Author Topic: Източна част на София  (Read 25974 times)

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12555
    • View Profile
    • Email
Re: Източна част на София
« Reply #40 on: 23.03.2006, 16:47:48 »
Quote from: CKD
Метродиаметър 3 ще е факт след 20 години най-малко.
Специално за лъча под Ботевградско шосе съм оптимист - то трасето направо е по конец начертано, от края на града до гара Подуене може и надземно да се реализира с естакади над пресечките. После от гара Подуене под бул.Мадрид и Янко Сакъзов може да се строи по надземен способ и само между кино Левски и СУ ще има работа за къртицата, както и за свързващи дъги с І диаметър (по който ще идват влакчетата от депото до диаметър 3).

Но даже и без метродиаметър 3 хората, веднъж стигнали до Дондуков с ТМ22, са си в центъра практически, пък и от Младежкия дом Средец (Лиляна Димитрова) до СУ не е кой знае какво пешеходно разстояние, за мързеливите има и тролеи. Така че, освен техническите трудности, не виждам някаква особена полза от трамвайна връзка по Кракра между Янко Сакъзов и Царя. Може да се спретне някакво измъчено пенделче на един коловоз или пък да се пусне ТМ 21 - Автогара Изток-СУ (Турското посолство), оборудвана с трамваи, неизползващи обръщало - има такива няколко от Дювагските и 523.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15448
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Източна част на София
« Reply #41 on: 23.03.2006, 18:10:48 »
Quote from: blagun
Специално за лъча под Ботевградско шосе съм оптимист - то трасето направо е по конец начертано, от края на града до гара Подуене може и надземно да се реализира с естакади над пресечките. После от гара Подуене под бул.Мадрид и Янко Сакъзов може да се строи по надземен способ и само между кино Левски и СУ ще има работа за къртицата, както и за свързващи дъги с І диаметър (по който ще идват влакчетата от депото до диаметър 3).

Но даже и без метродиаметър 3 хората, веднъж стигнали до Дондуков с ТМ22, са си в центъра практически, пък и от Младежкия дом Средец (Лиляна Димитрова) до СУ не е кой знае какво пешеходно разстояние, за мързеливите има и тролеи. Така че, освен техническите трудности, не виждам някаква особена полза от трамвайна връзка по Кракра между Янко Сакъзов и Царя. Може да се спретне някакво измъчено пенделче на един коловоз или пък да се пусне ТМ 21 - Автогара Изток-СУ (Турското посолство), оборудвана с трамваи, неизползващи обръщало - има такива няколко от Дювагските и 523.
Под 523,503 ли  имаш в предвид и ако имаш,той не е ли теснолинеен.Идеята,която се обсъждаше с пендела по принцип основно беше за покриването на района около Цар Иван Асен,а не толкова за Кракра и т.н.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12555
    • View Profile
    • Email
Re: Източна част на София
« Reply #42 on: 24.03.2006, 13:47:38 »
Quote from: difian
Под 523,503 ли  имаш в предвид и ако имаш,той не е ли теснолинеен. Идеята,която се обсъждаше с пендела по принцип основно беше за покриването на района около Цар Иван Асен,а не толкова за Кракра и т.н.
Да де, исках да го дам като пример за външен вид - с врати от двете страни и с кабинки отпред и отзад.
За пендел по Кракра споменах в отговор на ЧКД за "връзване" на кварталите около Ботевградско шосе с метростанция СУ. Ясно е, че по тази улица, след Янко Сакъзов, не може да се изгради двупосочно нормалнорелсово трасе (и да може - това е с цената на един ред дървета, стесняване на тротоара и прекарване на тролейното трасе през колелото на пам.Левски). Затова споменах за вариант на втори пендел по Кракра, перпендикулярен на този от Орлов мост до СУ. Но не съм убеден, че е икономически оправдана идеята, докато за пендел Гео Милев-Орлов мост-СУ съм твърдо ЗА.

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4478
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: Източна част на София
« Reply #43 on: 22.04.2006, 21:04:23 »
Забравете за трамвай по Иван Асен, преди време от там е мнавал такъв (мисля, че номер 3) и живущите наоколо са били против това, заради шума. Затова и автобус 75 за кратко минаваше от там, после го преместиха. А за кварталите около Ботевградско шосе и сега има редовен превоз до СУ- 22. Метродиаметър 3 по Ботевградско за момента е ненужен, именно заради трамвая.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15448
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Източна част на София
« Reply #44 on: 22.04.2006, 23:23:18 »
Quote from: conecto
Забравете за трамвай по Иван Асен, преди време от там е мнавал такъв (мисля, че номер 3) и живущите наоколо са били против това, заради шума. Затова и автобус 75 за кратко минаваше от там, после го преместиха. А за кварталите около Ботевградско шосе и сега има редовен превоз до СУ- 22. Метродиаметър 3 по Ботевградско за момента е ненужен, именно заради трамвая.
Три не е ли бил до Подуене,а 4 и 10 до Слатина?

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6753
    • View Profile
Re: Източна част на София
« Reply #45 on: 23.04.2006, 10:23:56 »
Никой от Иван Асен не е бил против трамвая. В квартала живееше партиен любимец, който единствен имаше оплаквания от трамвайното движение.

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4478
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: Източна част на София
« Reply #46 on: 24.04.2006, 16:44:45 »
Не съм сигурен за номера на трамвая, може и да не е бил 3, но е имало от там.

