Author Topic: Поддръжка и експлоатация на возилата  (Read 8580 times)

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8063
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Kipersville transport portal
    • Email
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=5188.msg100009272#msg100009272
Мисля, че това и заформилата се дискусия по-добре ще се върже тук.  :)
Смятам проблема коментиран в темата за авариите за принципен, който може да възникне за всякакъв/и друг/и автобус/и и всякакви други превозни средства и ако се пише в съответните теми за тях би се заформила дискусия, която да възпрепядства прегледността на съответните теми, както всъщност става в темата за авариите, благодаря.

Кайпарсвил транспорт инкорпорейшън
Защото постиженията ни са истински, целите ни искрени, а страстта е нашата мотивация!
За да бъде София един хубав град с качествен градски транспорт.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15424
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
О 345-иците явно имат все още КАСКО, вчера имах работа в Армеец и бяха завели щета на един. Кои автобуси имат КАСКО?

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8063
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Kipersville transport portal
    • Email
Всички ли автобуси на "Малашевци" са толкова мръсни, колкото са ВМС-тата? Вчера се возих в 2723 по 309 и не ви го пожелавам, нещо ужасно е, всички повърхности с изключение на седалките са потънали в кал.

Кайпарсвил транспорт инкорпорейшън
Защото постиженията ни са истински, целите ни искрени, а страстта е нашата мотивация!
За да бъде София един хубав град с качествен градски транспорт.

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4052
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
    • Email
Кои автобуси имат КАСКО?
В Дружба,- всички.
"Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща"!
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4052
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
    • Email
Автоцензура.
« Last Edit: 11.06.2014, 20:23:53 by я л т а »
"Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща"!
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8063
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Kipersville transport portal
    • Email
Какви могат да бъдат по-нататъшните последствия освен тпорането? Има ли накаква причина, поради която при ВМС-тата тропането е в по-големи количества? Чувал съм подобен звук и при 11хх, дори при минаване през дупка и Конекто издават някакви силно наподобяващи шумове, но при ВМС-тата тези шумове са непрекъснати при сътресение и неравности и май най-силни.
« Last Edit: 27.03.2014, 20:47:12 by AGENT 006 »

Кайпарсвил транспорт инкорпорейшън
Защото постиженията ни са истински, целите ни искрени, а страстта е нашата мотивация!
За да бъде София един хубав град с качествен градски транспорт.

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4052
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
    • Email
Целият мост "танцува"- мести се в зависимост от натоварване, физика и тн. При ВМС тропат и карета на волана- когато са разбити, и торсионни щанги, и липсата на изправни амортисьори. А почти всички ВМС-та, са си с оригиналните торсионни щанги, респективно тампони. В най добрия случай се сменя щангата за управлението с двете карета, защото е опасно..........
"Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща"!
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3748
  • 9060
    • View Profile
    • Email
Какви могат да бъдат по-нататъшните последствия освен тпорането? Има ли накаква причина, поради която при ВМС-тата тропането е в по-големи количества? Чувал съм подобен звук и при 11хх, дори при минаване през дупка и Конекто издават някакви силно наподобяващи шумове, но при ВМС-тата тези шумове са непрекъснати при сътресение и неравности и май най-силни.
Ако не се прави изобщо, може и волана да "затегне" в някой прекрасен момент.
На БМЦтата знам, че нещо и апаратите са им келави и те също тропат - колко е вярно не мога да ти кажа. Другото тропане е от биалетките, при много автобуси го има, от 11** най-силно е изразено при 1111 :D, а от БМЦтата на всички по 73.

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4052
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
    • Email
Другото тропане е от биалетките..........
Пепи не знам на кое казваш биалетки,- такива няма, не е лека кола. Предният мост се държи от две долни, и две горни торсионни щанги+ амортисьари+ възглавници.
"Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща"!
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Offline Stierlitz

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 664
    • View Profile
Quote
Това е разбит тампон на торсионна щанга
Наименованието "торсионна щанга" се използва в СА  неправилно и е като гаражен жаргон; може би защото е малко по-лесно за произнасяне от технически правилния термин "реактивна щанга". Реактивните щанги поемат надлъжни сили и много слабо всякакви други. Правилно наречените торсионни щанги работят на усукване, те са допълнителни и се срещат например при предния мост на Conecto LF и задния мост на O345G Conecto (където обаче много от тях са претърпели уморно счупване поради конструктивен дефект ... и не са подменени с нови .... каквито счупвания се наблюдават и при Conecto LF но засега има много по-малко случаи).

Въпросните "тампони" от снимката които се констатират като разбити трябва да се подменят с нови при плановите ТО-1 и ТО-2 (най-вече там) ... но от много време поради циклични финансови проблеми се случва такива тампони просто да няма в наличност и своевременната им смяна е проблематична. По преценка на техническия персонал в гаража даден автобус може да бъде спрян от движение (например за ГТП) ако са прекалено разбити докато не му се сменят.
« Last Edit: 27.03.2014, 21:52:52 by Stierlitz »

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3748
  • 9060
    • View Profile
    • Email
Другото тропане е от биалетките..........
Пепи не знам на кое казваш биалетки,- такива няма, не е лека кола. Предният мост се държи от две долни, и две горни торсионни щанги+ амортисьари+ възглавници.
тампона на щангата имам предвид под биалетка - това, което си снимал

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4052
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
    • Email

