Author Topic: Транспортното обслужване на северните и северозападните квартали  (Read 5187 times)

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6137
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Според мен трябва 86 да се пусне по Хан Кубрат, обединената 26+87 по Ломско шосе, а 285 да се закрие и колите да се върнат на 85.

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2973
    • View Profile
И как от многото спирки на хан Кубрат ще се стигне до центъра (централна гара, лъвов мост)?
А26 + метро.  ;)
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6137
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Много скъпо излиза така  8)

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2973
    • View Profile
Според мен трябва 86 да се пусне по Хан Кубрат, обединената 26+87 по Ломско шосе
По този начин новата А26 много ще дублира метрото...  :neznam:

а 285 да се закрие и колите да се върнат на 85.
Няма нужда колите от А285 да се връщат на А85. По ул. "Ген. Никола Жеков" си имат ТМ6;) По-добре да се прехвърлят на новата А26;)
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6137
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
"Новата" 26 ще получи колите от 87. Няма нужда от допълнително сгъстяване. Освен това може да се пусне по Ломско шосе на мястото на 86 (която да минава по Хан Кубрат) и след Хр. Силянов да завие.
85 и 285 са дефакто една линия и спирането на коя да е от двете половинки означава автоматично прехвърляне на колите по другата. 85 е основна линия в Хаджията и ползващите я изобщо не ги грее, че в другия край има тм6.

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2973
    • View Profile
"Новата" 26 ще получи колите от 87. Няма нужда от допълнително сгъстяване. Освен това може да се пусне по Ломско шосе на мястото на 86 (която да минава по Хан Кубрат) и след Хр. Силянов да завие.
Е, общо с 5 основни коли и +3 в пиковите часове какъв интервал ще се получи по този доста дълъг маршрут?..  :/

Според мен, интервалът трябва да 20-25 минути извън пик и 10-15 в пик.  ;)

85 и 285 са дефакто една линия и спирането на коя да е от двете половинки означава автоматично прехвърляне на колите по другата. 85 е основна линия в Хаджията и ползващите я изобщо не ги грее, че в другия край има тм6.
Напълно съм наясно с това (като голям транспортен фен познавам цялата мрежа на градския транспорт в София като петте си пръста на едната ми ръка  :P) и за това предложих:
:arrow:
Във връзка с горното, може да се помисли за размяна на A85 и A86 в ж.к. Хаджи Димитър, защото само останалия A85 няма да смогва, а участъка от мястото, където двете линии се разделят до гараж Малашевци не е особено натоварен.  ;)
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 16924
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Е за това ти предложение вече ще бъдеш яко запсуван ако жителите на надежда го разберат. Те се чудят как да се върне 150 по стария маршрут до Ц Гара и Сливница, че 285 им е малко, а ти искаш да им махнеш и единствената линия. И не знам на колко то тази част от надежда им е полезна връзката с Требич и Гниляне.
мур

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6137
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Е, общо с 5 основни коли и +3 в пиковите часове какъв интервал ще се получи по този доста дълъг маршрут?..  :/

Според мен, интервалът трябва да 20-25 минути извън пик и 10-15 в пик.  ;)

:arrow:
Във връзка с горното, може да се помисли за размяна на A85 и A86 в ж.к. Хаджи Димитър, защото само останалия A85 няма да смогва, а участъка от мястото, където двете линии се разделят до гараж Малашевци не е особено натоварен.  ;)


Основните градски линии са на 10-15 мин в пик, ти искаш някаква селска линия, която в момента е на 30 мин да стане на 10  :eek:. Ама разбираемо е - нали идва в Обеля...

86 си има пътници и след Мелницата. Освен това обслужва района около Кауфланд и Балкан Стар, където друго няма (90 изобщо не го броя). 85 в момента е на 15 мин в пик и 20 извън пик.
« Last Edit: 12.06.2015, 12:34:18 by RADOCVET »

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2973
    • View Profile
Основните градски линии са на 10-15 мин в пик, ти искаш някаква селска линия, която в момента е на 30 мин да стане на 10  :eek:. Ама разбираемо е - нали идва в Обеля...
Линията е селка, но ще се превърне в довозваща към метрото за един куп квартали (освен Обеля обслужва и Илиянци, Лев Толстой, Надежда 1, Надежда 3 и Връбница 1, както и промишлени зони. Аз в Обеля си ползвам основно ТМ6) А качествена довозваща линия трябва да има малък интернвал.  ;)

