Author Topic: Старите тролеи  (Read 28317 times)

Offline kernel32

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 419
  • Fail!
    • View Profile
Re: Старите тролеи
« Reply #40 on: 07.06.2010, 23:17:59 »
готини са, обаче сравнявайки ги с 26Tr... бая е мръднал напред дизайна:))

Offline Nadhob

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 50
    • View Profile
« Last Edit: 25.09.2013, 16:31:27 by difian »

Offline София 100

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1353
    • View Profile
    • Email
Re: Старите тролеи
« Reply #42 on: 03.08.2013, 15:44:52 »
Днес ще обърна внимание на първите бройки тб,с които е открито движението в София както и на наследилите ги съветски и български тролейбуси.Както знаете,с доставката на двете машини Ман(електрооборудване ВВС) през 1940г. е поставено началото на този вид транспорт.Не съм напълно сигурен какви са били първоначалните им инв.№,но към 1945г.са заведени под №101 и №102.Политическата и икономическата ситуация в страната по това време,както и участието ни в световните конфликти са главните причини, които дълго време отлагат доставката на нови единици за тролейбусният ни парк.Едва през 1948г.,след сключеният на 18.03 с.г. договор за дружба и взаимопомощ между България и СССР ситуацията започва да се променя.Договорена е доставка на съветски тб МТБ-82.Първите 8 бр. са доставени и пуснати официално в експлоатация на 1.05.1948г.,като получават инв.№103-110.Поетапно до началото на 1950г.са доставени още 18 бр. с инв.№111-128.
От този момент възниква инициативата за местно производство на тб по съветски модел-в края на 1950г. от халетата на  Главната техническа работилница"6-ти септември" излиза първият български тролейбус с инв.№131 и модел ДТО тип ТБ-51.

-На следващата 1951г. са построени тролейбуси №132-136.

-През 1952г. изработените возила са с инв.№137-146 и модел ДТО ТБ-52. №137 е предаден в депо "Сталинград" на 06.1952г., №138-10.12.1952г., №139-11.1952г., №140-10.12.1952г. а  №141-146-31.12.1952г(тези бройки са показали сериозни дефекти при пробната експлоатация,поради което не е било възможно да се използват като редовни коли).

-В 1953г. от завода излизат тб с инв.№147-154 и модел ДТО ТБ-53.Тб №147 е предаден за пробна експлоатация 09.1953г., №148-11.1953г., №149,150 и 151-12.1953г.,№152,153 и 154-01.1954г.Констатираните по партидата тб от 1953г.дефекти не са позволявали те да се въведат в редовна експлоатация .

-1954г.-"раждат" се тб с инв.№155-162,модел ДТО ТБ-54.Ето и датите им на предаване за пътническото движение:№155-2.05.1954г.,№156 и 157-9.05.1954г.,№158 и 159-24.11.1954г.,№160 и 161-31.12.1954г.,№162-17.12.1954г.От всички произведени единици през 1954г.единствено тб №158 е без дефекти и веднага излиза на линия.При всички останали тб са открити сериозни проблеми:№155-дефекти в диференциала,№156-дори в ненатоварено състояние и четирите гуми опират в калниците-49 дни престой,№157-дефекти в ТЕД+ в ненатоварено състояние и четирите гуми опират в калниците,№159-дефекти в ресорите,24 дни престой,№160-електризация и дефекти в ТЕД+проблема с гумите и калниците,№161-силно триене в диференциала и меки ресори,№162-престой 4 дни заради дребни недостатъци.

-1955г.-в Главната техническа работилница"6-ти септември" са произведени тб с инв.№163-172 и модел ДТО ТБ-55,пуснати в движение на следните дати:№163-1.05.1955г.,№164-14.05.1955г.,№165-26.05.1955г.,№166-31.05.1955г.,№167-23.06.1955г.,№168-29.06.1955г.,№169-18.07.1955г.,№170-19.07.1955г.,№171-12.1955г.,№172-12.1955г.
« Last Edit: 03.08.2013, 18:32:08 by София 100 »
Той не спира ни денем, ни нощем

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11265
    • View Profile
    • Email
Re: Старите тролеи
« Reply #43 on: 03.08.2013, 21:15:22 »
Как може от толкова много произведени тролейбуси само един да е бил без дефект?