Това е биалетка,- за кола. А тампона си е тампон.
Какво значение има, торсионна, реактивна, стабилизираща, щом се знае за какво иде реч.
"Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща"!
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3748
  • 9060
    • View Profile
    • Email
Да прав си, не се изразих правилно.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11487
    • View Profile
Не знам, може ли да се каже, че повдигнатите пешеходни пътеки са основна причина за скапването на тия тампони? Преди няколко години като че ли нямаше толкова разтропани автобуси, а сега рядко се среща автобус с изправно окачване, говоря най-вече за дружбенските :/
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4052
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
    • Email
Перманентното друсане,- да помага за износването им. Но на фона на толкова много неравности 20-30 повдигнати пътеки не би следвало да са основният проблем. Все пак ВМС-тата ни са на по над 610 000 км. Щангите са се изплатили вече отдавна, но на кой му пука...............
« Last Edit: 27.03.2014, 22:52:14 by я л т а »
"Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща"!
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Offline T1000

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1996
  • Ferrari S.p.A.
    • View Profile
    • www.diecast-utopia.com
Просто автобусите поостаряха малко и кекавата поддръжка започва да ги догонва. А и както сега чакат новите и ще пада голямо разместване на никой няма да му се занимава да "ги оправя за другите, те да му мислят". И така после вместо тампони, ще се сменят значително по-скъпи неща и създават рискове за пътниците и останалите участници в движението. Но, както каза ялта, на кой му пука  :rolleyes:
I'll be back®

Offline hitar_potter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1628
    • View Profile
А ти пък въобще си нямаш на идея че поне 50 % от наличния състав на МГТ е неизправен. Просто за теб е неизправно това само което виждаш, според разбиранията си. А защо е така, просто техниката в България се поддържа така, по скоро не може да се поддържа бих казал.
Виж какво, като прост пътник въобще, ама въобще не ми деме кой е виновен! Казах го с думи прости – това не е номално. И не е редно! Като знае, че превозното средство е неизправно, ще го върне. В белите страни се връщат превозни средства за неработещи климатици или известителна система. Тука чупим краката на хората, щото сме мишки! Прекалено ни е висок прагът на търпимост!
Аз не мога да разбера какъв е проблемът, че се е изпикал на гумата?
О.о

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4052
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
    • Email
това не е номално. И не е редно!
Абсолютно прав си, НО:
В България сме, като върна на канала машината се почва, как снощи оня можа да работи, а ти сега не можеш, не ти се работи знам.......
Пращат те да запалиш друг още по неизправен, пак го връщам на канала, и хоп- пак не ти се работи, ето видя ли............
А пък аз за да си заработя заплатата трябва да имам 100 % изпълнение на зададените ми курсове, това е омагьосан кръг, в който шофьорите имат най малко участие !
А за съжаление се плюва точно по тези с най малкото участие.............защото колко трябва да живее човек за да разбере че рибата мирише от главата. А тук заместник директора ми вика:
-"Знаеш ли, ще си го преместя в другия крачол"............
"Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща"!
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Offline tm0

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2656
    • View Profile
Точно така е - ония от Центъра не плащат редовно транспортна задача, но редовно си вземат пълния размер на заплатата. Политиците опрощават задълженията, части няма с какво да се купят. Наказват те некадърни диспечери, защото само ти си закъснял - не е важно, че пътниците са превозени, важно е, че си закъснял. Пак ви казвам - гледайте времето, в което новите возила вече няма да са в гаранция, какво очаква пътниците и как ще има временно спрян от движение.

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2973
    • View Profile
това не е номално. И не е редно!
Абсолютно прав си, НО:
В България сме, като върна на канала машината се почва, как снощи оня можа да работи, а ти сега не можеш, не ти се работи знам.......
Пращат те да запалиш друг още по неизправен, пак го връщам на канала, и хоп- пак не ти се работи, ето видя ли............
А пък аз за да си заработя заплатата трябва да имам 100 % изпълнение на зададените ми курсове, това е омагьосан кръг, в който шофьорите имат най малко участие !
А за съжаление се плюва точно по тези с най малкото участие.............защото колко трябва да живее човек за да разбере че рибата мирише от главата. А тук заместник директора ми вика:
-"Знаеш ли, ще си го преместя в другия крачол"............
Точно така е - ония от Центъра не плащат редовно транспортна задача, но редовно си вземат пълния размер на заплатата. Политиците опрощават задълженията, части няма с какво да се купят. Наказват те некадърни диспечери, защото само ти си закъснял - не е важно, че пътниците са превозени, важно е, че си закъснял. Пак ви казвам - гледайте времето, в което новите возила вече няма да са в гаранция, какво очаква пътниците и как ще има временно спрян от движение.
Примери за абсолютен комформизъм.  :/ :neznam: :help:

Дори и тези неща да са вярни, това не означава, че трябва да се съобразяваме с тях.  ;)

Например, в първия случай - не трябва да се съобразявате с случващото се. Първо може да използвате всички възможни начини за докладване на проблемите на по-висшестоящите, след това може да се обедините с колеги шофьори (подписка) относно проблемите. Все пак става дума и за Вашата безопастност и Вашите работни места (условия на труд). Ако тези неща не проработят, тогава може да опитате на по-високо ниво в йерархията - дори до общината като собственик на транспортния оператор. Ако и това не работи - тогава може да се пробва да се даде публичност на проблема като се обърнете към някое от разследващите телевизионни предавания. И т.н. и т.н.  :)
СБОГОМ, GTSofia.info