Author Topic: Трамвайното трасе по бул.България  (Read 53117 times)

Offline Chilio

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 550
    • View Profile
Някой знае ли конкретни планове и срокове за основният ремонт на трамвайното трасе по бул.България, което Фандъкова вчера каза, че предстои през тази година?

Online blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12417
    • View Profile
    • Email
Някой знае ли конкретни планове и срокове за основният ремонт на трамвайното трасе по бул.България, което Фандъкова вчера каза, че предстои през тази година?
Те ако пак го изпълнят с бетонни панели, все едно нищо не са направили.

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7937
    • View Profile
Не ми е известно трасето по бул.България да има бетонни панели , но за ваше успокоение - този метод вече не се използва.
Жалко , че Фандъкова нищо не е споменала за трасето към Орландовци.

Offline Chilio

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 550
    • View Profile
Те ако пак го изпълнят с бетонни панели, все едно нищо не са направили.
То в момента не е с бетонни панели... отдолу сигурно има някакви траверси в чакъл и кал, отгоре е асфалтирано... но основата не е стабилна и всичко потъва и се разбива... затова трамвайте се люлеят все едно ще се преобърнат... Ако беше на панели щеше да потъва значително по-малко. Но доколкото наблюдавам строителството на трамвайни трасета в последните десетина и повече години, такива панели вече не се използват. За еталон ми служи ремонта на бул Хр.Ботев от първия мандат на Софиянски през 90-те, където вече над 15 години сигурно не е мръднал пътя между Македония и Петте кьошета. Технологията с бетониране на основата и релсите, подобно на временното трасе по Скобелев, като че ли е достатъчно здрава.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 16927
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Не ми е известно трасето по бул.България да има бетонни панели , но за ваше успокоение - този метод вече не се използва.
Жалко , че Фандъкова нищо не е споменала за трасето към Орландовци.

Борово е много по-важно. Там може да се увеличи скоростта на трамвая.
До Орландовци може би е най-голямата трагедия, ама сигурно не знае, че там изобщо има трасе. То и това тук при мен между К. величков и Западен парк е много зле, ама нали дават 8 мин. за 4 спирки, та няма смисъл да го правят. Мен повече ме притеснява това по Граф Игнатиев, Ц. Гара - Триъгълника, тунела при НДК.
Обаче трасето по баучер да не се пипа - може да е на 100 г., ама трамваите вървят почти без проблем.
мур

Offline Chilio

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 550
    • View Profile
Защо половинчати? 7-цата няма нищо общо с трасето към Орландовци.
№7 ще си бъде Борово-гарата, както е и сега. Добре е по едно трамвайно трасе да се подновява всяка година.
Mда, моя грешка, но имах предвид другата част от трасето на 7-цата, включително частта от Баба Неделя до отклонението към България + оттатък центъра към Гарата и след нея, ако не се рехабилитира цялото трасе и навсякъде да е в добро състояние, работите са си половинчати. Примерно в участъка при 22-ро училище е много разбито и хлътващо, нищо че докато правиха временното трасе по Скобелев и там ужким се правиха, че ремонтират/кърпят...

Online blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12417
    • View Profile
    • Email
Не ми е известно трасето по бул.България да има бетонни панели , но за ваше успокоение - този метод вече не се използва.
Моя грешка! Исках да кажа, че трасето си плаче за безулейни релси, подобно на ТМ5 и 20. Знам версията на правителственото трасе, но по сегашното трасе на седмицата и Allroad-джип ще се затрудни. Така че не виждам следи от поддръжка на това трасе за екстрено използване от държавни ВИПове.

Offline Chilio

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 550
    • View Profile
в тази статия:
http://www.investor.bg/news/article/111558/264.html
има потресаваща информация за страхотното подобрение, което се готви за трасето по бул.България:
Quote
Рехабилитацията на трамвайния релсов път по бул. "България" е последният шести компонент от подготвения проект. Трасето е изградено преди 31 години върху бетонова подложка без шумо- и виброизолиращи елементи или асфалтово покритие. Предвижда се обновяването на 3,7 км двоен коловоз, както и на 13-те спирки, където ще се ремонтират пероните, ще се поставят спирконавеси и електронни информационни табла. Прогнозната стойност на този компонент е 6,2 млн. евро с ДДС.

По думите на заместник-кмета на Столична община Любомир Христов с реализацията на проекта се очаква да се намали средно с 2,2 процента времето за пътуване по тролейбусните линии, скоростта на трамваите по бул. "България" да се увеличи от сегашните 16 на 19,5 километра в час...
Някакси за тази доста солидна сума ми се струва, че скоростта в автономно трасе би трябвало да е доста по-приличниа?

