Author Topic: Škoda 26Tr (300-329)  (Read 47294 times)

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2527
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Škoda 26Tr (300-329)
« Reply #40 on: 15.10.2014, 10:18:14 »
Значи секционния изолатор не отделя две секции, които се захранват отделно (незвисимо) с напрежение, а изолира така да се изразя механичното закрепване от напрежението...
Секционният изолатор разделя съседни секции с независимо захранване. Механичното окачване си има други изолатори.

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1866
    • View Profile
Re: Škoda 26Tr (300-329)
« Reply #41 on: 15.10.2014, 10:48:59 »
Аз съм си мислил правилното значи, а от снимките съм се объркал трябва пак да ги разгледам...
По принцип изпраявянето на напрежение и филтрирането му не е кой знае какво - даже е проста работа и един ТИС от гледна точка на електрониката е нещо съвесем, съвсем банално - освен ако не трябва и да се стабилизира ори тези големи токове! Доколкото разбирам не е стабилизирано щом играе толкова!
Иначе на синхронния двигател (особено с електронно управление) не би трябвало да оказва силно въздействие захр. напрежение! Едно, че скоростта на въртене зависи от честотата на тока и друго компютъра и електрониката, която го управлява и му генерира съответното трифазно захранване би могла да го компенсира частично! Следователно новите тролеи бига могли да се движат бързо!
Правени ли са проби?

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2527
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Škoda 26Tr (300-329)
« Reply #42 on: 15.10.2014, 10:56:29 »
Двигателите не са синхронни, а асинхронни.

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1866
    • View Profile
Re: Škoda 26Tr (300-329)
« Reply #43 on: 15.10.2014, 11:08:50 »
Объркал съм се като пиша - забравил съм "А"!  Наистина правописна грешка! Синхронни двигатели слагат на бормашините :) и може би на миксерите !
Правил съм на времето преди 15 години електронно управление на асинхронен двигател с един Siemence и не ги бъркам освен в писането! Затова и се радвам, че 26Тр са с асинхронен двигател! При "моят" бланшор с който съм си "играл" беше асинхронен двигател 1 KW (трифазен) ! Искаха да имат копче за регулиране на оборотите на барабана и това копче даваше на електронното управление с един потенциометър задание за честотата, която се изменяше от 10 Hz до 60 Hz! Но можеше да се програмира "наклона" на скоростта на изменение на честотата и съответно да се изменя плавно или по-бързо! Давам си сметка колко предимства носи, ако е тролей да можеш да програмираш всички тия подробности в детайли!

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1866
    • View Profile
Re: Škoda 26Tr (300-329)
« Reply #44 on: 15.10.2014, 11:15:02 »
А относно КМ един въпрос! При стоматолкогията където се разделят към Почивка и към Владиславово линиите могат ли да сложат стрелки такива, че 83 да може да завие директно към Почивка без да ходи до обръщалото на Димчо Дебелянов?

Offline dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1697
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Škoda 26Tr (300-329)
« Reply #45 on: 15.10.2014, 11:26:18 »
Може и да може... но къде е по- добра мрежата- никъде! Навсякъде е еднаква.

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1866
    • View Profile
Re: Škoda 26Tr (300-329)
« Reply #46 on: 15.10.2014, 12:56:16 »
Последните четири от новите тролейбуси пристигнаха днес

Електрическата мрежа за тролейбусите е обновена и е в готовност да поеме новите превозни средства

Последните 4 от 30-те нови тролейбуса пристигнаха днес, съобщи кметът на Варна Иван Портних. На Сточна гара в морската столица те бяха приети от комисия с представители на общинската фирма "Градски транспорт" и на чешкия производител "Шкода". Новите екологични возила станаха възможни благодарение на европейски проект, реализиран съвместно с градовете Варна, Бургас, Плевен и Стара Загора.

Електрическата мрежа за тролейбусите е обновена и е в готовност да поеме новите превозни средства, всички електрически подстанции в града са добро състояние, обясниха от "Градски транспорт". От дружеството припомнят, че в началото на октомври стартира експерименталното функциониране на подновената тролейбусна линия 86, която свързва кв. "Аспарухово" и спирка " Почивка". "Към днешна дата интересът към тази линия се увеличава ежедневно, гражданите бързо приеха маршрута и го ползват редовно", заяви Максим Тодоров - прокурист на общинското дружество.

От края на миналата година по улиците на Варна се движат и 70 нови автобуса, на стойност над 32 млн. лв., част от проекта за Интегриран градски транспорт.


Малко се поизхвърля за КМ явно!  :rolleyes: И веднага имам два въпроса:
- Не трябваше ли да са съчленени последните 4?
- Защо се движат на резервно захранване до тролейбусното депо, а не на КМ?

Аз чакам да пускат 83 и не схващам, защо я бавят като има осигурен пътникопоток и към начална точка!
« Last Edit: 15.10.2014, 12:59:10 by ooleg »

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4680
  • 5029 (1989-2016)
    • View Profile
Re: Škoda 26Tr (300-329)
« Reply #47 on: 15.10.2014, 16:38:41 »
Съчленени тролейбуси не са включвани в проекта, въпреки че нямаше да са излишни.

