Author Topic: Škoda 9TR  (Read 20579 times)

Offline troley_ lover

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1034
  • ;)
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 9TR
« Reply #60 on: 10.04.2014, 17:28:59 »
Възможно е да са били втора употреба от София. Според чешката статистика в Уикипедия вносът на нови Шкоди в Пловдив е между 1966 и 1979 г.: http://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_9Tr#Bulharsko
Не са били втора употреба, в transphoto например на тези тролеи, които са били в София или някъде другаде експлоатирани, преди да дойдат в Пловдив си пише, че са били в съответния град. 
Някои хора трябва да обърнат внимание на това, което искат гражданите в отделните градове и тези хора се наричат  КМЕТОВЕ! Нека да спрем прибързаните решения на самите кметове и да им покажем какво искаме! ;)

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1466
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 9TR
« Reply #61 on: 11.04.2014, 10:03:52 »
През 1988-а, есента, в Пловдив със сигурност имаше доста Шкоди втора ръка от София - познаваха се по това, че бяха със софийската разцветка - тъмносиньо с жълти линии отпред и отзад.

И точно тогава двойката в София, която беше все още практически изцяло на Шкоди, с тук-таме някой Икарус, изведнъж мина само на Икаруси.
Също и четворката - бяха само Шкоди и ДАК-ове, изведнъж Шкодите изчезнаха, останаха само няколко ДАК-а, всичко друго стана Икаруси. През 1989-та имаше дефакто най-много две-три шкоди в Искър, които инцидентно се появяваха по четворката и 11-ката. За последно се возих на такава по 11 през лятото на 1990-та. Малко след това в Искър дойдоха 10-тината нови зелени ЗИУ-та, които ги смесиха с Икарусите по 11-ката, и от тогава Шкода не съм видял.

За протокола да отбележа, че съм виждал няколко пъти, минавайки с влак или с рейс покрай пернишкото депо, една бивша софийска баба Шкода, но все там, не съм я видял да излиза.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline ivan3275

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 986
  • Почитател на автобуси: Икарус и Чавдар.
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 9TR
« Reply #62 on: 11.04.2014, 21:56:08 »
Да Икар много си прав и аз съм я виждал,но ако не се лъжа е била явно за части,защото когато я видях беше без прозорци и без прътове.беше до оградата паркирана.А относно Шкодите в Искър по мои наблюдения последната Шкода,която остана в Искър,и която изчезна безследно беше с инв.номер:1234,на която бившия инв.номер беше УЧЕБЕН-1.Това го знам със сигурност,защото някои от Шкодите в Искър бяха бившите Учебни Шкоди,които бяха паркирани по улицата преди гараж Надежда.Предполагам,че това е последната Шкода от София,заминала за Пловдив.Спомням си също за още една бивша учебна Шкода от Надежда освен 1234.Тя беше с инв.номер: УЧЕБЕН-10,след което съответно като премина в Искър беше с инв.номер: 1451.Информацията ми е сигурна 100% уверявам ви.В защита на това ще припомня,че тогава инвентарните номера по тролейбусите бяха лепенки с много яко лепило и като се преномерираха тогава си личеше стария инв.номер въпреки,че беше изчистено добре,за да се сложи новия номер.
« Last Edit: 11.04.2014, 22:01:43 by ivan3275 »

Offline jonckheere

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 886
  • Батаклиев го заБатачи
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 9TR
« Reply #63 on: 13.04.2014, 22:51:29 »
През 1988-а, есента, в Пловдив със сигурност имаше доста Шкоди втора ръка от София - познаваха се по това, че бяха със софийската разцветка - тъмносиньо с жълти линии отпред и отзад.
Аз обаче не мога да си спомня, в Пловдив почти веднага ли ги пребоядисаха така, че да не се виждат тези жълти линии ?

