Author Topic: Видин  (Read 4695 times)

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2972
    • View Profile
Видин
« on: 31.01.2015, 21:41:08 »
Мисля си, че Видин е достатъчно голям град, за да си има собствена тема, особено при условие, че е областен град, а има по-малки градове с отделни теми.

Видин:
Съществено нещо за града и транспорта му е, че всички основни дестинации са концентрирани в една доста малка територия. На едно място за ж.п. и автогарата, пощата, общината, областната управа, съда, църквата, доста институции, офисите на всички банки и т.н. А на разстояние, което се изминава за около 5 минути пеше са намира градския пазар, болницата, поликлиниката, полицейското управление, най-голямата гимназия и още няколко институции. Тези две локации и територията между тях всъщност са центърът на града. Интересното е, че този център е равноотдалечен от почти всички части на града и ходенето пеша от най-отдалечената точка до центъра не би отнело повече от 15-20 минути бавно ходене. Единственото изключение прави южната промишлена зона, която всъщност е била катализатор на транспортното развитие на града през годините.


С черве кръг е отбелязана първата локация около гарата и общината, а със син - втората локация около пазара, а със лилав квадрат - целият център. Със светло зелен квадрат е отбелязана южната промишлена зона.

История на транспорта в града:
Любопитно е, че и днес видинският район е най-изостанал, а пък и по времето на социализма също е бил един от най-изостаналите или поне този, който най-късно се модернизира. Това се случва чак в края на 60-те години и началото на 70-те години. Дори селата около града са електрифицирани чак в този период. Също и голяма част от междуселската пътна инфраструктура в района е построена тогава(преди това - черни пътища). В същото време има огромен бум в развитието на града - сериозна индустриализация и модернизация на почти всички сфери. Тогава е построена и южната промишлена зона, заедно с "Химията" - огромен комплекс химически заводи, по които много от жителите на града и до днес въздишат, защото са давали препитание на повече от половината население.

Преди този бум и транспортът е бил доста неорганизиран и на примитивно ниво. Градски транспорт не е имало, а само такъв до близките села без стриктно спазване на разписанията и маршрутите. След индустриалния бум се разбира, че има нужда от градски транспорт в града - основно, за да извозва работниците до новата промишлена зона на юг от града. Тогава се въвежда оргиназация и ред в тамошния ДАП. Създава се ясна номерация и маршрути. Номерата от 1 до 10 се запазват за градски линии, а тези от 11 до 20 за крайградски до близките села. Повечето линии от 1 до 10 са обслужвали южната промишлена зона като са я свързвали с различни крайща на града. Само две линии, всъщност не са ходили до тази промишлена зона - едната е била от центъра до ромския квартал, а другата е била нещо като кръгова линия. Линиите са били редовни, особено в делничните дни, във времето, когато работниците са отивали и са се връщали от работа. Тогава интервалът по най-натоварените линии се бил по-малък от 5 минути. Крайградските линии са били на интервал между 20 минути в пикови часове, час в извън пикови, до 2-3 часа в празнични дни.

Подвижния състав на видинския ДАП се е състоял основно от автобуси Чавдар - модели:  В13-20;  В14-20 и основно 11Г5(50+% от автобусния парк). Имало е и няколко Икаруса 280. ДАП-ът е притежавал и доста 11М3 за междуградските превози. Крайградските линии са се изпълнявали от 11Г5. Тази информация, за подвижния състав, се отнася за към края на 80-те и началато на 90-те години на миналия век.

По времето на социализма е имало 6-7 чифта влакове дневно до София и обратно и един нощен, който е превозвал спални вагони. Нощният е бил пътнически, защото ако е бил бърз е щял да пристига в София много рано и е нямало да има време хората да се наспят  8).

Видинската автогара е била много натоварена в същия период. Дори в края на 80 години е имало нужда от контролиране на автобусите на територията на автогарата чрез светофарни уредби :P. От видинския ДАП са се гордяли, че са имали едни от най-дългите редовни междуградски (междуобластни) автобусни линии. Имали са линия чак до Русе.

