Author Topic: Линия 65  (Read 3681 times)

Offline SlaFF

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 348
    • View Profile
Линия 65
« on: 22.06.2013, 01:38:55 »
Имаме си тема за най-дългата линия на градския транспорт в София, но нямаме тема за вероятно най-късата такава, а именно 65. Уникалното при 65 е, че докато влезе човек в автобуса, отиде до шофьора, закупи си билет и отиде да го перфорира, идва време да слиза ... на последната спирка?!? Друг интересен факт е, че линията не се движи в задръствания, няма и светофари по маршрута си, дори няма и пешеходни пътеки. Като цяло това е автобусна линия мечта! Сигурно е по-точна от метрото в спазването на графика си. Друг е въпросът колко е ефективна в този си маршрут и колко струва на данъкоплатците...

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8606
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Кайпарсвил транспортен портал/Kipersville transport portal
    • Email
Re: Линия 65
« Reply #1 on: 22.06.2013, 08:54:57 »
Това не е ли за "Идеи"?
Ако е толкова нужна на Манастирски ливади изток защо не се направи до някъде по-далече от Гоце Делчев, макар че не виждам къде от пръв поглед, ако се навре по България, бул. Гоце Делчев или покрай 204 ефекта по-скоро ще е отрицателен. На мен ми идва нещо като да се закрие 65 и 73 примерно да се удължи до Манастирски Ливади.
« Last Edit: 22.06.2013, 08:56:37 by AGENT 006 »
Защото никога не се отказваме,
защото винаги оставаме заедно,
защото трудностите за нас са предизвикателство
и най-вече защото транспортът е нашата страст!

Кайпарсвил транспорт инкорпорейшън

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1150
    • View Profile
Re: Линия 65
« Reply #2 on: 22.06.2013, 12:00:40 »
Тази и някои други линии в София са резултат вероятно от лобизма на активни граждански групички с връзки в СО. За такива не се пита за икономическата им целесъобразност, но за нощния транспорт например, който се ползваше от далеч повече хора се броеше всяка стотинка. Любопитно е например колко хора се возят на тази линия на ден, дали има и 50 :neznam:

Offline SlaFF

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 348
    • View Profile
Re: Линия 65
« Reply #3 on: 22.06.2013, 16:31:56 »
Тази и някои други линии в София са резултат вероятно от лобизма на активни граждански групички с връзки в СО. За такива не се пита за икономическата им целесъобразност, но за нощния транспорт например, който се ползваше от далеч повече хора се броеше всяка стотинка. Любопитно е например колко хора се возят на тази линия на ден, дали има и 50 :neznam:

В повечето случаи съм виждал трима - четирима души. По-добре едно такси да им осигурят на хората :D :D :D  Иначе докато чакаш автобуса можеш да се прибереш пеш...

Online Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3657
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Линия 65
« Reply #4 on: 22.06.2013, 22:31:03 »
65 си е абсолютна смешка. Интервал от 20 минути е абсурден предвид курс от 5 минути, а линията даже не е целодневна. Колко гориво се хаби само за да се прибере автобусът в гараж и после да се върне обратно... Колкото и пъти да съм засичал 65, в него са пътували максимум трима души, а когато един единствен път ми се наложи да го използвам, просто си отидох и се върнах пеша. За мен решението е 65 да удължи и да стане довозващ до Центъра по хигиена или до някоя настояща/бъдеща метростанция или да се закрие, а на негово място да пуснат някоя от линиите до Гоце Делчев. Например 73, или някои курсове на 74, за да се осигури директна връзка с гарата и центъра.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11558
    • View Profile
Re: Линия 65
« Reply #5 on: 23.06.2013, 15:23:03 »
Едно време е била по-смислена, до автогара Овча купел. Сега е класически въздуховоз.

Най-лесно е да удължат 73, а 65 да се закрие. Друг вариант е 65 да се подсили и да се удължи по Костенски водопад, Петко Тодоров, Бяла черква, Черни връх, Ибсен, Костенски Водопад, Манастирски ливади. Така от Манастирски ливади, Гоце Делчев и Стрелбище получават довозващ транспорт до метрото и до 2 мола :) Същевременно линията ще помага на тм 10 и 98 по Черни връх.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1620
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Линия 65
« Reply #6 on: 23.06.2013, 17:02:18 »
Още по-преди беше до Бояна. Аз си спомням периода в който беше до Овча купел, тъй като минаваше близо до училище. Не си спомням да съм го виждал с пътници. Винаги беше празен и минаваше транзит през спирката на пазара  Борово, където и без това никой не го чакаше. Тя самата беше обозначена със странен спиркознак, някаква самоделка. По тази линия тестваха и някаква електронна система си спомням за таксуване. Как са я тествали като пътници нямаше не ми е ясно.

Offline timpane

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 1
    • View Profile
Re: Линия 65
« Reply #7 on: 16.09.2013, 13:16:53 »
За такива не се пита за икономическата им целесъобразност, но за нощния транспорт например, който се ползваше от далеч повече хора се броеше всяка стотинка. Любопитно е например колко хора се возят на тази линия на ден, дали има и 50 :neznam:
gre testing   gre testing
gre study guide   gre study guide
pmp certification training   pmp certification training

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2587
    • View Profile
Re: Линия 65
« Reply #8 on: 16.09.2013, 14:13:37 »
Колкото пъти съм засичал колата,която го обслужва,толкова пътя тя е празна.И как няма да е,акто от Гоце Делчев до Ман.ливади се стига за 10мин.пеша,а автобуса се чака 20мин.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4735
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Линия 65
« Reply #9 on: 16.09.2013, 18:14:31 »
Според мен има смисъл да се закрие 45, която в момента също не вози почти никой, и да се направи линия Овча купел - НБУ - автогара Овча купел - Гоце Делчев - Манастирски ливади на интервал от 20 мин. Така ще се направи бърза врзъка с трамвая на Овча купел и автогарата, удобна за живеещите в ОК и учещите в НБУ, защото обикалянето на 73 е неудобно, ще се направи връзка с МОЛ-а на България и ще има цялостен смисъл, защото няма да вози от никъде до никъде, ами ще минава през няколко ключови места.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6628
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Линия 65
« Reply #10 on: 16.09.2013, 18:35:06 »
Да. Определено би имало смисъл от такава линия. В момента два съседни квартала нямат връзка с градски транспорт.

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2232
    • View Profile
    • Email
Re: Линия 65
« Reply #11 on: 16.09.2013, 18:59:04 »
Според мен има смисъл да се закрие 45, която в момента също не вози почти никой, и да се направи линия Овча купел - НБУ - автогара Овча купел - Гоце Делчев - Манастирски ливади на интервал от 20 мин. Така ще се направи бърза врзъка с трамвая на Овча купел и автогарата, удобна за живеещите в ОК и учещите в НБУ, защото обикалянето на 73 е неудобно, ще се направи връзка с МОЛ-а на България и ще има цялостен смисъл, защото няма да вози от никъде до никъде, ами ще минава през няколко ключови места.

Аз мисля че е добра идея но според мен ако се направи ще пропадне защото трафика по Никола Петков от разклона за Горна Баня до НИМ е убийствен и едно че една наистина редовна линия би усложнила нещата, второ че времепътуването се увеличава прекалено много и нищо чудно 73 от НБУ до Мол България да е по-бърз от една линия по околовръстното в тази му част.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6628
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Линия 65
« Reply #12 on: 16.09.2013, 19:08:43 »
От написаното от Калин аз разбирам, че предлага да върви по Каблешков от автогарата до Гоце Делчев, а не по Околовръстното.

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2587
    • View Profile
Re: Линия 65
« Reply #13 on: 16.09.2013, 19:13:12 »
Снимката е от преди минути,аз пътници не виждам.
П.п Иначе идеята на Dragon ми харесва.

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2299
    • View Profile
Re: Линия 65
« Reply #14 on: 17.09.2013, 08:22:44 »
Според мен има смисъл да се закрие 45, която в момента също не вози почти никой, и да се направи линия Овча купел - НБУ - автогара Овча купел - Гоце Делчев - Манастирски ливади на интервал от 20 мин. Така ще се направи бърза врзъка с трамвая на Овча купел и автогарата, удобна за живеещите в ОК и учещите в НБУ, защото обикалянето на 73 е неудобно, ще се направи връзка с МОЛ-а на България и ще има цялостен смисъл, защото няма да вози от никъде до никъде, ами ще минава през няколко ключови места.

С тези си писания ще разгневиш г-жа Кметицата !  :P
Не е важно от къде ... важно е да е до метрото !  ;)
Когато мирогледа на човек се свие до една точка , той казва : Това е моята гледна точка !

Offline TIGER64

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 234
    • View Profile
Re: Линия 65
« Reply #15 on: 28.05.2016, 21:19:27 »
65 линия трябва да бъде закрита. 73 или 74 може да вървят до М. ливади.

Offline tm0

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2787
    • View Profile
Re: Линия 65
« Reply #16 on: 17.06.2016, 03:01:51 »
Двете линии попадат в сериозен трафик, трупат закъснения. Дори по 74 шофьорите няколко обиколки в пикови часове не могат да ползват никаква почивка за тоалетна и храна. Удължаването на 204 стана, за да се подобри обслужването на кв. Манастирски ливади, от което пострадаха живущи в други части на София.
                         

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8606
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Кайпарсвил транспортен портал/Kipersville transport portal
    • Email
Re: Линия 65
« Reply #17 on: 17.06.2016, 09:25:09 »
Стига вече с тази теза, че 204 е била съсипана с удължаването до "Гоце Делчев". Има повече чакане на светофара на "България" и "Тодор Каблешков", но то не е причинено от изключително натоварен трафик, а от светофара, който дава дълги фази на булевард "България", което от своя страна означава, че това е предвидимо забавяне и може лесно да се компенсира с добавяне на кола или прекрояване на разписанието, което не знам дали е направено, но ако не е не вярвам допустимите промени по договора да са изчерпани дотолкова, че да не може да се добави още една кола, а и да не забравяме, че концесията е към края си. Допълнителното разстояние не е толкова голямо, че да създава големи проблеми за пътниците по спирките на стария маршрут, свързани със значително увеличаване на интервалите. По разписание взето от спирка "хотел Плиска", което е приблизително средата на маршрута на 204 това е най-облагодетелстватана автобусна линия в София с интервали, които дори в извънпиков час трудно стигат повече от 10 минути. Разбира се с всички задръствания, най-вече по "Евлоги Георгиев", е друг въпрос доколко разписанието се спазва и дали въобще е постижимо, но със сигурност удължаването до "Гоце Делчев" е най-малкият проблем на 204. На мен идеята за 74 до "Манастирски ливади", за да се закрие 65, ми допада. Първоначално бях за 73, но с настоящите си интервали това е линия, която с нищо няма да подобри транспортното обслужване в автономната част от маршрута на 65. В същото време обаче 74 не би се справила с "Манастирски ливади" без подсилване, тъй като и без това разписанието й в момента почти не дава почивки на "Гоце Делчев".
« Last Edit: 17.06.2016, 14:37:35 by AGENT 006 »
Защото никога не се отказваме,
защото винаги оставаме заедно,
защото трудностите за нас са предизвикателство
и най-вече защото транспортът е нашата страст!

Кайпарсвил транспорт инкорпорейшън

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12733
    • View Profile
    • Email
Re: Линия 65
« Reply #18 on: 17.06.2016, 10:37:46 »
Безсмислено е А74, който е на 7-8 минути, да вози въздух до Манастирски ливади.
За мен единственият смислен вариант е след пускането на МС Витоша А65 да се удължи по Костенски водопад и Ибсен до Хладилника. По този начин ще дава връзка на целия Гоце Делчев и Манастирски ливади с Метролиния 2, крайградските и излетни линии и ТМ10. Ако върви по Луи Айер, ще спести пробег, но пък по Костенски водопад дава връзки с училища и повече обществени сгради. Пробегът в двете посоки с почивка е към 40 минути, т.е. с 2 коли ще дава задоволително обслужване. Пробегът може да се вземе от скъсяването на А98.
« Last Edit: 17.06.2016, 10:41:27 by blagun »

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4735
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Линия 65
« Reply #19 on: 17.06.2016, 11:40:59 »
Удължаването на 64 до там също е вариант, защото е на сходен интервал, никой не го ползва от Хладилника до зоопарка и ще дава хубава връзка с околовръстното.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София