Author Topic: Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"  (Read 9664 times)

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4600
    • View Profile
Значи ето, че имало неща, които трябвало да станат ясни, а не са били досега, това е само добре за инициативата. С удоволствие бих се присъединил. Благодаря на emm_1968 за ясния отговор, който ми даде.

Моля! За мен беше удоволствие.

Но, нещата са изяснени още в началото на тази тема. При интерес е можело да се информираш и по-рано от сайта на Сдружението, към който има доста линкове в темата ...
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline dimi

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1534
  • сбогом 2622
    • View Profile
Не ме интересува колко е трудно, ти и колегите ти, които сте учредили сдружението сте формулирали тези цели записани в сайта и носите отговорност да се придържате към тях независимо колко трудно е и дори опитите ви да не са успешни или поне първите такива, .
Не мога да се съглася с това становище. Те са си написали целите и не може да ги виним, че не ги изпълняват.  Поне по първите цели, като : популяризирането, реставрацията, ремонта на помещенията, музейната дейност, подобряване на имиджа вече се работи и има резултатите са факт.  Само дето на пръв прочит на целите не открих нищо по проблемите които ме вълнуват, или поне според мен се наблягаше много на определен вид проблеми, за сметка на други ( за това до сега не съм станал член). При по-внимателен прочит открих това :
Осъществяване на граждански контрол върху функционирането на системата на градския транспорт, процеса на инвестиране в областта на инфраструктурата и модернизацията на градския транспорт;
А при още по-внимателен прочит открих това :
Изследване и решаване на проблеми, свързани с оптимизацията на маршрутната схема;
Обмен на идеи  извън  националните и културно- демографски граници и развитие на сътрудничеството  между организациите, заети с управление и експлоатация на градски транспорт, инфраструктурата, музейните и туристически оператори.
 Проблема не е, че не се работи по целите, нито че в целите не е написано нищо за актуалните и наболели проблеми на градския транспорт. Просто ( поне за мен ) ми беше трудно да асимилирам някои от написаните цели и това, че те може да кореспондират пряко с проблемите,  за които писах вчера. Съжалявам, ако вчера в емоциите си съм засегнал някого, просто много от нас ( включително и аз) имаме огромното желание да има повече и по-видими промени в градския транспорт и то не само в музея, но и този градски транспорт по улиците. Но всичко с времето си.  Най-малкото очакванията са ми, че може неподготвен да връхлетиш в кабинета на кметицата или зам. кмета ( както го направи един политик) . За това в предишния си пост предложих да приобщим към идеите на сдружението някой преподавател във ВТУ ( според мен ако се търсят експерти, трябва първо там да ги потърсим) , който ако може да ни консултира. Предполагам, че и там има хора милеещи за градския транспорт, които дори биха предложили помощта си безвъзмздно, само и само да има някакъв резултат. Ако не се намерят такива хора, значи такива са  ни и експертите ( такава ни е и интелигенцията).  Радвам се, че повдигнах този въпрос вчера, защото ( поне за мен) се получи един ползотворен дебат и много неща се изясниха.
 
R.I.P  Ikarus 280

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4600
    • View Profile
Като се изключи фактът, че дебат какво се изпълнява и какво - не от целите на Сдружението е редно да се води от членовете му (в Устава са предвидени процедури за това), трябва да се отбележи, че не е толкова лесно да се постигнат тези цели ... Иначе нямаше да има нужда от нас - всеки треторазряден общински чиновник щеше да си направи труда да блесне  пред началството.
Иначе звучи фасулско ... Влизаш при Кмета и казваш "Искам музей!" и хоп - музей; "Искам нови возила!" и хоп нови возила; "Искам МГТ на 3 минути" и хоп утре единия потегля - другия спира на спирката ...
Е, не е така! ... Може и да стане, но след много борба и много работа! ... И то след време ... Сега сме в Началото.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline dimi

