Author Topic: Перник - обща тема  (Read 32618 times)

Offline mgk

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 767
    • View Profile
Re: Перник - обща тема
« Reply #300 on: 13.01.2017, 23:22:27 »
Девет превозвачески фирми се вдигнаха на протест, твърдят, че Община Перник прилага корупционни практики.
http://perniktoday.net/%D0%B4%D0%B5%D0%B2%D0%B5%D1%82-%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B2%D0%BE%D0%B7%D0%B2%D0%B0%D1%87%D0%B5%D1%81%D0%BA%D0%B8-%D1%84%D0%B8%D1%80%D0%BC%D0%B8-%D1%81%D0%B5-%D0%B2%D0%B4%D0%B8%D0%B3%D0%BD%D0%B0%D1%85/

Offline mgk

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 767
    • View Profile
Re: Перник - обща тема
« Reply #301 on: 01.02.2017, 16:58:01 »
КНСБ се вдига в защита „Пътнически превози” ЕООД и отнетата му линия №17.
„Г-н областен управител, Вие давате ли си сметка, че с това ваше решение допринасяте да бъдат уволнени 18 работници  – членове на КНСБ?

Ние, на 01.02.2017 г., задаваме следните въпроси:
1.Какви са основанията за Вашата заповед?
2.Как бе подбрана новата фирма за обслужване на градска автобусна линия № 17 ?
3.По какви критерии е избрана новата фирма, която ще обслужва линия №17? Тя с какъв ресурс разполага и покрива ли необходимите изисквания от закона за обслужване на линията?
4.Къде потънаха отредените за Перник 24 291 853 лв по програмата „Региони в растеж“ за интегриран градски транспорт? Къде са средствата, отделени от тази сума за екологичния транспорт? Кой има интерес тролейбусният транспорт в Перник да бъде унищожен?”.

http://perniktoday.net/%d1%81%d0%b0%d0%b3%d0%b0%d1%82%d0%b0-%d1%81-%d0%bf%d1%8a%d1%82%d0%bd%d0%b8%d1%87%d0%b5%d1%81%d0%ba%d0%b8%d1%82%d0%b5-%d0%bf%d1%80%d0%b5%d0%b2%d0%be%d0%b7%d0%b8-%d0%bf%d1%80%d0%be%d0%b4%d1%8a%d0%bb/


Offline pumix

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 61
    • View Profile
    • Email
Re: Перник - обща тема
« Reply #302 on: 01.02.2017, 18:44:53 »
По-добре с автобисте на Темпо , отколкото барутниците на Васев.

Offline mgk

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 767
    • View Profile
Re: Перник - обща тема
« Reply #303 on: 05.04.2017, 10:44:27 »
От понеделник скачат цените на билетите на градския транспорт в Перник.

Цената на билетите за автобусния градски транспорт в Перник се вдига на 1 лев, дни след проведените избори на 26 март, научи ZaPernik.com.

От 10 април, понеделник, цената на билета в Перник ще поскъпне с 20 стотинки. Според превозвачи, причина е повишението на цените на горивата и намаляване общинска дотация към частни превозвачи. Припомняме ви, че разкритие на „За Перник“ преди седмици установи, че една от фирмите в Перник е прибирала по 1000 лв дневно субсидия, за да вози перничани.

Освен градския транспорт в Перник ще поскъпне и междуселския транспорт, научи сайта ни.

Източници на сайта съобщиха, че превозвачи чакали да минат изборите, за да вдигнат цените си.
http://zapernik.com/2017/04/05/25662/


Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1699
    • View Profile
Re: Перник - обща тема
« Reply #304 on: 05.04.2017, 13:40:06 »
Винаги гато разкарат "гадните и губещи" тролеи и следва подобен прекрасен живот! За какъв чеп му са на Перник тия частни превозвачи - има само една причина - да се издумкат европарите за по-приятни занимания свързани с добре смазани методи на кражба чрез бордюри, плочки, асфалт и сие.
Ако трябваше да се поддържа тролейбусна мрежа крайния резултат трябва да бъде наистина от "видимите", а се предпочита от по-невидимите разулати за България и Перник.
Ама нищо! Скоро и в други градове!

Offline klutsohor

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 106
    • View Profile
Re: Перник - обща тема
« Reply #305 on: 05.04.2017, 14:13:40 »
Временно изпълняващия длъжността кмет на Перник Иван Иванов беше намерил подходящото решение за запазване на тролейбусите в града, след батака в който бяха попаднали- беше обявена кабелно-контактната мрежа за обект от първостепенно предназначение, създаде се ново общинско предприятие за да може да се кандидатства за нови 17 тролейбуса, за рехабилитация и продължаване на мрежата по линия номер 16 и т.н и т.н., но дойде Церовска и измени визията на проекта. Обикновено в началото се мисли в правилната посока, но после се разбира, че парите идват малко, лакомията надделява над здравия разум и всичко отива по дяволите. Ще видим колко и какви от пропагандастичните електробуси ще бъдат закупени.
Тролейбусната история на България включва главно следните модели тролейбуси:
Ikarus 280T, DAC Чавдар 317ETr, ЗиУ 9, Skoda 14Tr и Skoda 9Tr!

Offline mgk

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 767
    • View Profile
Re:
« Reply #306 on: 05.04.2017, 14:25:20 »
Временно изпълняващия длъжността кмет на Перник Иван Иванов беше намерил подходящото решение за запазване на тролейбусите в града, след батака в който бяха попаднали- беше обявена кабелно-контактната мрежа за обект от първостепенно предназначение, създаде се ново общинско предприятие за да може да се кандидатства за нови 17 тролейбуса, за рехабилитация и продължаване на мрежата по линия номер 16 и т.н и т.н., но дойде Церовска и измени визията на проекта. Обикновено в началото се мисли в правилната посока, но после се разбира, че парите идват малко, лакомията надделява над здравия разум и всичко отива по дяволите. Ще видим колко и какви от пропагандастичните електробуси ще бъдат закупени.
Точно по времето на Иванов тролеите бяха спряни, а линиите раздадени на приближени негови хора/фирми, а Церовска довърши започнатото от него, все пак са от едно котило. Колкото до електробусите нищо няма да бъде закупено, всичко е прах в очите.
Перник вече е пълен с газови манове, неоплани, соларис и цитаро.

Ето тези са най-новото попълнение в Перник.
http://www.ig-ikarus-200.de/TH/EF/ef-ga304.jpg
« Last Edit: 05.04.2017, 14:30:43 by mgk »

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1699
    • View Profile
Re: Перник - обща тема
« Reply #307 on: 05.04.2017, 14:28:46 »
Електробусите ще са никакви или съизмерими с никакви.  Няма град в България купи електробуси и то не е случайно. Щото при значителна бройка електробуси примерно над 10 ще се окаже, че парите за батерии са съизмерими с парите за поддръжка и някакво разширение на ВКМ. Сметката ще излезе при 1-2-3 бройки максимум. Ако приемем, че се говори за 30 броя сметката направо си е в полза на тролейбусния транспорт.
А иначе казано - кога видя UPS, който да не се скапва след 3-тата до 5-та година ще повяевам и на електробусите. Хем при UPS-ите батерията почти не се използва в режим разряд и пак идва един слънчев миг, когато загасва тока и след секунди пада сървъра щото battery low.
Ама нашите политици не могат да включат разклонител в контакта - а да видят UPS пък кога ли?!
Както казва баща ми два вида български "специалисти" никой не търси на запад - шефове на фирми и политици. И с право.

Offline klutsohor

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 106
    • View Profile
Re:
« Reply #308 on: 05.04.2017, 14:30:47 »
Точно по времето на Иванов тролеите бяха спряни, а линиите раздадени на приближени негови хора/фирми, а Церовска довърши започнатото от него, все пак са от едно котило.

Как няма да бъдат спрени, като едвам кретаха с милиони лв. борчове.
Тролейбусната история на България включва главно следните модели тролейбуси:
Ikarus 280T, DAC Чавдар 317ETr, ЗиУ 9, Skoda 14Tr и Skoda 9Tr!

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1699
    • View Profile
Re: Перник - обща тема
« Reply #309 on: 05.04.2017, 15:00:17 »
По-скоро спряха тока и нямаше как да вървят. Друг е въпроса, че това го няма никъде по света - да прибираш оари, а да не даваш на доставчиците си. Такава "социална" система е обречена на пълен провал. И какво сега - ще дигнат билета, ама ще захранва НАШИТЕ хора и фирми,ама не го дигнаха като е било нужно за да си платят тока на тролейбусите! Всичко е ужасно мръсно и подло и гнусно! Само скрити интереси се преследват и така!
Иначе много бяха лоши приватизаторите, че са тъпи мутряги и закриха сумати заводи. И какво се оказа, че 15-17 фодини по-късно със същаъта дейност се заеха общините, но да фалират дружества с гарантирани и сигурни (що-годе) приходи!
Че с к'во управата на Перник е по-добра от собствениците на Кремиковци, Авиокомпания "Балкан", Химко-Враца, АТЗ "Стара Загора" и още безброй други?!

Offline klutsohor

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 106
    • View Profile
Re: Перник - обща тема
« Reply #310 on: 05.04.2017, 15:01:00 »
Електробусите ще са никакви или съизмерими с никакви.  Няма град в България купи електробуси и то не е случайно. Щото при значителна бройка електробуси примерно над 10 ще се окаже, че парите за батерии са съизмерими с парите за поддръжка и някакво разширение на ВКМ. Сметката ще излезе при 1-2-3 бройки максимум. Ако приемем, че се говори за 30 броя сметката направо си е в полза на тролейбусния транспорт.

Така е, при равни условия на заемане в транспортната схема тролейбусния транспорт ще бъде винаги по- рентабилен. Имаш разходи единствено за персонала обслужващ ТИС-овете и Аварийката, за "скъпата" поддръжка на ККМ сме чували какво ли не. Затова е подходящо да се доизгради, където е възможно и контактната мрежа в съответния град, защото тези разходи винаги ще ги има, но и натоварването ще бъде по- голямо, съответно и прихода по- голям и транспортната схема по- ефективна. Лошото е, че управниците ни много добре го знаят това и са си направили предварително изчисленията, но нас ни заблуждават и ни смятат за хора паднали от луната. За мен трябваше на национално ниво да се задейства схема за развитие на тролейбусен транспорт, за да може цената да се преизчисли на едро км. обновления и разширения на контактно-кабелната мрежа и всичко друго необходимо. Има и доклад в полза на тролейбусния транспорт.
« Last Edit: 05.04.2017, 16:43:50 by klutsohor »
Тролейбусната история на България включва главно следните модели тролейбуси:
Ikarus 280T, DAC Чавдар 317ETr, ЗиУ 9, Skoda 14Tr и Skoda 9Tr!

Offline mgk

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 767
    • View Profile
Re: Перник - обща тема
« Reply #311 on: 27.04.2017, 15:00:25 »

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1699
    • View Profile
Re: Перник - обща тема
« Reply #312 on: 27.04.2017, 15:30:36 »
Така ли се управлява град! Тези не знаят какво става по улиците, а уж го управляват!
ВКМ не може да се складира. Складират се вторични суровини след демонтаж на ВКМ! Все едно да нарежеш живо същество и да твърдиш, че го скалдираш за да го върнеш към живот. Аз смятам, че в България няма хора, които могат да монтират веднъж свалена ВКМ със същите елементи с които е била дори при грижлив демонтаж.
БСП ме дразнят с тяхното самооблагане. Въпросът не е как е изградена, а защо е оставено всичко да се стигне до тук! Но вече е късно така или иначе...за всичко, освен за чесане на езици.

Offline mgk

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 767
    • View Profile
Re: Перник - обща тема
« Reply #313 on: 27.04.2017, 23:08:11 »
Градската автостанция (автогара), Перник, 70-те години на ХХ век.
Снимка: Държавен архив - Перник.

Offline mgk

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 767
    • View Profile
Re: Перник - обща тема
« Reply #314 on: 28.04.2017, 09:09:44 »
Искат от превозвачите на Перник да докажат скока в цената на билетите .