Offline bgpower

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • ICQ Messenger - 166789683
    • View Profile
    • http://
Re: Източна част на София
« Reply #47 on: 16.05.2006, 22:12:38 »
Quote from: conecto
Не съм сигурен за номера на трамвая, може и да не е бил 3, но е имало от там.

3 или 4 е бил...

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12555
    • View Profile
    • Email
Re: Източна част на София
« Reply #48 on: 25.05.2006, 15:36:22 »
Quote from: conecto
Не съм сигурен за номера на трамвая, може и да не е бил 3, но е имало от там.
Бяха ТМ 4 и 10.

Offline bgpower

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • ICQ Messenger - 166789683
    • View Profile
    • http://
Re: Източна част на София
« Reply #49 on: 19.06.2006, 00:19:50 »
Така или иначе мисля че за нов рейс, трамвай по Иван Асен няма шансове!Май просто в СО отдавна са оставили такива планове, а това би облекчило дори Цариградско Шосе!

Offline bgpower

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • ICQ Messenger - 166789683
    • View Profile
    • http://
Re: Източна част на София
« Reply #50 on: 16.07.2006, 10:10:13 »
Нужно ли е според вас да се залага в тази част на София повече на 9ката - да се направи по-редовна и да се видоизмени малко маршрута за да поема част от потока?

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4468
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Източна част на София
« Reply #51 on: 16.07.2006, 11:02:44 »
Естествено, че ДА. Според мен в бъдеще по маршрута на А9 може да се псне тролей, който би бил много по-редовен, а и ще намали вредните емисии.  B)

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6113
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: Източна част на София
« Reply #52 on: 16.07.2006, 21:33:19 »
Имаше навремето един проект, да пускат тролей в Слатина, точно по пътя за Булгарплод и транспортния университет. Може би все още е осъществимо подобно нещо, тъй като наблизо минават тролеите за Дружба. Примерно да скъсят тролей 11 до Слатина или нещо такова.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12555
    • View Profile
    • Email
Re: Източна част на София
« Reply #53 on: 26.07.2006, 15:29:08 »
Quote from: tiristor
Имаше навремето един проект, да пускат тролей в Слатина, точно по пътя за Булгарплод и транспортния университет.
Много е гадно и криво шосето там, кофти прелези. По-добре би било да направят шосеен пробив от ул. Боян Магесник - от Слатинската река (подлеза за циганската махала) покрай жп линиите до борсата на Булгарплод. Тогава А9 ще може от Булгарплод на върве през жк Смирненски до читалище Слатина и по маршрута си, а А75 да се закрие. Отделно, че се създава добра и сравнително бърза пътна артерия от Гара Искър - жк Смирненски - гара Подуене. Може би това е било предвиждано някога, иначе няма смисъл от доста широката улица покрай Булгарплод.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6753
    • View Profile
Re: Източна част на София
« Reply #54 on: 04.08.2006, 10:24:15 »
Благуне, Боян Магесник по проект трябва да се свърже с бул.Момина Чешма и заедно с разширения Боян Магесник ще е магистрала свързваща двете Дружби директно с центъра чрез надлеза на гара Подуяне. Според мен завършването на този инфраструктурен обект е крайно належащо предвид натовареноста на Цариградско шосе а заедно с изграждането на модерно кръстовище при Сточна гара ще стане изключително бърза и удобна връзка за цялата Югоизточна София с централна гара.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12555
    • View Profile
    • Email
Re: Източна част на София
« Reply #55 on: 04.08.2006, 13:05:05 »
Quote from: CKD
Боян Магесник по проект трябва да се свърже с бул.Момина Чешма и заедно с разширения Боян Магесник ще е магистрала свързваща двете Дружби директно с центъра чрез надлеза на гара Подуяне.
Ами дай Боже да му дойде скоро редът! Може би жп-разклонението за гара Пионер трябва да се вдигне по надлез.

Offline bgpower

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • ICQ Messenger - 166789683
    • View Profile
    • http://
Re: Източна част на София
« Reply #56 on: 05.08.2006, 23:52:21 »
Ми да, ама никои не говори за този проект. Сега като погледнах на Гуугъл Ърт дори няма почти постройки по пътя на трасето, но сигурно пак има проблем с отчуждяването на парцелите.

Offline XpLiSi7

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 120
    • View Profile
Re: Източна част на София
« Reply #57 on: 09.08.2006, 18:51:38 »
Quote from: bgpower
Сега като погледнах на Гуугъл Ърт дори няма почти постройки по пътя на трасето, но сигурно пак има проблем с отчуждяването на парцелите.
Кво си видял на Google Earth като снимките са от 2-3 години най-малко

Offline bgpower

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • ICQ Messenger - 166789683
    • View Profile
    • http://
Re: Източна част на София
« Reply #58 on: 09.08.2006, 21:39:55 »
Разбира се, че е хипотетично, но все пак дори и за 2-3 години трасето не е да кажем застроено, за да не е възможен проекта.

Все едно.

Offline bgpower

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • ICQ Messenger - 166789683
    • View Profile
    • http://
Re: Източна част на София
« Reply #59 on: 11.11.2006, 23:11:03 »
Скоро свършва концесията на 72, дано ББ да ги откаже СИББУС от нов договор и да се промени нещо по трасето.

Проличава си, че като, както сега, няма трамвай 20, 72 е почти единствения транспорт към Слатина, Редута и Гео Милев и положението става критично.

Тролея към Слатина наистина не е лоша идея, но за мен идеята която обсъждахме с Иван Асен също не би била лоша.