Author Topic: Общи теми и Въпроси  (Read 39948 times)

Offline lud_pi4

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6415
  • За запазване историята на ГТП
    • View Profile
    • Email
Re: Общи теми и Въпроси
« Reply #20 on: 15.01.2010, 11:43:05 »
На мен не ми е известно ватмани да са напускали - за шофьори не знам. Иначе в Дапа и само там смените не са 16 часови а 8 часови и това е и причината все ощи да задържат хората и затова не трябва да се сравняват - изключение прави линия №17. А с промените в транспортното законодателство останалите превозвачи ще имат голям проблем, защото няма да се позволява повече от 8ч и не повече от 6 дни от по 10ч на месец. Другото е че трябва да се освободят и от пенсионерите - това дори е било искане на предишния комисар по транспорта с оглед на сигурността на пътниците.

Вчера също имаше много тролеи на линия - общо 18 бр. което колкото и смешно да звучи си е своеобразен рекорд за "забатачената" фирма. 269 беше по 19 но после смени и мина на 134. Най-голямото ми учудване беше че сутринта към 7 тролеите бяха препълнени - идеше ми да се прекръстя. Първоначално помислих че 19-та идваща от бетонния мост в която се пръскаше по шевовете е обрала хората от някой сутрешен влак на гарата, но после след като 8 мин по-късно мина втория 19 и беше същия се убедих. Почти във всички 3-ки имаше по 15 - 20 правостоящи. Дори по 134 имаше повече от обичайното. Вероятно сутрин нещата не са толкова зле - особено когато работещи и учащи едновременно тръгват "на поход". Другото което ме изуми беше че 1-цата никаква я нямаше. Съотношението й с 3-та беше 1:1 като имаше 6 заурера, 1 шкода и 1 ванхол. 

Не можеш да ми кажеш,че и в Дапа го няма,след като съм бил там и съм го виждал с очите си,който иска часове кара между 12 и 16 часа,а за тролеите явно е решил да се постегне малко заради конкурса,иначе за 1-та,вероятно пак са замръзнали половината коли на доктора,и не е успял да ги извади навреме. :D ;)

Offline lud_pi4

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6415
  • За запазване историята на ГТП
    • View Profile
    • Email
Re: Общи теми и Въпроси
« Reply #21 on: 15.01.2010, 19:43:23 »
Тогава са слъгали не само мен а всички които са гледали това което и аз гледах.

Не забравяи,че Батаклиев има чар и умение да лъже. ;) 8)

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4472
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Общи теми и Въпроси
« Reply #22 on: 16.01.2010, 11:32:35 »
Мога ли да помоля за малко материали за таксуването в пловдив. Каква е цената на билета за градския транспорт в момента, цена за маршрутка, глоби има ли, а също така приблизителен брой кондуктори. Благодаря.

Offline lud_pi4

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6415
  • За запазване историята на ГТП
    • View Profile
    • Email
Re: Общи теми и Въпроси
« Reply #23 on: 17.01.2010, 22:34:30 »
Мога ли да помоля за малко материали за таксуването в Пловдив. Каква е цената на билета за градския транспорт в момента, цена за маршрутка, глоби има ли, а също така приблизителен брой кондуктори. Благодаря.

Цената е левче,за автобус,тролей и маршрутка,единствено при маршрутките има малко по високи цени,но те са за селата,глоба ако те хванат нередовен ли,по принцип има,но това се случва адцки рядко,приблизителен брой в Хеброс около 120,във дапа да са към 150-160,при Мера са около 70,при Чолака също 70,и във Грация да са към 60,зачи към 450-80 човека.За момента има и по евтини билети от 40 стотинки,за хора с преференции,но от Март ще си копуват карта от 10 лева,за един месец,за цялата мрежа,и ще се возят без пари.

