Author Topic: Чавдар: прототипи и история  (Read 470024 times)

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15427
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #20 on: 14.04.2006, 23:13:11 »
Quote from: Ivo
Напротив и в Холандия се произвеждат автобуси-това са Den Oudsten.
автобуси се произвеждат също така в Румъния,мисля че са РОМАН,в Македония също правят много добри автобуси марка Санос,можете да видите и в България такива предимно луксозни междуградски.
Саносите на колко процента са Мерцедес.За последно съм се возил в бившите служебни на СО МАТ.Не знаех,че роман правят и автобуси.Тези камиони, който все още се използват в София са си точни копия на Ман от 70 или 80 години.То май и Роман идва от Румъния+Ман.Рокар май правят автобуси в Румъния, както и тролейбуси.Сега се сетих, че веднъж като гледах сръбски сайтове намерих някаква фирма за автобуси, но май всички бяха туристически.Не изглеждаха толкова зле-едва забележима имитация на Туризмо, но триосно.
Quote from: CKD
Сърбия, Франция, Беларус, Украйна и Русия също не са за изпускане.
Беларус съм я споменал.Ето и нещо по този повод.Маз-ове с дизайн,напомнящ Неоплан.Минск1Минск2
Но за Франция пропускът ми наистина е голям.В момента там сега май са само Хюлиез и Рено,като Рено вече не е част от Ирисбус,изкупен изцяло от Ивеко.
  И накрая,моля за извинение ако съм прекалил с думата МАЙ
« Last Edit: 14.04.2006, 23:23:33 by difian »

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4478
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #21 on: 08.05.2006, 02:12:25 »
Имам един (тъп) въпрос- веднъж съм се возил на Кента и забелязах, че е досущ като Чавдар (от аватара на Иво). Да не би да е реновиран Чавдар, или е правен по същия модел?

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15427
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #22 on: 08.05.2006, 02:26:00 »
Quote from: conecto
Имам един (тъп) въпрос- веднъж съм се возил на Кента и забелязах, че е досущ като Чавдар (от аватара на Иво). Да не би да е реновиран Чавдар, или е правен по същия модел?
Кента е завод в Омуртаг,където правят пълни и частични ремонти и модификации на автобуси, предимно Чавдари.Селото ми е наблизо(то е град,де) и съм се нагледал на всевъзможни модификации-на туристически,на въпросния 11Г5, но онези най-малките.преработват дори и Пежо Боксер и Ситроен Жъмпер-пътуваха из регионапо линии и на вратите им пишеше Кента Омуртаг,не знам дали е било реклама или са си тяхна собственост.Возил съм се до Търговище на един микробус Мерцедес 100D тяхна преработка.И да не забравя, там се извършва планов ремонт и на разноликия автопарк на СКГТ.
« Last Edit: 08.05.2006, 02:26:30 by difian »

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4262
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #23 on: 08.05.2006, 12:39:28 »
Хаха, забелязвате ли, че на 1405 една от седалките е различна?

Единственото стилно нещо в каросерията на КЕНТА са лепените стъкла, каквито впрочем в София имат MAN SG262/SL232, MB Conecto/G/ и MB O405, така че не е нищо ново под слънцето. На Кентите салонът само е загрозен с тези седалки, както стана и с Хюлиезите...
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4478
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #24 on: 08.05.2006, 14:23:40 »
Да, мерси за изчерпателните отговори, само веднъж се возих на такъв по 63 и забелязах онова огромно издуто нещо до шофьорската седалка, под което е двигателя. А иначе за седалките съм напълно съгласен, пластмасовите, дето ги слагат навсякъде са грозни и неудобни (имам чувството, че седя на пода). На старите Чавдари са по-добри.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10843
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #25 on: 08.05.2006, 20:21:30 »
Ето и официалният сайта на КЕНТА http://www.kenta-bg.com/
Има много хубави автобуси,харесва ми В 13-20 и този нископодовият,който е на заглавната страница.Трябваше вмсето да купуваме турски автобуси да купиме от КЕНТА,такива нископодови.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4478
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #26 on: 08.05.2006, 20:41:49 »
Доста добре изглеждат за автобуси, оправяни в България. И защо наистина не купуват от тях? Впрочем те за износ ли ги приготвят тези Кенти?
« Last Edit: 08.05.2006, 20:43:35 by conecto »

