Author Topic: Škoda 26Tr (300-329)  (Read 44786 times)

Offline mediar

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 966
    • View Profile
    • Mediar's Site
Re: Škoda 26Tr (300-329)
« Reply #20 on: 22.08.2014, 14:42:21 »
Днес на 315 не му работиха ел. табелите и вървеше с пластмасови табели на 82. Освен това имаше и 14Tr на 82.

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4611
  • 5029 (1989-2016)
    • View Profile
Re: Škoda 26Tr (300-329)
« Reply #21 on: 22.08.2014, 15:50:44 »
315 вече е втората Шкода с неработещи табла. 310 от около седмица кара с пластмасови табели. Явно правят някакъв софтуерен проблем.

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline mediar

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 966
    • View Profile
    • Mediar's Site
Re: Škoda 26Tr (300-329)
« Reply #22 on: 27.08.2014, 10:47:19 »
Днес 319 беше на 88. Забелязах, че докато се движи с помощта на дизеловия генератор, целият тролей е обхванат от силни вибрации, нещо, което не ми е направило впечатление в нито един друг тролей тези дни. За капак на всичко се развали на кръстовището Съборни/Антим I и след неколкократни опити на шофьора да подкара тролея, форсирания на двигателя, гасене и палене на генерата, затваряне и отваряне на вратите, променяне на някакви настройки и тн., тролеят така и не пожела да потегли и в крайна сметка се наложи да се прекачим на друг тролей...

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4611
  • 5029 (1989-2016)
    • View Profile
Re: Škoda 26Tr (300-329)
« Reply #23 on: 30.08.2014, 10:43:27 »
ЕЛ таблата на 310 са оправени и работят.

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4611
  • 5029 (1989-2016)
    • View Profile
Re: Škoda 26Tr (300-329)
« Reply #24 on: 12.09.2014, 19:50:31 »
305- добре вози, но вече се чува скърцане в салона. Не е нищо необичайно, все пак тези тролеи се движат по един от най-"хубавите" булеварди във Варна. :help:

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline jonckheere

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 887
  • Батаклиев го заБатачи
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 26Tr (300-329)
« Reply #25 on: 13.09.2014, 04:16:50 »
305- ... вече се чува скърцане в салона.
Толкова бързо ли започна ? Чи то за нула време, още нямат дори половин година тези тролеи.

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1530
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 26Tr (300-329)
« Reply #26 on: 15.09.2014, 23:13:57 »
Тая вечер 320 (82) го видях да се спуска по ул. Бачо Киро със свалени пръти, на дизелов агрегат. Същевременно други Шкоди си минаваха нормално на ток от мрежата.
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline $h@IdEr

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4197
  • RIP ex-GVB 349 (1986 – 2013)
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 359945577
    • MSN Messenger - dilly-m@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - dillyan96
    • View Profile
    • Рекламни концепции на бургаски Солариси
    • Email
Re: Škoda 26Tr (300-329)
« Reply #27 on: 16.09.2014, 00:39:49 »
Нарочно поствам тук, за да не става офтопик в темата за 14тр и 15тр.
До тогава ще се тъпчем в новите придобивки, чиито салони са направени като товарен вагон. Твърде малко седалки и прекалено много място, оставено за колички и правостоящи пътници.
Вашите с колко седалки са, че са "малко"? Нашите Шкоди са с 26 броя, би трябвало и вашите да са с толкова.
Автобуси DAF SB201 Hainje
A7804AM – любим DAF/Hainje
A4475KH – любим TEDOM
355, 2500 – любими MB O305G
1641, 2523 – любими Heuliez O305G


Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4611
  • 5029 (1989-2016)
    • View Profile
Re: Škoda 26Tr (300-329)
« Reply #28 on: 16.09.2014, 01:13:55 »
Не съм поглеждал точно с колко седалки са, май и нашите са с 26, но за соло са оставили прекалено много празно място (две места за колички). Със същото впечатление остават и други хора. Не че могат повече от 4-5 седалки да се сложат на едното празно пространство, но все пак е по-добре да ги има. Разлика в броя на седалките мисля, че има при автобусите- бургаските 12-ки до колкото знам имат по-малко седалки от нашите ( 2-3 до 4 най-много, зависи дали сравняваме с дизеловите или метановите).
« Last Edit: 16.09.2014, 01:19:03 by transtriumf »

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline $h@IdEr

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4197
  • RIP ex-GVB 349 (1986 – 2013)
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 359945577
    • MSN Messenger - dilly-m@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - dillyan96
    • View Profile
    • Рекламни концепции на бургаски Солариси
    • Email
Re: Škoda 26Tr (300-329)
« Reply #29 on: 16.09.2014, 01:40:06 »
Някъде беше писано, че единият тип къси при вас е с 25 или 26 седалки, а другият с около 30. Нашите къси са с 21.
Автобуси DAF SB201 Hainje
A7804AM – любим DAF/Hainje
A4475KH – любим TEDOM
355, 2500 – любими MB O305G
1641, 2523 – любими Heuliez O305G


Offline george79

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 667
    • View Profile
Re: Škoda 26Tr (300-329)
« Reply #30 on: 10.10.2014, 11:55:04 »
Днес по случайност пътувах с тролея 321, нещо много се е разхлопал.
:inlove: - 3774, 3788, 3789.