Offline radkov3

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 522
    • View Profile
Дано това да стане скоро.

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2322
  • Sofia Hardcore
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Български Локомотивен Форум
Става въпрос за средна скорост, която включва и престоите по спирки и светофари.

V = S/t


"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6343
    • View Profile
3700/13 = спирки средно през 284 метра. 20км/ч не е чак толкова малко за средна скорост според мен.

Offline Chilio

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 550
    • View Profile
Да ама спирките са 13 в двете посоки (Една крайна и по две от всяка страна надолу), общо седем са като броим и крайната в Манастирски ливади. Тръгвайки оттам са Каблешков, Мотописта, Гоце Делчев, Ручей, Гешов и Раковски (и остава разстоянието докато се качи на бул.Витоша). А 3700 м е дължината в една посока (както пише двоен коловоз). Тоест имаме 3700/7=529 м.
Освен това Фандъчката се биеше в гърдите как ще има скоростен трамвай по България, който ще довозва до метрото. При скорост 16 км/ч (посочена като актуална в момента) 3,7 км се изминават за 14 минути. При скорост 19,5 км/ч - за 11,5 минути. Ако не смятаме безопасността на пътуването и намаляването на амортизацията на трамваите по трасето, някак си изглежда нерентабилно за спечелване на 2-3 минути за целия маршрут да се изразходват над 12 милиона лева.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3660
    • View Profile
За по-високи скорости трябват по-качествени вагони с надеждна и безопасна спирачна система. Примерно ако се закупят T6A2/KT4D(T/M) втора употреба от Германия средната скорост ще стигне поне 30-35 може би 40km/h.  :)

Offline fizik

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 492
    • View Profile
    • Email
при 35-40 въпросните тежички вагончета ще се приземят на страна на някоя от спирките и ще стане мазало, имайки предвид състоянието на релсите в момента.

Offline Chilio

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 550
    • View Profile
Вероятно това е оправданието за голямата сума, която се налива в този ремонт. Надявам се по-добрата линия да е предпоставка за пускане на по-добри трамваи по нея един ден, с което да се вдигне по-осезаемо скоростта. Само дето не само по България трасето е зле, ами и по Витоша между България и Скобелев, както и по Ботев от пл. Македония надолу до Сливница. Т.е. примерно Инекони няма да пуснат, докато не оправят и тези участъци. Кърпежи от този тип няма да оправят нещата:

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 16927
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Основният проблем е автономното трасе от момента на отклонение от бул. Витоша та почти до крайната спирка. Задължително е да се подмени това трасе и после да се пуснат по-скоростни трамваи, каквито се надявам скоро да бъдат закупени. нали има търг, защото от сегашните чешки няма как да се пуснат, т.к. няма да има за сложния профил.
мур

Online blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12417
    • View Profile
    • Email
Основният проблем е автономното трасе от момента на отклонение от бул. Витоша та почти до крайната спирка. Задължително е да се подмени това трасе и после да се пуснат по-скоростни трамваи, каквито се надявам скоро да бъдат закупени. нали има търг, защото от сегашните чешки няма как да се пуснат, т.к. няма да има за сложния профил.
Те вероятно пак ще са чешки и дано този път търгът да мине. Иначе ако по ремонтираното трасе се пуснат пак суперскоростните 9**, ползата ще е минимална.

Offline Storm

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 98
    • View Profile
    • Email
Аз бих се радвал да тръгнат по ТМ7 след основен ремонт на релсовия път по България.
А извинете ме за невежеството, но накъде е планирано удължаване на линията?
Аз дочух,че до околовръстия щяло да има трамвай,но не знам дали е истина.
Човек вярва на това,което му се иска!

Offline kernel32

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 420
  • Fail!
    • View Profile
Бунашка работа, ама бунаците сме ние, че сме им позволили да се качват по главите ни. Край на лиричното отклонение :P Иначе аз се кефя, че ще възстановят трамвая по Витошка, без него е празно!

Скъсан корсет ...
Ейц, кой като нас, тролеите ни имат жартиери, трамваите пък - корсети! :P
« Last Edit: 27.02.2011, 00:41:46 by kernel32 »

Offline Chilio

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 550
    • View Profile
Аз по България продължение на ТМ7 така или иначе не виждам възможност да се направи, пък и смисъл... Но от досегашното колело може да тръгне нагоре (на юг) по Василашко езеро, след това да завие на изток по ул. Българска легия, оттам през пътния възел под България да мине покрай Вертиго и оттам към колелото на А65. След което А65 може да бъде спокойно закрит.