Author Topic: Транспортното обслужване на северните и северозападните квартали  (Read 4773 times)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3574
    • View Profile
Принципно ако няма паркирани коли улицата позволява преминаване на единични автобуси макар и със зор. От друга страна живущите надали ще са съгласни да останат без паркоместа в близост а дори и да няма паркирани коли преминаването на автобусите пак ще е затруднено. Идеята на Васко е наистина трудно реализуема и съмнителна като цяло. :rolleyes:

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2973
    • View Profile
Васко, всичко хубаво, но я ми обясни как по-точно автобус ще мине по тези две улици, как ще и завие? Toва е улицата между блокове 109 и 110 и тази пред блок 119. А видя ли четирите легнали полицая? Ходи ли въобще на място да поогледаш, преди да пишеш?
Разбира се, че съм се разходил и лично съм разгледал цялото, предложено от мен, трасе в Обеля.  ;)

Относно завоите - разходете се (или разгледайте на Google street view) по трасета на А26 и А150 в ж.к. Обеля 2 и може да видите какви завои правят автобусите там и как се справят дори и при наличието на паркирали автомобили. Въпросният завой, които коментирате Вие не е по-различен. А да не забравяме, че някога по А150 са се движили съчленени Икаруси. А само преди година-две Икаруси взимаха завоите в Обеля 2, докато се движеха по временна А6-ТМ. ;)

Относно изкуствените неравности - предполагам, че те са незаконни такива, поставени от хора от близките блокове. Следователно, могат да бъдат премахнати от общината, за да не пречат на автобусите. До скоро време имаше една такава неравност, която очевидно не отговаряше на никакви изисквания и била поставена от жителите на входа, пред който се намира. Става дума за ул. "Илия Георгов" пред бл. 262 в ж.к. Обеля 2. При скорошното кърпене на улицата тази неравност беше премахната и вече не чупи окачванията на автомобилите.  :fan:

Ако пък има нужда от въпросните изкуствени неравности - просто ще се приведат във вид, който отговаря на изискванията, и който позволява преминаването на автобус през тях. ;)

Предложението ми за А26 в Обеля е свързано с подобряването на основните транспортни проблеми на трите части (ж.к. Обеля 1; ж.к. Обеля 2 и кв. Обеля). В случая, минаването по улицата, която Вие коментирате, е свързано с това автобусите да спират колкото се може по-близо до МС Обеля и с това ж.к. Обеля 1 да има истинско довозване до метрото (каквото сега липсва).  :)
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline KpuTuK

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 126
    • View Profile
    • Email
  Много добре зная улиците в Обеля, просто защото от 25 години живея там. Плюс това, ползващите метрото от блокове 111, 112 119 и 120 спокойно могат да изминат 50 или 60 метра в зависимост от това коя от двете съществуващи в момента спирки на 26 и 150 желаят да използват. Пешеходното разстояние във времеви интервал от тези блокове до метростанцията е между 5 и 7 минути.
  Желаещите да ползват метро от блокове 109 и надолу си се качват от спирката пред блок 103 или тази пред 110-ти.

Друго нещо: не схващам за какво набутваш автобус да слаломира из задънените улички между блоковете, като чисто и просто може да минава по главната улица пред блокове 108, 113 и 116, през моста и от бензиностанцията наляво по Лихачов. Също така ще е удачно, в Обеля 2 да минава по ул. 10, 106, надясно по Илия Гергов и изскача на Ломското. По този начин ще "цепи" квартала, а не като 150 да го "облизва".
« Last Edit: 14.06.2016, 18:40:31 by KpuTuK »
"Мощността определя с каква скорост можеш да се блъснеш в дадена стена, а въртящият момент определя колко ще се премести стената"

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2452
    • View Profile
В момента се подвизавам в бл.121(Васко може да ми дойде на гости),според мен по улицата пред този блок автобус трудно ще мине,разстоянието до станцията го взимам за 3 мин.