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4611
  • 5029 (1989-2016)
    • View Profile
Re: Škoda 26Tr (300-329)
« Reply #31 on: 10.10.2014, 14:12:22 »
Едни хлопат, други скърцат, за по-малко от половин година им се разказа играта по нашите "пътища".  :help: Но качеството на материалите и изработката също си казва думата. Има автобуси и тролейбуси, които са тук 5, 10 и дори повече години и не са усетили, че са карани по нашите луни пейзажи. Възможно е да са минавали периодично ремонт на окачването, но надали е било на 2-3 месеца, а по-скоро на 2-3 до 5 години. Автобусите Соларис за сега са сравнително добре, няма скърцане на пластмаси и хлопане на окачването. При някои се чува съвсем леко похлопване като ги подкарат по бул. 3-ти март със скорост около и малко над 40 км/ч., но като цяло имам чувството, че откъм сглобка и окачване са направени по-здрави от тролеите.

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1783
    • View Profile
Re: Škoda 26Tr (300-329)
« Reply #32 on: 13.10.2014, 16:07:02 »
А аз ако не се лъжа на 3-ти октомври около 18:00 на обръщалото на Почивка видях да идва автобус на ГТ (от новите Солариси малките) с изключени дисплеи за това кой номер е и за къде е и с голяма "красива" хартиена табела и написано с химикал 86! Явно си дойде от гаража така щото просто се шмугна измежду другите автобуси спрели на обръщалото да чака да стане 18:25. Не го дочаках да тръгне щото дойде моя 148, обаче КМ си работеше, защото срещнахме по-нататък около червения нормален 86 дето си беше трулей.

Offline dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1685
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Škoda 26Tr (300-329)
« Reply #33 on: 13.10.2014, 20:31:27 »
Писах за това. Автобусът беше резерва. Нямаше шофьор за 86 пък тролей от Владиславово до Почивка/Аспарухово нямаше нужда да се праща. То резервата тролей беше заминала на 83. Тя рисувана табела я подмених преди първия курс с направена от мен принтирана.

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1783
    • View Profile
Re: Škoda 26Tr (300-329)
« Reply #34 on: 14.10.2014, 08:57:56 »
Стори ми се, че беше на ръка и синееше, но не го видях отблизо!
Мен по-скоро ме дразнят две неща и това не е тоя автобус, а инерцията на хората да използват новата линия! Струва ми се, че вече има лекичко увеличаване на пътниците, но още не са се усетили! Но засичането на 86 с автобуси в почти същата посока е много дразнещо! От Почивка към Аспарухово 17А и 86 през 5 минути разстояние! Освен това, хората са си взели карти за 17А и си се качват заради тях вътре - трябва някаква промоция да има за да изпробват тролея - напр. картите на за 12 и 17а да важат 1-2 месеца и за 86 и т.н. Другото, което ме дразни е 2-ката! Тоя паразит само обира пътници за 88 и 86 и освен това може спокойно според мен да се замени с нов трулей който там за краткото разстояние без КМ да кара на резерва!
Но  като цяло е крайно време да се помисли за разширяване на КМ през Варненчик и Цар Освободител!
Намерих без да искам онзи ден от последните избори за кмет на сегашния кмет (тогава кандидат) един блог, в който говори за надземно метро до кварталите!
Къде по-лесно е да слагаш стълбове и да градиш КМ отколкото надземно метро и това даже не го правим! Супер е идиотско е като си помислиш 50 години да хабиш нафта по един и същи маршрут, на която има акциз и да храниш бюджета на държавата с всеки литър вместо да изградиш КМ!

На ТТ са много големи бараки повечето автобуси! Имам предвид вътре обстановката -- почти са го докарали да е гадно като на старите икаруси! Мръсно, тъмно, прашасало, задушно и т.н. По-добре да участва общината по някоя и друга ервопрограма и да изкрадят КМ за повече тролеи и със сегашните автобуси ще мине и без ТТ!
« Last Edit: 14.10.2014, 10:16:37 by ooleg »

Offline dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1685
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Škoda 26Tr (300-329)
« Reply #35 on: 14.10.2014, 13:28:45 »
То хубаво КМ ами тролейбуси?  Нали се сещаш че един тролейбус е ~1млн. лв. Със старите Шкоди само ще се оцапа пейзажа още повече. И вместо някакви мании да се оплете града в паяжини защо не се замислиш че първо старата КМ трябва да се смени от край до край... съоръжения, жици са по много архаичен начин правени... То половината възможности на новите Шкоди заминават на вятъра заради КМ. А и е по вероятно ЕС да даде пари по ОПРР или ОПОС. Друго е че няма да е лошо да се купят нови тролейбуси още 5-6 бр. но с автоматично управление на токоприемниците. Така ще може да се пригоди КМ в Аспарухово и 88 86 спокойно да продължат на двг до Зора. Тъпо е да се слагат екстри като два климатика дисплеи и бла бла а нещо важно за самото движение и функционални възможности да се спестява

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3809
    • View Profile
Re: Škoda 26Tr (300-329)
« Reply #36 on: 14.10.2014, 14:18:56 »
Най-големите проблеми са калпавата контактната мрежа и нестабилното напрежение. При нормална контактна мрежа със стабилно напрежение дори старите шкоди могат спокойно да развият 60-65km/h без проблем, да не говорим за новите тролейбуси.  :( Най-важно е да се сменят кръстовките, секционните изолатори, стрелките и някои криви за да не се налага преминаването им с ниска скорост.  :)
« Last Edit: 14.10.2014, 14:25:16 by V.Peichev »

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1783
    • View Profile
Re: Škoda 26Tr (300-329)
« Reply #37 on: 14.10.2014, 18:49:42 »
Аз да призная разбирам от електроника повечко, по-малко от електротехника и основни понятия имам от електрозадвижвания. Но от КМ малко ряазбирам - така и не разбрах къде се намират секционните изолатори! Да пада напрежението (особено на Пост. токов двигател както прочетох до 500 V)  ми се струва, че то е ....толкова абсурдно...

Иначе се чудих на новите тролеи щеките ръчно ли се свалят и вдигат и сега разбрах, че е ръчно!
Ако приемем, че е нормално една нова лека кола да е 30-40 000 лв съвсем нормално излиза на тоя прунцип един тролей да е ~1млн.- хем ще го дрънкаш 20-30 години, хем ще има 2 вида двигатели, хем пари ще изкарваш от него! Т.е. не казвам, че е нормална цената на тролея, а всички цени на превозните средства са ненормално високи

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1530
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 26Tr (300-329)
« Reply #38 on: 14.10.2014, 21:01:36 »
Аз да призная разбирам от електроника повечко, по-малко от електротехника и основни понятия имам от електрозадвижвания. Но от КМ малко ряазбирам - така и не разбрах къде се намират секционните изолатори! Да пада напрежението (особено на Пост. токов двигател както прочетох до 500 V)  ми се струва, че то е ....толкова абсурдно...

Иначе се чудих на новите тролеи щеките ръчно ли се свалят и вдигат и сега разбрах, че е ръчно!
Ако приемем, че е нормално една нова лека кола да е 30-40 000 лв съвсем нормално излиза на тоя прунцип един тролей да е ~1млн.- хем ще го дрънкаш 20-30 години, хем ще има 2 вида двигатели, хем пари ще изкарваш от него! Т.е. не казвам, че е нормална цената на тролея, а всички цени на превозните средства са ненормално високи
Ето ти пример от мен :).
Ето и от стария, "руски" тип.
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1783
    • View Profile
Re: Škoda 26Tr (300-329)
« Reply #39 on: 15.10.2014, 09:44:30 »
Значи секционния изолатор не отделя две секции, които се захранват отделно (незвисимо) с напрежение, а изолира така да се изразя механичното закрепване от напрежението...
Значи искате да кажете, че дават утечки - и затова играе напрежението?!

А иначе, ако си представим подходящите европрограми - би могло ГТ да си изградят примерно с европари собствени ВЕИ (вятърни и слънчеви) и така да си намалят разходите за захранване на електрическата мрежа, а защо не и собствен ВЕЦ! И тогава излиза, че би могло почти да се движат тролеите безплатно! Ако се разглеждат мащабно нещата просто е задължително градския транспорт да е тролейбусен!
Ако си представим обаче, мързеливи полу-чиновници, които не им се занимава с нищо и само чакат ден да мине и друг да дойде - тогава автобусите са прекрасни!!! Купуваш някакви автобуси, наливаш нафта (нещо скъпо) и я калкулираш на пътниците в билетчето - работата спи! Само, че това е идиотско погледнато десетки години назад и напред във времето!

А къде е най-добре контактната мрежа в града? Към Аспарухово - изградена най-скоро или към Почивка - използавана най-малко?