Author Topic: Тролейбусна ККМ  (Read 25104 times)

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1866
    • View Profile
Re: Тролейбусна ККМ
« Reply #40 on: 20.10.2014, 10:08:18 »
Бетонните са по-евтини и по-трайни и определено не са по-стари, защото се произвеждат и нови.
Металните са по-здрави и се ползват така или иначе за уличното осветление. В градски условия са по-удобни за монтаж/демонтаж, за прокарване на кабели и за скриване на тежестите за компенсаторите.

Даа това за компенсаторите не е малко предимство за градски условия!
Питам, защото ми се струваше, че с бетонни стълбове е наистина по-евтино и се чудих защо не се ползват! И все пак колко пари излиза 1 стълб и колко пари 1 км КМ?! Постоянно чуваме, че е скъпо - а скъпо ли е наистина?
Особено като имаме предвид, че има улични лампи така или иначе!

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1866
    • View Profile
Re: Тролейбусна ККМ
« Reply #41 on: 21.10.2014, 17:51:12 »
Да попитам все пак няколко неща, които тука са говорени и така и не са ми ясни:
1. Има ли намерение във Варна да се изгражда някъде нова КМ?
2. Има ли намерение да се изгражда КМ до стоматологията и да се слагат стрелки, така че да може да завива 83 директно към Почивка и обратно?
3. Има ли проект за сериозен ремонт на съществуващата КМ и с какви пари?

Offline dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1697
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Тролейбусна ККМ
« Reply #42 on: 21.10.2014, 21:18:00 »
И на трите въпроса отговорът е по-скоро един - не.

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1866
    • View Profile
Re: Тролейбусна ККМ
« Reply #43 on: 22.10.2014, 09:33:29 »
И на трите въпроса отговорът е по-скоро един - не.

Много ти благодаря! А какво трябва да се направи, за да има "ДА" някъде по въпросите?

Offline dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1697
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Тролейбусна ККМ
« Reply #44 on: 22.10.2014, 10:17:37 »
Знам ли... това подобие на населено място е обхванато от пълна анархия и кърпенето на стари батаци става все по трудно. Затова въпреки инцидента в Аспарухово нищо не се промени по улиците и те отново стават речни корита...(като пример)

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1866
    • View Profile
Re: Тролейбусна ККМ
« Reply #45 on: 22.10.2014, 13:18:46 »
Знам ли... това подобие на населено място е обхванато от пълна анархия и кърпенето на стари батаци става все по трудно. Затова въпреки инцидента в Аспарухово нищо не се промени по улиците и те отново стават речни корита...(като пример)
Ами така е! Затова изпратих до кмета един емейл, в който най-общо благодаря за съдействието му за КМ до Почивка (че се ползва вече) и питам тези неща. Не очаквам много да ми обърне някой внимание, но поне да попитам и да кажа на когото трябва.

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1866
    • View Profile
Re: Тролейбусна ККМ
« Reply #46 on: 27.10.2014, 11:43:45 »
Сега аз имам няколко специфични (може би малко странни въпроси)  :rolleyes:
Примерно ако погледнем трасето към Почивка. Как разбират с каква скорост да карат по дъгите и по завоите с една нова Skoda? Мисълта ми е - не са ли по-предпазливи с максималната скорост отколкото трябва? Аз не съм виждал да е пускан до Почивка тролей, който да е проверявал кога прътите се откачат, не съм и виждал откачени такива! Т.е. мисля си, че са предпазливи по някакви теоретични принципи (които не са ми известни) без да почива на експеримент.

Другия ми въпрос е относно превключването на стрелките. Защо, когато се натисне спирачка стрелката превключва, а когато се мине без намаляване не превключва. Знам, че в режим на спиране ел. двигатели произвеждат ток и това напрежение се индуцира на двата полюса (съответно двата пръта), но то ли превключва стрелката и как точно става не ми е ясно.

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4860
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Тролейбусна ККМ
« Reply #47 on: 27.10.2014, 11:46:57 »
В новите Шкоди превключването става цивилизовано с копче, а не с подаване на тяга.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1866
    • View Profile
Re: Тролейбусна ККМ
« Reply #48 on: 27.10.2014, 11:55:00 »
В новите Шкоди превключването става цивилизовано с копче, а не с подаване на тяга.

Като пътувах с 86 до Аспарухово на стрелката, която е превключва към Димчо и гарата или към Аспарухово сякаш по стария начин (доколкото нещо разбирам) превключи стрелката. Имам предвид, че някъде там намали доста (почти спря), при което сякаш чух двигателя да изключва или после звук и тръгване на двигателя.

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4860
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Тролейбусна ККМ
« Reply #49 on: 27.10.2014, 12:25:58 »
Водачът е необучен и си кара по старому. Пропуск при инструктажа, липса на инструктаж или некадърност на водача...
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1866
    • View Profile
Re: Тролейбусна ККМ
« Reply #50 on: 27.10.2014, 12:35:00 »
Водачът е необучен и си кара по старому. Пропуск при инструктажа, липса на инструктаж или некадърност на водача...

Ама лошото е, че си мисля подобни работи, че правят и със скоростта. Щото за да обучиш някой как да кара по дадено трасе трябва примерно с учебния да го минеш трасето и да правиш проби. А тука при Почивка просто ги пуснаха. Виждал съм един (не гледах тогава кой тролей е) едвам, едвам пъплеше по нагорнището към Почивка, а друг го е взимал доста по-ларж.  Някои по дъгите на бул. Левски (които са доста с малък радиус) също се влачат все едно минават през детелината. Имам усещането, че някой им е дал на шофьорите инструктаж да карат примерно с 30 км/ч ей така на изуст и те така си карат.

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1531
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Тролейбусна ККМ
« Reply #51 on: 27.10.2014, 20:21:58 »
Водачът е необучен и си кара по старому. Пропуск при инструктажа, липса на инструктаж или некадърност на водача...

Ама лошото е, че си мисля подобни работи, че правят и със скоростта. Щото за да обучиш някой как да кара по дадено трасе трябва примерно с учебния да го минеш трасето и да правиш проби. А тука при Почивка просто ги пуснаха. Виждал съм един (не гледах тогава кой тролей е) едвам, едвам пъплеше по нагорнището към Почивка, а друг го е взимал доста по-ларж.  Някои по дъгите на бул. Левски (които са доста с малък радиус) също се влачат все едно минават през детелината. Имам усещането, че някой им е дал на шофьорите инструктаж да карат примерно с 30 км/ч ей така на изуст и те така си карат.
Аз съм забелязал, че гирляндите по Цар Освободител си се преминават с юнашка скорост(то не че има кой знае такъв мегдан за такава, предвид спирката в едната посока и левия завой в другата, но все пак - за едни до 20-25 км/ч става въпрос). Същото е и пред Phohe Mall, където и стари, и нови си минават с ~30 км/ч. Според мен е въпрос на желание и настроение от страна на водача.
« Last Edit: 27.10.2014, 20:25:46 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1697
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Тролейбусна ККМ
« Reply #52 on: 28.10.2014, 07:58:14 »
Всички минават с почти еднаква скорост през съораженията! Примерно титулярът на 317 обаче кара пъргаво плавно и бързо отнема скорост преди мястото и веднага после наема. Е има някои по страхливи и минават по бавно през места където може и по бързо... но масово колеги споделят че се мъчат с мрежата

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1866
    • View Profile
Re: Тролейбусна ККМ
« Reply #53 on: 30.10.2014, 13:26:56 »
На изхода на Хасково по посока Димитровград има остатъци (срязани са няколко метра) от стълбове за контактна мрежа, която бяха слагали около 89-90 година, които сега са ги пригодили (за съжаление) да слагат знаменца. Но са сложени в средата (на тревата) между платната.
Та въпросът ми е, когато се строи КМ за междуградски тролейбуси не излиза ли по-евтино от пестене на стълбове, понеже няма изискване тролея да кара в BUS лента в крайно дясно положение. Т.е. един стълб лесно да може да се ползва за КМ и в двете ленти. То в момента така е направено и на Почивка с КМ, но там улицата е тясна, което го няма при хубавите междуградски пътища. Досега не съм виждал (то в България няма май такова) междуградска КМ.

Online Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2233
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Тролейбусна ККМ
« Reply #54 on: 30.10.2014, 19:25:52 »
На изхода на Хасково по посока Димитровград има остатъци (срязани са няколко метра) от стълбове за контактна мрежа, която бяха слагали около 89-90 година, които сега са ги пригодили (за съжаление) да слагат знаменца. Но са сложени в средата (на тревата) между платната.
Та въпросът ми е, когато се строи КМ за междуградски тролейбуси не излиза ли по-евтино от пестене на стълбове, понеже няма изискване тролея да кара в BUS лента в крайно дясно положение. Т.е. един стълб лесно да може да се ползва за КМ и в двете ленти. То в момента така е направено и на Почивка с КМ, но там улицата е тясна, което го няма при хубавите междуградски пътища. Досега не съм виждал (то в България няма май такова) междуградска КМ.
Знам за тези стълбове, такива са постаени и в началото на Асеновград и отново са между двете платна.
« Last Edit: 30.10.2014, 22:44:37 by Magirus deutz »

Offline kops

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 645
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Тролейбусна ККМ
« Reply #55 on: 30.10.2014, 22:28:38 »
Ами ако попринцип не знаеш е имало проект за тролейбусна връзка между Пловдив и Асеновград,който проект не е измислица или фантазия а реалност.За жалост остава не достроен,единствения споен са точно тези стълбове в Асеновград.
Never let your dreams down!

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1866
    • View Profile
Re: Тролейбусна ККМ
« Reply #56 on: 31.10.2014, 12:03:37 »
На изхода на Хасково по посока Димитровград има остатъци (срязани са няколко метра) от стълбове за контактна мрежа, която бяха слагали около 89-90 година, които сега са ги пригодили (за съжаление) да слагат знаменца. Но са сложени в средата (на тревата) между платната.
Та въпросът ми е, когато се строи КМ за междуградски тролейбуси не излиза ли по-евтино от пестене на стълбове, понеже няма изискване тролея да кара в BUS лента в крайно дясно положение. Т.е. един стълб лесно да може да се ползва за КМ и в двете ленти. То в момента така е направено и на Почивка с КМ, но там улицата е тясна, което го няма при хубавите междуградски пътища. Досега не съм виждал (то в България няма май такова) междуградска КМ.
Знам за тези стълбове, такива са постаени и в началото на Асеновград и отново са между двете платна.

За тези стълбове извън Хасково според мен бяха сложени първо за тролейна градска връзка до промишлената им зона, където е Астика, безалкохолните напитки, винпром и не знам още какво имаше там, като явно се е планирало да бъдат после добавени до Димитровград. Но тези около Асеновград не успях на ги открия в стрийтвю-то на гугъл. Някой може ли да сложи линк да го огледам  :rolleyes: Като гледам пътя Асенвоград-Пловдив (ако е тоя който съм нацелил дето минава през КЦМ) е доста по-малък от Хасково-Димитровград. 

Offline mediar

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 971
    • View Profile
    • Mediar's Site
Re: Тролейбусна ККМ
« Reply #57 on: 01.11.2014, 00:23:51 »
Но тези около Асеновград не успях на ги открия в стрийтвю-то на гугъл. Някой може ли да сложи линк да го огледам  :rolleyes: Като гледам пътя Асенвоград-Пловдив (ако е тоя който съм нацелил дето минава през КЦМ) е доста по-малък от Хасково-Димитровград.

http://goo.gl/maps/v2Asu
http://goo.gl/maps/eyvzZ
http://goo.gl/maps/iDXeD
« Last Edit: 01.11.2014, 00:25:56 by mediar »

Offline klapa

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 54
    • View Profile
    • Email
Re: Тролейбусна ККМ
« Reply #58 on: 01.11.2014, 09:20:56 »
Във Варна има няколко стълба разположени посреданата на булеварда, с две мачти.
http://goo.gl/eU6Vwr
« Last Edit: 01.11.2014, 09:35:02 by klapa »

Online Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2233
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Тролейбусна ККМ
« Reply #59 on: 01.11.2014, 09:26:49 »
Във Варна има няколко стълба разположени посреданата на булеварда, с две мачти.
Да и мрежата не е изградена така, а е правена по - късно( по двата тротоара си стоят старите стълбове за КМ).
« Last Edit: 01.11.2014, 10:48:33 by Magirus deutz »