Както написах в темата за крайградските линии, след намаляване на интервала на новата А26, може да се закрие А25. А дори може да се вземе част от ресурса на А27 (някоя друга кола). Така линията, освен довозваща към метрото за почти цяла северозападна София, ще стане и основна за град Нови Искър.  ;)

86 си има пътници и след Мелницата. Освен това обслужва района около Кауфланд и Балкан Стар, където друго няма (90 изобщо не го броя). 85 в момента е на 15 мин в пик и 20 извън пик.
В краен случай може А285 да се съкрати до Лъвов Мост и да се запази обслужването на ж.к. Хаджи Димитър.  ;)
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6137
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Линията е селка, но ще се превърне в довозваща към метрото за един куп квартали (освен Обеля обслужва и Илиянци, Лев Толстой, Надежда 1, Надежда 3 и Връбница 1, както и промишлени зони. Аз в Обеля си ползвам основно ТМ6) А качествена довозваща линия трябва да има малък интернвал.  ;)

Така е. Но в този случай трябва да се увеличат колите по тм12, който довозва до метрото и прави куп връзки в центъра.

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2973
    • View Profile
След много дълги и подробни наблюдения, стигнах до една цялостна идея за транспорта в северозападните квартали. :)

Сегашно състояние:
В ж.к. Свобода, ж.к. Надежда и ж.к. Връбница има неизползван потенциал да има повече електротранспорт (екологичен транспорт).

Експериментът с А26 се оказва неуспешен за ж.к. Надежда, ж.к. Връбница и ж.к. Обеля, основно заради огромните си интервали на движение. В посока гр. Нови Искър има интерес, но пак не е от най-удобните варианти за жителите на този град.

А285 е с много големи интервали и дори в комбинация с А26 не може да обслужва качествено ул. "Хан Кубрат".

Крайградските линии по направление Нови Искър не предлагат качествено обслужване поради големи интервали и факта, че достигат най-различни точки в София, а само една линия (с голям интервал на движение) има връзка с метрото.

Транспортното обслужване на западната част на ж.к. Обеля 2 е много лошо, тъй като преминаващите оттам линии имат само една спирка.

Довозването на ж.к. Обеля-1 до метрото практически не съществува, тъй като двете линии, които трябва да го правят са с големи интервали, и за да се качиш на тях трябва да вървиш в обратна посока.

Интермодалността между метро и наземен транспорт в района на МС Обеля е една от най-лошите в София, поради голямо разстояние, което трябва да се извървява. Това засяга както и довозването на Обеля, така и трите крайградски линии, които минават оттам.

А30, А31 и А150 имат твърде много излишен пробег в Обеля, от който няма кой знае какви ползи.


:arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow:

Закриват се:
А25
А27
А29
А285

Променят се:


А26 се разделя на две линии А26-А и А26-Б.
Общ участък: Гара Обеля :arrow: ул. "4" :arrow: ул. "23" :arrow: ул. "25" :arrow: улицата пред блокове 103 и 108 на ж.к. Обеля 1 :arrow: улицата между блокове 109 и 110 на ж.к. Обеля 1 :arrow: улицата пред блокове 119, 120, 121 на ж.к. Обеля 1 :arrow: ул. "24" :arrow: ул. "11" :arrow: ул. "Акад. Дмитрий Лихачов" :arrow: ул. "9" (в обратна посока по ул. "8") :arrow: ул. "115" :arrow: ул. "Илия Георгов" :arrow: ул. "107" :arrow: бул. "Ломско шосе" :arrow: ул. "Бели Дунав" :arrow: ул. "Хан Кубрат" :arrow: бул. "Ломско шосе" :arrow: бул. "Рожен" :arrow: ул. "Илиянско шосе" :arrow:  бул. "Рожен" :arrow: кв. Требич :arrow: с. Мировяне :arrow: кв. Сеславци, гр. Нови Искър :arrow: кв. Кумарица, гр. Нови Искър :arrow: кв. Курило, гр. Нови Искър.

А26-А до с. Кътина;
А26-Б до кв. Гниляне, гр. Нови Искър.

Това е схема на линията в Обеля, заедно със спирките, които ще подобрят много обслужването на гражданите и довозването до метрото.