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1534
  • сбогом 2622
    • View Profile
Като се изключи фактът, че дебат какво се изпълнява и какво - не от целите на Сдружението е редно да се води от членовете му (в Устава са предвидени процедури за това), трябва да се отбележи, че не е толкова лесно да се постигнат тези цели ... Иначе нямаше да има нужда от нас - всеки треторазряден общински чиновник щеше да си направи труда да блесне  пред началството.
Иначе звучи фасулско ... Влизаш при Кмета и казваш "Искам музей!" и хоп - музей; "Искам нови возила!" и хоп нови возила; "Искам МГТ на 3 минути" и хоп утре единия потегля - другия спира на спирката ...
Е, не е така! ... Може и да стане, но след много борба и много работа! ... И то след време ... Сега сме в Началото.
Разбирам , че е трудно и за това трябва да се оцени високо всяка ваша стпъпка към посока постигане на някакоя от целите.   А дебатът не трбва да е само вътре в организацията. Аз и агента ( а може би и други съфорумци) не сме членове на сдружението, поради факта, че имаме нашите опасения и не сме убедени напълно. Това значи ли, че не трябва ние като външни лица да задаваме въпроси ? Казвате, че има сайт и да го прочетем, но там не всичко е толкова ясно. Аз лично съм доволен, защото разбрах много неща за и около сдружението и вече с твърдата убеденост мога да ида и да се запиша за член. Така е и с форума, аз бях само читател ( без да се регистрирам ) години преди да стана член на форума.
« Last Edit: 22.09.2013, 12:39:43 by dimi »
R.I.P  Ikarus 280

Offline mitakis

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2842
  • 2660
    • View Profile
Огромен интерес към ретротрамвая на Витошка!

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4537
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Аз Ви каня, Дими и Влади. Елате в сряда на транспортна комисия в общината. Елате! И ще видите срещу какво Сдружението се бори...
Всичко, движещо се в профанизирана среда, се движи бавно и хаотично и съответно резултатите са почти никакви, половинчати или даже някой път - нежелани.
Като пример от днес какво измисли Системата:
ЦГМ участваше с проект в днешния ден без автомобили за популяризиране на посещаването на манастирите от Софийската света гора с градски транспорт.
Какво представляваше проектът им:
Автобус 3285 - измит, с боядисани в бяло джанти с омазани гуми, боядисани седалки и почистени плоскости и сменена хармоника, с табела за 88 (която по настояване на Цанко беше премахната), който беше облепен отвън с четири постера, на които в долната част със ситни букви пишеше "до Софийската света гора с градски транспорт" или нещо такова, което се вижда ако се приближиш на около 2 метра от рейса.
Вътре в рейса нищо не показва, че можеш да намериш повече информация. Случайно ако погледнеш към тавана, виждаш във заоблената част налепени различни постери формат А3, на които са изобразени схематично как се достига до някои от манастирите.
ЦГМ беше представен от 1 брой служителка, която не спря да пие кафе, чете вестник, пуши цигари от 10:00 до 17:00 часа и един шофьор. Никой от двамата не направи опит да привлече внимание на преминаващите хора и да им покаже аджеба защо тоя рейс е паркиран там. Нямаше грам брошурка - спомен от събитието, която хората да отнесат вкъщи и да се подсетят, че има такава възможност - да се отиде с градския до манастирите...

Момчета, с това се борим! И, да! Трябва ни Вашата помощ. Който може да помогне с нещо, е винаги добре дошъл, но да знае, че положението е такова, каквото е, но нещата не са такива, каквито изглеждат!  :)
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Аз Ви каня, Дими и Влади. Елате в сряда на транспортна комисия в общината. Елате! И ще видите срещу какво Сдружението се бори...
Всичко, движещо се в профанизирана среда, се движи бавно и хаотично и съответно резултатите са почти никакви, половинчати или даже някой път - нежелани.
Като пример от днес какво измисли Системата:
ЦГМ участваше с проект в днешния ден без автомобили за популяризиране на посещаването на манастирите от Софийската света гора с градски транспорт.
Какво представляваше проектът им:
Автобус 3285 - измит, с боядисани в бяло джанти с омазани гуми, боядисани седалки и почистени плоскости и сменена хармоника, с табела за 88 (която по настояване на Цанко беше премахната), който беше облепен отвън с четири постера, на които в долната част със ситни букви пишеше "до Софийската света гора с градски транспорт" или нещо такова, което се вижда ако се приближиш на около 2 метра от рейса.
Вътре в рейса нищо не показва, че можеш да намериш повече информация. Случайно ако погледнеш към тавана, виждаш във заоблената част налепени различни постери формат А3, на които са изобразени схематично как се достига до някои от манастирите.
ЦГМ беше представен от 1 брой служителка, която не спря да пие кафе, чете вестник, пуши цигари от 10:00 до 17:00 часа и един шофьор. Никой от двамата не направи опит да привлече внимание на преминаващите хора и да им покаже аджеба защо тоя рейс е паркиран там. Нямаше грам брошурка - спомен от събитието, която хората да отнесат вкъщи и да се подсетят, че има такава възможност - да се отиде с градския до манастирите...