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2973
    • View Profile
Друго нещо: не схващам за какво набутваш автобус да слаломира из задънените улички между блоковете, като чисто и просто може да минава по главната улица пред блокове 108, 113 и 116, през моста и от бензиностанцията наляво по Лихачов.
Предлагам довозващият автобус да преминава оттук и да има двупосочна спирка в района на това кръстовище, с цел хората, които ще се довозват да достигат максимално близо до МС Обеля. 

Относно това кръстовище - предлагам да минава оттам, за да може да е по-близо до хората от блокове 109, 118 и 119. Но, ако смятате, че е проблем, то може и така.

Също така ще е удачно, в Обеля 2 да минава по ул. 10, 106, надясно по Илия Гергов и изскача на Ломското. По този начин ще "цепи" квартала, а не като 150 да го "облизва".
Напълно съм съгласен с Вас. Маршрутът в ж.к. Обеля 2 го оставих по подразбиране както е сега, което наистина не е оптималният вариант, тъй като така наистина автобусите само "облизват" квартала.

Какво мислите за този вариант:

?
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3574
    • View Profile
Автобусът изглежда прекалено обиколен а и няма удобна спирка в близост до МС Обеля. Вторият проблем може да се разреши чрез минаване по Лихачов и Владигеров, за първия не съм сигурен дали има удачно решение. :rolleyes: Северната част на Обеля се довозва от ТМ6 и няма нужда от довозващ автобус, по-добре е трамваят да бъде подсилен до 12 пикови коли, 8 извън пик и празник и 6 нощни само не съм сигурен, дали в делник извън пик има нужда от девета кола, 8 изглеждат достатъчни. :rolleyes:
« Last Edit: 23.06.2016, 00:15:58 by V.Peichev »

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2973
    • View Profile
Автобусът изглежда прекалено обиколен
Това е целенасочено - за да може да обслужва колкото се може повече жители на ж.к. Обеля 1, ж.к. Обеля 2 и кв. Обеля.

няма удобна спирка в близост до МС Обеля.
Напротив. Има!

:arrow:


Така отбелязаната от мен спирка, се намира тук. Както се вижда от линка, оттук до южния вход на МС Обеля са около 50-60 метра.

Спирката в посока ж.к. Обеля 2 трябва да е тук (на мястото на кофата за боклук), а тази в посока ж.к. Обеля 1 - тук (на мястото на четирите автомобила, които попадат в кадър). Разбира се, трябва да се въведе малко ред в паркирането. ;)

Всъщност, както и обясних в предишния ми пост, за това предлагам автобусът да прави тази обиколка в ж.к. Обеля 1 - за да спира максимално близо до южния вход на МС Обеля.

Северната част на Обеля се довозва от ТМ6 и няма нужда от довозващ автобус, по-добре е трамваят да бъде подсилен до 12 пикови коли, 8 извън пик и празник и 6 нощни само не съм сигурен, дали в делник извън пик има нужда от девета кола, 8 изглеждат достатъчни. :rolleyes:
Ако разделим ж.к. Обеля 2 на три условни части (които лесно се разграничават като погледнем картата), то източната част е в пешеходна достъпност до МС Обеля и няма проблем. Централната се довозва с ТМ6. А западната (най-отдалечената от МС Обеля) остава много сериозно ограничена откъм транспорт в момента. Има само една спирка на А26 и А150, които са много нередовни.

Моята идея е насочена към подобряване на довозването на ж.к. Обеля 1, кв. Обеля и западната част на ж.к. Обеля 2. Благодарение на идеята на KpuTuK, се получава и бонус - подобряване на транспортното обслужване на централната част на ж.к. Обеля 2.
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline KpuTuK

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 126
    • View Profile
    • Email
...

Ако автобусите минават покрай сивата сграда до МС Обеля, няма да могат да вземат завоя, защото през седмицата улицата покрай реката се превръща в автомобилен паркинг (вероятно знаеш; просто обърни камерата в стрийт вю-то на 180 градуса и се убеди). Разбира се, автомобилите могат да се махнат оттам, но ще настане война и околните блокове, улички и градинки ще се наводнят от колите на хората, довозващи се до метростанцията с тях. Това е така благодарение на "умниците", които направиха паркинга покрай покритото трасе миниатюрен.