По времето на социализма е работила и речната гара (която съществува и до днес и изглежда доста внушително), от където е можело да си вземеш кораб "ракета" (или нещо подобно) до повечето градове по поречието на река Дунав и е стигала чак до Силистра.

Транспортът след края на социализма и до днес:
В началото на 90-те голяма част от индустрията на града е закрита и логично вече няма нужда от токлова транспорт. От десетте градски линии в движение остават само 4, които обаче са на много големи интервали - 30 минути; час; 2 часа  :eek:. Това и липсата на големи разстояния, които да се преодоляват отблъсква хората от градския транспорт и той малко по-малко изчезва докато накрая се закрива. Това става някъде към края на 90-те години на миналия век.

Остават само крайградските линии. Но и при тях има огромно рязане на курсове спрямо времето на социализма. Например от линиия с 40 курса дневно, остават само 10; орязват най-ранните и най-късните курсове и т.н. Някои линии се скъсяват, като само няколко курса седмично ходят до бившите им крайни точки. Любопитното е, видинския ДАП запазва своята дейност може би най-много време след края на социализма спрямо другите ДАП-ове. Последните автобуси Чавдар 11Г5 обслужват част от крайградските линии до към 2005-2006(дори аз съм ги виждал). Една от причините за фалита на ДАП-а е конкуренцията на частните превозвачи, които навлизат на пазара към 2001-2002. Те успяват да предложат по-ниски цени и така почти всички пътници предпочитат тях, вместо общинския превозвач. Обаче е имало доста странна схема. Например по една линия има 15 курса дневно - 5 от тях ги изпълнява общинския ДАП, а останалите 10 са дадени на концесия на частен превозвач. Като петте курса са разпръснати из целия ден. Това позволява на хората да се тъпчат при частните превозвачи и да избягват общинския. При някои дестинации разликата в цените е била 50%. Общинския превозвач не е имал възможността да намалява цените, заради необходимостта от поддръжка на все по-остаряващия автобусен парк и така е фалирал. При последното ми посещение в града (2010 година) всички крайградски линии бяха отдадени на концесия на частни превозвачи, а се говореше за възстановяване на градските линии. Не знам какво се е случило по този въпрос.

Днес до града пътуват три чифта влакове от и до София(вече единият е международен). Нощен влак няма. Има 10-15 курса междуградски автобуси до София и обратно като се спазва следната закономерност: преди обяд има повече курсове от Видин към София, а следобяд обратното.

Видин си има частна автогара :P Но под частна нямам предвид, че не е държавна или общинска, ами че обслужва само линиите на една фирма, която я притежва. Намира се точно срещу общинската. Едно време на същото място се е намирала автостанцията на крайградските линии.

Речен пътнически транспорт няма.

История на тролейбусния транспорт в града:
Към края на 80-те години като се следва тенденцията от други големи градове и във Видин са решили да открият тролейбусен транспорт. В последните години на десетилетието започва изграждането на съоръженията и депото. На горната карта съм отбелязъл депото с черен квадрат - намира се горе в дясно. А със сини линии - построените тролейбусни мрежи. Както виждате пак целта е била да се свърже южната промишлена зона с голяма част от осталия град. Първоначалният проект е бил да три линии: депо-южна промишлена зона; ж.п. гара - южна промишлена зона; ж.п. гара-депо като първите две е трябвало да са доста редовни, а третата по на рядко. Всички съобръжения са били напълно готови през 1992 или 1993 година. Тогава обявили и официална дата за откриване на новия вид транспорт. Казали са, че първата пратка тролейбуси са пристигнали и готови за работа в депото. Но в деня на откриването е пуснато официално съобщение, че то се отлага за неопределено време. Това време така и не идва :rev:. Нищо официално повече не се споменава и до днес. Малко по-малко се разпространява информация между жителите на града как някои от тях забелязали сутринта рано в деня на отрикването, че части от мрежата пред домовете им липсва и така на няколко места в града. Очевидно това е била причината за отлагането на откриването. После започват да се разпространяват слухове, че рано сутринта във въпросния ден няколко групички роми от махалата във Видин са крадяли проводници от чисто новата мрежа. Оттам нататък започва да се спекулира дали са го правили само за да ги предадат на старо желязо или е имало и друг стимул. В града се говори, че откриването на тролейбусния транспорт е опорочено от тогаващните управници, заради някакви тъмни сделки, евентуално с тролейбусите, които са били купени за Видин. :qdosan:

И така малко по-малко цялата мрежа се разграбва и до края на 90-те години остават малки части от нея, които се намират на места, от където трудно биха били откраднати (голямо движение на хора, наличие на охрана и т.н.). В началото на новия век почти не остават следи от съществувалата тролейбусна мрежа, а малкото останки се премахват при различни ремонти. Не се знае какво се случва с техническото обурудване в депото, ТИС-ове и тролейбусите. Не се знае колко бройки са били в тази първа доставка и каква марка са били. Жители на града, които са ги виждали ги сравняват с тези във Враца, но това не изяснява напълно нещата, защото там се движат два модела. Но предполагам, че става дума за ЗИУ-9.

За разлика от другите градове, във Видин всичко е било наълно готово и точно в последния момент нещата се развалят без изяснена причина и до ден днешен. (сигурно има хора, които знаят каква е причината).  :(


Посещавал съм града няколко пъти, когато със семейството ми сме ходили на гости на близък приятел на баща ми от казармата, който е от Видин. Цялата тази информация ми е разказвана от домакините ни там. Може и да съм пропуснал някои детайли, които знам, така че, ако някой се сеща нещо да пита. А ако някой знае нещо повече или може да допълни информацията - ще е много добре! :)
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2233
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Видин
« Reply #1 on: 31.01.2015, 22:45:13 »
 Браво за подробната информация :fan:  :fan: :fan: .Има обща тема за Монтана Видин и Кюстендил и не знам дали модераторите ще са съгласни с отделна тема за Видин .
Интересно докога са се движели Икарусите, защото докъм  2007г. те не са били нарязани. Ето какво намерих относно линиите на ГТ във Видин(информацията е от темата "Други фградове" мнение 91)
Quote
За Видин:
Линия № 1: Гарата – ферибот – гарата – ТЕЦ.

Маршрут: Гарата – музеят – общинският пазар – старата болница – ОРБ "Св. Петка" – църквата – мелницата – "Товарни превози" – ферибот и обратно по маршрута.
Маршрут по направление гарата – ТЕЦ: Гарата – хотел "Ровно" – 120 ап. – КАТ – ТИХ – "Кнауф" – Селището – СХК 1 – СХК 2 – ТЕЦ и обратно по маршрута.


Линия № 3: Гарата - Новоселци - гарата.

Маршрут: Гарата - хр. "Св. Димитър" - пл. "8 март" - бл. "Кокиче" - "Перчински" - жк "Строител" - "Водно стопанство"- РТС - Новоселци 1 - Новоселци-център и обратно по маршрута.


Линия № 4: Гарата - "Панония" - СХК.

Маршрут: Гарата - музеят - бл. "Лотос" - Кукленият театър - Военното поделение - кино "Вапцаров" - Английската гимназия - нафтопункт - мелницата - "Панония", бл.10 - "Панония", бл. 4 - "Вида Стил" - к-с "Вида" - "Куклите" - Нова баня - бл. "Кокиче" - к-с "Баба Тонка", бл. 3 - гарата.
Маршрут по направление гарата - ТЕЦ: Гарата - хотел "Ровно" - 120 ап. - КАТ - ТИХ - "Кнауф" - Селището - СХК 1 - СХК 2 - ТЕЦ и обратно по маршрута.


Линия № 5: Гарата - "Панония" - СХК.

Маршрут: Гарата - жк "Баба Тонка", бл. 6 - жк "Хр. Ботев" - Нова баня - "Куклите" - к-с "Вида" - "Вида Стил" - "Панония", бл. 4 - "Панония", бл.10 - мелницата - нафтопункт - Английската гимназия - кино "Вапцаров" - Военното поделение - Кукленият театър - бл. "Лотос" - музеят - гарата.
Маршрут по направление гарата - ТЕЦ: Гарата - хотел "Ровно" - 120 ап. - КАТ - ТИХ - "Кнауф" - Селището - СХК 1 - СХК 2 - ТЕЦ и обратно по маршрута.

