316310217992 
   4515                    1515                                         C 3541 ПБ             CA 3306 AH              37316310218001 
   4517                    1517                                         C 3532 ПБ             CA 8825 АМ              37316310217995 
   4519                    1519                                         C 3547 ПБ             CA 8791 АМ              37316310218008                  2016 
   4521                    1521                                         C 3545 ПБ             CA 1129 AH              37316310218003 
   4523                    1523                                         C 3548 ПБ             CA 9958 АМ              37316310218004 
   4525                    1525                                         C 3536 ПБ             CA 1140 AH              37316310217998 
   4527                    1527                                         C 3524 ПБ             CA 2168 AH              37316310217999                  2015
   4529                    1529                                         C 3534 ПБ             CA 3357 AH              37316310217996                  2015 
 
   4531                    1531                                         C 3527 ПБ             CA 9549 АМ              37316310217994 
   4533                    1533                                         C 3546 ПБ             CA 8831 АМ              37316310218011                  2015 
   4535                    1535                                         C 3540 ПБ             CA 1137 AH              37316310218009                  2015

   4537                    1537                                         C 3518 ПБ             CA 2169 AH              37316310217990 
   4539                    1539                                         C 3537 ПБ             CA 8829 АМ              37316310217993 
   4541                    1541                                         C 3544 ПБ             CA 2176 AH              37316310218012 
   4543                    1543                                         C 3539 ПБ             CA 9542 АМ              37316310218006 
   4545                    1545                                         C 3549 ПБ             CA 2167 AH              37316310218014                  2017 
   4547                    1547                                         C 3543 ПБ             CA 9534 АМ              37316310218010 
   4549                    1549                                         C 3552 ПБ             CA 8830 АМ              37316310218005                  2017 



Хора,няма да повярвате в някои автобуси Мерцедес О 302 Т на гараж Земляне са сложили перденца в салона.Един от тях е 1503 днес беше по А98.Много е готино да се пътува,като те напече слънце си пускаш передето на задното стъкло също има перде.
« Last Edit: 04.08.2017, 10:45:44 by Emperor »
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Mercedes Turk O 302T (1501-1549, нечетни)
« Reply #1 on: 12.05.2006, 11:41:43 »
Quote from: Ivo
Хора,няма да повярвате в някои автобуси Мерцедес О 302 Т на гараж Земляне са сложили перденца в салона.Един от тях е 1503 днес беше по А98.Много е готино да се пътува,като те напече слънце си пускаш передето на задното стъкло също има перде.
като сложат безплатен хладилник с биричка казвай (аз се надявах в рекламните на Бекс да е така ама ...  )
НЕ на хейтърството!

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4817
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Mercedes Turk O 302T (1501-1549, нечетни)
« Reply #2 on: 12.05.2006, 14:18:58 »
И аз го видях него онзи ден и много се учудих
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11423
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes Turk O 302T (1501-1549, нечетни)
« Reply #3 on: 12.05.2006, 18:45:13 »
Много ме кефи гараж Земляне любим ми е там наистина мислят да комфорта на пътниците.Сега ако започнат да слагат перденца и в О 305 Г ще е върха.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4476
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes Turk O 302T (1501-1549, нечетни)
« Reply #4 on: 12.05.2006, 18:45:35 »
От сега виждам съдбата на въпросните перденца- скъсани, надраскани, използвани за носна кърпа... Добре дошли в България...

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15568
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Mercedes Turk O 302T (1501-1549, нечетни)
« Reply #5 on: 12.05.2006, 19:09:10 »
Quote from: Ivo
Много ме кефи гараж Земляне любим ми е там наистина мислят да комфорта на пътниците.Сега ако започнат да слагат перденца и в О 305 Г ще е върха.
Аз искам и дамаски върху тапицерията на седалките и мокет(по-лесно се чисти от килимите) по пода.

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6128
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes Turk O 302T (1501-1549, нечетни)
« Reply #6 on: 12.05.2006, 19:19:04 »
Аз пък искам да сложат кожена тапицерия, личен климатик, връзка с Интернет (да може да си вържеш лаптопа спокойно), пък ако има и нещо уиски, ракийка, да ни е сладко пътуването :lol:

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11423
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes Turk O 302T (1501-1549, нечетни)
« Reply #7 on: 12.05.2006, 19:30:29 »
Quote from: difian
Аз искам и дамаски върху тапицерията на седалките и мокет(по-лесно се чисти от килимите) по пода.
В Бургас например част от автобусите Мерцедес О 307 (същита като О 305 но каросерията е с един прозорец по-дълга) отвътре също са с перденца от доста време там как никой не ги къса?Като спомена за мокет пък се сетих,че в Пловдив допреди 5-6 години се движеше един съчленен Чавдар В 14-20 с мокет на пода и също с перденца.Можете да си представите зимата какво ставаше с мокета,но интересното беше,че редовно го чистеха.Така и не можах да разбера откъде се е появил този Чавдар отвън беше същият само че зелен.Имаше и 2-3 Икарус 280 също с перденца,с мрежи за багаж на тавана и с цели неотваряеми стъкла.
В гараж Земляне Чавдар 11 М 4 също са с мокет на пода.
Но за по-дълги ивънградски линии като 98,70 или за излетните линии не пречи да слагат такива екстри даже го намирам за нещо нормално.За това казвам че ще е готино да сложат и на няколко О 305 например които ги пускат по линии 98,58,93,122 и др.
« Last Edit: 12.05.2006, 19:31:10 by Ivo »
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4379
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Mercedes Turk O 302T (1501-1549, нечетни)
« Reply #8 on: 13.05.2006, 22:54:24 »
122 не е подходяща за перденца и разни други екстри, щото зимата като натоварим ските, щеките и раниците ще станат на нищо.
Впрочем, не знам дали помните но в началото на 90-те, в София имаше Хюлиези с перденца в салона, бяха много готини. Един от детските ми спомени...
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4476
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes Turk O 302T (1501-1549, нечетни)
« Reply #9 on: 01.01.2007, 22:30:08 »
Quote from: emo
А в тази тема да споделя, че Мерцедес О302 са ми най-омразните автобуси, изпреварват с малко гадните бели манове. Обаче тези Мерцедеси се оказаха супер машини. Купени са 1992 г. като нови и досега нито един не е минавал основен ремонт!
[/size] Рейсчетата са си супер, обаче отвътре на нищо не приличат вече.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11423
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes Turk O 302T (1501-1549, нечетни)
« Reply #10 on: 01.01.2007, 22:43:49 »
Като стана въпрос за О 302 Т искам да попитам нещо-значи спомените са ми смътни,обаче помня,че отначало имаше един О 302 Т,който се движеше по А305.Вероятно е бил пробен-да е било 1991,1992-ра.Та наистина много смътно го помня,обаче отначало този автобус беше боядисан в цветовете на българското знаме-бяло около прозорците,зелено и под лайсната в черевено.Така беше може би за около 1-2 седмици,почти 100% съм сигурен че съм го виждал в такъв цвят.
Може ли някой да даде повече инфо за пробния О 302 Т,само за пробите ли е бил боядисан така,и въобще съществува ли в момента?
Понякога започвам да си мисля,че само на сън съм го виждал в това оцветяване.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15568
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Mercedes Turk O 302T (1501-1549, нечетни)
« Reply #11 on: 02.01.2007, 00:57:51 »
Quote from: Ivo
Като стана въпрос за О 302 Т искам да попитам нещо-значи спомените са ми смътни,обаче помня,че отначало имаше един О 302 Т,който се движеше по А305.Вероятно е бил пробен-да е било 1991,1992-ра.Та наистина много смътно го помня,обаче отначало този автобус беше боядисан в цветовете на българското знаме-бяло около прозорците,зелено и под лайсната в черевено.Така беше може би за около 1-2 седмици,почти 100% съм сигурен че съм го виждал в такъв цвят.
Може ли някой да даде повече инфо за пробния О 302 Т,само за пробите ли е бил боядисан така,и въобще съществува ли в момента?
Понякога започвам да си мисля,че само на сън съм го виждал в това оцветяване.
Аз доколкото знам всички са били боядисани в цветовете на българското знаме, но после видели, че не стой добре и ги пребоядисали в жълто.Късметлия си, че го помниш този автобус.Мойте спомени са как вървяха по 309 или 310 и от една градушка, която ме валя в Люлин.  
 А да попитам за един друг 0302Т, боядисан в бяло и с перденца.Знаете ли на коя фирма е?Като правих снимки на метрото при моста Въртопо преди няколко месеца го видях паркиран вътре.

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1485
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes Turk O 302T (1501-1549, нечетни)
« Reply #12 on: 08.01.2007, 21:46:53 »
Че 0 302 са със здрава конструкция спор няма. Но аз имах в предвид тяхната морална остарялост дори за годините, когато бяха доставени, а също и липсата на редица "екстри", които за този период вече не бяха лукс, а необходимост. Следва да добавим и много голямата височина на пода. Но това са "бели кахъри". По лошото е, не първо място, безобразната завукоизолация, двигателят, който не е пипнат от 60-те години и нулевата защита от вибрации. Окачването също е много твърдо. Още когато бяха нови, прозорците се тресяха при работещ двигател и спрял автобус. Сега е много по - лошо. Немалко хора от пътуващите в посока Бистрица/Железница се оплакват, че преди с МАН-овете са се чувствали по - добре, понеже сега в 0 302 често им става лошо заради вибрациите.
Относно "Дупката" - не мисля, че има такава - много фирми от сорта на Van Hool, англо - унгарската Optare, финландската Valmet и др. предлагат автобуси на цени, съизмерими с тези на турските изпълнения. Е, комисионните у нас са друг въпрос. През една друга известна фирма загуби търга за доставка на автобуси за Варна, въпреки че предложи машини с класи разлика над 0 345, а цената беше занижена до съизмерима с последните.

Имаше един друг случай - в Печ, Унгария, се подлъгаха по ниската цена на Conecto, в следствие на което бяха закупени 40 броя, абсолютно идентични на тези, купени по същото време от Карат-с. И после целият свят им се видя черен - сега от 40 екземпляра 25 са извън движение.
А защо аджеба трябва Conecto да копира старото Citaro - за да се предлагат отново морално остарели модели на по - ниска цена.
По начало, според мнението на специалисти, най добри (разбира се всичко има предимства и недостатъци), поне що се отнася от гледна точка на пътника, са автобусите, произвеждани от фирмите, които изработват само каросерии (като Neoplan).
« Last Edit: 08.01.2007, 21:54:38 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6807
    • View Profile
Re: Mercedes Turk O 302T (1501-1549, нечетни)
« Reply #13 on: 08.01.2007, 21:56:00 »
Quote from: IKAR
Че 0 302 са със здрава конструкция спор няма. Но аз имах в предвид тяхната морална остарялост дори за годините, когато бяха доставени, а също и липсата на редица "екстри", които за този период вече не бяха лукс, а необходимост. Следва да добавим и много голямата височина на пода. Но това са "бели кахъри". По лошото е, не първо място, безобразната завукоизолация, двигателят, който не е пипнат от 60-те години и нулевата защита от вибрации. Окачването също е много твърдо. Още когато бяха нови, прозорците се тресяха при работещ двигател и спрял автобус.
Дали това не важи с пълна сила и за Икарусите произведени през 1988 г.? Разликата между тях и О302Т е едва четири години.

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1485
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes Turk O 302T (1501-1549, нечетни)
« Reply #14 on: 08.01.2007, 21:59:56 »
Така е, но като се има в предвид, че двигателят и ходовата част на тези Икарус-и не е пипнат от.....1967-а (по каросерията промените са само козметични). Повече трудно нещо би-могло да се коментира.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6807
    • View Profile
Re: Mercedes Turk O 302T (1501-1549, нечетни)
« Reply #15 on: 08.01.2007, 22:08:02 »
Сам спомена че и на О302 двигателя е от 60-те години. Както и Чавдарките с двигател Шкода РТО-706 които се генерираха от Ботевградския завод чак до 1993 г.

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1485
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes Turk O 302T (1501-1549, нечетни)
« Reply #16 on: 09.01.2007, 09:32:18 »
Quote from: CKD
Сам спомена че и на О302 двигателя е от 60-те години. Както и Чавдарките с двигател Шкода РТО-706 които се генерираха от Ботевградския завод чак до 1993 г.

Шкода 706 РТО пък са още по - стари - от 1947-а. Но това не оправдава такива уважаващи себе си фирми (хайде Чавдар да го оставим, те също си изпатиха от същите тези глупости) да предлага техника, съдържаща един куп остаряли технически решения, които много отдавна са излезли от употреба. Нали знаеш какво се случи преди 10 години във Варна - опитаха се англичаните да произвеждат "Роувър", само че, понеже нали са много хитри, опитаха се да "пробутат" една също доста стара разработка, като резултатът беше спиране на производството след няколко месеца (разбира се това не е единствената причина, но е една от основните). Изводът е, че използването на морално остарели технологии практически навсякъде е обречено на провал, демек колкото и да са евтини такива продукти, те просто не могат да виреят.
« Last Edit: 09.01.2007, 09:33:52 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11423
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes Turk O 302T (1501-1549, нечетни)
« Reply #17 on: 08.02.2007, 23:17:50 »
Днес 1545(О 302 Т) по А73. Много ме изкефи шофьора,поговорихме си малко за автобуси.Много приказлив човек,заприказва се с пътниците.Бас държеше,че неговият автобус може да развие 120 км/ч,на 6-та скорост и каза,че е развивал такава скорост.За Конектото пък мика"а мани,тея Конекто,тристепенните са гола вода,не струват онея зелените,дето перди бяха при нас по А83,по-биват и по-вървят и са четиристепенни,ма конектото е гола вода..." Аз тогава му викам "На мен пък ми харесват О 305 Г" И той вика"Е тва вече си е Мерцедес,тези като моя и О 305 се най-добрите..."
След това го попитах за новият Ден Оудстен на Еридантранс,какво мисли,също каза,че много му харесва.И тук каза нещо,което ме учуди,че март месец в Еридантранс щели да дойдат 110 такива рейса.
Интересното,е че тове е трети човек от който го чувам.
Иначе много ме накефи този шофьор.
« Last Edit: 08.02.2007, 23:35:21 by Ivo »
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11681
    • View Profile
Re: Mercedes Turk O 302T (1501-1549, нечетни)
« Reply #18 on: 08.02.2007, 23:45:05 »
То всеки шофьор разправя, че ще дойдат еди-колко си рейсове, но накрая - нищо
Колкото за Конектото - не мисля, че е толкова лошо, даже напротив
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4476
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes Turk O 302T (1501-1549, нечетни)
« Reply #19 on: 09.02.2007, 00:50:03 »
Quote from: Ivo
Е тва вече си е Мерцедес,тези като моя и О 305 се най-добрите..."
[/size]Желязната логика - "мойто си е най-убаво"