Author Topic: Тролейбусна ККМ  (Read 23621 times)

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2222
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Тролейбусна ККМ
« Reply #20 on: 23.08.2014, 00:22:35 »
В момента съм на 14 и на курса си 22:00 видях ВКМът е на Почивка да човърк жиците.
Много до късно бачкат тия хора... :eek: :rolleyes: Ще каже човек, че за утре трябва да е готово. Пък и в тъмното, на прожектори какво ще видят и как ще я свършат работата...?! :crazy:
едит: захранващите кабели зад Музея също са откачени, така че участъкът между Музея и Чаталджа би трябвало да не е под напрежение в момента. За този между Чаталджа и сп. Спортист... незнам дали са откачени и захранващите кабели при сп. Явор. Друг е въпросът по-сложно ли щеше да бъде да отворят тия метални кутии, дето са на 2 метра над земята и да "дръпнат шалтерите" оттам, вместо да се издига платформата, пък с инструменти да се откачат клемите и т.н.
Целта на това изключване на напрежението, не е ли осигуряването на безопасна работа по ремонта на мрежата?

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1530
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Тролейбусна ККМ
« Reply #21 on: 23.08.2014, 15:40:12 »
По принцип може би, но доколкото аз видях днес преди обяд, а и съм виждал преди, си се работи по правилата - с ръкавици, камионът стъпва чрез гумите си на земята - не ми се вярва да стане някой инцидент дори и ако се работи под напрежение. Разбира се с важното уточнение, че по това неизползвано в момента трасе е пусната една и съща фаза(+) и по двете жици - просто колкото да бъдат държани под напрежение. Единствено ако конзолите са заземени, там е опасно място да не се докосне до него някой от ремонтната група, докато държи някой от проводниците, но първо, че работят с ръкавици и второ, че има изолатори и между конзолата и стълба. Чудно ми е, тогава, защо не изключиха напрежението чрез прекъсвачите в тези метални кутии, които са на 2 метра над земята от двете страни на даден стълб. Сигурно от ръждата така са се спекли, че не са могли да им отворят вратичките. :crazy:.
Апропо, днес сутринта си направих една сутрешна разходка към Почивка и назад, да видя какво толкова са свършили вчера, та се е наложило до след 22:00 часа да работят. Ами нищо особено. Просто някоя и друга сменена конзола и скрепителни клеми, повечето са в участъците между спирки "пл. Съединение" и "Чаталджа" и между "Спортист" и "Средношколска", има 2-3 между спирки "Чаталджа" и "Паметника", както и една 2 метра преди навлизането под втория мост на пътен възел "Почивка" - всичките все на трасето Център - Почивка. Горе към обръщалото, а и в участъка преди него нищо не е пипано. В обратна посока също нищо ново. Почти всички нови конзоли са комбинирани с окачване тип "00", вместо, според мен, по-добрия тип "Триъгълник". Явно така е по-евтино, но пък ако се откачи някой държач и ще провисне яко проводника - при другия тип би останал да се държи на здравото "рамо". На снимките долу-горе виждате (на телефона зуум не може и нямаше как по-добре) подмяна на компенсатор с нов. На земята до "Портокала" лежат двете съставни части на стария.
« Last Edit: 23.08.2014, 15:47:53 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4629
  • 5029 (1989-2016)
    • View Profile
Re: Тролейбусна ККМ
« Reply #22 on: 25.08.2014, 01:07:32 »
3207 в действие, в близост до историческия музей. :arrow:

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2222
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Тролейбусна ККМ
« Reply #23 on: 25.08.2014, 09:09:14 »
3207 в действие, в близост до историческия музей. :arrow:
Тук какво точно работят - нещо по преместването на мрежата на мястото й?

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4629
  • 5029 (1989-2016)
    • View Profile
Re: Тролейбусна ККМ
« Reply #24 on: 27.08.2014, 08:36:32 »
3207 в момента е пред централна поща и работят нещо по мрежата.

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1530
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Тролейбусна ККМ
« Reply #25 on: 30.08.2014, 15:20:44 »
Ето, че дойде събота и си направих отново разходка пешеходна, малко из града. Резултатите са:
1) Някой и друг новопоставен, секционен изолатор, чистак-нови:

2) Елементи, пак по бул. Васил Левски, но поставяни миналата седмица:





Имало е час по трудово на ул. Цар Асен - затова така "сделано" изглеждат всички новопоставени елементи :crazy::







Оттук-нататък по улицата всичко си е по старому (състоянието преди 1 седмица даречем):
Така като гледам, тези от ДАП май са си повярвали, че ще могат да пуснат тролея двупосочно по ул. Цар Асен.  :help:
« Last Edit: 30.08.2014, 15:28:50 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2222
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Тролейбусна ККМ
« Reply #26 on: 30.08.2014, 17:27:25 »
Ето, че дойде събота и си направих отново разходка пешеходна, малко из града. Резултатите са:
1) Някой и друг новопоставен, секционен изолатор, чистак-нови:
2) Елементи, пак по бул. Васил Левски, но поставяни миналата седмица:
Имало е час по трудово на ул. Цар Асен - затова така "сделано" изглеждат всички новопоставени елементи :crazy::
Оттук-нататък по улицата всичко си е по старому (състоянието преди 1 седмица даречем):
Така като гледам, тези от ДАП май са си повярвали, че ще могат да пуснат тролея двупосочно по ул. Цар Асен.  :help:
Самите хора от "Градски транспорт" казват, че ще се работи още няколко седмици, но ми е по - интересно 83 как ще завива от бул.Съборни към ул.Александър Рачински?

Модератор: премахвай снимките от цитатите!
« Last Edit: 30.08.2014, 20:59:30 by Tony »

Offline maisito

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 204
    • View Profile
    • Email
Re: Тролейбусна ККМ
« Reply #27 on: 30.08.2014, 18:11:40 »
Предполагам ще върти на центъра.

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1530
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Тролейбусна ККМ
« Reply #28 on: 30.08.2014, 19:19:20 »
Това е бившето пътче, по което е минавала едно време първата линия. Сега при ремонта незнам защо не са го преградили, ами са положили и асфалт по него. Когато е бил направен подходът към това обръщало откъм бул. Трети март, то е била сложена кръстовка(на 3-та снимка по снадките си личи къде е била) и след това вътре в самото колело има следи от второ, паралелно трасе, което е отивало към бул. Януш Хуняди. По-късно него са го прибрали и са сложили разделната стрелка от другата страна на кръга. Тоест, без ръчно преместване на прътите, не е било възможно да се завие от Трети март към Януш Хуняди.

Самите хора от "Градски транспорт" казват, че ще се работи още няколко седмици, но ми е по - интересно 83 как ще завива от бул.Съборни към ул.Александър Рачински?
Не би трябвало изобщо да се налага такъв завой. Пък и щом са казали, че има още няколко седмици да се работи, то явно се мисли за маршрут ... Център - Съборни - Цар Асен - пл. Съединение - Почивка - пл. Съединение - бул. Мария Луиза - Антим I - Съборни ... Така че на кръстовището Съборни/Речински/Антим I би следвало да се получат следните направления:
1. От ул. Ал. Речински надясно към бул. Съборни (съществуващо)
2. От бул. Съборни наляво към ул. Ал. Речински (съществуващо)

3а. От ул. Цар Асен направо към бул. Съборни (да се премахне)
3. От бул. Съборни направо към ул. Цар Асен (съществуващо)
4. От ул. Ал. Речински наляво към ул. Цар Асен
5. От ул. Антим I направо към ул. Ал. Речински
6. От ул. Антим I наляво към бул. Съборни
« Last Edit: 30.08.2014, 19:34:31 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1530
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Тролейбусна ККМ
« Reply #29 on: 02.09.2014, 23:01:48 »
Инфо отпреди час и половина(снимките са от тогава): ул. Цар Асен е изцяло завършена. На тези снимки се вижда работата по последния "необработен" стълб (предпоследен по улицата) преди бул. Цар Освободител:


Тук също е пипано и вече е доста по-добре, отколкото беше в събота. Сравнение преди и сега:



Почти всички окачвания тип "триъгълник" са заменени с тип "00". Двупосочно вече има изцяло проходимо трасе, жиците са си вече на нормалните места. Компенсаторът посока Център е премахнат, този към Цар Освободител е оставен непокътнат.
А аз продължавам все повече да се изумявам на очевидната нагласа от страна на ДАПа да се пуснат тролеи двупосочно по улицата. Питам аз, тогава, къде ще идат всичките паркиращи автомобили?! :crazy:
« Last Edit: 02.09.2014, 23:06:59 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2222
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Тролейбусна ККМ
« Reply #30 on: 02.09.2014, 23:11:04 »
Очевидно до края на седмицата ще ги събере паякът(автомобилите имам предвид).
« Last Edit: 02.09.2014, 23:13:33 by Magirus deutz »

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1530
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Тролейбусна ККМ
« Reply #31 on: 02.09.2014, 23:17:50 »
Очевидно до края на седмицата ще ги събере паякът(автомобилите имам предвид).
Любопитно ми е какво ще бъде основанието. Аз знаци за забранено паркиране от тази страна на улицата не съм виждал. Може и да има, но аз да незнам за тях. :)
Така де, дори и да ги дигне паяка, дори и да е основателно, хората ще си приберат колите от "подмостието" на Аспарухов мост и ще се наредят на опашка за паркиране по околните улички - не искам и да си представям тази живописна гледка... :D
« Last Edit: 02.09.2014, 23:19:51 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2222
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Тролейбусна ККМ
« Reply #32 on: 02.09.2014, 23:20:47 »
Очевидно до края на седмицата ще ги събере паякът(автомобилите имам предвид).
Любопитно ми е какво ще бъде основанието. Аз знаци за забранено паркиране от тази страна на улицата не съм виждал. Може и да има, но аз да незнам за тях. :)
Така де, дори и да ги дигне паяка, дори и да е основателно, хората ще си приберат колите от "подмостието" на Аспарухов мост и ще се наредят на опашка за паркиране по околните улички - не искам и да си представям тази живописна гледка... :D
Не знам, но ще се намери начин да ги премахнат.

Offline klapa

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 54
    • View Profile
    • Email
Re: Тролейбусна ККМ
« Reply #33 on: 03.09.2014, 08:33:56 »
Най - много да затворят улицата за движение на коли.

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1530
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Тролейбусна ККМ
« Reply #34 on: 06.09.2014, 08:02:17 »
Снощи видях, че захранващите кабели зад Музея са свързани и вече е под напрежение участъкът до сп. Чаталджа. На кръстовището Чаталджа /  8-ми Приморски кабелите не са свързани към мрежата. Махнати са и тези къси връзки, но изолаторите са си все така "изкривени".
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4629
  • 5029 (1989-2016)
    • View Profile
Re: Тролейбусна ККМ
« Reply #35 on: 06.09.2014, 22:50:52 »
Днес човъркаха нещо по мрежата на същото място, където бях снимал 3207 преди известно време (срещу спирката зад музея).  Забелязах, че има сменяни компоненти по ККМ.

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1530
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Тролейбусна ККМ
« Reply #36 on: 07.09.2014, 12:50:09 »
Днес човъркаха нещо по мрежата на същото място, където бях снимал 3207 преди известно време (срещу спирката зад музея).  Забелязах, че има сменяни компоненти по ККМ.
Аз пък преди час минах оттам и тази стрелка ми се струва, че вече е отключена. Почти съм сигурен, че е сменено рамото, на което са закачени езиците на стрелката, което се задвижва от бОбината с пружината. Горе жичките не стърчат нагоре, ами изглежда сякаш тръгват от стрелката, правят дъга и се връщат пак в нея - явно вече са свързани.
едит: Гледам последователно и методично се заобикаля участъкът от мрежата над бул. Цар Освободител. Това е участъкът в най-лошо състояние от цялата отсечка от Музея до Почивка и незнам защо го заобикалят. Сменяха елементи от пл. Съединение нагоре, направиха и ул. Цар Асен, а този участък дори не го помирисаха. Силно се надявам, че няма да бъде оставен за експлоатация в това си състояние. :crazy:
« Last Edit: 10.09.2014, 21:27:19 by Tony »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1809
    • View Profile
Re: Тролейбусна ККМ
« Reply #37 on: 19.10.2014, 10:07:15 »
Каква е причината за тролейбусна КМ да се използват метални стълбове, а за влакова циментови  такива? С кои е по-евтино?

Offline Tony

  • Moderator
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2673
  • 4162 и 8155 - най-добрите автобуси във Варна!
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Форум за градски Транспорт Варна
Re: Тролейбусна ККМ
« Reply #38 on: 19.10.2014, 10:39:36 »
По принцип няма значение. Стоманобетоновите стълбове са по-стари.

Моите галерии със снимки - тук и тук

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2509
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Тролейбусна ККМ
« Reply #39 on: 19.10.2014, 18:27:57 »
Бетонните са по-евтини и по-трайни и определено не са по-стари, защото се произвеждат и нови.
Металните са по-здрави и се ползват така или иначе за уличното осветление. В градски условия са по-удобни за монтаж/демонтаж, за прокарване на кабели и за скриване на тежестите за компенсаторите.