Author Topic: Mercedes Turk O 302T (1501-1549, нечетни)  (Read 57989 times)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11381
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes Turk O 302T (1501-1549, нечетни)
« Reply #520 on: 30.01.2017, 00:42:45 »
Не всички греят и кипят и димят така. Има такива с които няма проблеми, така че явно си е проблем в охладителната инсталация при някои бройки.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline wiNt

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 546
  • !<9060>!
    • View Profile
Re: Mercedes Turk O 302T (1501-1549, нечетни)
« Reply #521 on: 30.01.2017, 01:01:02 »
Всички тези бройки не би трябвало да ги има повече от още една година, така че лоши или добри - все ще станат на канчета. :rolleyes:

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2337
    • View Profile
Re: Mercedes Turk O 302T (1501-1549, нечетни)
« Reply #522 on: 30.01.2017, 21:19:18 »
Прегряването на двигателя се дължи на температура по-висока от работната за този двигател ! Не съм срещал ДВГ работещ на атмосферно налягане ! Проблема може да е в охладителната система или в капачката поддържаща по високо налягане в същата !
Пушеците са съвсем отделна тема .
П.П. Прегряването води до много сериозни поражения в самия двигател като често след такова същия се нуждае от сериозен ремонт !
Когато мирогледа на човек се свие до една точка , той казва : Това е моята гледна точка !

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2527
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Mercedes Turk O 302T (1501-1549, нечетни)
« Reply #523 on: 30.01.2017, 21:41:05 »
Извън темата, ДВГ на локомотивите (нашите локомотиви) са без налягане в охладителната система. Не би било чудно на 25-годишен софийски автобус също да е така, дори оригинално да е имал капачка с вентил.

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2337
    • View Profile
Re: Mercedes Turk O 302T (1501-1549, нечетни)
« Reply #524 on: 30.01.2017, 23:15:31 »
Извън темата,
1.ДВГ на локомотивите (нашите локомотиви) са без налягане в охладителната система.
2.Не би било чудно на 25-годишен софийски автобус също да е така, дори оригинално да е имал капачка с вентил.

1. Екплоатационните запаси са в съвсем други обеми !
2.Това обяснява прегряването !
Когато мирогледа на човек се свие до една точка , той казва : Това е моята гледна точка !

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11381
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes Turk O 302T (1501-1549, нечетни)
« Reply #525 on: 03.02.2017, 00:56:41 »

2.Това обяснява прегряването !

Мда, попитах човек който разбира от двигатели и ми каза че е възможно. То двигателя не прегрява, обаче като няма вентил за регулиране на налягането водата при 90 и малко градуса почва да кипи от голямата надморска височина и се задимява. При новите горе-долу е решен проблема но при старите е възможно да се получи това. Каза " да не мислиш че на всеки курс прегрява то щеше да блокира двигателя и да трябва някой постоянно да го прави и накрая да не става за нищо вече"

Каза също че няма идея дали в конкретния случай се получава този ефект или наистина прегрява, но на теория е възможно.

А значи това доколко дизелов двигател може да работи на 3-4000м. височина е съмнително ако не са специално модифицирани. Освен вентилите проблема е и много по-ниското съдържание на кислород. При търсене в нета по темата попаднах на дискусия в оффроуд форума където четах, че проблеми може да има дори над 1400 метра, другъде пък ми излезе че дизела може да работи добре до към 1600м. макс. после има проблеми. Напишете в гугъл " работа на ДВГ при голяма надморска височина" има и интересни неща.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline bigblondewolf

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 829
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 55310178
    • View Profile
Re: Mercedes Turk O 302T (1501-1549, нечетни)
« Reply #526 on: 03.02.2017, 17:26:41 »
Затова колите имат Manifold Absolute Pressure (MAP) сензор, с който ECU разбира какво е атмосферното налягане и го ползва като изчислява колко гориво да пусне. Естествено автобус от седемдесетте няма начин да го има това, но пак казвам, колко коли ходят нагоре-надолу по Витоша, не е чак такъв зор самото атмосферно налягане. Машините са си стари и зле поддържани.
Семейният скандал е като рок концерт. Винаги започва с новия материал и завършва със старите хитове

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4000
    • View Profile
Re: Mercedes Turk O 302T (1501-1549, нечетни)
« Reply #527 on: 03.02.2017, 17:37:55 »
Алеко е на около 1800 m, налягането не е чак толкова по-ниско отколкото в София на 500-600 m за да създава проблеми дори на по-стари дизелови двигатели. :rolleyes:

Offline Stierlitz

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 730
    • View Profile
Re: Mercedes Turk O 302T (1501-1549, нечетни)
« Reply #528 on: 03.02.2017, 19:04:28 »
1547 отдавна си е пак на линия, най-вероятно е имал теч на антифриз и е започнал да загрява.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11381
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes Turk O 302T (1501-1549, нечетни)
« Reply #529 on: 07.02.2017, 22:39:21 »
Я вижте какво намерих като нашите О 302 Т в разни интересни модификации има в Татарстан:

Вариант с 1-ва и 3-та врата.