За маршрута на автобуса през Обеля 2 съм напълно съгласен за този му вариант. :fan:

п.с. Моля те да спреш да "Вие"-ш, поне като пишеш на мен, тъпо е.
"Мощността определя с каква скорост можеш да се блъснеш в дадена стена, а въртящият момент определя колко ще се премести стената"

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2973
    • View Profile
Ако автобусите минават покрай сивата сграда до МС Обеля, няма да могат да вземат завоя, защото през седмицата улицата покрай реката се превръща в автомобилен паркинг (вероятно знаеш; просто обърни камерата в стрийт вю-то на 180 градуса и се убеди).
Разбира се, че знам, че там се паркира, но мисля, че моята идея може да се реализира с минимални ограничения на паркирането - улицата е доста широка.

Според мен, ако се забрани паркирането само в зоните, които съм отбелязал с червено на това изображение, няма да има проблеми да преминават автобусите. ;) Зоните със зелено си остават разрешени за паркиране. :)




Предлагам ревизия на моята първоначална идея:

Закриват се:
А25
А27
А29
А285

Променят се:
А26: ж.к. Обеля 1 - с. Кътина/кв. Гниляне, гр. Нови Искър.

(Извинявам се, че отбелязах маршрута със син цвят, но го направих, за да може да се откроява по-добре при наличието на червения цвят, с който от www.bgmaps.com са отбелязали Околовръстния път и Северната Скоростна Тангента)

Това е по-подробна схема на линията в Обеля, заедно със спирките, които ще подобрят много обслужването на гражданите и довозването до метрото.

Интервали в общия участък:
делник, пик - 6-7 минути; делник, извън пик - 12-13 минути; делник, нощни - 17-18 минути.
предпразник/празник - 12-13 минути; предпразник/празник, нощни - 22-23 минути.
В двете разклонения :arrow: двойни на горните интервали.

Това ще е една супер линия, която ще има силни довозващи функции до метрото за Обеля, Връбница, Надежда, Промишлените зони,  Илиянци и Требич. Също така, тази линия ще предлага много качествена връзка на един град и две големи села със София, които ще имат редовна, директна връзка с метрото. За разлика от сега, когато линиите, които обслужват тези населени места ходят до най-различни места и има само една, доста нередовна линия за директно връзка с метрото.  :)

А28 ще ходи и до с. Балша, за да осигурява връзка на селото до общинския център.
А30, А31 и А150 се изпращат от бул. "Ломско шосе" направо до кръговото на МС Ломско шосе, където ще им е последната спирка. Така малко ще паднат интервалите, а връзката с метрото ще е много по-удобна за ползващите тези линии. Няма никакъв проблем водачите да почиват само в другия край на линиите.
А81 се скъсява от с. Иваняне до МС Сливница, остава със същия брой коли, което означава подобряване на обслужването на кв. Филиповци и с. Иваняне.
А85 се скъсява от ж.к. Хаджи Димитър до Централна гара със същия брой коли, което означава подобряване на обслужването на ж.к. Хаджи Димитър.
А86 се променя от бул. "Ломско шосе" :arrow: ул. "Хан Кубрат" :arrow: "Христо Силянов" :arrow: ул. "Народни будители" :arrow: ж.к. Сводоба + добавяне на две коли.

ТМ1 се удължава до ж.к. Връбница 1 и се синхронизира с ТМ6 в участъка от ж.к. Връбница 1 до Централна гара, така че заедно да имат интервал от 4-5 минути в този участък. Освен това, ТМ1 се променя да минава по бул. "Княгиня Мария Луиза" :arrow: пл. "Лъвов мост" :arrow: Централни хали :arrow: Съдебната палата :arrow: пл. "Македония" до ж.к. Иван Вазов. Може да има и друг маршрут след Света Неделя, но това е въпрос на трамвайните оптимизации. 