А те ще намерят ли тролей, който да тества мрежата и да сваля леда от нея, както Батаклиев намери?  :rolleyes: Явно не.  :D

Та,Батаклиев като му я подариха,даже не е търсил,какво я направи,стои в Кичюка хвърлена отстранни на пътя,браво на него,пак е направил нещо повече от ЕГГЕД,които купиха за Русе,доста по нови Неоплани и Мерцедеси,съчленени тролеи,хубави и по нови. ;) ;) Забравих да отбележа,че 06-53 е с нова боя,пак си е бял,но са му боядисали джантите сиви,и дръжките на задния капак са боядисани в бяло,по готин е така.
« Last Edit: 17.01.2010, 22:56:34 by lud_pi4 »

Offline maniaka

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 227
    • View Profile
Re: Общи теми и Въпроси
« Reply #24 on: 25.01.2010, 21:16:16 »
Някой може ли да каже по колко лева на километър плащат на нашите превозвачи,за да оценим 'услугата' ,която предлагат :D
Бойкот на микроавтобусите

Offline nasko84

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1130
    • View Profile
Re: Общи теми и Въпроси
« Reply #25 on: 25.01.2010, 22:19:14 »
Някой може ли да каже по колко лева на километър плащат на нашите превозвачи,за да оценим 'услугата' ,която предлагат :D
отговорът е 0 (нула) доколкото знам, не плащат на километър, последно обявената методология за разпределяне на субсидиите беше според типа превозно средство, тролей, автобус обикновен, нископодов и др.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15464
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Общи теми и Въпроси
« Reply #26 on: 25.01.2010, 22:26:02 »
Общината как им плаща за концесионната услуга. Процент от билетите и какво още!?

Offline nasko84

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1130
    • View Profile
Re: Общи теми и Въпроси
« Reply #27 on: 25.01.2010, 22:53:35 »
към момента компенсират намалените билети с някаква сума, и като се види кой колко намалени билети е продал и получава процент от сумата, затова цената на намаления билет не е доплатена до цената на обикновения билет. От март месец преференциалното пътуване ще става с карта от 10 лв. за цялата градска мрежа, като общината ще доплаща по 12 и нещо, така вече разпределението ще бъде или на брой извършени курсове или на брой превозни средства, или направо според броя линии, за това не знам, но толкова точно разпределение както с намалените билетчета не може да се постигне, тъй като сега може да се даде обективна оценка за линия по броя продадени билети.
Ако преди се бореха за всеки пътник и се преследваха, от март по-изгодно би било да се влачат и да пристигат втори - по-малко пътници, по-малко проверки на карти, по-малко навалица и т.н.

Така напълно логично би било да се възстанови №14 защото има разписани 10 коли, и дори да вървят празни ще имат парче от сумата за картите.

Общината как им плаща за концесионната услуга. Процент от билетите и какво още!?

от plovdiv24:

През ноември приходите били близо два и половина милиона лева:
1 385 741 лв. - от продажба на билети по 1 лв.;
   317 782 лв. - от билети по 0,40 лв.;
   226 428 лв. - от държавна субсидия;
   213 819 лв. - от държавни компенсации,
   200 000 лв. - от общински компенсации;
   141 411 лв. - от продажба на карти, изчислени като средно месечен приход.
http://news.plovdiv24.com/126881.html

Offline lud_pi4

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6415
  • За запазване историята на ГТП
    • View Profile
    • Email
Re: Общи теми и Въпроси
« Reply #28 on: 28.01.2010, 22:56:11 »
Здрасти колега plamen_yambol  в ямбол има много пловдивски реисове  не са само на автогруп

Не се заблуждавай,в Ямбол вече обслужват автобуси на "Ивкони",Батаклиев го изгониха,заедно с другите 2-3 автобуса на бившите ни превозвачи.Днес голям резил с Мана 95-49,беше по 4-та,спря на спирката,и нито първа,нито втора врата се отварят,по едно време шофьора излезна през неговия прозорец,отвори първа врата с ключ,и следователно се отвори и втора,след което,потегли с отворена втора,за да не би случайно пак да се затвори,след което на един светофар,слезна през втора врата,затвори и първа и втора врата,отври с ключа само първа,и така продължи по маршрута. :D
« Last Edit: 08.02.2010, 22:52:11 by difian »