Иначе инициативата навремето е била похвална, сами да си произвеждаме тролейбуси. Де да беше и сега така, вместо да плащаме на друг, сами да ги ги правим.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline София 100

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1353
    • View Profile
    • Email
Re: Старите тролеи
« Reply #44 on: 03.08.2013, 22:26:23 »
Как може от толкова много произведени тролейбуси само един да е бил без дефект?

Иначе инициативата навремето е била похвална, сами да си произвеждаме тролейбуси. Де да беше и сега така, вместо да плащаме на друг, сами да ги ги правим.

Имам предвид само за партидата произведени през 1954г.,в другите години качеството е било приемливо,с някои изключения.Допускането на дефекти е в следствие най-вече на неспазване на конструктивната и технологична документация от производствения персонал,липсата на опит , подходяща квалификация,недостатъчна материална и инструментална база и контрол.
Той не спира ни денем, ни нощем

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1620
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Старите тролеи
« Reply #45 on: 03.08.2013, 23:23:47 »
Quote
-През 1952г. изработените возила са с инв.№137-146 и модел ДТО ТБ-52. №137 е предаден в депо "Сталинград" на 06.1952г., №138-10.12.1952г., №139-11.1952г., №140-10.12.1952г. а  №141-146-31.12.1952г(тези бройки са показали сериозни дефекти при пробната експлоатация,поради което не е било възможно да се използват като редовни коли).

-В 1953г. от завода излизат тб с инв.№147-154 и модел ДТО ТБ-53.Тб №147 е предаден за пробна експлоатация 09.1953г., №148-11.1953г., №149,150 и 151-12.1953г.,№152,153 и 154-01.1954г.Констатираните по партидата тб от 1953г.дефекти не са позволявали те да се въведат в редовна експлоатация .
:eek:

Това за всички коли от въпросните партиди ли се отнася? Тоест те въобще не са експлоатирани или какво?

Offline tm0

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2787
    • View Profile
Re: Старите тролеи
« Reply #46 on: 04.08.2013, 00:22:44 »
Може би на недопуснатите за експлоатация е ползвана каросерията за следващи модели.
                         

Offline София 100

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1353
    • View Profile
    • Email
Re: Старите тролеи
« Reply #47 on: 04.08.2013, 10:44:20 »

Всички бройки влизат в редовна експлоатация след отстраняване на посочените дефекти,които са поправими
но оскъпяват съществено себестойността на продукцията.А що се отнася до двата тролейбуса Ман(BBC) №102 е бракуван през 1955г.,а №101-1956г.Причина за това е  невъзможността  за доставка на резервни части :(
Той не спира ни денем, ни нощем

Offline София 100

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1353
    • View Profile
    • Email
Re: Старите тролеи
« Reply #48 on: 16.08.2013, 18:34:55 »
Две не особено качествени снимки на МТБ-82 №124 и ДТО ТБ-53 №149 от началото на 60-те години.Мисля,че досега изображения на тези возила не са били налични никъде.Освен това четири кадъра от стари филми с участието на 105 и 124.
« Last Edit: 21.10.2013, 20:55:59 by София 100 »
Той не спира ни денем, ни нощем

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4719
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Старите тролеи
« Reply #49 on: 16.08.2013, 20:37:08 »
Снимките вярно са уникални. Най ми е интересно, че стрелките и кръстовките от 60-те години са почти същите като днес, а искаме бърз транспорт...
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline xЗm

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1180
  • www.spirka.org
    • View Profile
    • spirka.org
    • Email
Re: Старите тролеи
« Reply #50 on: 05.09.2013, 23:35:17 »
Правилно ли виждам, че на снимката на 124 има ляв завой от Евлоги Георгиев към Цариградско през Орлов мост?

