Author Topic: Перник - обща тема  (Read 31789 times)

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1618
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Re: Re: Перник
« Reply #20 on: 31.08.2009, 14:39:09 »
Ами смея се:емиграция-напускане за дълъг период от време на страната на обитаване и заселване в друга страна.

В Перник хората които сутрин напускат град вечер се връщат обратно!


Е да тези които сутрин напускат вечер се връща.Но страшно много са напуснали за постоянно.До преди години,Перник се водеше по картите и атласите над 100 хил.само града, а да не говорим ,че преди 25-30 години от София е имало хора които ходеха в Перник за да работят.

Offline mgk

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 765
    • View Profile
Re: Re: Re: Перник
« Reply #21 on: 31.08.2009, 15:01:25 »
Е определено,че не е над 100 000 като едно време не е,но идеята ми е,че не е така силно засегнат както др.градове,а на времето наистина с идвали хора от цяла Бг да работят в Перник,сега половината град ходи да работи в София

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2232
    • View Profile
    • Email
Re: Re: Re: Перник
« Reply #22 on: 31.08.2009, 23:08:35 »
Ами смея се:емиграция-напускане за дълъг период от време на страната на обитаване и заселване в друга страна.

В Перник хората които сутрин напускат град вечер се връщат обратно!


Е да тези които сутрин напускат вечер се връща.Но страшно много са напуснали за постоянно.До преди години,Перник се водеше по картите и атласите над 100 хил.само града, а да не говорим ,че преди 25-30 години от София е имало хора които ходеха в Перник за да работят.

Виж сега,никога Перник не е бил над 100 освен в края на 80те когато сме се доближили до 100000 и съвем малко отгоре.Колкото до това че сме намалели,това е съвсем нормално и е тенденция за цялата страна с оглед на демографската криза в която страната е била през 90тте.И колкото и да не ти се вярва,да никой от нас не се мести да живее в София,въпреки че половината от трудоспособното ни население работи в София.Просто погледни в делничен ден тапите на Княжево-едни от най-големите в София,ние сами си ги правим,претъпканите влакове с повече правостоящи отколкото седящи,и броя на рейсовете и бусовете по направлението Перник-София,може би най-обслужваната откъм разписание и брой автомобили автобусна линия в България.А защо не се бутаме и ние в София-ако малко се замислиш няма да ти е толкова чудно-Перник от отдавна вече не е най-мръсния град в България за разлика от София,която ще ти снимам някоя сутрин смога над нея като пътувам всяка сутрин и аз както хилядите перничани.Качи се на Витоша и ще видиш с просто око къде е по-чисто.Не е пренаселено и кръстовищата ни не са касапници,не чакаме и по 10 минути да ни светне зелено нито пък се давим през 6 месеца в морета от боклуци.С две думи много по-спокойно е,провинция.И това при положение че имаме достъп до всички "облаги" на столицата-високи заплати,институции и т.н на една ръка разстояние.Към това прибави икономическите предимства-ние плащаме една от най-ниските цени на водата и ако не се лъжа най-ниската цена на парно в страната.Цените в Перник на повечето стоки са по-ниски отколкото в София.Мисля че бях достатъчно убедителен защо хората си седят тук.Единственото лошо е че не ни е осигурена добра инфраструктура за по-лесното придвижване към и от София-пътна и железопътна,което частично ще се реши с построяването на автомагистрала Люлин.
Оттам нататъка,хора,които ни мразят и плюват,които създават вицовете за голфа с пернишка регистрация и които казват че сме били ужасен град въобще не знаят за какво става въпрос,никога не са стъпвали в Перник,а говорят наизуст.
И защото ми изглежда,че и ти си от тях "официално" те каня някоя събота или неделя,когато на тебе ти е удобно,да дойдеш в Перник за един ден и да видиш с очите си колко сме "зле"(поканата е съвсем сериозна!).Между другото,това важи за всички от форума,които си мислят както Stahlgewitter или които напротив имат желание да посетят нашия град.Тогава вече ако не ти хареса плюй ни колкото си щеш.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15433
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Re: Перник
« Reply #23 on: 01.09.2009, 23:43:15 »
Е да тези които сутрин напускат вечер се връща.Но страшно много са напуснали за постоянно.До преди години,Перник се водеше по картите и атласите над 100 хил.само града, а да не говорим ,че преди 25-30 години от София е имало хора които ходеха в Перник за да работят.
Имало е ежедневни пътувания от Омуртаг до заводите на град Елена, но всичко това е част от лошите практики на плановата ни икономика навремето...
Това го споменавам като интересен факт за безумни пътувания. Мен ми се наложи в рамките на 5 дни всеки ден с университетската Чавдарка(значи напълно съм се докоснал до автентичността на тези пътувания) да ходя и да се връщам до Боженци, Габрово, Търново и Горна и полудях... :D

dudeto_sy

  • Guest
Перник -
« Reply #24 on: 09.01.2010, 14:28:15 »
Здравейте!
Скоро научих една много интересна новина за градския транспорт на перник. От общината са наели някаква частна фирма, която да им направи оптимизация на градската мрежа и да предложи вариант за съхраняването на тролейбусния транспорт.

dudeto_sy

  • Guest
Re: Re: Перник
« Reply #25 on: 09.01.2010, 15:14:33 »
Извинявайте, по-напред видях една карта на тролейбусният транспорт на Перник, случайно някой да има такава карта и за автобусния?

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2232
    • View Profile
    • Email
Re: Re: Перник
« Reply #26 on: 13.01.2010, 02:18:13 »
Ами нямам ама това стана повод да направя една :)

Надявам се да е достатъчно ясна,защото има много неща за слагане,а малко място.Включил съм само най-големите линии които се обслужват от автобуси.Има още (особено вътрешноградските но първо че те се обслужват от бусчета второ са на много рядко и трето почти никой не се вози с тях напр. линии 3,5,6,7,9) така че това е най-важното мисля си аз ;)

Слагам го като приложение :)

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1181
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Re: Перник
« Reply #27 on: 13.01.2010, 10:19:41 »
21 не ходи ли до Кладница?

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2232
    • View Profile
    • Email
Re: Re: Перник
« Reply #28 on: 13.01.2010, 12:08:01 »
До там ходи,но географски е доста далече,а за съжаление беше късно снощи и не ми се търсеше много много как се прави стрелка с Пейнт за да напиша 21-> Кладница и 22 ->Рударци тъй като точно натам нямам достатъчно място :rolleyes: Ако забелязваш никъде не съм отбелязал къде е последната спирка на 21 .

dudeto_sy

  • Guest
Re: Re: Перник
« Reply #29 on: 15.01.2010, 20:58:07 »
Вече мога да кажа със 100% сигурност, че някаква частна фирма е направила оптимизация на транспортната схема и са направили чудеса направо.

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2232
    • View Profile
    • Email
Re: Re: Перник
« Reply #30 on: 15.01.2010, 21:38:41 »
Не разбирам точно какво имаш предвид..

Аз смятам че нашата транспортна система е доста добра и оптимизирана спрямо инфраструктурата и транспортниите ни нужди и няма нужда от оптимизация.С малки изключения разбира се.За пример давам автобус 4 който е единствената транспортна връзка на центъра и града като цяло с крепостта Кракра,но е толкова орязан,че никой не седи да чака автобус а си ходим пеша до там...Та няма какво да се оптимизира при нас,просто трябва по-строг контрол на властите върху превозвачите които си позволиха да поемат линии които трябва по договор да се обслужват с автобуси да го правят с бусчета.

dudeto_sy

  • Guest
Re: Re: Перник
« Reply #31 on: 15.01.2010, 21:43:54 »
Ами да кажем, че ми попадна документацията и промяната ще е направо главозамайваща. Насочена е към запазване на електротранспрота и ли по-точно към спасяване.
« Last Edit: 16.01.2010, 03:12:33 by difian »

Offline mgk

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 765
    • View Profile
Re: Re: Перник
« Reply #32 on: 15.01.2010, 21:51:58 »
Ами да кажем, че ми попадна документацията и промяната ще е направо главозамайваща. Насочена е към запазване на електротранспрота и ли по-точно към спъсяване.
Ами разкажи тогава за какво иде реч,какви са тези главозамайващи промени,покажи документацията...

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2232
    • View Profile
    • Email
Re: Re: Перник
« Reply #33 on: 15.01.2010, 23:57:39 »
Ами да кажем, че ми попадна документацията и ромяната ще е направо главозамайваща. Насочена е към запазване на електротранспрота и ли по-точно към спъсяване.
Ами разкажи тогава за какво иде реч,какви са тези главозамайващи промени,покажи документацията...

Бас държа че знам за какво става въпрос.Сигурно освен трите традиционни линии  10,17,20 е предвидена като тролейбусна и 16 (тя като такава си е била и планирана де и до ден днешен си  стоят) държачите и стълбовете)Евентуално би могло да се помисли за линия (мисля че 15 би трябвало да е ) Тева метал която и днс може съвсем спокойно да е тролейбусна само с две свързвания на стрелки.Това ще да е.От другаде тролей няма как да мине и не е оправдан харча да се превежда с оглед пътникопоток.Ново 200.

Offline mgk

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 765
    • View Profile
Re: Re: Перник
« Reply #34 on: 27.01.2010, 13:13:38 »
ето нещо относно новата транспортна схема в Перник
http://news.zapernik.com/134543.html

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2232
    • View Profile
    • Email
Re: Re: Перник
« Reply #35 on: 27.01.2010, 15:49:05 »
ето нещо относно новата транспортна схема в Перник
http://news.zapernik.com/134543.html

Само си дават парите за ГЛУПОСТИ!

За какво е това??И за какво са дали съставянето на новия план на някаква си тъпа случайна фирмичка?Извинявай ама какво разбират те?Как може да се съставя транспорта схема от хора които се басирам че НИКОГА не са се возили в градския транспорт ?Още по малко да се съставвя от тея разписание.Какво има да променят на транспортната ни схема?То има една вътрешнограска магистрала и това е всичко.Ядосвам се като виждам за какво се хврлят пари с които може цветя да се насадят примерно....

И Милтенова какво иска?С гнусните и микробуси да завземе целия градски транспорт с което окончателно да се сложи край на норамалния транспорт в града ни ?

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1618
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Re: Перник
« Reply #36 on: 28.01.2010, 10:39:28 »
ето нещо относно новата транспортна схема в Перник
http://news.zapernik.com/134543.html

Само си дават парите за ГЛУПОСТИ!

За какво е това??И за какво са дали съставянето на новия план на някаква си тъпа случайна фирмичка?Извинявай ама какво разбират те?Как може да се съставя транспорта схема от хора които се басирам че НИКОГА не са се возили в градския транспорт ?Още по малко да се съставвя от тея разписание.Какво има да променят на транспортната ни схема?То има една вътрешнограска магистрала и това е всичко.Ядосвам се като виждам за какво се хврлят пари с които може цветя да се насадят примерно....

И Милтенова какво иска?С гнусните и микробуси да завземе целия градски транспорт с което окончателно да се сложи край на норамалния транспорт в града ни ?
Без да претендирам за пълна достоверност,преди промените транспортните схеми( с изключение на София,Пловдив и Варна) са правени в ГЛАВПРОЕКТ по същия начин -на бюро,евентуално с командировка до населеното място за известно време, като на местната община е било оставено само да избере номерация за линиите и да променя разписанието.

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2232
    • View Profile
    • Email
Re: Re: Перник
« Reply #37 on: 28.01.2010, 18:15:07 »

 :D :D :rolleyes: :D :D

Моля те,вместо да ми се подиграваш спамейки по този начин вземи та го преведи както трябва за да го оправя,защото аз не знам руски и се мъчих половин час с онлайн преводач.Все си мисля че така е по-добре отколкото да си му бях отговорил на български и да си спестя :D :D :rolleyes: :D :D

Koлкото до фирмите изготвящи транспортните схеми,смятам че не може да се прави паралел между преди и сега.Някога превозвача е бил само един и корпоративните интереси не само че не са били бажни ами и не са съществували.На преден план е било качественото транспортно обслужване на града и жителите му,което сега не е така.Може и в някои градове да има нужда от промяна в транспортната схема,но това далеч не е случая на Перник.Единственото което би могло да се направи при нас се използва тази опция за хранилка.При нас няма възможност за промяна на маршрутите на действащите линии (освен може би крайните точки).Единственото което може би е разумно е да се поопипа реазписанието защото в момента то е идиотско за всичките линии,но това спокойно можеше да се повери на самите превозвачи и да мине през одобрението и корекцията на общинския съвет за да се избегнат злоупотреби.Кой по-добре от самите превозвачи има представа за пътникопотока ? 
« Last Edit: 28.01.2010, 18:26:44 by freepigeon »

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1618
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Re: Перник
« Reply #38 on: 28.01.2010, 22:11:50 »
@freepigeon
Наистина съгласен съм,че тогава не е имало корпоративни интереси,но и от тогава нуждата от пътувания със сигурност се е променила,няй-малкото в едни направления е намаляла,а в други се е увеличила,но все пак вие си знаете най добре дали имате нужда от оптимизация или и щом казваш че нямате,съм склонен да ти вярвам.Колкото до нашия приятел Матис,той очевидно също е използвал он-лине преводач така че едва ли ще разбере много и от отговор на руски.Дано се намери някой който говори родния му език.

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1052
    • View Profile
    • Email
Re: Re: Перник
« Reply #39 on: 07.02.2010, 19:12:39 »

Ако се вярнем, по–назад началото на 80-е г, влаковете минаващи през Перник за София не са достатъчни и удобни,и като часови пояс, за да поемат пътниците за София и обратно.
Спомням си как основният поток пътници минаваше именно през автобусният транспорт. Как на всеки 30 мин трябваше да заминава и се връща рейс за и от София. И понеже трябваше да се сменят пернишки със софийски рейс, а от София редовно не пускаха, и се получава едно убъркване на расписанието и как основната 'тежест' пада върху пернишките рейсове. Помня, как на Автогарата имаше едни дълги спирки , а край тях имаше едни парапети, да може пътниците да спазват никакъв ред, и редовно като дойдеше Чавдар-а М80 (мисля беше модела) се пълнише и веднага заминава. Ако дойдеше пък сличайно софийски редовно имаше пререкания с водача, но ако, ли беше от новите модели тогава 11М4 имаше някак си- възторг от Ботевградското творение. Изобщо беше много забавно, но имаше и хора, който не споделяха тези емоции  :D
 През средата на 80-е пускат вече мотрисите Перник-София–Перник, като разписанието им, е вече съобразено с нарасналият поток.
 Това време 1986-87 когато пристигат и първите DAC-Чавдар и малко по-късно е трябвало да се изгради и тролейна отсечка до София. Общо 100 бройки е трябвало да бъдат доставени. По-късно плана пропада а доставените тролеи остават развалени.
Непомня точно колко е имало доставени, но като се пътува с влак, се виждаха много, поне 40-50 броя останали на гараж.
 Тогава Перник много я закъсват, че от София им пращат някоя и друга Skoda и ЗИУ и допълват основно с автобуси.
Така възниква голям проблем и малко след това Румънско-Българското возило е спряно от производство !   
« Last Edit: 07.02.2010, 23:06:40 by zirka »