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7947
    • View Profile

Offline София 100

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1380
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 9TR
« Reply #65 on: 09.06.2015, 09:20:53 »
Два нови кадъра с участието на пловдивските тб №236 и №250 от 1985г. :
http://www.ebay.ie/itm/35mm-Slide-BULGARIA-Plovdiv-Single-Decker-Trolleybus-236-1985-Original-/371345855811?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item5675f01543

http://www.ebay.ie/itm/35mm-Slide-BULGARIA-Plovdiv-Single-Decker-Trolleybus-250-1985-Original-/271893822888?
pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item3f4e227da8

А какво означават допълнителните цифри на 250?
« Last Edit: 09.06.2015, 09:22:37 by София 100 »
Той не спира ни денем, ни нощем

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6431
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Škoda 9TR
« Reply #66 on: 09.06.2015, 15:50:02 »
Много хубави и полезни снимки. :fan:
Използвам възможността да попитам, дали някой знае кои са тролейбусите (инв. номера), които са прехвърлени от София в Пловдив? Защото ми прави впечатление че 9-ките  с номера 206 - 265 в Пловдив имат същите номера, като 9 ките в София. От което теоретично би следвало, че това са едни и същи тролейбуси, които първоначално са работили в София, след което са пратени в Пловдив.
Дали теорията ми е правилна според вас? И някой има ли си идея, през коя година е станало това пребазиране?

Offline ivan3275

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 986
  • Почитател на автобуси: Икарус и Чавдар.
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 9TR
« Reply #67 on: 10.06.2015, 00:11:28 »
Meine Liste der Plovdiver Obusse vor den Westlichen Gebrauchtwagen:
101 bis 135 1955 -?? MTB-82 (Hersteller Tramcar Sofia)
101'' bis 110''1966 9Tr9
136 bis 150 1967 9Tr11
151 bis 160 1968 9Tr12
161 bis 170 1969 9Tr13
171 bis 180 1970 9Tr16
181 bis 190 1971 9Tr17
191 bis 205 1978 9TrH25
206 bis 217 1980 9TrHT28
218 bis 263 1981 9TrHT28
Fahrschule 9Tr 141, 144, 162, 183, 234'', 227 (5027)
umgenummerte 9Tr, ursprünglicher Nummer unbekannt:
? -> 323 -> 230" 1979 9TrH25
? -> 234" 9TrH25
? -> 265" 1981 9TrHT28
? -> 310" 1979 9TrH25
? -> 312" 1981 9TrHT28
? -> 315" 1981 9TrHT28
? -> 346" 1981 9TrHT28
? -> 500" 9TrH25
264 bis 282 1985 14Tr06 ex 1986 Sofia
283 bis 285 1986 14Tr06. 283 Fahrschule -> 403, 1994 Pazradzik 11
286, 287 1986 14Tr06 198x ex Sliven 186 / 7
288, 289 1981 14Tr0 1993 ex Presov 45, 46
290 1982 14Tr01 1994 ex Presov 47
300 bis 351 1986 ZIU 682UPN
400 bis 402 1986 ZIU 682UPN Fahrschule
500 1982 T13-30
501 bis 503 1982-3 T14-30
504 bis 508, 510 - 537 1986 317ETR   
Viele Grüße
Mattis
По принцип има логика в това,което твърдиш братле,но пък от списъка предоставен в Пловдивската тема за тролейбусите пише,че са си пловдивски,следователно би следвало да са купени нови през годините и съответните партиди.Пише,че са дошли следните номера:
323 - 9TrH25 - произведен 1979 г.
230 - 9TrH25 - произведен 1979 г.
234 - 9TrH25 - произведен 1979 г.
265 - 9TrHT28- произведен 1981 г.
310 - 9TrH25 - произведен 1979 г.
312 - 9TrHT28- произведен 1981 г.
315 - 9TrHT28- произведен 1981 г.
346 - 9TrHT28- произведен 1981 г.
500 - 9TrH25 - произведен 1979 г. вероятно те са Софийски и докарани по-късно може би някъде след 1990 г.Защото в София Шкоди 9тр пребивават до тази година,разбира се това е мое мнение не го налагам.Също предполагам,че въпросния 500 е доставен много по-късно в Пловдив,което ме навежда на мисълта,че това е един от бившите Софийски 2116 и 1234,защото те останаха последни в София.Това е,което мога да кажа по въпроса.
« Last Edit: 12.06.2015, 08:35:58 by ivan3275 »

Offline jonckheere

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 886
  • Батаклиев го заБатачи
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 9TR
« Reply #68 on: 10.06.2015, 02:29:17 »
323 - 9TrH25 - произведен 1979 г.
230 - 9TrH25 - произведен 1979 г.
234 - 9TrH25 - произведен 1979 г.
265 - 9TrHT28- произведен 1981 г.
310 - 9TrH25 - произведен 1979 г.
312 - 9TrHT28- произведен 1981 г.
315 - 9TrHT28- произведен 1981 г.
346 - 9TrHT28- произведен 1981 г.
На мене доколкото ми е известно те са били преномерации на бройки от партидите от 206 до 263, или ако не всички май има поне такива, но поне тези от 1981 май са така. А за редовните партиди на 9Tr не пише за 1979, така че тези от 1979 вероятно са бивши Софиянци.

