Poll

За коя технология сте при електобусите

ЗА тази която се презареждат бързо на линия без спиране и прибиране в гаража
29 (87.9%)
ЗА тази при която за да се зареди трябва да спре и се прибере за няколко часа в гараж
4 (12.1%)

Total Members Voted: 33

Author Topic: Електроавтобуси  (Read 83202 times)

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12813
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #580 on: 02.03.2017, 21:58:38 »
Пише се за нови електроавтобуси. А как все пак вървят тестовете на 3638? Изкарва ли цяла смяна?

Offline Emperor

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2883
  • Mercedes O305 1969-∞
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #581 on: 02.03.2017, 22:03:12 »
Днес стоеше на аварийки на предпоследната спирка в посока летището.
ГИОРТ - Група Идиоти Отговорна за Разрушаванто на Транспорта

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11325
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #582 on: 02.03.2017, 22:03:22 »
Вчера го видях вечерта малко преди 20.00 на 84, пресече трамвайните линии в Дружба значи доста време държи.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Bus Memories Bulgaria

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 222
  • k.panev
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #583 on: 02.03.2017, 22:13:30 »
Автобуса зимата не може да изкара , защото много от енергията му е за отопление .
Лятото ще покаже

Изпратено от моят SM-A510F с помощта на Tapatalk


Offline The Freshmaker

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2614
  • TM 303
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #584 on: 06.03.2017, 21:34:06 »
Автобуса зимата не може да изкара , защото много от енергията му е за отопление .
Лятото ще покаже

Напълно прав си и на теория, и на практика. Също толкова обаче е вярно както на теория, така и на практика, че в България има 4 сезона, един от които е зима. С всички последствия от това. Та ако ще си купуваме електробуси за лятото и не знам и аз какво за зимата, не е ли по-разведряващо за лятото да имаме нещо без покрив - рикша, ландолет, амфибия, нещо по-разчупено?  :angel:
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на транспортен геноцид към населението на София.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8697
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Кайпарсвил транспортен портал/Kipersville transport portal
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #585 on: 06.03.2017, 22:08:56 »
Лятото не би трябвало да покаже нищо, тъй като тогава ще работи климатикът, така че същата история.
Защото никога не се отказваме,
защото винаги оставаме заедно,
защото трудностите за нас са предизвикателство
и най-вече защото транспортът е нашата страст!

Кайпарсвил транспорт инкорпорейшън

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2075
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #586 on: 06.03.2017, 22:15:03 »
Отоплението и лошите метеорологични условия зимата са една от многото причини тези псевдо-превозни средства да не са пригодни за градски транспорт (на този етап) у нас. Към момента при никакви обстоятелства не биха могли да заменят класическите автобуси и тролейбуси, тъй като технологията е сравнително нова, но най-вече - тотално непригодна за родната действителност - най-вече от към поддръжка.

Online tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1071
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #587 on: 06.03.2017, 22:25:42 »
Ако използват термо помпа въздух-въздух няма да имат проблем. Справка Тесла Модел S. Целта е не само да сглобиш някакво съоръжение на половин цена а и да е адекватно.
The Grand Tour

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11325
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #588 on: 06.03.2017, 22:32:14 »
Пълни глупости отново! Точно в един от най-студените дни, при -16 градуса навън се возих за пръв път на този автобус, сутринта. Привечер още си беше на линия. Даже бях споделил впечатления някъде. Ама вие съвсем за балами ги взехте тия инженери, да не мислите че не са предвидили че може температурите в тази част на света да паднат дори под -20 та да не го предвидят това, както и да стане до +37 лятото.

Ама чакайте малко, в Китай да не би да е винаги 10-15 градуса и да няма нужда от парно или климатик? Дали пък нямаше градове там където пада дори до -30 -35, и такива където става над +40?
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1071
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #589 on: 06.03.2017, 22:57:44 »
Иво, колко електромобила тества?  Най-вероятно нито един. Ако почна да ти говоря за китайските произведения няма да ми стигне форума. Само ще ти кажа че китайските инжинери могат само да асемблират и копират. За китайските производители няма понятието гаранция. Това е и една от причините за провала на автомобилите от Ловеч.
The Grand Tour

Offline hitar_potter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1724
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #590 on: 06.03.2017, 23:11:25 »
По спецификации батерията на автобуса е с капацитет 300 kWh. енергията в един литър дизел е 10 киловатчаса. Ако приемем, че електробусът има КПД 90%, а дизеловият двигател - 40%, излиза, че тази батерия е еквивалентна на резервоар от близо 70 литра. Според производителя, дизеловите Ютонг-и са с 250-литрови резервоари. Не знам по колко литра отиват на ден, но мисля, че разликата в капацитета на двата вида „гориво“ е очевидна... Уви, има още накъде да се развиват технологиите на производство на батерии, ако искаме да заменят петролните горива.
Аз не мога да разбера какъв е проблемът, че се е изпикал на гумата?
О.о

Offline turboto96

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 133
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #591 on: 06.03.2017, 23:14:38 »
За мислене, мислено е, ама специално за тамошните, едва ли са влагали чак толкова прецизност и качество на изработка, пък и съм убеден, че там се използват само в големите градове. Не, че те са малко де, но и за тях са си евтини; предполагам на 10тина години си ги бракуват и произвеждат нови. Кога Мерцедес или Соларис са произвеждали по един електробус на час, ако ще и хибрид да е. Според мен всичко ново е хубаво,  само че до време, което зависи не само от нас, но и от производителя, нищо вечно няма! Сега може да издържа 220км с печка или климатик но само след 3-4години това число ще падне до 150 да речем. Не казвам че с европейските производители ще изкара 10години преди да падне до този пробег, но някак имам по-добро предчувствие за 2-3годинки по-добро представяне. Друг е въпросът за тези 2-3години дали си заслужава чувала с пари отгоре, и дали някой от ненаялите се с пари, ще е склонен да купи.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11325
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #592 on: 06.03.2017, 23:16:51 »
Това мислене ми прилича малко на това от края на 19-те век когато са искали да сменят конската тяга на омнибуса с такава от дизелов двигател. Да ама 130 години по-късно дизеловия автобус е усаваршенстван до много високо ниво на комфорт и като двигател и каросерия. След като вече има всички удобства този автобус, защо да не се пробва да се смени тягата от дизелова на електрическа? Нали все отнякъде трябвада се почне? Ами отначало дизеловия автобус ако е аварирал по-често от конския и хората бяха реаргирали по този начин?
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline wolf_rusi

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1395
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #593 on: 06.03.2017, 23:22:16 »
Вчера го видях вечерта малко преди 20.00 на 84, пресече трамвайните линии в Дружба значи доста време държи.
Пишат го вече 2те смени на 84/2 като го зареждат от 10 до 15 в гаража между смените ;)



Offline turboto96

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 133
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #594 on: 06.03.2017, 23:24:54 »
Не казвам да се отказваме от тази технология, просто все още е в много ранна фаза на развитие и е скъпа за подръжка. Батериите струват майка си и баща си и трябва да се сменят на всеки 7-10години, при нашите излишъци на коли този автобус би почивал само в моментите на ремонт от нещо или някого което би смъкнало живота на батериите дори на 5-7 години. С това ръководство обаче по-скоро след края на полезния живот на батериите биха сложили по едни газови уредби на мястото на батериите и един двигател вместо да пръскат пари за подмяна.


Впрочем: според новото разписание на 84 ето го и като последна кола от Летището към Гурко.

Offline Emperor

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2883
  • Mercedes O305 1969-∞
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #595 on: 22.03.2017, 17:30:06 »
Нов електробус пускат по линия 84 в София: - http://sofia.dir.bg/news.php?id=25489278

Утре е представянето на СОРа :)
ГИОРТ - Група Идиоти Отговорна за Разрушаванто на Транспорта

Offline comet

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 957
  • MAN Lion's City
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #596 on: 22.03.2017, 17:41:53 »
Кога и къде? :rolleyes:

Offline Emperor

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2883
  • Mercedes O305 1969-∞
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #597 on: 22.03.2017, 18:22:14 »
Този СОР беше на тестове в Враца миналия месец.

Кога и къде? :rolleyes:
От статията се разбра 11ч. За място не пише, но най-вероятно ще е на Летище София Терминал 2, аз така го разбрах, но не мога да гарантирам.

Ето две снимки на автобуса от АП Дружба :)


ГИОРТ - Група Идиоти Отговорна за Разрушаванто на Транспорта

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3670
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #598 on: 22.03.2017, 18:48:51 »
СОР определено трябва да си потърсят нов дизайнер.

Offline mitkov2

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 310
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #599 on: 22.03.2017, 19:52:48 »
Защо все по 84, само това не разбирам...