Author Topic: Доставка на 30 нови тролейбуса за Варна  (Read 17771 times)

Offline dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1669
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Почти сигурен съм, че едното се води Соларис Тролино, а другото Шкода-Соларис ххТр.
Още- 3009 има двигател с вътрешно горене/агрегат, заради което има "тоалетна" на мястото на последните две седалки от страната на шофьора. 3027 е с климатик обаче, че и отделен за предната част, ако се вгледате.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15424
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Малкият климатик е за водача. Не се бъркайте по плоскостите, прикриващи оборудването по покрива, освен на Шкодите, такива от известно време се слагат и на други тролейбуси на базата на каросерии Соалрис. 3009 в действителност е Solaris Trollino 12 AC (с електрооборудване на фирмата Cegelec), докато 3027 е Solaris Trollino 12M (с полско електрооборудване на фирмата MEDCOM Sp. z o.o.). Може би ще ви е интересно и да знаете, че 3009 е един от двата произведени за София тролейбуси от първия провален търг, като другия отива в Опава, Чехия, където наскоро изгоря заедно с още няколко тролейбуса в ремонтно хале... Ето тук ги има на снимки, все още готови за София!
« Last Edit: 13.12.2013, 08:05:52 by difian »

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4484
  • 5029 (1989-2016)
    • View Profile

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15424
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Започната е първата бройка, да очакваме скоро снимки... На бургаската се появиха! ;)


Източник
« Last Edit: 29.03.2014, 15:30:22 by difian »

Offline Nadhob

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 50
    • View Profile
Обаче гледайки тази снимка има едни видими нюанси между 3009 и 3027, макар че са същия модел и годините на производство не са толкова далечни, ако не и същата година или 1-2 години разлика, като например задното стъкло на 3027 е по-малко, прътовете им са различни, 3027 има една покривка до пружините на прътовете, за разлика от 3009 който няма, куките за прътовете за различни, макарите (долни краищници или каквото е там) на 3027 не са като на 3009, стоповете са различни, и още малко.
3027 is from 2010, but this is not important. There are two reasons for these differencies:

1) 3009 is one of the last Solaris trolleybuses built with motor in the rear and electric equipment located in the "tower". Until 2005 all Solaris trolleybuses were built in this way, but then the first vehicles were built with traction motor located between axles on the left side (La Chaux-de-Fonds) with no tower and all equipment on the roof. Following intermediate period, during which some were built with tower (Kaunas, Gdynia) and some without it (Opava, Lublin, Tallinn), since 2008 all vehicles are built with this new arrangement. This покривка hides just the motor.

2) The small rear window is to be seen on recent trolleybuses in Gdynia (32 units from 2009-2013) and Tychy (nos. 25-39 built 2012-2013). In these trolleybuses additional traction batteries are located in the rear and they had to prepare a bigger compartment for them. All other trolleybuses have "normal" windows.

It is interesting that the new articulated trolleybuses with batteries for Lublin have also "normal" windows and tower: http://trollino.mashke.org/deutsch/obus.lublin932.php. Presumably the batteries have been shifted to tower.

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4484
  • 5029 (1989-2016)
    • View Profile
"Новите идват".  :)
Надписът вече е налепен по всички Шкоди.
« Last Edit: 05.04.2014, 18:27:38 by transtriumf »

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline mediar

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 961
    • View Profile
    • Mediar's Site
Тоест да очакваме ЗИУ 9?

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4484
  • 5029 (1989-2016)
    • View Profile
И на мен това ми направи впечатление, уж Солариси (Шкоди) чакаме, а те сложили ЗИУ. :D Може и да са решили да пратят малко от Плевен. :laugh: Шегата настрана, но част плевенските ЗИУ-та, които евентуално ще спрат след доставката на Соларисите със сигурност ще бъдат полезни за Перник, но това е друга тема.
« Last Edit: 02.04.2014, 09:40:35 by transtriumf »

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline Дядо Курти

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 333
    • View Profile
    • Email
Тия май се бъзикат за 1 април  :D

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3513
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Шегата настрана, но част плевенските ЗИУ-та, които евентуално ще спрат след доставката на Соларисите със сигурност ще бъдат полезни за Перник, но това е друга тема.
Как ли пък не! Да замениш едни допотопни съветски кочини със същите такива, само че докарани от 200 километра разстояние. За Перник могат да бъдат полезни софийските Икаруси или в краен случай старозагорските Шкоди или бургаските Волва.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4425
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Ето снимки и статия за Шкодите за Варна и Бургас:
http://www.busportal.cz/modules.php?name=article&sid=11644









« Last Edit: 09.04.2014, 16:43:18 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Дядо Курти

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 333
    • View Profile
    • Email
На снимките изглеждат чудесно, не мога единствено да видя дали седалките са тапицирани или са легени.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15424
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
На снимките изглеждат чудесно, не мога единствено да видя дали седалките са тапицирани или са легени.
Имат найлони, тапицирани са! ;)

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4425
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email


Варненска Шкода-тролейбус днес е участвала в запис на нейния звук за играта SIMT!
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Дядо Курти

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 333
    • View Profile
    • Email
Имат найлони, тапицирани са! ;)
Ученото си е учено! :D
Иначе днес кмета не пропусна да се похвали във Фейсбук, че първият вече е сглобен и до 3 май трябва да има първа доставка.

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4484
  • 5029 (1989-2016)
    • View Profile
Радвам се, че ще са като бургаските, най-вече зарсди седалките. Обаче ми е чудно защо отпред и отзад има оставени мeста регистрационни номера. Този въпрос беше повдигнат и в плевенската тема. Да не би да са решили на табелки да им изписват номерата? :D

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline Дядо Курти

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 333
    • View Profile
    • Email
Не, просто така тръгват каросериите от Полша. Явно на никой не му се занимава с производство на други брони. А и се загледай - на черните пластмаси пише Solaris.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15424
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Не, просто така тръгват каросериите от Полша. Явно на никой не му се занимава с производство на други брони. А и се загледай - на черните пластмаси пише Solaris.
Първата Шкода за София е без, а на следващите сложиха... Там им монтирахме и инвентарните номера... Но няма ясен отговор, защо ги правят така, разлика по броните няма, освен че са пробили дупки за поставките! ;)

Offline Дядо Курти

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 333
    • View Profile
    • Email
А колко ли му е сега заради дизеловите агрегати да прокарат някоя нова наредба и да им сложат редовни регистрационни номера :D

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15424
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
А колко ли му е сега заради дизеловите агрегати да прокарат някоя нова наредба и да им сложат редовни регистрационни номера :D
В София от 2006, някъде, има такива тролейбуси и нищо не се е случило, пробегът е ограничен...