Интервали в общия участък:
делник, пик - 6-7 минути; делник, извън пик - 12-13 минути; делник, нощни - 17-18 минути.
предпразник/празник - 12-13 минути; предпразник/празник, нощни - 22-23 минути.

В двете разклонения :arrow: двойни на горните интервали.


А28 ще ходи и до с. Балша, за да осигурява връзка на селото до общинския център.

А30, А31 и А150 се изпращат от бул. "Ломско шосе" направо до кръговото на МС Ломско шосе, където ще им е последната спирка. Така малко ще паднат интервалите, а връзката с метрото ще е много по-удобна за ползващите тези линии.

А81 се скъсява от с. Иваняне до МС Сливница, остава със същия брой коли :arrow: подобряване на обслужването на кв. Филиповци и с. Иваняне.
А85 се скъсява от ж.к. Хаджи Димитър до Централна гара, като освен сегашните си коли, взима и половината от А285 :arrow: подобряване на обслужването на Хаджи Димитър.
А86 се връща по оригиналния си маршрут по бул. "Рожен" :arrow:  ул. "Ген. Никола Жеков" :arrow: ул. "Народни будители", остава със същия брой коли :arrow: подобряване на обслужването на ж.к. Свобода.

ТМ1 се удължава до ж.к. Връбница 1 и се синхронизира с ТМ6 в участъка от ж.к. Връбница 1 до Централна гара, така че заедно да имат интервал от 4-5 минути в този участък. Освен това, ТМ1 се променя да минава по бул. "Княгиня Мария Луиза" :arrow: пл. "Лъвов мост" :arrow: Централни хали :arrow: Съдебната палата :arrow: пл. "Македония" до ж.к. Иван Вазов. Може да има и друг маршрут след Света Неделя, но това е въпрос на трамвайните оптимизации. 

Не се променят:
А83
А108

ТМ6
ТМ11
ТМ12
« Last Edit: 26.05.2016, 20:09:21 by vasko »
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline viktor_bdz

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1224
    • View Profile
И така част от бул."Ломско Шосе" + ул."Хан Кубрат" остават без наземна връзка с бул."Княгиня Мария Луиза". Замисли се, че някои хора ползваме наземен транспорт, а не метро.
R.I.P 2112
(1987 - 2017)

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6137
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Глупости на търкалета.

Интервали на селска линия по-малки от градска.

Последна спирка на селските линии не може да е в кръгово, защото те имат почивки.

СО веднъж се опита да махне 85 от Ген. Жеков и местните, начело с Арос вдигнаха бунт. Дали някой ще пробва пак?

Има много пътници, които правят връзка чрез 85 и 285 с Хаджията и Надежда.

Не може да махнеш 86 от Ломско, защото ще има голям участък без транспорт.

Като цяло не може да съсипваш транспорта на хората, които живеят далеч от метрото, само защото на теб са ти врътнали кранчето.

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2973
    • View Profile
И така част от бул."Ломско Шосе" + ул."Хан Кубрат" остават без наземна връзка с бул."Княгиня Мария Луиза".
Да, това е вярно. Но пък ул."Хан Кубрат" се сдобива с много редовна линия, която от едната страна довозва жителите от района до метрото, а в другата може да ги транспортира до всички търговски обекти в района. ;)

Интервали на селска линия по-малки от градска.
Всъщност линия е хибридна - довозваща линия до метрото (за Обеля, ж.к. Връбница и ж.к. Надежда) + крайградска линия, която обслужва един град, две големи села и още други селищни образования (~ 18 000 души население). ;)

Вместо да има няколко крайградски линии, които да ходят до различни крайни точки в града, и които трябва да се синхронизират (което в повечето случаи не е възможно или не се прави), да има само една много редовна, която да покрива всички връзки + директен достъп до метрото. ;)

Последна спирка на селските линии не може да е в кръгово, защото те имат почивки.
Какъв е проблемът да почиват в другите краища на линиите? Линиите не са толкова дълги, че да имат задължителната нужда от почивки в двата края. Освен това, има и други крайградски линии, които не почиват в София.

А ако това се направи, то ще се спести пробег и ще се увеличи удобството на хората. ;)

СО веднъж се опита да махне 85 от Ген. Жеков и местните, начело с Арос вдигнаха бунт. Дали някой ще пробва пак?
Защото не са им предложили добра алтернатива, за това.

