Author Topic: Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"  (Read 9254 times)

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1038
    • View Profile
Вчера имах възможността да разгледам изложбата и искам да поздравя организаторите от Сдружението. Подбрали сте страхотни кадри, а също така и много любопитни факти около трамвайният транспорт. Забелязах, че не липсва интерес от гражданите. Спират се, разглеждат, четат. Не знам защо тук нищо не писахте по темата, явно не Ви е останало време. Направих и няколко снимки, но ще си ги запазя за лично ползване. Няма да ги качвам, защото са обект на авторско право и авторите на фотосите от изложбата може да имат против.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4448
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Благодаря за отзива на UMSofia (от името на екипа).
Остават още два дни до края на изложбата - 10 август. Има ли други колеги от форума, които са видяли изложбата? Какво мислите за снимките и информацията към тях? Ще се радвам да споделите впечатления, за да можем да знаем какво ви е впечатлило, какво мислите, че трябва да се подобри и дали да влагаме сили за още подобни акции?

Offline mitko08888

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 200
    • View Profile
Гледам че тук се обсъждат и инициативи на сдружението, не намерих по-подходящо място за въпросите ми, ако модераторите преценят нека да преместят поста на подходящото място.

Тези дни попаднах на широко разгласената нова инициатива на сдружението: Истинският първи „метродиаметър“ - жп линията Банкя - Казичене. И още в началото чета:
"не става въпрос за „онзи” метродиаметър, който погълна през последните години стотици милиони левове". Това, както и целия последващ текст, породиха у мен следните въпроси:

1. г-н Председател и автор на материала, "онзи" метродиаметър според вас и според вашето сдружение не е ли истински? Не превозва ли стотина хиляди пътници всеки ден и не им ли улеснява живота? С какво право го наричате така пренебрежително - "онзи"? И защо решихте че вашето предложение е "Истинският"? За мен това е истинска наглост - да омаловажавате основното метро трасе с такива квалификации.

2. Какъв пътникопоток очаквате във вашето "истинско" решение?

3. При исканият от вас интервал на движение от 60 минути, считате ли че това ще е удобна транспортна връзка?

4. Цитирам: "Очакванията, че ще настъпи драматично разтоварване на наземната инфраструктура след откриването на първи метродиаметър от Люлин до Младост (Бизнес парк), видимо не се оправдаха" Как го решихте това? Моите ЛИЧНИ наблюдения са, че преди МД1 автобусите в Младост бяха един след друг по Цариградско и Малинов, а сега са по три коли в най-натоварения час на линия.

5. Известно ли ви е, че още преди да сте били родени имаше такъв "метродиаметър" - т.е. директен влак Банкя - Искър. Интервалът на движение беше значително по-кратък от предложения от вас, но истинските потребности (пътници) наложиха повечето влакове да се ограничат само до ЦГара. Не трябва ли да се учим он миналото и да не повтаряме същите грешни? Предлагате времепътуване до 60 минути, ами то преди четвърт век се пътуваше за 40 минути до Искър. Хайде да видим някакъв прогрес в мисленето, все пак.

6. Като фен на жп транспорта, парвихте ли някакъв анализ: колко ще струва на СО ползването на жп трасето? Колко ще струва ползването на подвижния състав? Колко ще струва на НКЖИ поддържането на това трасе и влиянието на вашите влакове върху работата на останалите превозвачи? Къде от София до Казичане има линия, в която влакчетата могат да спират на всяка керемидка, а пък нормалния жп транспорт да ги заобикаля? Колко ще струва в крайна сметка превоза на един пътник в "истинския" метродиаметър и дали ще прозвучи добре едно увеличение на цената на билетчето в София заради реализирането на тази "нова" ваша идея? Или понеже всичко е държавно - да източим още колкото може.

7. Няма ли по-удобни за S-бан трасета - например Перник -София би генерирал много повече пътници и ще реши много повече проблеми, отколкото Банкя - София (Казичане). Или идеята за Перник - София е вече изказана от друго място и не е подходяща за вашата кауза?

Въпреки изключително позитивната ми нагласа към зелените трамваи, не мога да не изразя ВЪЗМУЩЕНИЕТО си от подобни ваши инициативи, твърдения и квалификации.

