Author Topic: Чавдар: прототипи и история  (Read 465925 times)

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4254
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #40 on: 19.05.2006, 14:31:34 »
Вчера 2628 беше по 280.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10736
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #41 on: 06.06.2006, 23:09:29 »
Вижте този Чавдар 11 М 4



Като се загледате хубаво в снимката се вижда ясно,че има климатик и индививуални духалки за всеки отгоре на тавана,както в модерните съвременни туристически автобуси.Само,че този наш Чавдар е някъде от 70-те години и ги има всички тези екстри.Даже този на снимката май е от по-старите варианти,защото е с ръчни врати.
« Last Edit: 06.06.2006, 23:10:22 by Ivo »
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1179
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #42 on: 06.06.2006, 23:14:21 »
Eййй, страшен е  ! Харесва ми голямата емблема на "Балканкар". Може пък да е бил и за износ. Ако си спомняш снимките на Чавдарите за Атина - те също не носеха емблемата на "Чавдар", а на "Балканкар".

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15423
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #43 on: 06.06.2006, 23:36:08 »
Quote from: Balkanton
Eййй, страшен е  ! Харесва ми голямата емблема на "Балканкар". Може пък да е бил и за износ. Ако си спомняш снимките на Чавдарите за Атина - те също не носеха емблемата на "Чавдар", а на "Балканкар".
Тези дни някъде четох историята на българското автобсостроене(като се сетя къде,ще ви кажа) и там пишеше за някакъв прототип.Даже и телевизор си имал.Между другото и тази снимка май я имаше в тази статия, но сега нищо не си спомням....  

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10736
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #44 on: 07.06.2006, 19:17:49 »
Статията със снимките има ето тук
http://www.avtobusi.com/cgi-bin/e-cms/vis/...012&n=000001&g=
Оттам е и горната снимка.Тази статия ли имаш впредвид или е нещо друго?
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15423
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #45 on: 07.06.2006, 19:56:44 »
Quote from: Ivo
Статията със снимките има ето тук
http://www.avtobusi.com/cgi-bin/e-cms/vis/...012&n=000001&g=
Оттам е и горната снимка.Тази статия ли имаш впредвид или е нещо друго?
Ахам,улучи-тя е! :lol:
« Last Edit: 07.06.2006, 20:00:53 by difian »

Offline НИКИ

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 143
    • ICQ Messenger - 229924837
    • View Profile
    • http://www.transtriumf.com/
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #46 on: 16.08.2006, 21:52:21 »
Имам снимки (не помня кой сайт)

Чавдар 530 [attachment=54:attachment]    Чавдар 130 [attachment=55:attachment]   Чавдар 430 [attachment=56:attachment]   Чавдар М80 [attachment=57:attachment]


Първата КЕНТА е във Варна. До скоро се движеше по 409. Това е 11М4 преминал в градски тип. Предната част е наклонена, като и вратата също. Седалките са меки (с кожа). Отначало имаше бутон за 1-ва врата и бутон 2+3 врата. Като цяло Основата на 11М4 си седи. Въпросната Кетна имаше прякор- „Баба Кента“ (демек най-първата), със знаменития „дядо Гошо“. Другите кенти се движат по 209 и 309. Нископодовата Кента е само една, единствена- 14 Девня-Варна. Това е 11М4. Нисък под при първа врата (обширна, удобна, отваряща се навън), стъпало . Инвалидната зона е квадрат до първа врата. Шофьора е на удобно (високата част) място и има добра видимост. Всички Чавдар са за Кента. Икарусите също са за там. Във Варна поправят 11Г5. Но външния вид е СЪЩИЯ. до първа врата пише „Автобусът е ремонтиран в Кента гр. Омуртаг“. На една Кента 11М4 по 409 стъклото до 2 врата имаше надпис със големи букви (не се сещам какъв беше) също и на 11М4 (инвалид).

За да получиш КЕНТА трябва да дадеш Чавдар и да доплатиш. След известно време имаш Кента. Кента разработва Чавдар, защото Ботевградския завод фалира и няма да си използва правата около моделите си  :lol: .


Дайте повече инфо и снимки от историята на Чавдар. Ако има и повечко информация за 13-20, 14-20 (Швепсовете) и прототипите. Швепсовете са MADE IN BG.  Трябва по-често да се чува това  

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11463
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #47 on: 16.08.2006, 22:08:06 »
Днес и аз видях един такъв син Чавдар 130, май е на военните.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #48 on: 17.08.2006, 17:51:52 »
Quote from: ozzy
Днес и аз видях един такъв син Чавдар 130, май е на военните.
дааа, много е колоритен. На окръжна болница рано сутрин съм го виждал най често
« Last Edit: 17.08.2006, 17:52:20 by Repcho »
НЕ на хейтърството!

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11463
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #49 on: 17.08.2006, 21:38:48 »
Quote from: Repcho
дааа, много е колоритен. На окръжна болница рано сутрин съм го виждал най често
Аз най-се кефя на Конектото на военните, тъмносиньо, мисля, че са 3-4  такива.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline НИКИ

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 143
    • ICQ Messenger - 229924837
    • View Profile
    • http://www.transtriumf.com/
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #50 on: 17.08.2006, 22:25:41 »
Темата е за Чавдар  

До скоро във Варна имаше 3 Чавдар 13-20. Бяха купени 2000г. от Травел. Единия беше на 409 след това отиде при другите на 209. Въртяха ги на 54 и 59 (декември 2005/януари 2005). Вече не ги мяркам. Иначе бяха издръжливи и мощни. В гаража на общинската фирма мисля че още стоят 2 Чавдар 14-20. Може след 01.01.2007 Транстриумф ще вземе 3-те Чавдар 13-20 (около фалита на  Травел).