500 - 9TrH25 - произведен 1979 г. вероятно те са Софийски и докарани по-късно може би някъде след 1990 г.Защото в София Шкоди 9тр пребивават до тази година,разбира се това е мое мнение не го налагам.Също предполагам,че въпросния 500 е доставен много по-късно в Пловдив,което ме навежда на мисълта,че това е един от бившите Софийски 2116 и 1234,защото те останаха последни в София.Това е,което мога да кажа по въпроса.
Що се отнася до 500, доколкото знам, той е 1978, и е преномерация на партидата от 191 до 205.

Offline DareDevil

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 278
    • View Profile
Re: Škoda 9TR
« Reply #69 on: 28.11.2015, 14:56:44 »

Offline София 100

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1380
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 9TR
« Reply #70 on: 21.05.2016, 22:27:12 »
Тролейбус 186 по маршрут №8 в Пловдив, бул.Христо Ботев, пред Военна болница 1978г. Източник:  http://www.ebay.ie/itm/Negative-for-photo-of-trolley-bus-Sofia-1978-Bulgaria-/331854307520?hash=item4d440ee0c0:g:KrkAAOSwWntXNH7o
« Last Edit: 02.07.2016, 10:18:21 by София 100 »
Той не спира ни денем, ни нощем

Offline KRAKOMOBILA

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5185
    • View Profile
Re: Škoda 9TR
« Reply #71 on: 21.05.2016, 22:45:40 »
На мен ми прилича на 186.

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline София 100

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1380
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 9TR
« Reply #72 on: 21.05.2016, 23:48:24 »
На мен ми прилича на 186.
Колебаех се дали всъщност е този номер, понеже отстрани прилича дори на 185, отпред на нещо средно между 136 и 186, но има много по-голяма логика да е именно 186, предвид лошото му състояние.Все пак ДТО ТБ-55 са заемали номерата до 187(по данни от 1963г.),  а първите Шкоди 9Тр са внесени у нас през 1964г., затова вероятно този екземпляр е от първата доставка, дори може би първият 9Тр в България.А по онова време е бил 14-годишен, при среден амортизационен ресурс 12 години.
Той не спира ни денем, ни нощем

Offline DareDevil

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 278
    • View Profile
Re: Škoda 9TR
« Reply #73 on: 02.07.2016, 01:13:33 »
Тролейбус 186 по маршрут №8, 1978г. Източник:  http://www.ebay.ie/itm/Negative-for-photo-of-trolley-bus-Sofia-1978-Bulgaria-/331854307520?hash=item4d440ee0c0:g:KrkAAOSwWntXNH7o

Браво! Страхотно попадение :)
Снимката е от Пловдив, бул.Христо Ботев, пред Военна болница.
Ето го същото място днес - https://www.google.bg/maps/@42.1362318,24.7570238,3a,23.5y,320.02h,85.76t/data=!3m6!1e1!3m4!1s3DszjiYj9elVtYgeNz9wZA!2e0!7i13312!8i6656?hl=bg
« Last Edit: 02.07.2016, 01:56:49 by DareDevil »

Offline София 100

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1380
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 9TR
« Reply #74 on: 02.07.2016, 10:16:35 »
Тролейбус 186 по маршрут №8, 1978г. Източник:  http://www.ebay.ie/itm/Negative-for-photo-of-trolley-bus-Sofia-1978-Bulgaria-/331854307520?hash=item4d440ee0c0:g:KrkAAOSwWntXNH7o

Браво! Страхотно попадение :)
Снимката е от Пловдив, бул.Христо Ботев, пред Военна болница.
Ето го същото място днес - https://www.google.bg/maps/@42.1362318,24.7570238,3a,23.5y,320.02h,85.76t/data=!3m6!1e1!3m4!1s3DszjiYj9elVtYgeNz9wZA!2e0!7i13312!8i6656?hl=bg
Благодаря за полезната информация  :)Описанието на автора ме е подвело, а и старите снимки понякога са трудни за локализиране.Озадачава ме предназначението на допълнителните цифри под №186?
Той не спира ни денем, ни нощем