Author Topic: Транспортното обслужване на северните и северозападните квартали  (Read 4763 times)

Offline dan

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 816
    • View Profile
Според мен не трябва Метрополитен да иззема функциите на БДЖ, а просто да се оздрави дружеството и да спрат да го съсипват нарочно. В Париж RER се стопанисва от SNCF, не от RATP,  на които никак не им липсва опит, все пак поддържат 14 линии на метрото, всички трамвайни и автобусни линии на града. В Лондон мисля също, че влаковете от National rail са отделни от метрото като структура,  нищо, че минават през центъра на града.
Тук бих те допълнил за Лондон с това, което знам и ще се опитам да направя аналогия до колкото мога. National Rail е нещо като нашата НК "ЖИ" и стопанисва британската влакова железопътна мрежа. Има много на брой превозвачи (около 31), които са аналогични на БДЖ ПП, някои подизъплинтели на други. Лондонският TFL е нашият ЦГМ до колкото можем да кажем, че ЦГМ е над СЕ, СА и Метрополитен. А към момента е оператор по едно от направленията. Отделно там метрото е разделено на 2 основни направления Subsurface и Deep Tube, което от своя страна се разделя още. Трамваите са отделен оператор, автобусите са много оператори, повечето от които нямат нищо общо помежду си, докато някои са подизпълнители на други.
Т.е. това, че има много дружества и оператори не е никакъв проблем картите за определена зона (в нашия случай примерно цялата градска мрежа) да важат в съответните граници на зоната. Дали Метрополитен може да осъществява влаков превоз на пътници или просто БДЖ ще сключи договор с ЦГМ няма значение. Има начин да се случат нещата. Отделно както така или иначе кондукторите започват да проверяват влаковете след гара Север, някой път и по-късно е нъплно допустимо на гарите на територията на общината да се сложат турникети, а след последната гара от зоната (общината) кондукторите да проверяват билетите.