Author Topic: Трамвайни депа: Банишора, Искър и Красна Поляна  (Read 2133 times)

Offline Mike503

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 382
    • View Profile
Понеже при тролеите има тема за гаражите реших да създам такава и за тм депата, защото всъщност не видях да има създадена такава. В нея могат да се пишат данни за подвижния състав на съответното депо, да се слагат снимки от парковете и други материали свързани с тяхната работа. Ако смятате, че темата не е нужна и ще пречи премахнете я. Извинявам се предварително ако е такава. :)
« Last Edit: 19.06.2014, 02:03:46 by Mike503 »
ТРАМВАЙНО ДЕПО "КРАСНА ПОЛЯНА"

Offline simpes

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 19
    • View Profile
Здравейте, можели някой да покаже снимки и схеми на релсовото разпределение в трамвайните депа?

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15423
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Доста отдавна съм начертал коловозното развитие в депата ТУК. Иначе като снимки, май само на Красна поляна има хубави, отвори Гугъл Земя/Карти и разгледай...

Източник

Offline Metan

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 789
    • View Profile

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2973
    • View Profile
Като разглеждам схемите и ми изникват няколко чудения:

И преди съм се чудил какъв е смисълът на връзката от колелото към депото пред трамвайно депо Искър? Все пак няма никакъв смисъл трамваите, които се прибират за депо да завъртат през кръга... Те могат да си влязат директно в депото. Или може ако някой ватман се е заблудил и е излязъл от депото, а пък не е на линия и... "опаа, я да се върна обратно"  :crazy: (това, разбира се, в кръга на шегата)

Доколкото разбирам, легендата на тези схеми е: червено - тясно междурелсие; синьо - широко; жълто - смесено. Ако е така - как така в Трамкар има няколко коловоза смесено междурелсие и защо? Ако се използват от широкорелсови трамваи - те как стигат до там, с камиони ли?.. :eek: И защо три от смесените коловози няма връзка с останалите?... :blink:

Защо в Банишора има три коловоза (12-ти, 13-ти и 14-ти), които са глухи? За какво се използват? Ако се използват редовно е малко тъпо трамваите да излизат на заден ход всеки път...

За какво служи бретела в депо Банишора? Движението в депата не е ли еднопосочно?

Когато някоя редовна линия има временна организация на маршрута с крайна точка депо Банишора или депо Красна поляна, това означава ли, че трамваите обикалят цялото депо за да обърнат посоката на движение?.. :eek:

Относно схемата на депо Клокотница - това актуалната ситуация ли е или е било винаги така, дори, когато е функционирало пълноценно? Там в момента има ли някакви релсови превозни средства?...

Благодаря!
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7937
    • View Profile
Въпросите са ти толкова много , че е възможно само по телефона да ти се отговори .
Все пак ще опитам:
Колелото пред Искър - вероятно за маневри.
Нормално релсовите се карат на колички от Красна поляна до Трамкар.
В Банишора трите коловоза се използват за вагони , които чакат за ОР , временно спрени  по различни причини , чакащи брак и т.н.
Движението в депата няма как да е еднопосочно.
Бретела е полезен в много случаи . Не се използва често , но все пак се използва.
Да , обикалят депото за да обърнат посоката - в Красна поляна - цялото депо , в Банишора малко повече от половината депо.
Схемата на Клокотница е актуална . Като функциониращо депо ръкавите бяха проходими.

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2973
    • View Profile
Много благодаря за отговорите и се извинявам за многобройните въпроси! :) Ама не спряха да напират...  :crazy:

А стрелките в депото ръчни ли са?.. Представям си, ако са - колко стрелки му се налага да завърти един ватман докато си извади/закара трамвая от/на мястото му(особено ако е по-забутано)... 
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4325
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Няма други, освен ръчни. И тук представите са ти много бледи - по правило стрелките, които в повечето случаи са изходящи, а се използват и за входящи, трябва да се прещракат, ако са отворени в правилната посока - да се затворят и след това отново да се отворят. Освен тези, и някои обикновено входящи имат нужда да се прещракат - често се случва да се разцепват поради лошото си състояние. Понякога и 6 поредни стрелки трябва да се отворят... ;)
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline btr95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1987
    • View Profile
    • Email
Аз да попитам, когато трамвая има заден пулт, пак ли обикаля цялото депо?
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline CNN

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 764
    • View Profile
Аз да попитам, когато трамвая има заден пулт, пак ли обикаля цялото депо?
И да и не, зависи от маневрата и къде трябва да иде трамвая.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12338
    • View Profile
    • Email
Очевидно, че задните пултове се използват, за да се минимизират маневрите. На схемата на Банишора улеснението е очевидно. А практикуват ли се маневри на заден ход с трамваи без заден пулт или се предпочита по-дълъг маршрут, но без заден ход?

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7937
    • View Profile
Когато се налага - правят се всякакви маневри - със и без пулт.