Нова линия:
А126 Надлез Надежда :arrow: бул. "Ломско шосе" :arrow: ул. "Бели Дунав" :arrow: ул. "Златен клас" :arrow: ул. "Петър Михайлов" :arrow: ул. "Костадин Хранов" :arrow: ж.к. Връбница 2.

Две коли в час пик и една - извън пик.

Не се променят:
А83
А108

ТМ6
ТМ11
ТМ12
« Last Edit: 25.06.2016, 20:11:56 by vasko »
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline kristian40t097

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 799
    • View Profile
    • Email
26 в никакъв случай няма нужда от такъв интервал в общия участък. То в града няма толкова редовна линия, камо ли по селата.
 Вариант с ТМ1 и ТМ 6 ми допада като 1 да се пренасочи по Мария Луиза и да си остане до Вазов, а 6 да си се върне до Лозенец като му приключат с метрото.
85 категорично не трябва да се скъсява, а трябва да си остане със сегашния маршрут, не виждам логика да се загуди връзката на Хаджи Димитър със Надежда и Връбница.
За трамвайния транспорт!!!!!

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2973
    • View Profile
26 в никакъв случай няма нужда от такъв интервал в общия участък. То в града няма толкова редовна линия, камо ли по селата.
Линия А26, която аз предлагам, не е стандартна крайградска линия, ами е линия-хибрид :arrow: градска и то довозваща до метрото + крайградска. :)

А както знаем, за довозваща линия до метрото трябват сравнително малки интервали в час пик, иначе се губи смисълът.

А относно крайградската част - А26 остава единствената линия, която обслужва град Нови Искър и селата Кътина и Мировяне. Тези населени места имат общо население от ~17 000 души.

85 категорично не трябва да се скъсява, а трябва да си остане със сегашния маршрут, не виждам логика да се загуди връзката на Хаджи Димитър със Надежда и Връбница.
Тази връзка не се използва много.

А85 се използва основно за пътуване от ж.к. Хаджи Димитър до Сточна гара, пл. "Лълов мост" и Централна гара и за пътуване от ж.к. Връбница, ж.к. Надежда и ж.к. Свобода до Централна гара и пл. "Лъвов мост".

Първото направление си остава (и се подобрява като интервали), а второто се пренася върху електротранспорт, което е много хубаво от екологична гледна точка! Интервалите на второто направление също се подобряват значително. :)

А който иска да пътува по направление Връбница/Свобода/Надежда - Хаджи Димитър, ще се прекачва от трамвая на автобуса. Нали скоро очакваме да се внедри нова система за таксуване, при която ще може да има прекачвания в рамките на един единичен билет. :)

Вариант с ТМ1 и ТМ 6 ми допада като 1 да се пренасочи по Мария Луиза и да си остане до Вазов, а 6 да си се върне до Лозенец като му приключат с метрото.
Добра идея! :)
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline dan

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 816
    • View Profile

Тази връзка не се използва много.
:help: Сигурно е така, щом се вдигаха протести, когато беше пренасочен по маршрута на днешния 285.

Едни и същи неща продължават да се предлагат в тази тема и една част от тях без никакви доводи.

Sent from mTalk for Windows 10

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2973
    • View Profile
Тази връзка не се използва много.

:help: Сигурно е така, щом се вдигаха протести, когато беше пренасочен по маршрута на днешния 285.
Не знам дали ме разбрахте добре, но под "тази връзка" имах предвид директното пътуване  Връбница/Свобода/Надежда - Хаджи Димитър.

