Author Topic: Кръстосване на тролейбусна линия с жп линия в Пловдив  (Read 3360 times)

Offline Werneuchen

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 6
    • View Profile
 Аз съм немец и търся за немскате Уикипеидя една информация за кръстосване на тролейбусна линия с жп линия в Пловдив. Там ( http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?5,362478,362531#msg-362531) пишат ("In Plovdiv gab es bis zum Bau einer Brücke eine Kreuzung mit deiner 25kV 50Hz Hauptbahn und eine Kreuzung zur Erdölraffinerie, könnte heute noch bestehen ...") "В Пловдив имаше до строителството на един мост едно кръстосване (на една тролейна линия с) една главна жп линия - 25кV 50Hz, и допълнително едно кръстосване (на тролейна линия с) жп линията която отива към нефтозавода".
Моят въпрос: Вярно ли е това, че тролейната линия е кръстосала една 25.000 V жп линия (главна жп-линия)? И къде е това място точно? Тук ( http://kodeks.uni-bamberg.de/Bulgaria/media/Plovdiv_Detailed_Map_L.jpg ) намериx една по стара карта на Пловдив. Как са направили изолацията, много е сложно, почти невъзможно. Това би трябвало да е единственото място на света където това са направили. До кога е имало това кръстовище?




Offline nasko84

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1118
    • View Profile
Hier du kannst ehemaligen Rails zu Öl-Basis, aber bevor sie von der Kreuzung entfernt, diese Linie war nicht elektrifiziert.

http://goo.gl/maps/O24qw

Andere sind auf verschiedenen Ebenen. Du kannst in Google-Maps sehen :)

http://goo.gl/maps/o7jKW
http://goo.gl/maps/S9A07

Aber bevor einige Jahren wir warten auf 30-ig jährigen verwendeten O-busen aus Edmonton, Kanada.
Dort gibt es solche Sache, bevor sie schließen.

Du kannst diesen Video sehen
http://www.youtube.com/watch?v=Nx_zPcLtl04

Und andere Videos, aber ich kann sie jetzt nicht finden




« Last Edit: 07.05.2013, 03:36:35 by nasko84 »

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6786
    • View Profile
В София, на Ботевградско шосе и ул. Рилска обител също е имало такова пресичане. Преминавало се е от локомотивите със свалени пантографи.

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7947
    • View Profile
A изолаторите бяха обикновени - както тролей и трамвай. То там и влака минаваше бавно , имаше къщи до самата линия.

Offline DareDevil

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 278
    • View Profile
Да имаше такова кръстосване на Карловско шосе, като преди 7-8 години премахнаха мрежата за влаковете, а края на миналата година тролейбусната ККМ.
« Last Edit: 08.05.2013, 23:12:31 by DareDevil »

Offline Werneuchen

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 6
    • View Profile
Мерси за бързите отговори.
Значе правилно ли разбрах: на жп-линията към нефтезавода (Карловско шосе) не е имало истински кръстовване на две контактни мрежи? На снимкате от стреет вю се вижда стар железен стълб на преден план и стълбове от бетон в заден палн.  ЖП-линията вече ли е била деелектифицирана преди да са постоили тролейбусната контактна мрежа?
Това кръстосване в Канада у САЩ не е толкова интересно, защото там напрежението в линията за влаковете (това е само градски влак) не е толкова голямо. (http://forum.gtsofia.info/index.php?action=post;topic=6114.0;last_msg=327790, http://de.wikipedia.org/wiki/Edmonton_Light_Rail_Transit).  По принцип тези влакчета имат същото напрежение както контактната мрежа за тролейите. Много ме интересува това кръстосване в София на Ботевградско шосе и ул. Рилска обител. Какво знаето още за него?

Offline DareDevil

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 278
    • View Profile
Не си разбрал правилно. Имаше кръстосване на две контактни мрежи.
« Last Edit: 08.05.2013, 23:11:33 by DareDevil »

Offline Werneuchen

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 6
    • View Profile
И как са изолирали двете контактни мрежи? (25.000 V) Не мога да си представя.

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2520
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Секционни изолатори (streckentrenner) на контактната мрежа за 25 kV, заземена секция без напрежение (Schutzstrecke) в зоната на пресичане и задължително преминаване на влаковете със свален пантограф.

Offline Werneuchen

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 6
    • View Profile
Значи жп-контактната мрежа на кръстопътя никога няма ток и не е много сложно. Само водача на локомотива да не забравя да свали пантографа. Има ли специален знак за него? Колко дълго е тази секция без напрежение? Защо трябва да се свали пантографа? Нали няма ток в този участък? А защо в зоната на пресичане въобще има контактна жп-мрежа (нали този участък е без това винаги без ток)?


Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2520
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
В България свалянето на пантографа не се счита за нежелателно, както в други железници, затова се сваля на всяка неутрална вставка (Schutzstrecke), а повечето машинисти свалят и на всеки секционен изолатор, без това да е задължително и необходимо.
Мястото за сваляне е сигнализирано със знаци, подобни на използваните в DB.

В зоната на пресичане има контактна мрежа, в случай, че машинистът не успее да свали пантографа навреме.