По време на социализъма бай Тошо се стремеше България да си произвежда всичко и да не внася много-много. И беше прав. Чавдар правеха модерни за времето си (а и сега- Чавдар 130, 140, 131, 141) автобуси и можеше да направи инвалидни прототипи. Така България къде по-рано щеше да се сдобие с нужните придобивки. Чавдар фалира за да напълни джобовете на някои хора. Западъка почна откак ни остави бай Тошо. Хубо Чавдар си имаше договори с Икарус и МАН- Гърця (мисля че беше Роман). Сега можеше да има лиценз с Неоплан.То Чавдара се премести в Кента, но точно това беше грешката. Трябваше да се продължи делото на Чавдар. Тролея ДАК Чавдар също е сравнително сполучлив. По-удобни за тролеи са Чавдар 14-20.

-------------------------------------------
Чавдар 141 в Бургас са отлични. Не провисват и не вунят както в София

Чавдар 140 [attachment=58:attachment]  [attachment=59:attachment] [attachment=60:attachment]  [attachment=61:attachment]  [attachment=62:attachment]
Поради рекламата не си личи прозрачното в сдвоената част и стъклото на вратата.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11463
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #51 on: 17.08.2006, 23:46:59 »
Ники, стига си писал безсмислици!
Чавдарките са най-скапаните рейсове, които могат да съществуват!
По време на социализЪма може да са вършели работа за ограничения пазар, но е факт, че от 20г. поне нямат ъпгрейд на двигателя, шасито, скоростите.... Морално остарели са като технология!
Иначе да, съгласен съм в България да се произвеждат коли и рейсове, но по-добре е напр. Мерцедес да направи завод у нас, отколкото ние да се праим на "техници" с тия Чавдарки!
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4693
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #52 on: 18.08.2006, 10:40:20 »
То от 20г. няма как да има промени защотот просто завода е бил в застой. Няма ли развитие в дадена фирма, няма и как да върви на добре. Вече сме толкова изостанали и с тези средства които ги има в България нямам е шанс да направим завод. Можем само да се надяваме някоя японска марка да решат да правят завод у нас.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline НИКИ

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 143
    • ICQ Messenger - 229924837
    • View Profile
    • http://www.transtriumf.com/
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #53 on: 18.08.2006, 17:56:52 »
То Драгон също има право. Но до тогава поне Кента може да задоволи (макар и малко) част от нуждите (по-точно основни ремонти). Чавдар 141 няма да е зле да посетят завода в Омуртаг. Същото важи и за Икарус 280/260 и Heuliez O 305/O 305G. Поне малко ще им вдъхнат живот. Поне докато СКГТ намери пари за по-нови возила.



-----------------

Малко се съмнявам около идръжливостта на новите трамваи  

Offline НИКИ

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 143
    • ICQ Messenger - 229924837
    • View Profile
    • http://www.transtriumf.com/

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1179
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #55 on: 21.09.2006, 19:26:51 »
[attachment=81:attachment] Знаете ли нещо повече за този Чавдар? Какъв модел е и има ли инвентарен номер? Снимката е от сайта на СКГТ. Първо си помислих, че е Сетра, обаче между фаровете се вижда, че пише Чавдар и има емблема. Знам, че са се произвеждали известно време такива в Ботевград, но нищо повече.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10736
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #56 on: 22.09.2006, 12:06:38 »
Quote from: Balkanton
[attachment=81:attachment] Знаете ли нещо повече за този Чавдар? Какъв модел е и има ли инвентарен номер? Снимката е от сайта на СКГТ. Първо си помислих, че е Сетра, обаче между фаровете се вижда, че пише Чавдар и има емблема. Знам, че са се произвеждали известно време такива в Ботевград, но нищо повече.
Някъде май бях писъл за него-това е луксозен туристически Чавдар 530 с климатик-мисля,че е категория 2 или 3 звезди.Дълго време се движи по международните линии най-често София-Виена,а след това и до днес е в гараж Земляне и се движи по линиите обслужвани от гаража.За инв.номер в момента не мога да се сетя,трябва да е от серията 10ХХ.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1179
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #57 on: 22.09.2006, 12:51:22 »
Quote from: Ivo
Някъде май бях писъл за него-това е луксозен туристически Чавдар 530 с климатик-мисля,че е категория 2 или 3 звезди.Дълго време се движи по международните линии най-често София-Виена,а след това и до днес е в гараж Земляне и се движи по линиите обслужвани от гаража.За инв.номер в момента не мога да се сетя,трябва да е от серията 10ХХ.

А да знаеш кога е произведен? Има ли и други такива в СКГТ?

Много пъти съм виждал в София един подобен Чавдар, но прозорците му са като на 11Г5, а задните фарове са като на 14-20. Боядисан е основно в сиво, има и тъмночервени шарки в задната част. Знаеш ли какъв модел се води и на коя фирма е? Май превозва някакви работници?

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #58 on: 22.09.2006, 19:59:55 »
Quote from: Balkanton
А да знаеш кога е произведен? Има ли и други такива в СКГТ?

Много пъти съм виждал в София един подобен Чавдар, но прозорците му са като на 11Г5, а задните фарове са като на 14-20. Боядисан е основно в сиво, има и тъмночервени шарки в задната част. Знаеш ли какъв модел се води и на коя фирма е? Май превозва някакви работници?
този автобус май го наемат от Метро и е доста избушен май
НЕ на хейтърството!

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1179
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #59 on: 22.09.2006, 20:47:18 »
Може. То това май си е чист 11М4, само дето е "облечен" като Сетра.
« Last Edit: 22.09.2006, 20:47:51 by Balkanton »