Author Topic: Вместимост на возилата  (Read 3828 times)

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 16894
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Вместимост на возилата
« Reply #20 on: 23.07.2014, 16:05:09 »
Абсолютно съм съгласен, че много линии е по-добре да са с единични автобуси, отколкото със съчленени, ако са на по-малък интервал - напълно подкрепям за 78, 118, 86, 413, 305.
мур

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3735
  • 9060
    • View Profile
    • Email
Re: Вместимост на возилата
« Reply #21 on: 23.07.2014, 16:19:22 »
А 3 и 5 не се нуждаят от дълги автобуси. От селските на Гео Милев се пълни единствено 1, но това е от разредения интервал. В началото не беше така. На 15мин. къс рейс си е екстра. 3 и 5 през целия ден се пълни нормално за 2 курса - 1 сутрин и 1 вечер.
На 604 няма как да има има дълъг автобус, защото завоя на локалното по Цар Борис е гаден и дългия няма да може да се свие, освен ако не минава по самия булевард, но така или иначе не се пълни толкова тая линия. По-добре да и намалят интервала на движение и да са си къси.
Линии, които задължително трябва да са с дълги автобуси са 11, 76, 78, 83, 85, 86, 94, 102, 120, 204, 280, 285, 310 и може би 88, 113, 213 и 413. Другото може и да са на къси, не е толкова фатално.

Offline snaker

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 723
    • View Profile
Re: Вместимост на возилата
« Reply #22 on: 23.07.2014, 16:42:17 »
Според мен е по-логично, ако има някаква размяна, тя да е между линии 1 и 5. Или другия вариант 1 да е до Надлез Надежда, а 5 до 5-та градска, тъй като пък Младост е далече от надлеза . Така ще може да се изпълнява целия курс и включването/изключването да става директно на гараж Надежда, защото в момента 1вата кола, коята тръгва от 5-та градска, трябва първо да отиде до Левски, да се върне и тогава да тръгне от болницата. Не че е голям проблем да вървиш една спирка пеша, ама ако някой е неосведомен, ще има доста да почака. А и при авария или когато има изнесена кола за 2ра смяна включването ще става директно, което е по-удобно за всички. А за всички от Левски и Хаджи ДИмитър, би било най-добре отново 1 и 2 да паркират в Левски, вместо да седи плаца празен със спрените тролеи и 1-2 за ремонт. Така ще има до по-късно коли към тези квартали.

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4254
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Вместимост на возилата
« Reply #23 on: 23.07.2014, 17:04:39 »
Айде тогава да ми обясниш как например през до 2008г. в празник се пълнеха 3 съчленени коли на интервал 35/40мин. В делник също беше абсурд да се седне в пиков час. Истината е, че хората избягаха от този рейс - затова и пътникопотокът намаля.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3582
    • View Profile
Re: Вместимост на возилата
« Reply #24 on: 23.07.2014, 17:16:43 »
3 трябва да е на интервал 30 минути, през лятото при хубаво време може да се пуска допълнителна кола и интервала да стане примерно 24, това е много по-смислено от съчленен на 35-40. Спомням си, че 3 винаги е бил на по-голям интервал около 50-55 минути. 78 би се обслужвал най-добре с единични автобуси при интервал около 10-12 минути делник пик със затягане на разписанието. 310 също би бил най-добре с интервал около 5 минути и единични автобуси, по маршрута няма сериозни задръствания. 2008г по 1 и 5 се движеха душегубки и хората ги избягваха и това допълнително натоварваше 3. При нормални автобуси по 1 и 5 3 не се натоварва така сериозно.  :) Също 1, 3  и 5 поемаха значителен поток до Метро, в момента при работеща МС Цариградско Шосе и този поток е намалял.  :)
« Last Edit: 23.07.2014, 17:18:40 by V.Peichev »

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3735
  • 9060
    • View Profile
    • Email
Re: Вместимост на возилата
« Reply #25 on: 23.07.2014, 17:35:19 »
Тези линии не са толко натоварени, че да искаш да са на 20 мин. То в града някои линии са на по повече, ти искаш някакво село на 30км от София да има транспорт на 20-30мин......

3 и 5 нямат нищо общо. Общия им маршрут е да Метро от там на татака се разделят към две съвсееем различни села. Как така тези които са за Лозен ще се качат на рейса за Пасарел, защото са "избягвали" Икаруса? Ти чуваш ли се?

310 се пълни много и си е за дълъг автобус, 78 също се пълни от Враждебна и Левски и не е за малък автобус.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12343
    • View Profile
    • Email
Re: Вместимост на возилата
« Reply #26 on: 23.07.2014, 17:53:11 »
При всякакви доставки на нови или употребявани возила, както и при концесионни договори възникват дискусии: съчленени или несъчленени автобуси/тролеи, 8-, 6- или 4-осни трамваи, състав или единичен вагон. Тъй като това няма нищо общо с характеристиките на возилата, а по-скоро със спецификата на маршрутните линии, го обособявам в отделна тема.

Няколко встъпителни думи: по правило при автобусите и тролеите съчленеността трябва да е изключение, доколкото тези возила участват наравно с другите в движението и влошената маневреност бави не само пътниците в тях, а и целия градски трафик. Трамваите са друга работа - те са предназначени за превоз на повече пътници, а маневреността им не се влошава от броя на осите. Без да изпадам в безкрайни примери от чужбина, подобно на един бивш участник във този форум и настоящ "лебед" в SSC, ще спомена, че градове, значително по-големи от София, си карат без съчленени автобуси.
В София до края на 70-те доминираха несъчленените, но огромната продукция и внос от Икарус за сметка на родния Чавдар (съвсем правилно решение) обърна това наопаки още в началото на 80-те. След разкачането на съставните тролеи Шкода ТР 9 по ТБ3 - от 1978 до 1986 не е имало нито една съчленена ТБ линия (с изключение на 2-та преработени бракувани автобуси Икарус, избутали не повече от 2 години).
"Съчлененофилията" създава доста проблеми и най-малките са по-голямата цена и експлоатационни разходи на возилата. Тромавите Икаруси по А111 "допринасяха" за удължаване на и бездруго грамадните опашки по Околовръстното. Същият ефект би се получил и от съчленени автобуси, пъплещи по безкрайните завои на пътя за Самоков и Боровец. Да не говорим, че за 30-километрова линия по-подходящи са автобуси само със седящи места, но - за 1 лв билетче - толкова!
Трябва да се отчете и промяната на пътникопотока. Според мен А305 и 413 не са за съчленен статут и още по-малко ще са догодина след пускането на метрото до Младост-4. Даже един от флагманите на съчленените - А94 може да загуби този си статут след реализацията на трамавйното трасе до Дървеница.
« Last Edit: 23.07.2014, 18:21:36 by blagun »

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11464
    • View Profile
Re: Вместимост на возилата
« Reply #27 on: 24.07.2014, 00:19:21 »
Да, в Букурещ например са само единични Цитарота, имат около 1000 бройки, и се справят прилично с тях. Тролеите им също са само единични. Румънските ни колеги - фенове на ГТ - бяха доста учудени, че ние поддържаме толкова различни марки и модели автобуси, тъй като това оскъпява и утежнява доста поддръжката. В последните 20 години действително се забелязва една непоследователност от страна на СО по отношение закупуването на нови превозни средства. Да се надяваме, че с тези големи поръчки ще се стигне до някакво относително унифициране на подвижния състав. Единствено ме притеснява да не решат да купят пак БМЦта, които са по-нисък клас, в сравнение с Мерцедес Конекто ЛФ или Цитаро. Редно е СО да се инвестира и в обновяването на гаражите и депата, не може да имаме модерен подвижен състав, който да нощува под открито небе, а ремонтните халета и апаратура да са отпреди 40 години. ;)
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline kristian40t097

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 799
    • View Profile
    • Email
Re: Вместимост на возилата
« Reply #28 on: 24.07.2014, 00:49:57 »
604 след пускането на метрото трябва да си остане на къси, а колкото до 88 при този интервал е за дълги, но аз бих предпочел къси на по-малък интервал. А до концесиите специално линиите на Карат бих искал да продължат те да си ги обслужват............. качествени и чисти автобуси. Нещо липсващо в Столичен Автотранспорт.
За трамвайния транспорт!!!!!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10738
    • View Profile
    • Email
Re: Вместимост на возилата
« Reply #29 on: 24.07.2014, 03:00:07 »
Но не знам как ще внесат 236 коли, а 268 ще бракуват.

Ми например като оставят 76, 305, 413 за постоянно на празнично лятно разписание на 30мин. особено след като пуснат метрото- под предлог че има метро, всички автобуси ще са чисто нови, съчленени, климатизирани, но на 30 мин. :D  :D  :D Шегувам се , дано някой да не приеме тази идея

Иначе не може да се каже, че съчленените автобуси създават затруднения, та те имат горе-долу същия радиус на завой като единичните, като завиваш горе-долу където ти минава средния мост, там и задния разликата е малка. Горе-долу една и съща маневреност. По-добре съчленени, за да не става тъпканица.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2267
    • View Profile
Re: Вместимост на возилата
« Reply #30 on: 24.07.2014, 09:17:22 »
111 си е за дълги автобуси , но това може да подобри обслужването едва след построяването на отсечката от СОП между Бул. Братя Бъкстон и кръговото на Магистрала Люлин !
Когато мирогледа на човек се свие до една точка , той казва : Това е моята гледна точка !

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6031
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Вместимост на возилата
« Reply #31 on: 24.07.2014, 11:20:08 »
Като цяло интервал на градски линии над 15 мин ги прави неатрактивни - справка 78.

... 310 също би бил най-добре с интервал около 5 минути и единични автобуси, по маршрута няма сериозни задръствания. 2008г по 1 и 5 се движеха душегубки и хората ги избягваха и това допълнително натоварваше 3. При нормални автобуси по 1 и 5 3 не се натоварва така сериозно.  :) Също 1, 3  и 5 поемаха значителен поток до Метро, в момента при работеща МС Цариградско Шосе и този поток е намалял.  :)

Тинтири - минтири...

310 не е за соло возила. Сега лятото няма много пътникопоток, но като тръгнат учениците си се пълни стабилно, особено около обяд, когато не е много на често.
Как точно хората избягваха Икарусите по 1 и 5?! Ходеха пеша ли. И рикши да пуснат като имаш нужда от транспорт - ще го ползваш.
Кой е чакал 3 за да ходи до Метро? Колко хора ходят до там с автобус? Останал съм с впечатление че Метро е магазин в колйто хората не ходят за един хляб...
« Last Edit: 24.07.2014, 11:25:43 by RADOCVET »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10738
    • View Profile
    • Email
Re: Вместимост на возилата
« Reply #32 on: 24.07.2014, 12:45:00 »
При 310, 76, 305, е по-особено, защото имат различен маршрут от метрото, по Сливница и Цариградско, който в известна степен е по-търсен дори от този на метрото. Това, че имат по 1-2 допирни точки с метрото само може да им е в плюс, защото могат да се ползват и за довозване, както и за транспорт Младот/Люлин-центъра, който не иска да се тъпче в метрото. За това задължително трябва да са със съчленени автобуси. А пък точно 310 си е пълен почти до последната спирка в Люлин.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2496
    • View Profile
Re: Вместимост на возилата
« Reply #33 on: 24.07.2014, 12:53:28 »
Всичко хубаво, но мен ме притеснява идеята за повече единични автобуси на по-малък интервал. Не сте ли забелязали как непрекъснато се режат коли от линиите? Как я виждате тази работа колите на линия да се увеличат с минимум 1/3, за да може "съчленени" линии да станат "единични". Тогава дайте да пуснем ТМ7 на 4 мин с Т6А2.
...
« Last Edit: 24.07.2014, 22:43:10 by T_4 »
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3735
  • 9060
    • View Profile
    • Email
Re: Вместимост на возилата
« Reply #34 on: 24.07.2014, 13:01:36 »
По А120 мисля, че нощните коли може да са къси автобуси. Линията е близо до гаража и не би било проблем. Същото важи и за други линии, които минават близо до гаражите си.
Е нали тези нощни коли работят и през деня? Ама ги измисляте едни...

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4254
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Вместимост на возилата
« Reply #35 on: 24.07.2014, 13:13:25 »
Да, ама като работи през деня, няма начин да не хване пиков час, което не трябва да се случва.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline The Freshmaker

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2458
  • TM 303
    • View Profile
    • Email
Re: Вместимост на возилата
« Reply #36 on: 24.07.2014, 14:22:17 »
По А120 мисля, че нощните коли може да са къси автобуси. Линията е близо до гаража и не би било проблем. Същото важи и за други линии, които минават близо до гаражите си.

Не съм най-изявеният специалист в тънкостите на разписанията на ГТ, но дори аз съм наясно, че "нощните" коли се наричат така, защото излизат първи и/или се прибират последни, а не защото работят само през нощта, но все пак нали важното е мнения да има и да се говори с авторитет за оптимизации, довозване, въздуховози и т.н... В 120 в час пик и в съчленен автобус не можеш да си намериш място, та хайде сега да ги заменим с къси по този повод? :rolleyes:
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на транспортен геноцид към населението на София.

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4254
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Вместимост на возилата
« Reply #37 on: 24.07.2014, 14:36:37 »
Пределно ясно е, че Т4 имаше предвид примерно в 19:30 да излиза къса кола на мястото на дълга.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline The Freshmaker

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2458
  • TM 303
    • View Profile
    • Email
Re: Вместимост на возилата
« Reply #38 on: 24.07.2014, 14:40:16 »
Пределно ясно е също така, че това няма да стане - пък на всичкото отгоре в случая би било абсолютно излишно усложняване на и без друго калпавата организация.
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на транспортен геноцид към населението на София.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 16894
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Вместимост на возилата
« Reply #39 on: 24.07.2014, 15:48:48 »
Теоретично е напълно възможно. Всички коли работят по определено разписание до 20 часа - смените им са примерно: 4:30-12:30-20:00 часа; 5:30-13:10-20:30, пускат се 2-3 разпокъсани коли от 6 до 9/9:40 часа и от 15:30/16:20 до 19:30/20:15 часа часа. Между 20 и 21:20 часа линията се поема от коли, които са нощни персонални, които работят по 3 - 4 часа и после остават персонални. Така или иначе на Малашевци 4-5 от нощните персонални се водят ОР от 20 до 00:30 часа.
Н о не знам доколко е обосновано. Колко харчи един икарус и колко харчи един бял ман?
« Last Edit: 24.07.2014, 15:51:46 by emo »
мур