Author Topic: Škoda 26Tr (300-329)  (Read 42347 times)

Offline pesho

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 179
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 26Tr (300-329)
« Reply #520 on: 08.02.2017, 21:59:42 »
от 03:27 се говори за аварията на тролеите вчера
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=80CkL41iQhs" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=80CkL41iQhs</a>

Offline skin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1314
    • View Profile
Re: Škoda 26Tr (300-329)
« Reply #521 on: 13.02.2017, 08:39:45 »
100 000 лв. за облекла?Това вече е голяма пародия...


Тук израснах -->

Offline Mammoth

  • Moderator
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2259
    • View Profile
Re: Škoda 26Tr (300-329)
« Reply #522 on: 06.03.2017, 19:30:02 »
След няколкомесечно отсъствие 321 отново е на линия. :fan:
:bb: 8965 :bb:
ПРОТИВ бракуването на тролейбуси модел Škoda 15Tr 02/6, 03/6 и 07/7!

Offline BOBI MW

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 118
    • View Profile
Re: Škoda 26Tr (300-329)
« Reply #523 on: 12.03.2017, 10:15:22 »
Какъвто и агрегат да сложат, движението е ограничено. Това не е направено да се обикаля целия град на дизел.
Колегата е прав.Когато пристигнаха тролейбусите представителите на Шкода дадоха малки инструкции.Първо това не е АВТОБУС да се кара постоянно на агрегат,а е направено за някакви къси участъци.Второ за да се постигне мощност е желателно да няма пуснати консуматори допълнителни,които се захранват с високо напрежение,като "климатици" "отопление" като отоплението се включва на по малка мощност при нужда.При по продължително каране на агрегат дори на дисплея на таблото изписва "Внимания прегрята течност на генератора" затова при престой на спирка,светофар където по продължително се изчаква на място е желателно да се изключва генератора и да остава само двигателя да работи.

Тези инструкции са от завода-производител

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1485
    • View Profile
Re: Škoda 26Tr (300-329)
« Reply #524 on: 12.03.2017, 10:21:20 »
Какъвто и агрегат да сложат, движението е ограничено. Това не е направено да се обикаля целия град на дизел.
Колегата е прав.Когато пристигнаха тролейбусите представителите на Шкода дадоха малки инструкции.Първо това не е АВТОБУС да се кара постоянно на агрегат,а е направено за някакви къси участъци.Второ за да се постигне мощност е желателно да няма пуснати консуматори допълнителни,които се захранват с високо напрежение,като "климатици" "отопление" като отоплението се включва на по малка мощност при нужда.При по продължително каране на агрегат дори на дисплея на таблото изписва "Внимания прегрята течност на генератора" затова при престой на спирка,светофар където по продължително се изчаква на място е желателно да се изключва генератора и да остава само двигателя да работи.

Тези инструкции са от завода-производител
Това последното няма логика - да се изключи генератора, а да се остави двигателя включен.


Изпратено от моят XT1700 с помощта на Tapatalk


Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4481
  • 5029 (1989-2016)
    • View Profile
Re: Škoda 26Tr (300-329)
« Reply #525 on: 12.03.2017, 11:01:47 »
Какъвто и агрегат да сложат, движението е ограничено. Това не е направено да се обикаля целия град на дизел.
Колегата е прав.Когато пристигнаха тролейбусите представителите на Шкода дадоха малки инструкции.Първо това не е АВТОБУС да се кара постоянно на агрегат,а е направено за някакви къси участъци.Второ за да се постигне мощност е желателно да няма пуснати консуматори допълнителни,които се захранват с високо напрежение,като "климатици" "отопление" като отоплението се включва на по малка мощност при нужда.При по продължително каране на агрегат дори на дисплея на таблото изписва "Внимания прегрята течност на генератора" затова при престой на спирка,светофар където по продължително се изчаква на място е желателно да се изключва генератора и да остава само двигателя да работи.

Тези инструкции са от завода-производител
В Плевен ми направи впечатление,  че когато подменяха мрежата, Шкодите караха по няколко километра на агрегат,  даже качваха баира към Сторгозия,  при това пълни  В този ред на мисли смятам,  че минаването на (част от)  Аспаруховия мост няма да е проблем за нашите Шкоди.

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1485
    • View Profile
Re: Škoda 26Tr (300-329)
« Reply #526 on: 13.03.2017, 09:08:08 »
Анализирайки инструкцията виждам според мен две притеснения, които ги смятах така или иначе за нормални и аз:
1. Намалените системи за охлаждане на агрегата - т.е. на ДВГ-то. Така или иначе това може да се очаква, понеже е допълнително двигателче и съответно не е имало място да разгърнат качествена система за охлаждане. Като се има предвид, че това най-вече валжи за лятото, а ремонта ще бъде през пролетта, освен това на мост над който винаги духа - точно този проблем сега няма да го има.
2. Втория проблем също е близък до ума  - намалената мощност. Този проблем също на моста няма да е проблем, защото нито има големи стръмнини, нито предвижването ще е с голяма скорост през голяма част от времето, а ще е тръгни-спри-тръгни-спри.