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11558
    • View Profile
Re: Старите тролеи
« Reply #51 on: 06.09.2013, 00:46:10 »
Не само това, ами идва сякаш от насрещното, или от Иван-Асен. Може пък тогава да са били двупосочни и двете страни на канала.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11265
    • View Profile
    • Email
Re: Старите тролеи
« Reply #52 on: 06.09.2013, 09:41:15 »
Това от дясно обаче не е тролейбус ами автобус. Вижда се при вглеждане че няма макари,прътове и въжета. Въпроса е сега какъв е този автобус, дали някакъв руски с бензинов двигател ЗиЛ, ЗиС и тн. или Български дизелов на шаси Шкода 706 РТО с каросерия правена кой знае къде. в Чавдар май не са правили такива каросерии. Може да отговорите в темата за Чавдар ако някой знае, че да не се разводнява тази.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1456
    • View Profile
    • Email
Re: Старите тролеи
« Reply #53 on: 07.09.2013, 10:07:19 »
Автобусът е от тези, които са произвеждани покрай тролейбусите, в София, с каросерия, подобна на тролейбусните, върху шаси Шкода. Някъде имаше снимка на такъв  и в Димитровград. Руските тогава са си ги произвеждали само за тях, за износ не са правени, и без това са били крайно недостатъчни. Тогава ударният внос на Икаруси в СССР е все още в далечното бъдеще.
« Last Edit: 07.09.2013, 10:09:48 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline georgi64

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 687
    • View Profile
Re: Старите тролеи
« Reply #54 on: 21.11.2013, 00:54:15 »
Тези снимки май ги няма из форума

Offline snaker

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 723
    • View Profile
Re: Старите тролеи
« Reply #55 on: 21.11.2013, 02:45:42 »
Браво, много интересни :)
Повечето места не мога да ги разпозная - ососбено тази, на която се вижда Петрол и следващите 2-3. Ако споделиш от къде са точно няма да е зле :)

Offline georgi64

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 687
    • View Profile
Re: Старите тролеи
« Reply #56 on: 21.11.2013, 09:39:22 »
Мисля че това е последната спирка на тролейбус номер 3 на Подуяне. Която не съществува, нито линията, нито спирката. След това е последната спирка на Х. ДимитЪр която си е и днес там силно променена обаче. Последната с учебната е от ул. Подполковник Калитин преди входа на гараж Надежда. За предните две и аз не съм сигурен, едната мисля е преди моста Чавдар от страната на Х.ДимитЪр, а другата - някЪде в Банишора.
« Last Edit: 21.11.2013, 10:23:07 by difian »

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6626
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Старите тролеи
« Reply #57 on: 21.11.2013, 10:12:29 »
Четвъртата снима наистина е от последната спирка в Хаджи Димитър, като на мястото на самата спирка сега е бензиностанция Еко. Следващата е от Сточна гара. Зад тролея се вижда светофара на Константин Стоилов.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11265
    • View Profile
    • Email
Re: Старите тролеи
« Reply #58 on: 21.11.2013, 23:11:54 »
1-вата снимка според мен е от Люлин 4, сегашното обръщало на ТБ6 и 7, там терена е точно така с наклон на северозапад.

2-рата ми прилича на гараж Дружба или депо Искър, в далечината се вижда и един Т6МД София 1000.

4-тата по 6-етажните панелни блокове ми прилича на обръщалото в Борово, ама щом казвате че е в Хаджи Димитър съм съгласен, в Борово нещо не ми се връзва като разположение.
« Last Edit: 21.11.2013, 23:15:15 by Ivo »
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15515
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Старите тролеи
« Reply #59 on: 21.11.2013, 23:28:22 »
Втората е от всеизвестната клетка за брак до гараж/депо Искър, където като малък си спомням и Юлиета да имаше...