Интересна модификация само с 1-ва и 2-ра врата, и тук.

Даже вариант и като туристически автобус с високи облегалки на седалките - ей такива ще са екстра за 66!

На техните под О 302 Т отдолу пише Отомарсан. Това нещо съм го виждал и у нас да пише на един О 303 с който ходих на екскурзия преди време.

Като този с 1-ва и 3-та врата само има и у нас чисто бели на някаква фирма съм виждал, но с обикновени седалки вътре.
« Last Edit: 08.02.2017, 13:06:38 by difian »
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4000
    • View Profile
Re: Mercedes Turk O 302T (1501-1549, нечетни)
« Reply #530 on: 08.02.2017, 10:13:48 »
В Русия за покриване на задълженията на Турция за газ са доставени O325 между 1994 и 1996г., които са почти като нашите O302T, но са с по-модерен двигател Евро-1. В Москва не работят с пътници от 2011г., но все още има известен брой аварийни, все още има O325 в експлоатация с пътници в по-малки руски градове и на междуградски линии. :)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11381
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes Turk O 302T (1501-1549, нечетни)
« Reply #531 on: 08.02.2017, 10:19:58 »
Така де ама това според мен е О 302 Т.

Някъде из форума имаше снимка и на Чавдар 11М3 някъде из Русия, за който някой беше писал че сме им го пратили също защото сме имали задължения към тях и вместо пари сме пратили този автобус.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2618
    • View Profile
Re: Mercedes Turk O 302T (1501-1549, нечетни)
« Reply #532 on: 08.02.2017, 16:22:47 »
1509 отново "ръмжи" като танк.  :help:

Offline velinio

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 856
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 194251613
    • View Profile
    • Музикалната ми плейлиста
Re: Mercedes Turk O 302T (1501-1549, нечетни)
« Reply #533 on: 10.03.2017, 10:09:23 »
После вратите на Ютонгите били проблемни... :D

Източник: https://m.facebook.com/groups/593440387482217?view=permalink&id=715774865248768
http://call.sofia.bg/ - за по-добра София!

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1242
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes Turk O 302T (1501-1549, нечетни)
« Reply #534 on: 05.04.2017, 12:14:51 »
Всички автобуси от тази серия трябва спешно да бъдат бракувани и по излетните линии да се пусне нещо по-нормално. Жива излагация е такива бараки да се пускат по витошките линии.

Offline $h@IdEr

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4395
  • RIP ex-GVB 349 (1986 – 2013)
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 359945577
    • MSN Messenger - dilly-m@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - dillyan96
    • View Profile
    • Рекламни концепции на бургаски Солариси
    • Email
Re: Mercedes Turk O 302T (1501-1549, нечетни)
« Reply #535 on: 05.04.2017, 20:20:25 »
Те и другите с ръчни скорости въобще не са цвете. Става въпрос за МАН-овете СЛ232. Една сурия от тях се карат със скъсвания по шаситата.
Алтернативата - GTBurgas.eu
Автобуси DAF SB201 Hainje
A7804AM – любим DAF/Hainje
A4475KH – любим TEDOM
355, 2500 – любими MB O305G
1641, 2523 – любими Heuliez O305G


Offline The Freshmaker

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2641
  • TM 303
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes Turk O 302T (1501-1549, нечетни)
« Reply #536 on: 05.04.2017, 21:40:42 »
Те и другите с ръчни скорости въобще не са цвете. Става въпрос за МАН-овете СЛ232. Една сурия от тях се карат със скъсвания по шаситата.

Факт е, че и мановете SL232 са довиждане отвсякъде, и като шасита, и като техника, вкл. и съединителите на повечето са много зле. И двата вида автобуси отдавна трябваше да са станали на тенджери, но с далновидното поръчване на китайски еднодневки не знам как ще се подобри положението реално.
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на транспортен геноцид към населението на София.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6753
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes Turk O 302T (1501-1549, нечетни)
« Reply #537 on: 05.04.2017, 22:24:44 »
Споко. Към 2030 китайчетата ще са се споминали, а МАН 232 ще минат вторите си ОР. Нека не забравяме как 302ките дойдоха преди Чавдарките 141 пък още си кретат на линия.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8844
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Кайпарсвил транспортен портал/Kipersville transport portal
    • Email
Re: Mercedes Turk O 302T (1501-1549, нечетни)
« Reply #538 on: 06.04.2017, 07:55:45 »
И в този ход на разсъждения аз обичам да казвам, че 0 345 G са в състояние за брак в множеството си, но като гледам Ютонг-ите май те ще си заминат първи.  :D
Извинявам се за офтопика.

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1242
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes Turk O 302T (1501-1549, нечетни)
« Reply #539 on: 06.04.2017, 09:28:10 »
Кой е казал, че по 93 и 66 трябва да са с ръчни скорости не знам. Миналата седмица явно имаше недостик на жълти бараки и по 66 се движеше късо Конекто, а по 93 БМЦ. И двата се качиха без проблем, когато пътя е адекватно опесъчен нагоре може да се качи всеки автобус.