А относно връзките с Централна гара и пл. "Лъвов мост", които сега А85 предлага, те се запазват чрез трамваите. И се подобряват, заради по-малкия интервал на трамваите. :)
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline fgm

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 286
    • View Profile
Чета, чета и пак чета и не мога да разбера защо не искаш да разбереш - ти добре предлагаш, но всичко частично или напълно е свързано с прекачвания. Тия ми ти прекачвания при сегашната политика на ЦГМ/СО и т.н. относно разписания и цена на билети и други свързани услуги са меко казано не практични.
ЦГМ/СО и синхрон на разписания са двете крайно противоположни и не съвместими понятия.Кой луд ще тръгне с какъвто и да е било транспорт, като знае що чакане ще пада, едно докато дойде заветния транспорт, и после си чакай и връзката и по някое време пристигни, на принципа по-добре късно, отколкото никога.

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2973
    • View Profile
Чета, чета и пак чета
И все пак сте пропуснал една част, а именно:
Нали скоро очакваме да се внедри нова система за таксуване, при която ще може да има прекачвания в рамките на един единичен билет. :)
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline fgm

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 286
    • View Profile
Първо нека се внедри, поработи и тогава се радвай.
При сегашното положение, това е в бъдещо неопределено време.

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2973
    • View Profile
Първо нека се внедри, поработи
Аз смятам, че още от деня на въвеждането на подобна система за таксуване трябва да има сериозни промени в транспортната схема на София.

Основната промяна трябва да бъде в дългите линии - почти всички дълги линии трябва да бъдат разделени на по няколко по-къси такива.

По-късите са по-лесни за управление и контрол, тъй като страдат по-малко от ефектите на трафика. :)

А където може, част от линиите може да станат електрически. Точно като примера с А85, който давам - съкращава се до място, откъде маршрутът му може да бъде поет от екологичен трамвай. :)
СБОГОМ, GTSofia.info

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10724
    • View Profile
    • Email
А126 Надлез Надежда :arrow: бул. "Ломско шосе" :arrow: ул. "Бели Дунав" :arrow: ул. "Златен клас" :arrow: ул. "Петър Михайлов" :arrow:

Хммм, няма ли да е много по-ефективна и ползвана линия ако е до Централна гара и Лъвов мост? Например да обикаля през Христо Ботев, Сливница, Мария Луиза и да спира пред Централна гара. Според мен така линията би се ползвала от доста повече хора съответно доста по-висока ефективност, и ще е много удобна и бърза връзка с Лъвов мост и гарата. Само до надлеза ми се струва нелогично и неефективно, линия до никъде все едно, а пък и там нито има удобно място за почивка нито нищо. Въибще трябва хубаво да се проучи при кой от двата вариант линията би имала повече пътникопоток, съответно би би лапо-ефективна.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2973
    • View Profile
А126 Надлез Надежда :arrow: бул. "Ломско шосе" :arrow: ул. "Бели Дунав" :arrow: ул. "Златен клас" :arrow: ул. "Петър Михайлов" :arrow:

Хммм, няма ли да е много по-ефективна и ползвана линия ако е до Централна гара и Лъвов мост?
До там има метро!

Идеята ми за тази линия е да има довозващи до метрото функции. За това е само до надлез Надежда.
СБОГОМ, GTSofia.info

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10724
    • View Profile
    • Email
Е то метрото не пречи. Не виждам иначе особен смисъл ако отиваш до гарата за една спирка да се прекачваш с багажите на метрото, тъпо е, много по-полезна става линията по посочения от мен вариант а в същото време довозващите функции са си същите. Да не говорим че се създават и много повече удобни връзки на гарата и на Лъвов мост с други линии така, не само с метрото, също и директна удобна вързка с гарата, което е от съществено значение. Цялостната транспортна схема трябва да е навързана , а не линиите да стигат до никъде.

А нима загубеното време в чакане и прекачване не е ценно и от значение за привличането на пътници? Представи си че бързаш да хванеш влак с багажи и искаш да ползваш 126, стигаш до Надлез Надежда и вместо за още 2-3 мин. да стигнеш до крайната цел да трябва да слизаш, да правиш неудобна връзка с метрото за една спирка , да чакаш още 7-8 минути, после пак имаш по-дълъг преход до касите.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР