Author Topic: Тролейбуси  (Read 66483 times)

Offline Bus_lover

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5412
  • Закривай!
    • View Profile
    • Email
Re: Перник
« Reply #20 on: 15.05.2007, 20:49:21 »
ДАКовете да нямат луминисцентни лампи като Конектотата?
Quote from: Анонимен мераклия
искам да започна работа като проверител към Бургасбус имам више образувание!

Чакам, чакам, останах си с чакането...

Монолог, ама всички скришно го четат и обсъждат!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10939
    • View Profile
    • Email
Re: Перник
« Reply #21 on: 15.05.2007, 21:07:13 »
ДАК-Чавдарите са с обикновени лампи.Това между лампите са лайсни,на които има копчета за сигнал до водача. И нещо интересно,което забелязъх-на табелките вътре има правописни грешки. Пише "Авариен иСход",вместо изход и "стЕклото" вместо стъклото.
Иначе контактната мрежа е в много тежко състояние.В горната част на града се тролейбусите се движат с около 25-30 км/ч,там по-бива обаче в долната части към ценътра скоростта на тролейбусите е около 5 км/ч. Дам,без майтап. Да видите там само каква е контактната мрежа-жиците провиснали,още малко като мине автобус ще опре в тях,на места дори не са закачени за стълбовете,а пък на други видях,да са вързани с тел   Самите жици на места пък са станали вълнообразни,дъгите са раждясали и много разкривени. Стрелките и кръстовките пък в какво състояние са.На разклона за Метал пък стрелките ги няма,липсват.
Иначе за автобусите положението определено отива на добре.Имат много добри автобуси,внос втора ръка,Икаруси в видимо в много добро състояние.Дори имат и автобуси с климатик.
Имат от по-старите модели на Ден Оудстен,които не са нископодови. Интересното,е че това е градски автобус а отвътре е изпълнен като междуградски-седалките са като в междуградските автобуси,дори има отдолу едни работи,дето се опъват да си облегнеш краката на тях,имат и вентилация.От тези Ден Оудстени видях с по 2 и с по 3 врати. Жалко че не можах да снимам интериора,да видите що за лексозен градски автобус.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Bus_lover

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5412
  • Закривай!
    • View Profile
    • Email
Re: Перник
« Reply #22 on: 15.05.2007, 21:14:08 »
Ясно значи защо са им толкова запазени ДАКовете, щом не вдигат 30 км/ч    Да не би да става дума за същия модел Ден Оудстен, който има и в Бургас? А, и между другото, пише се "забелязАх", а не "забелязЪх" - а уж говореше за правописни грешки в табели  
Quote from: Анонимен мераклия
искам да започна работа като проверител към Бургасбус имам више образувание!

Чакам, чакам, останах си с чакането...

Монолог, ама всички скришно го четат и обсъждат!

Online mgk

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 765
    • View Profile
Тролейбуси
« Reply #23 on: 22.09.2008, 12:01:10 »
Кметът на Перник започна преговори с ЧЕЗ за спасяване на тролейбусния транспорт http://news.vestnik24.com/newsbg/news_619609.html

Online mgk

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 765
    • View Profile
Re: Re: Перник
« Reply #24 on: 08.10.2008, 15:49:14 »
Тук може да се запознаете с линиите на транспорта в Перник и разписанието на някои от тях
http://www.pernik.bg/transport.html

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2232
    • View Profile
    • Email
Re: Re: Перник
« Reply #25 on: 09.01.2009, 23:32:16 »
Гледам постовете за другите градове в България и се радвам че в повечето от тях тролейбусния транспорт се възражда,даже има и нови закупени тролейбуси....За съжаление не мога да кажа същото за тролейбусния транспорт в Перник-новините малко преди новата година никак не са хубави и само предвещават приближаващата гибел на предприятието-излезе ново разписание,в което окончателно е премахнато обслужването по линия 17,тролейбусите по 20 се орязват на интервал 30 мин с четири коли(досега бяха на 15 с шест),а промените по линия 10 са само през уикенда-линията се обслужва само от една кола и става на интервал 60 мин(през седмицата са две коли на интервал 30 минути както беше досега).Това е узаконяване на промените понеже старото разписание така или иначе не се спазваше-положението беше горе долу както сега са си го направили черно на бяло.Проблемът идва от недостига на ватмани и фактическата невъзможност дружеството да си изпълнява курсовете.Да добавя че финансовото състояние на фирмата е катастрофално-имат дълг от половин милион,а контактната мрежа е най-окаяната в цяла България....Това ме навежда на мисълта че в следващите години тролеите в Перник окончателно ще спрат да се движат,дано съм лош пророк.

Ще спомена и друга регионална новост:
http://www.pernik.bg/train.htm
това вече е нещо положително и най-голяма облага ще има БДЖ защото има голям всекидневен пътникопоток от Перник за София и много хора ще се възползват от метро връзката.

Online mgk

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 765
    • View Profile
Re: Re: Перник
« Reply #26 on: 17.02.2009, 16:19:03 »
Тролей се метна в изкоп в Перник

 
Тролейбус е паднал в изкоп в пернишкия квартал “Тева”, съобщи управителят на транспортното дружество Тодор Тодоров.
Инцидентът станал в ранните сутрешни часове.
Пътят за квартала, който е разположен на височина, бил заледен, тролеят се подхлъзнал и паднал в изкоп на “ВиК”, зарит с чакъл.
От транспортното дружество наели багер, за да извадят машината.
В продължение на четири часа движението в района било блокирано.
При падането си тролейбусът се е счупил и ще бъде бракуван, уточни Тодоров.
Няма пострадали при инцидента.


Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2232
    • View Profile
    • Email
Re: Re: Перник
« Reply #27 on: 20.02.2009, 11:55:42 »
А можеш ли да ми кажеш по-подробна информация-предполагам че след пощата на Тева на стръмното е паднал,но там има къщи (или поне имаше),другия вариант е да е паднал след стара тева в тия пущинаци,но там беше поле.Ако са го разкопали и там е много жалко-зелените площи намаляват с всеки изминал ден.....
И по-важното-кой тролей е паднал?Надявам се да не е някой от по-запазените,че е жалко.Ако знаеш разбира се,не знам  дали си от Перник.

Online mgk

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 765
    • View Profile
Re: Re: Перник
« Reply #28 on: 20.02.2009, 12:18:47 »
да от Перник съм,но нямам представа нито къде е станало,нито кой е бил тролея,новото при тролеите в Пк е,че вече има няколко изцяло облепени с реклами,засичал съм Зиу-214 и Дак-116 изцяло рекламни

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2232
    • View Profile
    • Email
Re: Re: Перник
« Reply #29 on: 24.02.2009, 00:40:51 »
Ми сетиха се те като е късно вече...Но пак се опитват да се изтерикатят-облепили са 214 който си имаше вече реклами от незнам си коя година-малки като плакати бяха по-скоро и откакто се помня си седяха върху него.Даже и прозорците ли са им облепили?Бас държа че следващия ще е 210 или 204 които също имат остатъци от реклама от панти века.
От кой квартал си?На колко си?Ще се радвам да ми пишеш за новостите на транспорта в града ни щото аз от август вече го напуснах.....Иначе за тролейките зная всичко-поне от това на което съм бил свидетел (на 19 съм сега).
От Тева съм и това ми е до болка позната линия.Предполагам че изкопа в който е паднал тролея е след Каролина,където имаше зелени площи и дръвчета-и там са го застроили гаднярите!

Online mgk

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 765
    • View Profile
Re: Re: Перник
« Reply #30 on: 24.02.2009, 15:40:43 »
214 и 209 от Зиу и 116 от Даковете(който преди си беше с реклама) сам ги засичал рекламни,не знам дали има други ,и аз не съм постоянно в Перник,но уикендите съм там,живея с-у стоматологията,все още не знам кой е бракувания тролей

Online mgk

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 765
    • View Profile
Re: Re: Перник
« Reply #31 on: 24.02.2009, 16:19:18 »
ето една стара снимка на зиу 201,беше един от любимите ми тролеи,сега вече се подвизава с номер 203 и не е в тази разцветка

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2232
    • View Profile
    • Email
Re: Re: Перник
« Reply #32 on: 24.02.2009, 23:43:35 »
Мхм,спомням си го-той беше уникален-втори като него нямаше с тази разцветка (поне аз не си спомням).Но това беше страшно отдавна,аз да съм бил най-много 1-2 клас.Да речем 1998-1999.Направи ми впечатление че много запазен вид има на снимката,а сега е един от най-западналите от всички-вътре е много злоглед както каза вече е 203.Освен това забелязвам колко е пълен,а сега-никой вече не се качва на тролеите......A и колко са му прави стрелите!сега на всички са им направо вълнисти!
Браво,много хубава снимка-навява ми спомени,но и ми дава сметка колко са изпаднали оттогава до днеска тролеите.

Аз пък сега си спомних за 217-преди години беше с различна разцветка от другите-едно много светло,небесно синьо - по-хубав беше,после и него го направиха както всички други обикновено синьо.Между другото и него май са го спрели от движение вече-поне от началото на 2008 не е излизал на линия (за последната половин година не знам дано да се е завърнал).

А и ти така не ми каза за възрастта си-аз не си спомням и се интересувам за тролеите с номера 205,211,212,218,221,227,229,230-абсолютно никога не съм ги виждал през целия ми живот,което значи че или тези номера са били пропуснати,или нещо се е случило с тролейбусите носещи ги и са били бракувани (което ме съмнява щото толкова години нито един от останалите не са ги бракували).Дали знаеш каква е историята с тях??Все си мисля че само веднъж съм виждал 212 но бях много малък и не знам даже дали е бил 212 или някой от останалите.И също за Дакове с номера 101-108 - даковете които съм виждал са само 109-119 и то направиха някаква врътка с номерата като им правиха основен ремонт и не се знае кой кой е.Дано да знаеш нещо че винаги съм се чудил за това.
« Last Edit: 24.02.2009, 23:46:49 by freepigeon »

Online mgk

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 765
    • View Profile
Re: Re: Перник
« Reply #33 on: 25.02.2009, 09:51:50 »
Ами на 28 съм,за въпросните тролеи от 205,211,212,218,221,227,229,230-от тях си спомням 205,който е бракуван поне от7-8 год,може и повече,218 също от толко год.горе-долу не съм го засичал,а 211,212,221 и 227-нямам почти никакви спомени,мисля ,че са имали доста кратък живот и са бракувани преди доста год.,както и много от Даковете с номера от 101 до 108,имам спомени от 104,който си спомням,че беше с по-тъмно зеления цвят и плоскостите вътре му бяха от тъмните,Зиу 229 и 230 никога не е имало,най-големия номер е 228,който в началото беше учебен

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2232
    • View Profile
    • Email
Re: Re: Перник
« Reply #34 on: 25.02.2009, 21:28:35 »
Аааа,сега си обяснявам защо сега вътре кабината на ватмана е рязана и заменена с друга на 228....Но пък е странно че само до 228 са стигнали-аз мислех че на точна бройка са били до 230.Да не би и 220 да е бил учебен цъщо щото и на него кабината му е сменяна?
Колкото до 205-преди доста повече от 8 години трябва да е бил бракуван,щото аз никога не съм го виждал,а мойте най-ранни спомени са някъде към 1998-1999.Но съм сигурен че не съм го виждал.
Даковете с малки номера също преди това трябва да са били бракувани,аз си спомям като беше гръмнал един на Тева(трябва да е бил 101-108) и оттогава всъщност ги спряха да ходят по 10,докато не им направиха основен ремонт на оставащите и пак ги пуснаха та досега....

Offline BB

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 727
    • View Profile
Re: Re: Перник
« Reply #35 on: 25.02.2009, 21:41:37 »
Как гръмна ,нещо по него се запали ли

Online mgk

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 765
    • View Profile
Re: Re: Перник
« Reply #36 on: 26.02.2009, 12:47:28 »
Разкажи повече за това какво се е случило с Дака в Тева,и аз съм чувал,че е имало някакъв инцидент,но не знам точно какво е станало и кой тролей е бил,доколокото знам е изгорял

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2232
    • View Profile
    • Email
Re: Re: Перник
« Reply #37 on: 26.02.2009, 14:49:35 »
Ами да речем че беше някъде към 1996-1997.Добре си го спомням,защото аз си играех с приятели и някой каза-"Хора тролей е гръмнал на колелото!" и всички отидохме да гледаме как гори.Сега ще ти разкажа какво аз видях и знам от клюките по квартала.

Тролея беше ДАК и точно е пристигнал на последната си спирка на колелото на Тева,хората още са слизали като се е запалил.За щастие няма никой пострадал защото всички хора са били вече слезнали а контрольорката и шофьора са реагирали бързо и те са се измъкнали от горящия тролей навреме.Огъня се е разрастнал и малко преди пожарната да дойде е експлодирал (разбира се не като по филмите с огромна километрична вълна  ;) ) не знам каква е била течническата причина за това.После дойдохме аз и приятелите ми да зяпаме сеира,тролея си гореше бая,всичко вътре беше в пламъци.Не си спомням кой номер е бил защото започнах да ги следя и гледам след като тръгнах на училище  а инцидента беше лятото преди да съм първокласник(ако не се лъжа) още не ме е интересувало това тогава.Пожарникарите дойдоха,поливаха го и го изгасиха бързо и имаше доста бърза реакция-още на следващия ден разкараха скелета на изгорелия тролей от колелото,но поне половин година след това си седяха разтрошените стъкла и гумените уплътнения на прозорците на полянката около мястото имаше и части от плоскости дълго време.Предполагам че е бил Дак с малък номер (101-108),защото след това спряха да пращат Дакове по 10(тази преференция имаха само 118 (някои сутрини и то само за по един-два курса) и уникално рядко 117) за много години,явно наклона им влияе недобре особено ако не са в добро течническо състояние-забелязал съм че като вали дъжд или сняг отгоре на покрива доста топли вълни се изпускат .А сега като се замисля може би точно тогава са спрели от движение и даковете в лошо течническо състояние (така предполагам).На мен ми беше много интересно да се возя на тях щото нали знаеш - като няма по мойта линия такива тролеи ме гризеше любопитството.И така.Много добре направиха че основно ремонтираха десетина дака и досега си се движат.Доколкото знам отначало в Перник е имало само дакове,а после са докарали сурията ЗИУ.Дали знаеш коя е била първата линия на тролеите?Или са ги пуснали наведнъж всичките три?....Никога не съм се интересувал,но сега се зачудих. 
« Last Edit: 26.02.2009, 14:54:27 by freepigeon »

Online mgk

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 765
    • View Profile
Re: Re: Перник
« Reply #38 on: 26.02.2009, 16:31:41 »
да първо бяха Даковете,може би година по-късно пуснаха Зиу,не съм мн.сигурен,но мисля,че първо пуснаха линия 17(по,която вече не се движат тролеи,а само автобуси),след нея 20 и накрая пуснаха 10 за Тева,не знам дали си спомняш,но по едно време,може би около 96-97 год.се движеше и линия 16,която беше до Изток в обратна посока на 17

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2232
    • View Profile
    • Email
Re: Re: Перник
« Reply #39 on: 27.02.2009, 00:17:13 »
Как така по обратна посока на 17?Да не би тогава 17 да е минавал на отиване през бучински път а на връщане напряко през пазара а 16 обратно-на отиване през пазара на връщане през бучински път???За първи път го чувам,но е нормално,понеже аз опознах 17 и 20 и бъобще всичко след ЦОФ след като започнах да уча в езиковата-преди това другата част на Перник след ЦОФ ми беше тъмна Индия-никога не бях ходил преди това.Но не те разбрах точно какво имаш вредвид под 16 обратно на 17.Ето един интересен факт,който не знаех!