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1866
    • View Profile
Re: Škoda 26Tr (300-329)
« Reply #48 on: 23.10.2014, 16:02:00 »
А какво правят Skoda 26Tr с енергията, която произвежда асинхронния двигател, когато са в режим на спиране или е по надолнище? Връщат я в мрежата, ползват я за спирачка или просто през реостат се губи като топлина?

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4000
    • View Profile
Re: Škoda 26Tr (300-329)
« Reply #49 on: 23.10.2014, 16:29:14 »
Доколкото знам нямат суперкондензатори за съхранение на произведената при спиране енергия. Съответно при спиране се следи напрежението в мрежата и ако то е твърде високо примерно с повече от 20% над номинала се включват спирачните съпротивления като консуматор на произведената енергия, тъй като няма друг възможен - в България подстанциите не са пригодени да приемат енергия. Ако напрежението е в нормални граници, то има консуматор друг тролей в текущия участък и енергията се връща в мрежата и се употребява от другия тролей. :)

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1866
    • View Profile
Re: Škoda 26Tr (300-329)
« Reply #50 on: 23.10.2014, 16:38:33 »
Доколкото знам нямат суперкондензатори за съхранение на произведената при спиране енергия. Съответно при спиране се следи напрежението в мрежата и ако то е твърде високо примерно с повече от 20% над номинала се включват спирачните съпротивления като консуматор на произведената енергия, тъй като няма друг възможен - в България подстанциите не са пригодени да приемат енергия. Ако напрежението е в нормални граници, то има консуматор друг тролей в текущия участък и енергията се връща в мрежата и се употребява от другия тролей. :)

Значи доколкото разбирам стига енергията до жиците на съответната секция, но просто си остава там и може да я използва примерно тролей в обратна посока, ако се намира в съответната секция. Ако няма такъв си стои неизползвана.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4000
    • View Profile
Re: Škoda 26Tr (300-329)
« Reply #51 on: 23.10.2014, 17:30:42 »
Не може да стои неизползвана - за да има спирачен ефект и да се избегне опасно повишаване на напрежението в участъка трябва да има консуматор и тази функция при нужда се изпълнява от спирачни съпротивления на покрива на тролея, които превръщат енергията в топлина.  :) Както съм обяснил по-горе ако има друг тролей, то той консумира енергията.  :)
« Last Edit: 23.10.2014, 17:32:16 by V.Peichev »

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1866
    • View Profile
Re: Škoda 26Tr (300-329)
« Reply #52 on: 23.10.2014, 17:40:25 »
Не може да стои неизползвана - за да има спирачен ефект и да се избегне опасно повишаване на напрежението в участъка трябва да има консуматор и тази функция при нужда се изпълнява от спирачни съпротивления на покрива на тролея, които превръщат енергията в топлина.  :) Както съм обяснил по-горе ако има друг тролей, то той консумира енергията.  :)

Значи правилно съм те разбрал, само сега го доразбрах. Имам предвид защо следи за 20%.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4000
    • View Profile
Re: Škoda 26Tr (300-329)
« Reply #53 on: 23.10.2014, 18:12:51 »
Не съм сигурен за точната стойност, но обикновено допускът е приблизително толкова за да се избегнат повреди по мрежата, подстанциите и евентуално другите тролеи и да се осигури спиране при липса на консуматор. Ако  в участъка няма консумация и тролеят опита да връща енергия то напрежението се повишава и може да възникне опасна ситуация, ако няма консуматор. Ако има такъв то напрежението ще се повиши леко при връщане на енергия, но не повече от около 10% над номинала повишение над 20% означава сигурна липса на консумация съответно се включват спирачните съпротивления. :)

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4680
  • 5029 (1989-2016)
    • View Profile
Re: Škoda 26Tr (300-329)
« Reply #54 on: 30.10.2014, 22:19:27 »
301 oт около 2 седмици чака за ремонт.

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15545
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Škoda 26Tr (300-329)
« Reply #55 on: 31.10.2014, 00:35:44 »
301 oт около 2 седмици чака за ремонт.
Знае ли се на какво?

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4680
  • 5029 (1989-2016)
    • View Profile
Re: Škoda 26Tr (300-329)
« Reply #56 on: 31.10.2014, 07:38:33 »
Не знам, но 304 също ми се губи от горе-долу толкова време.

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1866
    • View Profile
Re: Škoda 26Tr (300-329)
« Reply #57 on: 31.10.2014, 10:48:18 »
А всъщност колко километра може да мине на резервно захранване от генератор (демек на гориво). Губи ми се момента до колко е използваемо за неаварийни нужди например да се замести 2-ката с тролей. Всъщност колко литра му е резервоара?

Btw: Днес като я мернах 2-ката и се сетих за още една причина да е тази нелепа линия автобус, а не тролей към момента. Тя като се закотви на спирката при пощата и ако беше тролей с вдигнати токоприемници нямаше да може да го задмине нито 88, нито 86!


Offline nokia

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 901
    • View Profile
Re: Škoda 26Tr (300-329)
« Reply #58 on: 31.10.2014, 12:30:28 »
Може на резерва да измине около 250-300км.

Offline Marti

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1326
  • RADIO ENERGY The Best Of 90s Music
    • View Profile
    • www.dinita.net
    • Email
Re: Škoda 26Tr (300-329)
« Reply #59 on: 31.10.2014, 16:14:03 »
304 е на 82 днес.