Комисията по транспорт към Общинския съвет в Перник кани всички превозвачи да докажат повишената цена на билетите в градския и междуградски транспорт. Това съобщи съветникът Любомир Жотев на днешното заседание на местния законодателен орган.
От 1 април всички превозвачи в община Перник повишиха стойността на изпълняваната от тях услуга. Билетът за градския транспорт стана от 0,80 лв. на 1,00 лв., с 0,20 лв. поскъпнаха и билетите в междуселищните линии.
Съветникът Ралица Андреева допусна наличие на картел между пернишките превозвачи. Тя призова да бъде актуализирана транспортната схема на Перник, за да има механизъм Общинският съвет да упражнява регулиращи функции и да защити интересите на гражданите.
Според заместник-кмета Денислав Захариев общината следи изпълнението на договорите на превозвачите, разписанието и състоянието на автобусите. Магдалена Милтенова – председател на Браншовия съюз за стопанска инициатива в транспорта твърди, че ценообразуването е свободно и общинската власт може да предяви претенции относно цените на билетите на частните превозвачи само, ако плаща компенсации, а в Перник такива няма.
В Пернишко общественият транспорт се изпълнява единствено от частни превозвачи, след като тролейбусният транспорт фалира.

Източник: БТА


Offline klutsohor

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 106
    • View Profile
Re: Перник - обща тема
« Reply #315 on: 29.04.2017, 13:30:52 »
Така ли се управлява град! Тези не знаят какво става по улиците, а уж го управляват!

Как ще продават мрежата само за 200 хил. лв, като изключим и тоталната липса на прозрачност при сделката. Явно тука бая са се уляли,  предвид това, че ще приберат милиони от скрапта. Не знам на каква дължина е оценена, но си спомням, че в Добрич я продадоха за 960 хил. лв с дължина от 40 км и също се вихреше скандал за разминавания. Перник е дълъг град и дължината на мрежата по трите линии вероятно не пада под 20 км. Поправете ме ако греша.
Тролейбусната история на България включва главно следните модели тролейбуси:
Ikarus 280T, DAC Чавдар 317ETr, ЗиУ 9, Skoda 14Tr и Skoda 9Tr!

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1699
    • View Profile
Re: Перник - обща тема
« Reply #316 on: 29.04.2017, 17:03:57 »
Точно разминаванията са апетитното нещо, което в нашата гербовина уби толкова тролейбуси. Нещо като слонова кост или като кожата на норка. Да не е от много грижа за масата на несъстоятелност на някаква общинска фирма я!


Изпратено от моят XT1700 с помощта на Tapatalk


Offline It_s_Real

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 646
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 344034812
    • View Profile
    • extrahost.BG
    • Email
Re: Перник - обща тема
« Reply #317 on: 29.04.2017, 18:27:36 »
Скрапта си е скрап, за това се оценява евтино.
Медта се оценява като цветен метал, елементите и носещите въжета като черни метали. Поради високата степен на корозия и технологични изменения по материала, цената е толкова ниска.
« Last Edit: 29.04.2017, 18:30:57 by It_s_Real »

Offline klutsohor

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 106
    • View Profile
Re: Перник - обща тема
« Reply #318 on: 29.04.2017, 18:48:22 »
Това е така, но направи аналогия с примера, който дадох. Има разлика в пропорционално съотношение. Дори на първия търг цената беше 1,2 млн. лв, но никой не се яви. Мрежата в Добрич също беше корозирала и износена и лично съм бил свидетел как тролйбусите използваха не въгленови глави, а железни. Т.е. сечението там също е било под прага на минимума.
Тролейбусната история на България включва главно следните модели тролейбуси:
Ikarus 280T, DAC Чавдар 317ETr, ЗиУ 9, Skoda 14Tr и Skoda 9Tr!

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3592
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Перник - обща тема
« Reply #319 on: 29.04.2017, 18:53:49 »
Аз ги смятам така нещата: 64 км проводник * 890 кг/км * 8,60 лв/кг (цена на скрап) = 489 856 лв. Ако приемем, че има 20% изтъняване на проводника, тогава цената става 392 000 лв. Това е само медният проводник, останалите елементи от КМ ще увеличат цента. Нямам представа какви са разходите по демонтаж, но не мисля, че са над 100 000 лева. Затова и на мен цената от 202 500 лева ми се вижда занижена.