Момчета, с това се борим! И, да! Трябва ни Вашата помощ. Който може да помогне с нещо, е винаги добре дошъл, но да знае, че положението е такова, каквото е, но нещата не са такива, каквито изглеждат!  :)

Само ще те допълня с това, че служителката на ЦГМ сигурно е дошла след 12 ч, т.к. преди това имаше репортери, които искаха да разберат повече за инициативата на ЦГМ и нямаше кой грам дума да каже!!!!!!! А хората, които минаваха покрай нас питаха "къде е рейсът за манастирите?", мислейки, че от Батенберг тръгва и прави обиколка до манастирите и обратно.

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7938
    • View Profile
Дими и Влади,
и двамата сте доста упорити , за което ви поздравявам . Доста неща виждате правилно и имате ясни искания и становища .
У Дими се наблюдава доста упоритост , което е хубаво , но все пак не всичко що хвърчи се яде .
Влади определено се засяга от отправените му упреци в различните теми . Но вместо да анализираш ,Влади,защо  са упреците , се връзваш и започваш да мислиш , че си пренебрегнат .В един друг форум в който имам регистрация преди известно време се усъмних , че не съм желан (може би просто мнителност) и аз престанах да съм активен там . Далеч съм от мисълта да напускаш този - напротив - продължавай да пишеш , но анализирай , когато някой отправя критика , изказва се неласкаво за твоя снимка или пост и т.н. Когато бях на 20 и аз подскачах до небето при всяка нередност , възмущавах се от всичко , казвах на по-голямите от мен - абе аре глей си работата бе тъпак , ти ли ше ме учиш .Но след време осъзнах ` че стратегията ми е грешна .
Не ви давам акъл , просто ви призовавам да сте не чак толкова засегливи . Приемайте критики и заяждания по-леко .
Няколко участника в този форум съм " разплаквал" поради една и друга причина . Впоследствие са разбрали , че не съм такава гад.
Това мнение е лично мое и не е обвързано с ничие друго.

Offline tm0

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2679
    • View Profile
dimi, състоянието на превозните средства, на трамвайната и тролейбусна маршрутна мрежа и всичко, за което говориш, е резултат от следното. Години наред не е разширявана инфраструктурата (трасета), не са подменяни превозни средства и общинските дружества са синоним на "неработещи пълноценно" (меко казано). Вижте софиянци, които ползваха градския транспорт, че бяха стигнали до гражданско неподчинение. Икарусите ги оставяха между спирките, защото се чупеха от амортизация. Като цяло броят на колите на линия беше доста по-голям от този днес. После намаля и хората масово се качиха на коли втора употреба...
Така че състоянието на транспорта ни днес е заслуга на бездействието на не един мандат управляващи, а на всички. Може не всичко да е било наред, но Софиянски направи много за инфраструктурата на столицата (и до днес някои транспортни възли са здрави), за това да имаме метро и започна подмяна на возилата (автобусите). Взеха се заеми - всичко, което имаме днес ни е подарък или кредит; ние българите живеем така и после затъваме до живот във връщане на лихви...
Промените ще се случват бавно - виж колко са тромави обществените поръчки. Тези, които не могат да ги дочакат отдавна не са тук, а са в чужбина-в България са техните остарели родители; роми, както и други малцинства, които, заедно с политиците, ще ни затрият.