Знам че явно и официално възприехте политиката на "мълчание и пълен игнор" (цитирам), но това най-често означава липса на аргументи или нежелание да се оповестят истинските причини. Добрите решения обикновено се получават след дискусия, а не след манипулативни изказвания.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4419
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Вие сте изключително гаден и нагъл трол! Дори не сте вникнали в написаното в статията, за да разберете ползите от създаването на такава директна връзка.
Благодаря ви! Още един член в списъка ми с игнорирани потребители.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline mitko08888

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 200
    • View Profile
И аз благодаря за точния, изчерпателен и обоснован отговор.

ПС: И не виждам никаква полза от това да си затваряш достъпа до сайта. Да не те притеснява нещо, което си писал преди половин година? Кешираните страници на гугъл работят перфектно.
« Last Edit: 13.08.2016, 18:24:15 by mitko08888 »

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4448
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Гледам че тук се обсъждат и инициативи на сдружението, не намерих по-подходящо място за въпросите ми, ако модераторите преценят нека да преместят поста на подходящото място.

Тези дни попаднах на широко разгласената нова инициатива на сдружението: Истинският първи „метродиаметър“ - жп линията Банкя - Казичене. И още в началото чета:
"не става въпрос за „онзи” метродиаметър, който погълна през последните години стотици милиони левове". Това, както и целия последващ текст, породиха у мен следните въпроси:

1. г-н Председател и автор на материала, "онзи" метродиаметър според вас и според вашето сдружение не е ли истински? Не превозва ли стотина хиляди пътници всеки ден и не им ли улеснява живота? С какво право го наричате така пренебрежително - "онзи"? И защо решихте че вашето предложение е "Истинският"? За мен това е истинска наглост - да омаловажавате основното метро трасе с такива квалификации.

2. Какъв пътникопоток очаквате във вашето "истинско" решение?

3. При исканият от вас интервал на движение от 60 минути, считате ли че това ще е удобна транспортна връзка?

4. Цитирам: "Очакванията, че ще настъпи драматично разтоварване на наземната инфраструктура след откриването на първи метродиаметър от Люлин до Младост (Бизнес парк), видимо не се оправдаха" Как го решихте това? Моите ЛИЧНИ наблюдения са, че преди МД1 автобусите в Младост бяха един след друг по Цариградско и Малинов, а сега са по три коли в най-натоварения час на линия.

5. Известно ли ви е, че още преди да сте били родени имаше такъв "метродиаметър" - т.е. директен влак Банкя - Искър. Интервалът на движение беше значително по-кратък от предложения от вас, но истинските потребности (пътници) наложиха повечето влакове да се ограничат само до ЦГара. Не трябва ли да се учим он миналото и да не повтаряме същите грешни? Предлагате времепътуване до 60 минути, ами то преди четвърт век се пътуваше за 40 минути до Искър. Хайде да видим някакъв прогрес в мисленето, все пак.

6. Като фен на жп транспорта, парвихте ли някакъв анализ: колко ще струва на СО ползването на жп трасето? Колко ще струва ползването на подвижния състав? Колко ще струва на НКЖИ поддържането на това трасе и влиянието на вашите влакове върху работата на останалите превозвачи? Къде от София до Казичане има линия, в която влакчетата могат да спират на всяка керемидка, а пък нормалния жп транспорт да ги заобикаля? Колко ще струва в крайна сметка превоза на един пътник в "истинския" метродиаметър и дали ще прозвучи добре едно увеличение на цената на билетчето в София заради реализирането на тази "нова" ваша идея? Или понеже всичко е държавно - да източим още колкото може.

7. Няма ли по-удобни за S-бан трасета - например Перник -София би генерирал много повече пътници и ще реши много повече проблеми, отколкото Банкя - София (Казичане). Или идеята за Перник - София е вече изказана от друго място и не е подходяща за вашата кауза?

Въпреки изключително позитивната ми нагласа към зелените трамваи, не мога да не изразя ВЪЗМУЩЕНИЕТО си от подобни ваши инициативи, твърдения и квалификации.

Знам че явно и официално възприехте политиката на "мълчание и пълен игнор" (цитирам), но това най-често означава липса на аргументи или нежелание да се оповестят истинските причини. Добрите решения обикновено се получават след дискусия, а не след манипулативни изказвания.

mitko08888: Благодаря за въпросите! Сигурно има потребители тук и хора извън форума, които да зададат подобни въпроси и е редно на всеки от тях да бъде отговорено, за да може да не остане съмнение в предложението.

1. Развитието на столичния град не се ограничава с периода 1944-2016 г., както се опитват много хора да ни представят. Бай Тошо това, бай Тошо онова; бате Бойко това, бате Бойко онова... Всъщност железопътният транспорт през 1888 г. дава тласък на развитието на София и я прави легитимирана столица на европейска България. Забележете, Ориент експрес е свързвал Лондон с Истанбул през София! През 1901 г., при население 68 000 души, в града се пуска първият трамвай - мрежата е 20 км! Планът Мусман стъпва на плана за организация на транспорта на София, изготвен от известния хановерски професор Блум. Там основата са железниците и електрическия трамвай. И сега, защо този дълъг преамбюл - никой не отрича съществуването на първия диаметър и никой в момента не оспорва ползите му.  Факт е обаче, че Дрезден, град с население 543 хил.души в града и общо 780 хил.души в широкия град, е обслужван от трамваен транспорт и автобуси, които превозват повече пътници от метро+трамваи+тролейбуси+автобуси+маршрутки в София (с население 1 200 хил. души). Това означава крайна неефективност на транспортната система на София, която е изключително скъпа и нееднородна. И всичко това без да се използва капацитета на съществуващата и изградена инфраструктура - железопътната. Отново посочвам, никой не оспорва съществуването на метросистемата в София, но си представете какъв ефект за наземния обществен транспорт би имала инвестицията, която беше насочена в тунели и метро и дали тя нямаше да доведе до много по-голям брой пътуващи с обществен градски транспорт + жп транспорт, ако беше реализирана. Тази тема ще бъде все по-често засягана, т.к. метромрежата се разширява и средствата, които ще бъдат насочвани към нея няма да намаляват, същевременно - за да не бъде увеличавана цената на транспортното обслужване наземният транспорт ще бъде орязван. Убеден съм, темата ще става все по-актуална в бъдеще.

2. Пътникопотък зависи от много фактори - брой обслужвани спирки, тарифна интеграция, довеждащ транспорт, времепътуване и пр. Интересно е, че държавата (в лицето на ДП НКЖИ) спечели финансиране по Механизъма за свързана Европа за реконструкция на участъка Волуяк - София (изграждане на трети път и реконструкция на коловозното развитие на ЦГ София) и София - Елин Пелин на обща стойност над 500 млн. лева! Предполагам всеки се замисля, че такива проекти се печелят след извършен cost-benefit анализ (АРП, анализ разходи-ползи), който няма как да "излезе", ако няма пътници (влакове). Така че който се интересува от пътникопотоците може да е спокоен - има ги и това е оценено от Европейската комисия (която е управляващ орган за МСЕ, за разлика от оперативните програми, където всяка си има управляващ орган в държавите членки).

3. Интервал от 60 мин. е предложен за пилотното движение по направлението. Това са два състава на БДЖ-ПП, чието осигуряване не би следвало да представлява сериозно "предизвикателство" за превозвача. График с интервали 10, 15, 20 мин и т.н. може да се изготви, но той би бил реализуем при няколко условия:
- многогодишна заявка от страна на Столична община към БДЖ-ПП и ангажимент от превозвача за осигуряване на подвижен състав за отсечката (и другите възможни отсечки);
- самостоятелно закупуване от страна на БДЖ-ПП на подвижен състав и пускането на подобни влакове;
- закупуване от страна на СО на подвижен състав и отдаването му под наем на БДЖ-ПП за извършване на тези превози;
- избор на жп превозвач (нов, различен от БДЖ-ПП) за отсечката;
- създаване на общински жп превозвач (по примера на подобните в Полша).

Това така или иначе е тема на опит, който в момента не съществува и би било некоректно да се предлагат невъзможни неща.

4. Грешно е да се противопоставят (сравняват) един вид обществен транспорт с друг. Това обикновено се прави от слаби експерти и неразбиращи журналисти. Общественият транспорт представлява мрежа, в която различните видове транспорт и линии не могат да работи самостоятелно и в конкуренция. Общественият транспорт може да се сравнява с индивидуалния - намалял ли е броят на автомобилите, които се движат по Цариградско шосе, Драган Цанков и Околовръстното шосе от Младост до останалата част на града. Аз нямам подобни наблюдения - това показва, че общественият транспорт, след изграждането на метрото, не успява да задоволи търсенето на превозна услуга. Щом това е така - значи милионите не са изхарчени ефективно, което вече написах в т.1.

5. Моля, да предоставиш информация за опита от движението на влаковете Банкя-Искър, но като сериозен материал (с график, тарифи, спирки, пътници, подвижен състав). Аз се интересувам от това, в сп. Железопътен транспорт от "онова време, в което не съм бил роден" няма информация с подобни данни, ще ми бъде интересно да науча нещо ново (предполагам и на други колеги, транспортни експерти и железничари)

6. Някои от въпросите си противоречат един на друг. Има твърдения ("нормален жп товарен транспорт", "увеличение на цената", "всичко е държавно"), с които искаш себе си да убедиш в нещо, което не е задължително да е така. Както посочих по-горе, при кандидатстването от страна на ДП НКЖИ е изготвен АРП, на база на който за рехабилитацията на жп участъците Волуяк - София и София - Елин Пелин ще бъдат отпуснати средства и строителството ще започне тази година (най-късно началото на следващата). АРП се прави за да се оцени пазарът. За да излезе, значи трябва да има потребление. Третият коловоз е обоснован именно за градската железница. Значи, пътници има и градските влакове няма да пречат на товарните (които са много по-голям фактор за амортизацията на жп трасетата, отколкото пътническите влакове, но може би ти не смяташ така).

7. Май този въпрос трябваше да е номер 1... Да, Перник-София и Мездра/Своге-София биха имали изключително значение не само за София, но и за транспорта в цяла Западна България. Но:
- интегрирането на жп транспорт с обществен градски не е правено досега в България, съответно би било по-лесно да се извърши първоначално на територията на една община (в случая Столична община, на чиято територия е цялото трасе Банкя-Казичене), отколкото да бъдат намесвани няколко общини;
- на територията на Столична община са също така трасетата Владая - София и Курило - София, но интегрирането на влаковете по тези направления би имало значение в контекста на работа по направленията Перник и Мездра/Своге. Интерес от страна на СО към тях би означавал объркване на администрацията, графика за движение на влаковете и най-вече пътниците (представете си администрациите да започнат нещо, но да стигнат до там, че влаковете между Перник и София се движат разделени - от Перник до Владая и от Владая до София за да бъде постигната интеграция - това би било безумно).

Именно за да бъдат избегнати възможни грешки при пилотната интеграция е предложено направлението Банкя - Казичене. Тук няма много влакове (в момента пътеводителят предлага две възможности с безумни прекачвания), което при реализация на пилотното предложение би осигурило огромен ръст на обслужваните пътници по направлението и съответно ефективност и нов пазарен сегмент в мрежата на обществените пътувания на територията на общината.

Оставям всички останали намеци настрана, ако имаш конструктивни коментари, въпроси и особено материал (данни) по твоето твърдение по т.5 - ще се радвам да ги споделиш.

Offline comet

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 699
  • MAN Lion's City
    • View Profile
Няма да коментирам плюенето по метрото. Според вашия проект има само една отсечка, където влакът минава през града и може да е полезна - Обеля-Надежда, но там се дублира с метрото. В останалия участък трасето минава в покрайнините на града и няма да се използва според очакванията ви. Понеже виждам, че ти, maniak, си експерт искам да попитам дали си ходил в Слатина и си мерил разстоянията между предложените спирки. Влакът ще спира на всяка автобусна спирка, което пречи на скоростта му.
« Last Edit: 14.08.2016, 10:30:28 by comet »

Offline mitko08888

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 200
    • View Profile
maniak, най-искрено ти благодаря за подробния и изчерпателен отговор, съответно и за времето и усилията, които си отделил за него. Ще коментирам някои от отговорите, едиствено с цел евентуална по-нататъшна дискусия, която поне на мен би ми била итнтересна.

1. Нямам отговор как в по-малък Дрезден се превозват повече пътници отколкото в София. Единственото, което ми идва е, че там транспортът е цялостно по-добре организиран.
- Ако трябва да говорим за разнороден транспорт, виждал съм на много места съвместно съществуване на автобус, трамвай, тролейбус и градска железница. Че и воден транспорт като част от градския такъв.
- Не знам дали в София можем да говорим за "неефективна" система - за мен ефективността е свързана не само с работата (превоза) която е свършена (съгласен съм че е не особено голяма), а и с разходите за извършване на тази работа, съответно под ефективност разбирам отношението на двете неща. Не съм вътрешен човек за тази област, но имам представа с какъв човешки ресурс и с каква материална база се осъществява транспортната услуга в София, има представа и в редица европейски страни какви средства се влагат за реализиране и поддържане на високо ниво на градския транспорт. Мисля че тук трябва да се наливат още много пари за да се увеличат извършваните превози и за да се постигне по-висока ефективност. А и само с пари не става - народът е казал че със старите к..ви нов бардак не се прави - трябват и нови хора с ново мислене.
- Не ти схванах идеята за насочване на средствата за тунели и метро? Имаш предвид тунели за насочване на автомобилите в тях?
- Защото твърдиш че метрото няма желания ефект към наземния градски транспорт? На мен най-хубавите ми години са минали в непрекъснато "гонене" на рейсове по големите спирки, висене по вратите, тъпкане, пътуване по цял час и повече натъпкан като в консерва и какво ли още не. Автобусите по Цариградско / Ленин и по Малинов бяха един след друг. Сега има по три коли на час на линия като 213 и 305, които едно време бяха на по 3 - 4 минути аз всяка линия. Една част от пътниците се пренесоха в метрото - това е за мен безпорен факт. Също така за мен в момента метрото е достатъчно натоварено и може да поеме повече пътници само след цялостна промяна на системите за управление на движението. Останалите пътуващи, естествено, се качиха на колите си. Първо защото автомобилът сега е много по достъпен и удобен за ежедневно ползване. Второ - защото пътната инфраструктура се разви и поема повече коли, отколкото преди 30 години. И трето - защото наземния транспорт просто го няма. Броят на автобусите е драстично намален, броят на трамваите е драстично намален, няма как да има висок дял.
- цената на транспортната услуга може да се запази и без орязване на наземния транспорт, а с по-ефективното му използване.

2. Мисля че тук основната причина за наливането на тези пари е възстановяване в една прилична форма на жп инфраструктурата, за да може да бъде предоставяна на различни транспортни жп оператори. Не съм чул да е предвидено трасе за градска железница. Не съм убеден до колко се отчитат ползи от пътническо движение в локални градски участъци.

3. В тази точка мисля че ти завършваш с единствения павилен за мен отговор. Не може да става никаква приказка за ползване на ресурси на БДЖ-ПП. Съответно всякакви движения в такава посока са не само неправилни, но изключително вредни и грешни и ще опорочат една такава идея и ще прахосат много пари.

4. Тук действително се завъртаме в т.1 - колите по околовръстното, по Др. Цанков и по Цариградско се увеличиха не защото милионите не са изхарчени ефективно, а защото с едни милиони се подобри пътната инфраструктура. Не виждам какво лошо има в това. Но обсолютно не мога да приема тезата на транспортните специалисти на общината, за която писах в темата за бус лентите! "да създаваме препятствия пред общия трафик, за да може да насърчаваме използвнето на градския транспорт" е постановка и метод на работа, който самият аз съм изучавал дълги години в епохата на тоталитаризма и споменавания от теб бай Тошо, някой тепърва да ми излиза с такива номера - не е познал. Не България, а светът се е променил достатъчно за последните години, за да се мъчим да работим с подобни разбирания. Хората сами избират какво да ползват - подземният транспорт се оказа достатъчно удобен и се натовари, едва ли не на макс., и то не въпреки, а благодарение на ръководството на метрото. Наземният транспорт пропада все повече и повече, въпреки че и там се наливат пари, но никакви други промени не са направени.

5. Имам данни за разписанията и влаковете от онова време. Ще ми трябват няколко дни да извадя нужното и да го подредя в удобен за четене вид и ще го пусна, може би в жп транспортния раздел. Информация за превозваните пътници нямам.

6. Тезата ми е: жп линията съществува отдавна - това е факт. Но тя не е без пари и поддръжката и не е без пари. Влакове също има в БДЖ-ПП, но и те не са без пари. Не може СО ей така да поиска да ги ползва - трябва да се плаща за това. не може да се вози за 1.60, а за да се избият тези нови разходи трява или да се вземе повече от общинския бюджет, или да се увеличи цената на билетчето. Трябва да се инвестира и в инфраструктура - най-малкото да се регулира достъпа до влакчетата - заграждане на перон, контрол на достъпа, билетни каси и автомати. А пък за строителството - не знам конкретно какво и как е предвидено, но при рехабилитация на Сф - Елин Пелин така, както се извършва в последните 10 години,  смятай че дълго време там влак може и да не върви, било то и част от градския транспорт.

7. Мисля че и тук се вижда - евентуално решение е организиране на регионален жп превозвач, който да вози дори и в рамките на града, а не натоварване на градския транспорт с такива функции.

Както започнах в началото, не очаквам отговор, а по скоро това са теми, които биха ми били интересни при наличие на съответни данни за дискутирането им. Иначе ще е малко като чесане на езици. Поради наличие на толкова въпроси "оцених" за себе си и вашето предложение по съответния начин. И за да завърша в духа на дискусията - не знам защо трябваше друг да ми отговаря, след кото ти си се подписал под статията. Приемам че човекът сега е достатъчно зает - предстоят му избори, има да изпълнява партийни поръчения, нека си  върши работата, нямам нищо против, стига да е ясно заявена. Докато вие самите не се разграничите кой-какъв е и за какво се бори - съм длъжен да пиша общо/обобщено и за сдружението, и за "гражданските инициативи", и за форумната администрация.

Ако някой друг има нещо по въпроса - добре е да е в съответните раздели.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4448
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Няма да коментирам плюенето по метрото. Според вашия проект има само една отсечка, където влакът минава през града и може да е полезна - Обеля-Надежда, но там се дублира с метрото. В останалия участък трасето минава в покрайнините на града и няма да се използва според очакванията ви. Понеже виждам, че ти, maniak, си експерт искам да попитам дали си ходил в Слатина и си мерил разстоянията между предложените спирки. Влакът ще спира на всяка автобусна спирка, което пречи на скоростта му.

1. Къде прочете плюене? Няма нищо подобно. Напротив, написването на "онзи" метродиаметър е използвано за да се покаже, че наистина никой не отъждествява съществуваща инфраструктура (в случая жп) като потенциално решение на някои проблеми, свързани с придвижването в града. Както първи МД няма как да реши транспортните проблеми на Симеоново, по същите съображения и тази инфраструктура няма да може да ги реши. От друга страна еволюцията на човека да избира по-бързи и ефективни начини за придвижване е пренебрегната. По протежението на жп линията има много примери, които могат да го докажат, напр. Надежда - Дружба: по това направление няма по-бърз обществен транспорт от железопътния (нито с автобус, нито с метро ще е по-бързо и ефективно придвижването; при определени обстоятелства жп-то бие и индивидуалния транспорт в случая). Е трябва ли да се правим, че това не е така, само и само за да хвалим метрото. В статията се посочва, че за пътника би било по-удачно (по-удобно) да използва жп транспорт, който се интегрира с останалия градски транспорт.

2. Дублиране на жп транспорт с метро не виждам. Възможно е да не знаеш, но отново ще обясня, че видовете обществен транспорт и линиите им не се конкурират помежду си, а с индивидуалния транспорт. Това може да се види нагледно с ТМ линия 8 и метрото - те обслужват два различни сегмента в градските пътувания; не се конкурират, а се допълват. И защото общественият транспорт е мрежа, е напълно нормално при интегрирането на още един вид транспорт цялостната натовареност на мрежата (брой реализирани пътувания) да нарасне не само по жп транспорта, но и метрото, т.к. те ще имат допирни точки и пътниците ще използват двата вида транспорт. Това ще рефлектира върху намаляването на индивидуалния транспорт - няма да има толкова задръствания, ще има място за повече тротоари, велоалеи, зеленина! Нали това искаме?

3. Твърдението ти "спира на повече спирки, намаля скоростта" показва отново внушеното от медии и псевдо експерти отношение към обществения и в частност градския транспорт. Ако предположим, че ти ползваш спирка А на ГТ, защото ти е удобна и близка, но имаш съседи, които ползват спирка Б и биха предпочели за да стигат по-бързо до работа превозните средства да не спират на спирка А ти какво ще им кажеш? Или ще ти дам друг пример - трамвайна линия 5 - мислиш ли, че няма да бъде по-бърза, ако махнем 3/4 от спирките. Тогава считаш ли, че ще остане толкова търсена и натоварена, колкото е в момента. Тези въпроси водят до теорията - общественият транспорт представлява еластична мрежа. Колкото повече спирки има, толкова по-конкурентна е тя на индивидуалния транспорт, махнат ли се спирки - ефектът се губи. Общественият транспорт не е индивидуален, където ти се качваш на колата и караш от А до Б без междинни спирки. Именно това е отразено в графиката към материала, че трябват повече спирки, възможно е да нарасне минимално времепътуването, но създадените нови връзки ще привлекат повече пътници - т.е. ефектът ще бъде много по-голям за повече хора, отколкото ако има 3 спирки, които се ползват от по-малко пътници.
« Last Edit: 14.08.2016, 11:02:58 by maniak »

Offline comet

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 699
  • MAN Lion's City
    • View Profile
3. Сравнението ти със спирки А и Б не е много удачно. За да може един вид транспорт в даден участък да е по-бърз, тогава той изпуска няколко спирки. Хората, покрай които минава линията, могат да използват довозващ транспорт. Същото е с метрото - не може да спира на всяко кръстовище, за да са доволни и човек А, и човек Б.
Няма дублиране, прав си. Схемата е малко объркваща с този мащаб и големите точки и имена на спирки.
Най-важният въпрос е дали общината има пари, за да изгради новите спирки и да купи/наеме подходящи влакове. От вида на ГТ в момента мога да преценя, че или няма средства, или няма желание да се финансира. Ако е от липса на средства, тогава може да има конкуренция между линиите, защото няма смисъл да се пазят няколко линии, които са на големи интервали, само защото се разминават за няколко спирки (конкретно 213, 305, 413 - при тях трябва промяна)

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7943
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • Yahoo Instant Messenger - Simov_Vladimir
    • View Profile
    • Kipersville transport portal
    • Email
Мислех и аз да се изкажа, но с широкото излагане на аргументи maniak изчерпа въпроса, така че единственото, което ми остава е да пожелая успех в начинанието.
Следи цялата дейност на Кайпарсвил транспорт инкорпорейшън
КАЙПАРСВИЛ ТРАНСПОРТЕН ПОРТАЛ
КАЙПАРСВИЛ ТРАНСПОРТНА ГАЛЕРИЯ
Виж още за Проект 2017
Защото транспортът е страст

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4448
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Радвам се, че материалът предизвика интересна дискусия. Това беше целта! Предполагам не се очаква, че подобен материал изначално ще даде отговори на всички въпроси. Напротив, целта е да се посочи проблемът, да се дадат примерни решения и в дискусията да се "роди" вариант(и) за изпълнение.

В отговор на втория коментар на mitko08888: в първия имаше доста въпроси, а тук си заложил на твърдения, като би станало много трудно всяко от тях да се коментира. Предлагам тук коментар само на един, т.к. има най-голямо значение.

6.
Quote
...Влакове също има в БДЖ-ПП, но и те не са без пари. Не може СО ей така да поиска да ги ползва - трябва да се плаща за това. не може да се вози за 1.60, а за да се избият тези нови разходи трява или да се вземе повече от общинския бюджет, или да се увеличи цената на билетчето. Трябва да се инвестира и в инфраструктура - най-малкото да се регулира достъпа до влакчетата - заграждане на перон, контрол на достъпа, билетни каси и автомати.

Предложението, което съм направил не изисква от страна на СО заплащане на каквото и да е било на БДЖ-ПП. Защо? БДЖ-ПП и Министерство на транспорта имат сключен договор от 2009 г. Според него всяка година БДЖ-ПП има задължение да изпълнява превозна услуга с железопътен транспорт. Как се организира тази услуга? Всяка година се подготвя График за движение на влаковете. Той от своя страна се базира на запитвания от страна на общините - напр. Кюстендил иска влакове до Радомир на 2 часов интервал с определени часове на заминаване. Не всички общини обаче пускат заявки до БДЖ-ПП, като след това има различни сценарии (спиране на влакове, промяна на часовете на пристигане и заминаване на влаковете и пр. - все водещи до "любов" от населението). Столична община има възможност именно в рамките на тази "схема" да заяви на БДЖ-ПП пускането на влакове от Банкя до Казичене (ако ще и 100 да са). В случая аз съм заложил интервал 1 час с ясното съзнание, че БДЖ-ПП нямат възможност да осигурят повече състави за момента. Но отново - пускането на тези влакове няма да струва на СО нищо, т.к. те ще се извършват в рамките на договора между БДЖ-ПП и МТИТС (както се движат и в момента влаковете между Перник и София, Пловдив и Асеновград и мн. други). За тарифното споразумение - има идентифицирани подзаконови нормативни актове, които трябва да бъдат променени, което (както стана с Бус лентите) не е сложно, но трябва СО да си го иска.

Другите точки също заслужават коментар, напр. т.2., но да не отегчавам повече засега.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11462
    • View Profile
Скъпи приятели,

представяме на Вашето внимание нашия календар за 2017 година. За пръв път календарът е на цели 12 страници + корица, като сме подбрали най-естетичните снимки на превозни средства от градския транспорт в София, публикувани във forum.gtsofia.info през изминалата година. Цената на календара е 20 лева, като със закупуването на всеки календар Вие подпомагате нашата кампания за съхраняване на трите исторически тролейбуса - DAC-Чавдар 317 ETr; GMC- BBC HR150G и Шкода 9 Tr. Всички средства от продажбата на календарите ще отидат за тяхното спасяване под формата на дарение. Именно затова цената е малко по-висока от обичайната, но сме сигурни, че вие, феновете на градския транспорт, ще оцените нашите усилия да съхраним тролейбусната ни история. По-долу може да видите 2 страници от календара.
 Каледарът предстои да излезе от печат на 29. декември. Тъй като бройката календари е ограничена, молим желаещите да закупят календар да пишат на нашия е-mail: office@bgtransport.org, или в нашата фейсбук страница: https://www.facebook.com/bgtransport.org/  като коментар или съобщение до нас. Ние ще се свържем с Вас, за да уточним време и място на предаването. Извън София е възможно да го пратим по куриер с наложен платеж и доставка за сметка на получателя. При необходимост може да се свържете с нас на тел. 0899 678 224 - Васил Василев.

Всичките 12 месеца от календара може да видите на нашия сайт тук

Надяваме се календарът да ви хареса и да ви носи късмет през 2017 година!

« Last Edit: 27.12.2016, 16:46:31 by ozzy »
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11462
    • View Profile
Последна възможност да закупите наш календар!
Остават 10 броя от календара ни за 2017 година! Цената е 20 лева, като така ще помогнете да спасим историческите тролеи. Ако желаете да си вземете календар, може да ни пишете съобщение до мен или имейл на office@bgtransport.org. Календара може да разгледате тук: http://bgtransport.org/?action=news&info=8fbbe2c23cf3e6e9759734e5866f0a86
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11462
    • View Profile
Останаха само 2 календара! Който е пропуснал да си купи, сега е моментът! Цената е 20 лева, като така подкрепяте нашата инициатива за спасяване на историческите тролеи. Повече инфо тук: http://bgtransport.org/?action=news&info=8fbbe2c23cf3e6e9759734e5866f0a86
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община