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11163
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #27 on: 09.05.2006, 10:27:57 »
Quote from: Ivo
Ето и официалният сайта на КЕНТА http://www.kenta-bg.com/
Има много хубави автобуси,харесва ми В 13-20 и този нископодовият,който е на заглавната страница.Трябваше вмсето да купуваме турски автобуси да купиме от КЕНТА,такива нископодови.
те не са ли частично нископодови
НЕ на хейтърството!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10843
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #28 on: 09.05.2006, 19:57:09 »
Quote from: Repcho
те не са ли частично нископодови
Да ниският под и при 1-ва врата,но е достатъчно да се съберат инвалидна или детска количка.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11163
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #29 on: 09.05.2006, 20:02:01 »
Quote from: Ivo
Да ниският под и при 1-ва врата,но е достатъчно да се съберат инвалидна или детска количка.
абе аз искам да има производство в България ама днес си перихме с О345Г с 90км/ч в лявата лента и ми беше много комфортно,съмнява ме Кента да ги развие
НЕ на хейтърството!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10843
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #30 on: 09.05.2006, 20:12:15 »
Quote from: conecto
Доста добре изглеждат за автобуси, оправяни в България. И защо наистина не купуват от тях? Впрочем те за износ ли ги приготвят тези Кенти?
Такива нископодови автобуси КЕНТА има във Варна движате по линия 14Д(така наречената "девненска" линия Варна-Девня,защото има и друга 14-ка Почивка-Владиславово)и наистина изглеждат много добре.
Почти същите,но без нисък под автобуси КЕНТА обслужват една от най-дългите и тежки линии във Варна-това е 409.Маршрута е от летището пред центъра на Варна до Златни Пясъци.Разстоянието между двете крайни спирки е около 25 км.еднопосочно,по пътя има един зверски баир от 10-12% наклон.Можете да си представите лятото в сезона каква тъпканица е возят се много туристи сред тях има и много чужденци.Возил съм се няколко пъти от първа до последна спирка с такава КЕНТА по 409 и останах много доволен,според мен се справят отлично.
И още нещо-незнам дали сте забелязали но предната и задната част на каросерията на повечето Кенти както и покрива на някои са направени от стъклопласт.Тук интересното е,че това е една много модерна технология и я ползват само водещи производители на автобуси,и то отскоро а в КЕНТА се прилага от около 10 год.насам,вижте че предната и задна част на Кентата на снимката която пуснах също е от стъклопласт.Единстените автобуси в София при които също са използвани елементи от стъклопласт са Den Oudsten,ВМС и КЕНТА,като при първите 2 модела покрива и елементи от предницата и задницата са от някакъв подобен материал даже не съм 100% убеден че е точно стъклопласт.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11163
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #31 on: 14.05.2006, 12:55:32 »
той пода хубаво е нисък ама после има зверско стъпало-това при други модели не съм го виждал
НЕ на хейтърството!

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4262
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #32 on: 14.05.2006, 16:37:39 »
Quote from: Ivo
С лепени стъкла освен тях още и Den Oudsten,Neoplan както и туристическите Кенти на Земляне.А на 1405 доколкото си спомням има няколко различни седалки,от най-задните пък имаше и 2-3 пластмасови с тапицерия.

Зависи от състоянието на автобуса но според техн.характеристики Кентите вдигат до 110км/ч

Да де, имах впредвид автобусите на СКГТ.

А защо не хванат да пратят Чавдар 141 в Омуртаг, та да ги направят автобуси. Ясно е, че там се справят с Чавдарите доста респектиращо, а не като в Дупница, дето има махат вратите.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6735
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #33 on: 15.05.2006, 22:50:37 »
Quote from: Kaiser Kar
Да де, имах впредвид автобусите на СКГТ.

А защо не хванат да пратят Чавдар 141 в Омуртаг, та да ги направят автобуси. Ясно е, че там се справят с Чавдарите доста респектиращо, а не като в Дупница, дето има махат вратите.
Вратите на Чавдар 141 се махат по поръчка на СКГТ-Автотранспорт а не по собствена инициатива на АРЗ "Дупница". На някои автобуси вратите са премахвани в ПАТ Малашевци.

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4262
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #34 on: 16.05.2006, 22:58:38 »
Това за вратите не го знаех, съжалявам. Но пак - в Омуртаг трябва да ги правят!
Иво, този 1425 как изглежда отвътре?

Бтв, снощи към 00:40 видях 51 на Руски паметник, персонална ли е бил?
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4699
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #35 on: 17.05.2006, 18:24:36 »
Няма какво друго да е бил особено пък по това време и на това място.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10843
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #36 on: 17.05.2006, 18:58:24 »
Quote from: Kaiser Kar
Това за вратите не го знаех, съжалявам. Но пак - в Омуртаг трябва да ги правят!
Иво, този 1425 как изглежда отвътре?

Бтв, снощи към 00:40 видях 51 на Руски паметник, персонална ли е бил?
1425 отвътре е същият като 51,с готини меки седалки,и с тапицирани плоскости на стените и на тавана.Отвън се отличава от 51 по това,че 1425 са му сложили нови бели брони от стъклопласт или нещо такова.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4262
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #37 on: 17.05.2006, 23:00:13 »
Аха, а на 269 возил ли си се? Той в какво сътояние е?
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #38 on: 18.05.2006, 23:48:16 »
Незнам обаче като изключим недомислиците с Чавдар 141 двигателите им не са никак лоши.Вярно е, че чадят, тръгват като каруца,но пък са доста мощни.Отдавна не се бях возил на тях, а и свикнах на слабичкото БМЦ та ми се видяха мощни, а и чавдара не беше се "изгърбил"
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11163
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #39 on: 19.05.2006, 09:57:21 »
вчера имаше Чавдарче по 280, като го видях и се качих- да се порадвам малко и моите впечатления че автобуса никак нямаше да е лош ако се поддържаше поне малко-двигателя и скоростната кутия ми направиха мн.добро впечатление-откъм возия рейса не отстъпва на Мерцедес и е над БМЦ 100%, сега че като са боядисвали вратите са боядисали и прозорците и че поддръжката клони към към 0-това е така
НЕ на хейтърството!