Offline plamen_yambol

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 82
    • View Profile
    • Email
Re: Общи теми и Въпроси
« Reply #29 on: 28.01.2010, 23:50:19 »
Здрасти колега plamen_yambol  в ямбол има много пловдивски реисове  не са само на автогруп

Не се заблуждавай,в Ямбол вече обслужват автобуси на "Ивкони",Батаклиев го изгониха,заедно с другите 2-3 автобуса на бившите ни превозвачи.
Точно така.От 23 ноември Юнион обслужва линиите,които Никан Лайн ги обслужваше.По тях се движат само БМЦ-та.
« Last Edit: 29.01.2010, 01:05:41 by difian »

Offline Filibeliq

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 17
    • View Profile
    • Email
Re: Общи теми и Въпроси
« Reply #30 on: 29.01.2010, 19:48:35 »
Все си казвах, че няма да се обаждам, ама не издържах! Чета от година и само сверявам информацията. Но тия дни бях провокиран и аз да напиша нещо.
Първо за транспорта в Ямбол. В Ямбол от край време транспорта се обслужва от две фирми/в началото ДАП-а и отделни частни автобус/кооперирани/. През 2005/не съм сигурен за годината/, ДАП-а беше продаден и линиите бяха спечелени от Никан Лайн Груп. Оперираха със старите автобуси от 16 и 116 в Пловдив/жълтите мерцедеси с климатиците и сините волва/. И уникални трошки от гаража в Пазарджик. След направена препоръка в града се озоваха две от белите БМЦ-та от Пловдив. В крайна сметка и те не помогнаха на Батаклиев и след констатирани нарушения по неспазване на разписанието му бе духнато под опашката. Днес в града оперират Юнион Ивкони/по линиите на Батаклиев/ и сдружение от частни превозвачи/. Като в последните години частниците сменят авто-парка от чавдар, икарус и кароса с по-западни, но не и по-нови автобуси от сорта на NL202, 0405 и пегасус   
Второ за шибаните канадски тролеи. Да ме извиняват всички, които имат предпочитания към тях, ама тридесет и пет годишни барутници застрашаващи живота на 400 000 души нямат работа в града. Който им симпатизира и ги хвали тука, да го видя да кара трабант или москвич от 80-та година, да се чувства страхотно и комфортно в него и това да му доставя удоволствие, да тогава бих се съгласил с мнението му, че консервните кутии били "ХУБАВИ". Да, ама не. Всеки кара пак трошка, но от 93-5 на горе, а не от 80!!! Дано и за тенекии да не ги искат. А относно договора Батаклиев си е в най-голямо право да докара, ако намери и тролеи от първата световна война, да им сложи ватнмани тип Флин Стоун и пак ще си получава компенсации. Така, че молете се черна котка да му мине път на Батаклиев и да не може да си освободи барутниците от митницата..!
И една молба критика към всички. Не коментирайте и не се изказвайте, когато не сте запознати по дадена тема. Първо правило в правото и журналистиката!

Offline maniaka

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 227
    • View Profile
Re: Общи теми и Въпроси
« Reply #31 on: 02.02.2010, 19:46:57 »
Интерсно-това се очакваше :D Е има и положителна страна ще си имаме  и през следващите 10 години БМЦ-та  :D
А доколкото за слуховете,които луд пич спомена по-горе идеята за съдружие между Батаклиев и еврейте е доста възможна.Само ми е интересно за кой пакет от линии ще  претендират ;) :rolleyes:
Бойкот на микроавтобусите

Offline lud_pi4

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6415
  • За запазване историята на ГТП
    • View Profile
    • Email
Re: Общи теми и Въпроси
« Reply #32 on: 02.02.2010, 19:50:06 »
Интерсно-това се очакваше :D Е има и положителна страна ще си имаме  и през следващите 10 години БМЦ-та  :D
А доколкото за слуховете,които луд пич спомена по-горе идеята за съдружие между Батаклиев и еврейте е доста възможна.Само ми е интересно за кой пакет от линии ще  претендират ;) :rolleyes:

Много положителна,нямям думи направо,а за пакетите,как за кой,и за двата много ясно. ;)
« Last Edit: 02.02.2010, 19:54:09 by lud_pi4 »

Offline maniaka

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 227
    • View Profile
Re: Общи теми и Въпроси
« Reply #33 on: 02.02.2010, 19:58:32 »
Е че как за двата нали бяха такива сметките за Хеброс първия (с печелившите линии),а за ГТ -втория. Имат ли потенциал и шанс ГТ и Еггет да вземат и двата пакета ;) :rolleyes:
Бойкот на микроавтобусите

Offline lud_pi4

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6415
  • За запазване историята на ГТП
    • View Profile
    • Email
Re: Общи теми и Въпроси
« Reply #34 on: 02.02.2010, 22:14:10 »
Е че как за двата нали бяха такива сметките за Хеброс първия (с печелившите линии),а за ГТ -втория. Имат ли потенциал и шанс ГТ и Еггет да вземат и двата пакета ;) :rolleyes:

Ти сметките ги остави,ако ГТП и ЕГГЕД се съединят,имат потенциал за всичко. ;) Особено,ако се окаже верен слуха,че от 1 март спират Волвата. 8)

Offline Beer

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1356
    • View Profile
Re: Общи теми и Въпроси
« Reply #35 on: 02.02.2010, 22:38:07 »
Логично е Егед да играе с Батаклиев.Чрез него израелската паплач ще може по-лесно да прилага селяндурските си номерца,все пак е общински съветник.Ако това се случи обаче, ХебросБус остава без линии ,защото няма да може да попълни необходимият брой автобуси, а маршрутите в града ще се обслужват от турски бараки и втора ръка израелски кошнички.Кмета явно не е способен да направи разлика между свободен пазар и мутренска анархия.
Keith Keller (67018) - - (92042) Honegger

Offline lud_pi4

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6415
  • За запазване историята на ГТП
    • View Profile
    • Email
Re: Общи теми и Въпроси
« Reply #36 on: 02.02.2010, 22:45:12 »
Ако това се случи,"Хеброс" остават с линиите си в Пазарджик,и 7,15,29,37,222. ;)

Offline maniaka

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 227
    • View Profile
Re: Общи теми и Въпроси
« Reply #37 on: 03.02.2010, 09:55:38 »
Но не разбирам защо ще спират Волва-та(защото са евро 2 ли?),  а и това наистина едва ли ще се случи за Батаклиев и еврейте. Жалко ,че няма навитаци от София,които да оперират в Пл-в
Бойкот на микроавтобусите

Offline nasko84

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1130
    • View Profile
Re: Общи теми и Въпроси
« Reply #38 on: 03.02.2010, 14:11:54 »
Quote
По тази оперативна програма се предвижда широк обхват от дейности, като: обновяване на транспортната инфраструктура - контактна мрежа, спирки, бази за ремонт и поддръжка и оборудване;
За това ме съмнява да направят каквото и да е
Quote
разработване на планове за управление на трафика и внедряване на автоматизирани системи за управление и контрол, на центрове за управление на трафика, дистанционно сменяеми информационни табла; светлинно и звуково обявяване на спирките, разработване и подобряване на системи за обществен градски транспорт, използващи автобуси и тролеи, които отговарят на европейската нормативна уредба за вредни емисии от двигателите и използване на възобновяеми/алтернативни енергийни източници в градския транспорт и т.н.
"светлинно и звуково обявяване на спирките" това звучи доста чупливо и много скъпо и само пари на вятъра ще се хвърлят, а за останалото малко ме съмнява, че реално ще се усети разлика от сегашното положение.
Дано не съм прав!

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15464
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Общи теми и Въпроси
« Reply #39 on: 03.02.2010, 14:33:25 »
Светлинното и звуково обявяване на спирките е налично в София- както във возилата, така и на спирките. С тези на спирките няма проблеми и всичко е наред, единственият проблем е във возилата и престъпното нежелание на водачите да съобщават спирките. В няколко тролея нещата стават автоматитно чрез връзката с GPS системата, така че има разумно решение. Други притеснения аз не виждам.  ;)