============================================================================================================================

Линия № 11: Видин – Кошава

Маршрут: Гарата - пазарът - ОРБ "Св. Петка" - църквата - бензиностанцията - Бирената фабрика - Покрайна 1 - Покрайна 2 - Покрайна 3 - Антимово - Стадионът - Кутово - Сланотрън 1 - Сланотрън 2 - Сланотрън 3 - мина "Кошава" - Кошава 1 - Кошава 2 и обратно по маршрута.


Линия № 11А: Видин - Кутово

Маршрут: Гарата - пазарът - ОРБ "Св. Петка" - църквата - бензиностанцията - Бирената фабрика - Покрайна 1 - Покрайна 2 - Покрайна 3 - Антимово - Стадионът - Кутово и обратно по маршрута.


Линия № 12: Видин - Гомотарци

Маршрут: Гарата - пазарът - ОРБ "Св. Петка" - църквата - бензиностанцията - Бирената фабрика - Покрайна 1 - Покрайна 2 - Покрайна 3 - Гомотарци 1 - Гомотарци 2 и обратно по маршрута.


Линия № 13А: Видин - Капитановци

Маршрут: Гарата - пазарът - ОРБ "Св. Петка" - църквата - бензиностанцията - Бирената фабрика - Капитановци и обратно по маршрута.


Линия № 15А: Видин - Майор Узуново

Маршрут: Гарата - пазарът - "Куклите" - "Топливо" - Иново (разклонът) - Иново-център - Майор Узуново и обратно по маршрута.


Линия № 16: Видин - Градец

Маршрут: Гарата - пазарът - "Куклите" - "Топливо" - Иново (разклонът) - Иново-център - Динковица - Градец - Плакудер - Долни Бошняк и обратно по маршрута.


Линия № 17А: Видин - Каленик

Маршрут: Гарата - храм "Св. Димитър" - пл. "8 март" - бл. "Кокиче" - "Перчински" - жк "Строител" - Рупци - Генерал Мариново - "Св. Петър" - Каленик и обратно по маршрута.


Линия № 18: Видин - Бяла Рада

Маршрут: Гарата - храм "Св. Димитър" - пл."8 март" - бл. "Кокиче" - "Перчински" - жк "Строител" - "Водно стопанство" - РТС - Новоселци 1 - Новоселци-център - вила "Пчела" - Бяла Рада 1 - Бяла Рада 2 и обратно по маршрута.


Линия № 19: Видин - Буковец

Маршрут: Гарата - храм "Св. Димитър" - пл. "8 март" - бл. "Кокиче" - "Перчински" - жк "Строител" - жп прелез - Товарна гара - Слана бара 1 - Слана бара 2 - Буковец 1 - Буковец 2 и обратно по маршрута.


Линия № 20: Видин - Синаговци

Маршрут по направление гарата - ТЕЦ: Гарата - хотел "Ровно" - 120 ап. - КАТ - ТИХ - "Кнауф" - Селището - СХК 1 - СХК 2 - ТЕЦ - Дунавци - Търняне - Синаговци и обратно по маршрута.


Линия № 20А: Видин - парк "Божурица" (летен сезон)

Маршрут по направление гарата - ТЕЦ: Гарата - хотел "Ровно" - 120 ап. - КАТ - ТИХ - "Кнауф" - Селището - СХК 1 - СХК 2 - ТЕЦ - Дунавци - Синаговци - парк "Божурица" и обратно по маршрута.