Offline Mammoth

  • Moderator
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2259
    • View Profile
Re: Škoda 26Tr (300-329)
« Reply #527 on: 13.03.2017, 09:44:03 »
Пак ще повторим, че това не е автобус. Мисля, че вече е време за спиране на офтопика и развиване на фантасмагорични теории.
:bb: 8965 :bb:
ПРОТИВ бракуването на тролейбуси модел Škoda 15Tr 02/6, 03/6 и 07/7!

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1485
    • View Profile
Re: Škoda 26Tr (300-329)
« Reply #528 on: 13.03.2017, 10:06:17 »
Пак ще повторим, че това не е автобус. Мисля, че вече е време за спиране на офтопика и развиване на фантасмагорични теории.
Кои са тези "фантасмагорични теории"?
Освен това говорим за 26Tr в темата за 26тр, така че няма офтопик.
Освен това кое съпоставя минаването на Аспарухов мост с автобус. От това миналата година Шкодите по 88 си останаха тролейбуси.

И все пак при ремонт на аспаруховия мост какво ще стане с 86?
« Last Edit: 13.03.2017, 10:07:51 by ooleg »

Offline nokia

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 808
    • View Profile
Re: Škoda 26Tr (300-329)
« Reply #529 on: 13.03.2017, 14:13:49 »
И все пак при ремонт на аспаруховия мост какво ще стане с 86?
Ако искаш още 1000 пъти задай този въпрос, но никой няма да ти отговори, защото никой не знае! Банален ставаш...
Да се надяваме поне да не се повтори случката от предния ремонт, понеже линията започна да става по-използвана и ще е кофти да я спрат заради бавните ремонти от страна на Хидрострой и другото строй дето ще правят моста.
« Last Edit: 13.03.2017, 14:16:58 by nokia »
1505🔝🔝

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1524
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 26Tr (300-329)
« Reply #530 on: 13.03.2017, 19:29:17 »
Този път аз се присъединявам към колегата nokia. Нека се появи информация за 86, а пък тогава все някой, надявам се, ще я сподели. А след това можем да коментираме взетото решение.
Аз, обаче, имам един друг въпрос: как се решава коя линия ще бъде карана с агрегат, въпреки гореизложените аргументи в подкрепа на твърдението, че Шкодите 26 не са автобуси? Какъв беше мотивът да се вземе решение по време на ремонта на 3 Март около Алати, 82 и 88 да карат със свалени точилки? Същото се отнася и за линия 88 миналата година на Аспарухов мост. Конкретно за този втори пример - имаше явен двоен стандарт между 86 и 88, а на всичкото отгоре, 88 е по-натоварената и с повече коли. Мен това повече ме озадачава и затова питам. :neznam: Може би само аз не виждам логиката. Ще видим сега как ще е.
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1485
    • View Profile
Re: Škoda 26Tr (300-329)
« Reply #531 on: 14.03.2017, 09:26:00 »
И все пак при ремонт на аспаруховия мост какво ще стане с 86?
Ако искаш още 1000 пъти задай този въпрос, но никой няма да ти отговори, защото никой не знае! Банален ставаш...
Да се надяваме поне да не се повтори случката от предния ремонт, понеже линията започна да става по-използвана и ще е кофти да я спрат заради бавните ремонти от страна на Хидрострой и другото строй дето ще правят моста.
Ставам банален щото не съм няма тъпа овца! Въпросът е риторичен за да кънти в Портнихската тишина и да не се осмота тихомълком от днес за днес. На мен лично не ми трябва нито 86, нито 148, нито изобщо коя да е линия. Ама това не значи, че не ми пука..

Изпратено от моят XT1700 с помощта на Tapatalk


Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3581
    • View Profile
Re: Škoda 26Tr (300-329)
« Reply #532 on: 14.03.2017, 10:20:47 »
Ако се спре генераторът и тролеят не е свързан към контактна мрежа, то няма откъде да постъпва напрежение към тяговия двигател съответно няма как той да работи. :help:

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1485
    • View Profile
Re: Škoda 26Tr (300-329)
« Reply #533 on: 14.03.2017, 10:53:27 »
То общо взето има генератор, който по един или друг начин подава постоянно напрежение към двигателя. Тоя генератор го върти дизел. И понеже генератора в случая е маломощен, а охлаждането на ДВГ-то малко от там идват съветите да се пази ДВГ-то от прегряване, а на генератора да му се пести токът. Имам едни спомени (ама доста бегли), че на натоварен генератор имаше някакви магнитни сили, които затрудняват въртенето, за който спомен съвсем не съм сигурен. Т.е. мисля, че намалянето на товара на генератора водеше до някакво облекчаване на двигателя, който върти. Ама на времето като съм го учил само в леките коли имаше такива генератори, които зареждат акумулатора и затова толкова съм запомнил със сигурност подробностите. По принцип двигател и генератор е взаимозаменяемо с някои особености, ама при тролея няма как някой да върти колелата освен спускането по инерция с подадено постоянно напрежение в статора на двигателя. Демек електро-динамично спиране.

Offline Mammoth

  • Moderator
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2259
    • View Profile
Re: Škoda 26Tr (300-329)
« Reply #534 on: 14.03.2017, 11:00:44 »
Ако се спре генераторът и тролеят не е свързан към контактна мрежа, то няма откъде да постъпва напрежение към тяговия двигател съответно няма как той да работи. :help:
Айде следващия...

Ставаше въпрос да се спира генератора на светофарите, за да се облекчи работата на дизела.
:bb: 8965 :bb:
ПРОТИВ бракуването на тролейбуси модел Škoda 15Tr 02/6, 03/6 и 07/7!

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1485
    • View Profile
Re: Škoda 26Tr (300-329)
« Reply #535 on: 14.03.2017, 12:18:51 »
Какъвто и агрегат да сложат, движението е ограничено. Това не е направено да се обикаля целия град на дизел.
Колегата е прав.Когато пристигнаха тролейбусите представителите на Шкода дадоха малки инструкции.Първо това не е АВТОБУС да се кара постоянно на агрегат,а е направено за някакви къси участъци.Второ за да се постигне мощност е желателно да няма пуснати консуматори допълнителни,които се захранват с високо напрежение,като "климатици" "отопление" като отоплението се включва на по малка мощност при нужда.При по продължително каране на агрегат дори на дисплея на таблото изписва "Внимания прегрята течност на генератора" затова при престой на спирка,светофар където по продължително се изчаква на място е желателно да се изключва генератора и да остава само двигателя да работи.

Тези инструкции са от завода-производител

Боб или леща ще захранва двигателя при изключен генератор? АКо говорим за ДВГ-то - то без товар на генератора няма да има и проблем с въртенето, защото ще си върти един маховик на празно. Товара идва от магнитните сили при черпенето на ток от вторичната намотка на генератора.

По принцип ротора в изключено състояние е да въртиш една празна ролка , която просто лагерува някуде. В смисъл нещо като да въртиш една празна макара. Като се натовари и протече товарен ток почваше да се оказва от магнитните полета някакъв съпротгивителен момент на въртененто от магнитните полета от протичащия товарен ток и тогава се усеща по силен товар от ДВГ-то. Т.е. като въртиш ротор усилието е свързано с това от произведеното напрежение колко ток черпиш.
« Last Edit: 14.03.2017, 12:26:21 by ooleg »

Offline Mammoth

  • Moderator
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2259
    • View Profile
Re: Škoda 26Tr (300-329)
« Reply #536 on: 14.03.2017, 12:42:05 »
На място като седиш кое ще ти захранва?
:bb: 8965 :bb:
ПРОТИВ бракуването на тролейбуси модел Škoda 15Tr 02/6, 03/6 и 07/7!

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1485
    • View Profile
Re: Škoda 26Tr (300-329)
« Reply #537 on: 14.03.2017, 12:45:07 »
АМи  нищо. Следователно ДВГ-то не изпитва товар. Дори да го разделиш механично от генератора не знам дали ще има и 1% облекчаване на товара. По-скоро притеснението им е сигурно дали някой няма да карана пуснат климатик или отопление и по тоя начин се застраховат, че няма да го мъчат те.

Offline BOBI MW

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 118
    • View Profile
Re: Škoda 26Tr (300-329)
« Reply #538 on: 15.03.2017, 13:58:30 »
При запалване на двигателя се поддържат примерно 800об/м след като се  включи генератора автоматично се повишават оборотите примерно 1100об/м където е достатъчно да захрани статичния преобразовател,компресора и хидравличния усилвател.Ако се включи отоплителя или климатика той е с доста голям товар и оборотите още повече се повишават.Говорим тролейбуса е в покой и виждаме първите консуматори които са постоянно включени че изискват енергия.Когато се спре генератора представете си се едно си дръпнал единия прът от мрежата всичко е спряно нямаме консуматори и двигателя си работи на тихи обороти така наречено без товар и по малък разход на гориво.

Да се надявам че сте ме разбрали