Offline dimi

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1534
  • сбогом 2622
    • View Profile
 Да, упорит съм съм, но ми писна само да пиша по форума и после нищо. Никаква промяна ( или промяна към по-зле).
Най-основния проблем на всичко е, че от 20 години транспорта в София вместо да се променя към по-добро, стремглаво се сгромолясваше надолу ( не съм далеч от мисълта, че всичко това е било нарочно).  Освен развитието на метрото ( което наистина не може да не се отчете) други сериозни промени оказващи благотворно влияние не се виждат. Донякъде и концесионирането на линии беше хубава идея, но с това системно неплащане и неизпълнение на договорите към СО , дори и добрата идея се опорочи. Просто управниците използваха градския транспорт като средство за доене и помпане на лични банкови сметки, и това на гърба на софиянци. Копуваха се или стари возила от незнам коя си употреба, или  откровенни боклуци. Някои от "новите" возила не издържаха и два месеца и почнаха с авариите ( да дам ли пример с динозаврите).   Отделно и това с очерняне на имиджа на обществения превоз, което доведе до отлив на пътници. А от там повече автомобили, повече задръствания, повече парички от сини и зелени зони..  Това е планът на хората от които зависи всичко. А досега не се беше появил нито един намек за промяна на системата.  Това всичко трябва да спре някога ( не казвам да спре сега, но поне някаккъв дългосрочен план).  Бях на гости преди 3 години при брат ми в едно малко градче в Германия - Бохум. Може да е малко, но това не пречеше да има идеален синхрон между надземен, подземен транспорт и Ж.П. Превозните средства се движеха до секундата, а през уикенда за популяризиране на обществения превоз бяха разрешили на човек ползващ карта за пътуване да вземе със себе си безплатно и още един човек ( и това дори във влаковете при превоза в съответната област). Значи е можело и така. Във форума има и много други примери за това как се справят другите европейски градове.
Знам, че тези дето не дочакаха промените и им писна отдавна не са тук. Но все пак трябва някой да остане, та да се опита от някъде да инициира  промени ( дори и да са промени от вън)
« Last Edit: 26.09.2013, 15:46:38 by dimi »
R.I.P  Ikarus 280

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4537
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4600
    • View Profile
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4537
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Гледайте в момента сателитния канал на БНТ. Трябва да се излъчи кратък репортаж за проекта за реставрация на трамваите и музея.
храна за мозък - http://www.banitza.net/


Offline 2828

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1993
  • 506
    • View Profile
    • Email
Дано наистина се случи. Забележете, че в клипчето се вижда 2406 и един български в ремонт(предполагам 510). Котаракът също е сладък. :P

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
А ще може ли да се гледа онлайн филмът, който е прожектиран на 22-ри септември? Би било чудесно ако някой може да качи и сканирано копие на информационните брошури. За съжаление пропуснах събитието заради мача с Русия по същото време.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Уважаеми колеги,

Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура" предстои да издаде календар за 2014 г. Темата на календара ще са възстановените ретро трамваи в София. Календарът ще се състои от 6+1 страници (на една страница ще бъдат поместени два месеца). Всеки желаещ ще може да си поръча бройки, като изпрати заявка (име, адрес за кореспонденция, бройки) на имейл адреса на сдружението - office@bgtransport.org.
При поръчка до 14 ноември 2013 г. (24:00 ч) стойността на календара ще бъде 10 лв.
При поръчка след 15 ноември 2013 г. (00:00 ч) стойността на календара ще бъде 15 лв.

Заплащането на календара ще се извършва по банков път под формата на дарение, като заплащането ще трябва да се осъществи до 1 работен ден преди експедицията на календара (данни за банкова сметка ще бъдат изпратени в потвърждаващия поръчката имейл).

Приложено към настоящото съобщение е челната страница на календара. Надяваме се да Ви хареса и да Ви носи късмет през цялата 2014 г.!

Offline mitakis

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2842
  • 2660
    • View Profile
Някй ако иска календар, но не му се ходи по банки, да ми пише ЛС. Ще внеса парите и ще взема повече бройки.

Online emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 16955
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Поздравления на maniak за инициативата и на Митака за предложението. :fan:
мур

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Преди два дни изпратих мейл с поръчка за един брой, но не получих потвърждение. Приета ли е поръчката, защото вече 14-ти мина и цената се качва на 15 лева.