Линия № 21: Видин - Въртоп

Маршрут по направление гарата - ТЕЦ: Гарата - хотел "Ровно" - 120 ап. - КАТ - ТИХ - "Кнауф" - Селището - СХК 1 - СХК 2 - ТЕЦ - Дунавци - разклон Жеглица - Жеглица - Ивановци - Гайтанци - гара Срацимир - Въртоп и обратно по маршрута.
« Last Edit: 31.01.2015, 22:46:49 by Magirus deutz »

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1555
    • View Profile
Re: Видин
« Reply #2 on: 31.01.2015, 22:54:55 »
Вижте пък аз какво намерих:
Quote
Да припомним на неосведомените и забравилите, как емисари от София убедиха общинските съветници по време на управлението на кмета Дени Каменов Видин да се откаже от тролейбусния транспорт при напълно изградена инфраструктура, налични тролейбуси и пълна готовност за реализация. Във вреда на видинските граждани, които години наред отделяха от личните си средства, за да инвестират в този проект, общинските съветници ги лишиха от тази възможност.

Откъсът е от тази статия
http://azobichamvidin.eu/%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B8/item/309-%D0%BA%D0%BE%D0%B9-%D0%BF%D1%80%D0%B5%D1%87%D0%B8-%D0%BD%D0%B0-%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D0%BC%D0%B8%D1%87%D0%B5%D1%81%D0%BA%D0%B8%D1%8F-%D1%80%D0%B0%D1%81%D1%82%D0%B5%D0%B6-%D0%BD%D0%B0-%D0%B2%D0%B8%D0%B4%D0%B8%D0%BD

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2233
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Видин
« Reply #3 on: 31.01.2015, 22:57:51 »
Какво точно са целяли софийските емисари със спирането на проекта?
Ето още нещо от темата "Други градове":
Quote
Бяха закупени нови тролеи, които бяха паркирани на летището и беше изградена ел. мрежата за тролеите, след което поредния тъп кмет продаде всичко. Тролеите бяха закупени с пари от самооблагане, което означава кмета няма право да продава и би следвало да влеза в затвора за това. Но в българия кой е влязъл в затвора, дали Иван Костов влезе в затвора заради продажбата на БГА Балкан.
Предния кмет продаде автогарата /СДС те само продават/, сегашния търси място да стои автогара."
« Last Edit: 31.01.2015, 23:00:12 by Magirus deutz »

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2972
    • View Profile
Re: Видин
« Reply #4 on: 31.01.2015, 23:00:23 »
Със сигурност автобусни линии 1, 3, 4 и 5 не са се движили през периода 1999-2010 г. До 2010 градски транспорт в града няма. Иначе това са били четирите градски линии, които са останали да се движат след края на социализма от десетте, които са се движили преди това. Тези линии са се движли до към 1998-1999 г. като през последните 2-3 години преди да ги закрият е било направо на късмет да хванеш градски автобус. Половината курсове не са се изпълнявали; не са се спазвали разписанията. Автобусите са се движили почти винаги напълно празни. Единственият пътник е бил само кондукторът.  :(

Знам, че през 2010 е имало конкурс за градски линии, но оттогава не съм бил във Видин и не знам какво се е случило. Може би сега да има градски линии. Нека, който знае - да каже!


Много любопитно какво се е случило с тези тролейбуси? Дали са останали в България? Какъв марка и модел са били? Колко броя?  :hm:


Има обща тема за Монтана Видин и Кюстендил и не знам дали модераторите ще са съгласни с отделна тема за Видин .
Смятам, че Видин е голям град и заслужва отделна тема. Особено сега, когато вече има доста информация по въпроса ;). Мисля си, че ако тази информация се премести в друга тема, то ще се загуби сред останалата информация и ако някой търси нещо за Видин, няма да може да го намери.
« Last Edit: 31.01.2015, 23:04:25 by vasko »
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline pleven_dge

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 67
    • View Profile
    • Email
Re: Видин
« Reply #5 on: 31.01.2015, 23:15:12 »
"Обходих" тролейбусните маршрути с Google street view, които са начерани на картата и за съжаление не открих никакви останки от контактната мрежа, само ръждясалите стълбове си стоят. https://www.google.bg/maps/place/%D0%92%D0%B8%D0%B4%D0%B8%D0%BD/@44.009581,22.892938,3a,75y,47h,86.99t/data=!3m4!1e1!3m2!1sNN2h5kyE9T4uhupiWgtQiQ!2e0!4m2!3m1!1s0x475379eca2009025:0x1f853ae2f877d8b7?hl=bg Това ли е депото?
Зиу 9

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2233
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Видин
« Reply #6 on: 31.01.2015, 23:18:09 »

Знам, че през 2010 е имало конкурс за градски линии, но оттогава не съм бил във Видин и не знам какво се е случило. Може би сега да има градски линии. Нека, който знае - да каже!


Много любопитно какво се е случило с тези тролейбуси? Дали са останали в България? Какъв марка и модел са били? Колко броя?  :hm:


Ето маршрутите, които се обслужват от 2010г.:
Линия  № 1: Гарата - Музея - Общински пазар - Старата болница - ОРБ “Св.Петка” - Църквата - Мелницата - “Товарни превози” - Ферибоот - и обратно по маршрута.
Маршрут по направление:  Гарата - ТЕЦ: Гарата - х-л „Ровно” – „120 апартамента” - КАТ - ТИХ - “Кнауф” – „Селището” – „Видахим” 1 – „Видахим” 2 - ТЕЦ   и обратно по маршрута.
Линия  № 4:   Гарата – „Панония” - ”Видахим”; Маршрут: Гарата - Музея - бл. “Лотос” - Куклен театър - Военно поделение - кино “Вапцаров” - Английска гимназия - Нафтопункт - Мелницата - “Панония” бл.10 - “Панония” бл.4 - “Вида Стил” – ж.к. “Вида” - “Куклите” - Нова баня - бл.”Кокиче” – ж.к. “Баба Тонка” бл.3 – Гарата; Маршрут по направление: Гарата - ТЕЦ: Гарата - х-л „Ровно” - „120 апартамента” - КАТ - ТИХ - “Кнауф” – „Селището” – „Видахим” 1 – „Видахим” 2 - ТЕЦ   и обратно по маршрута.
Линия  № 5:   Гарата – „Панония” –  ”Видахим”; Маршрут:  Гарата – ж.к. “Баба Тонка” бл.6 – ж.к. “Хр. Ботев” - Нова баня - “Куклите” – ж.к. “Вида” - “Вида Стил” - “Панония” бл.4 - “Панония” бл.10 - Мелницата - Нафтопункт - Английска гимназия - кино “Вапцаров” - Военно поделение - Куклен театър - бл. “Лотос” - Музея – Гарата; Маршрут по направление: Гарата - ТЕЦ: Гарата - х-л „Ровно” - „120 апартамента” - КАТ - ТИХ - “Кнауф” – „Селището” – „Видахим” 1 – „Видахим” 2 - ТЕЦ   и обратно по маршрута.
Линия  № 6 -  "бл. 120 апартамента" – Гарата – “Панония” - Нов гробищен парк; Маршрут:  „120 апартамента” - Гарата – Музея – бл. “Лотос” – Куклен театър – Военно поделение – Кино “Вапцаров” – ГПЧЕ – Нафтопункт – Мелницата /Кумбаир/ - “Панония” бл.10 – “Панония” бл.4 – “Вида Стил” – ж.к. “Вида” – “Ал.Самболийски” бл.6 – “Плиска” бл.6 – бл.”Кокиче” – “Перчински” – ж.к.”Строител” – Стар гробищен парк – Нов гробищен парк   и обратно по маршрута.

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2972
    • View Profile
Re: Видин
« Reply #7 on: 31.01.2015, 23:27:10 »
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2233
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Видин
« Reply #8 on: 31.01.2015, 23:35:26 »
"Обходих" тролейбусните маршрути с Google street view, които са начерани на картата и за съжаление не открих никакви останки от контактната мрежа, само ръждясалите стълбове си стоят. https://www.google.bg/maps/place/%D0%92%D0%B8%D0%B4%D0%B8%D0%BD/@44.009581,22.892938,3a,75y,47h,86.99t/data=!3m4!1e1!3m2!1sNN2h5kyE9T4uhupiWgtQiQ!2e0!4m2!3m1!1s0x475379eca2009025:0x1f853ae2f877d8b7?hl=bg Това ли е депото?
КМ няма останала, но до Технополис са останали "въжетата" на които е щяла да бъде закрепена КМ. Точно там има и три стълба наскоро боядисани в сиво, или в цвета характерен за този вид стълбове в България  :).

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6433
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Видин
« Reply #9 on: 01.02.2015, 00:01:37 »
Не зная колко броя тролейбуси са доставени. Но зная, че във Враца все още се движат 2 от предвидените за Видин. Те са с инвентарни номера: 124 (ЗиУ-682В1А) и 125 (ЗиУ-682В1А).

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2972
    • View Profile
Re: Видин
« Reply #10 on: 01.02.2015, 00:04:07 »
Тук се е намирало тролейбусното обръщало и началната станция в южна промишлена зона.

От тук на север тролейбусите е трябвало да се дивжат по обособено трасе, отделно от главния път, за да могат да развиват високи скорости :P и да не влизат в конфрикт с международния трафик по главния път.

Тук вече тролейбусното трасе се е включвало в главния път. Но това се случва след като основният международен поток е отклонен по околовръстния път на града.

Тук е имало пресичане на тролейбусната мрежа с контактен проводник на железопътната линия :P. За съжаление, в днешно време няма следа и от двете контактни мрежи.  :rev:

На това кръстовище е било разделянето на тролейбусната мрежа. Направо е центъра на града и ж.п. гарата, а на ляво се падат повечето панелни жилищни коплекси в града.

Тук е било обръщалото в центъра на града. Сградата отсреща е ж.п. гарата. Тролейбусната мрежа е обикаляла островчето в средата на площада. Имало е пълна обиколка, въпреки че мрежата е идвала само откъм гледната точка, от която съм дал линка. Това е било така, защото е имало идеи за евентуално допълнително удължаване на мрежата от тази страна.

Ако се върнем на кръстовището, което показах малко по-нагоре и тръгнем по другото разклонение, мрежата е минавала по надлеза над ж.п. линиите.

След това мрежата е продължавала по бул. "Панония" (единственият пълноценен булевард в град Видин) до това място. На това място е имало стрелка. Направо е било за към депото, а на дясно е било мястото за обръщане на посоката. Всъщност в тази част на града е нямало типично обръщало, а смяната на посоката е била преценена като се обикалят няколко улички в квартала. Оттук, крайна станция с място за почивка на водачите, после оттук и оттук обратно по бул. "Панония" по маршрута. 

Мрежата от тази точка на север до депото е била служебна за излизане и прибиране на тролейбусите от/в депото.
« Last Edit: 01.02.2015, 00:18:57 by vasko »
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2233
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Видин
« Reply #11 on: 01.02.2015, 13:48:39 »
Относно тролейбусите: със сигурност са били повече от два щом линиите са щрли да бъдат три, но къде се намира другия/другите? Логично би било да бъде/бъдат продаден/и, но щом никъде в България, няма информация за тези тролейбуси/тролейбус, той или те най - вероятно са нарязани. Това никак не би било изненадващо, щом още първите дни е започнало свалянето на чисто новата мрежа.

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1555
    • View Profile
Re: Видин
« Reply #12 on: 01.02.2015, 14:39:23 »
По-скоро не са доставени останалите.

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2233
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Видин
« Reply #13 on: 01.02.2015, 18:17:04 »
Някой знае ли кога видинските ЗиУ - та са закупени във Враца?

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2618
    • View Profile
Re: Видин
« Reply #14 on: 01.02.2015, 19:46:45 »
Не Враца,а Плевен колега.Не четеш!

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1555
    • View Profile
Re: Видин
« Reply #15 on: 01.02.2015, 19:51:14 »
Пише Враца.

Offline kops

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 645
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Видин
« Reply #16 on: 01.02.2015, 22:43:17 »
Сегашните тролейбуси номер 124 и 125 които са в Враца са от Видин.На снимката тук се вижда оригиналната боя на тролея както е дошъл от Видин.Любопитно е че във Хасково са купили 9 тролейбуса Зиу които са абсолютно същите като тези от във Враца(година на производство,модел,цвят!).Ето снимка на която се вижда един от хасковските зиута който е бракуван рано рано.Еднакви са тези зиута от Враца и Хасково,и както написа колегата "Всички съобръжения са били напълно готови през 1992 или 1993 година.", и имайки в предвид че Хасково открива тролейбусния си транспорт 1993г. спокойно можем да кажем че Видинските тролеи са 2 във Враца и 9 във Хасково.
Never let your dreams down!

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2972
    • View Profile
Re: Видин
« Reply #17 on: 03.02.2015, 20:06:47 »
Значи горе-долу разгадахме загадката какво се е случило с видинските тролейбуси. Става ясно, че са били ЗИУ-9, и че със сигурност два от тях са отишли във Враца, а евентуално 9 други са отишли в Хасково. Което означава, че са били минимум 11.

Не знам каква е била точната бройка, но се знае, че още в деня на откриването е трябвало да започне пълноценното обслужване и трите линии. Имало е и изготвени разписания.

щом още първите дни е започнало свалянето на чисто новата мрежа.
Всъщност официално сваляне на мрежата не е имало чак до 2000-2001 година. Наглостта на управляващите е била толкова голяма, че до тогава официално се е водело, че откриването на тролейбусния транспорт в града е отложено, а не отменено.  :angry: (а в същото време тролейбусите - продадени, а мрежата се разграбва)

Сутринта, в деня на откриването е станало ясно, че има няколко участъка, където липсват няколко десетки метра контактна мрежа. Малко, но достатъчно, за да се "отложи" откриването. В следващите година-две роми от местната махала са успяли да демонтират около 70-80% от съоръженията. Като общината не е направила никакъв опит да охранява мрежата дори обратното. Имало е случаи, когато съвестни граждани са сигнализирали в полицията, че пред тях роми крадат части от мрежата, но полицаи не са се отзовавали. А след това са давали обяснение, че в същия момент е имало по-сериозен инцидент/престъпление, където са били съсредоточили всичките си екипи.  :neznam:

Към 2000-2001 година вече били останали само няколко участъка с по 200-300 метра ККМ, които просто се намирали пред места, на които има голямо движение и/или по-редовно присъствие на полиция или охранители на обекти. Тогава общината е взела решение, че "за съжаление" вече няма възможност да се пусне тролейбусен транспорт в града и каквото е останало от съоръжанията е трябвало да бъде демонтиране от мерки за безопастност. Това се случва през следващите няколко години по време ремонти на улиците, уличното осветление и т.н.

Интересно какво ли се е случило с ТИС-овете и обурудването, което се е намирало в депото - за ремонт и поддръжка на тролейбусите?..  :neznam: :angry:
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6433
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Видин
« Reply #18 on: 03.02.2015, 23:13:44 »
Както всичко останало, най-вероятно всичко свързано с ТИС и допълнителното оборудване е продадено.

Offline BOBI MW

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 131
    • View Profile
Re: Видин
« Reply #19 on: 04.02.2015, 10:14:24 »
Сегашните тролейбуси номер 124 и 125 които са в Враца са от Видин.На снимката тук се вижда оригиналната боя на тролея както е дошъл от Видин.Любопитно е че във Хасково са купили 9 тролейбуса Зиу които са абсолютно същите като тези от във Враца(година на производство,модел,цвят!).Ето снимка на която се вижда един от хасковските зиута който е бракуван рано рано.Еднакви са тези зиута от Враца и Хасково,и както написа колегата "Всички съобръжения са били напълно готови през 1992 или 1993 година.", и имайки в предвид че Хасково открива тролейбусния си транспорт 1993г. спокойно можем да кажем че Видинските тролеи са 2 във Враца и 9 във Хасково.
През 1990г са произведени тролейбусите модел ЗиУ 682В1А с зелена разцветка ,но мога да кажа,че и в Шумен двата тролейбуса който сега са в Плевен под номера 196 и 197 бяха също с такъв цвят.Врачанските тролейбуси от 100 до 115 също са с такава разцветка и вероятното е,че явно тези тролейбуси ,които са дошли в България през този период са с еднакъв цвят дори и заводските номера на тролейбусите са последователни или близки.Не е ясно Хасковсите дали са директно докарани или са дошли от Видин и дали в Шумен са били само два тролейбуса.Това си остава загадка.