Аз предлагам общ интервал на двете трамвайни линии от 3-4 минути в час пик. А пък ТМ1 ще запазва връзката с пл. "Лъвов мост".

По-добре електротранспорт, вместо замърсяващите автобуси. А пък това означава и подобрение на транспортното обслужване на ж.к. Хаджи Димитър, където А85 е една от основните линии.

Има много пътници, които правят връзка чрез 85 и 285 с Хаджията и Надежда.
Не са толкова много. Ще се прекачват. ;)

Не може да има директни връзки от всякъде за навсякъде. ;)

Не може да махнеш 86 от Ломско, защото ще има голям участък без транспорт.
От доста време правя подробни наблюдения на района (във всякакви дни и часови пояси) и бих казал, че спирките по бул. "Ломско шосе" между МС Хан Кубрат и МС Бели Дунав са много слабо използвани.

Няма смисъл жителите на ж.к. Свобода да обикалят излишно, вместо да достигат до домовете си по-бързо. ;)

Като цяло не може да съсипваш транспорта на хората, които живеят далеч от метрото, само защото на теб са ти врътнали кранчето.
Не мисля, че съсипвам нещо. Дори подробно съм изяснил колко много ползи има за повечето квартали, райони, градове и села.
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline dan

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 834
    • View Profile
85 се ползва много в участъка, който искаш да отрежеш. Отделно от това, стига с това мислене "всички линии водят до метрото". Метрото и сега е препълнено. Дори и с новата абонаментна карта едва ли някой ще чака довозваща линия и метро, вместо да пътува с директна наземна до крайната си цел.

Също смятам, че има съществена причина 86 да е по Ломско, предвид факта, че когато е ремонтиран булеварда отначало не е бил предвиден автобус.

Sent from mTalk for Windows 10
« Last Edit: 27.05.2016, 08:09:31 by dan »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3653
    • View Profile
По принцип 285 е недоразумение, но при пренасочване на 86 по Хан Кубрат Ломско Шосе остава без транспорт. Нормалният вариант е да се направи качествен основен ремонт на трамвайното трасе от Надлез Надежда до Илиянци и да се обособи максимално това по Жеков и Бели Дунав както и евентуално да се сменят БГ дараците от 6 с по-нормални трамваи. Така ТМ6 би осъществил удобна връзка с Централна Гара, с малко ходене или прекачване ще има такава и до Лъвов Мост с адекватно времепътуване и тогава 85 може да се пренасочи по Хан Кубрат и 285 да се закрие. :rolleyes: Друга възможност е промяна на 108, който и без това няма практически никакво значение за Люлин и Мизерно Предградие със сегашния интервал - 86 да се пренасочи по Хан Кубрат, а 108 да минава по Ломско Шосе до Надлез Надежда евентуално Централна Гара с намаляване на интервала до 12-15 минути пик. :rolleyes:
« Last Edit: 27.05.2016, 11:14:59 by V.Peichev »

Offline viktor_bdz

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1224
    • View Profile
Васко, явно не си ходил на спирка "Търговски к-с Надежда". Там винаги се качват хора, а бройката им не е малка. Кажи-речи винаги има 15-20 души, а това не са малко за участък с метро. Говорим и за двете посоки. :)
R.I.P 2112
(1987 - 2017)

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6137
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
vasko си мисли че разбира от всичко, но повечето му теории са безумни. Не знам откъде тая самовлюбеност и надменност в него, но не е на добре. Да му казват хората какво виждат и той най-нагло да казва, че не е вярно е най-малкото смешно.

И ще си позволя само една реплика: Вярно е не може навякъде да има директен транспорт, но когато някъде има такъв не може да се маха.

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2484
    • View Profile
Света не се върти около Обеля 1 и 2!За съжаление ми се налага временно да търпя тези хора там...

Offline KpuTuK

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 126
    • View Profile
    • Email
Васко, всичко хубаво, но я ми обясни как по-точно автобус ще мине по тези две улици, как ще и завие? Toва е улицата между блокове 109 и 110 и тази пред блок 119. А видя ли четирите легнали полицая? Ходи ли въобще на място да поогледаш, преди да пишеш?
"Мощността определя с каква скорост можеш да се блъснеш в дадена стена, а въртящият момент определя колко ще се премести стената"