Poll

Откъде предпочитате да хванете автобус за Бистрица след пуска на метрото до Бизнес Парк София

От МС Г.М.Димитров
21 (41.2%)
От МС Бизнес Парк София
30 (58.8%)

Total Members Voted: 51

Author Topic: А 314  (Read 13427 times)

Offline Дженгала

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 140
    • View Profile
А 314
« on: 06.02.2015, 12:31:05 »
Правя тази анкета, че от ЦГМ не възнамеряват да пипат по транспортното обслужване за Бистрица след като пуснат метрото до Младост 4.

« Last Edit: 13.01.2017, 11:06:24 by Дженгала »

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6691
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: За автобусна линия до Бистрица
« Reply #1 on: 06.02.2015, 12:42:59 »
Анкета на стотина пишещи в този форум, като няма и 10% от тях да са пряко заинтересовани от тази дестинация каква представителна извадка ще е?

Като не си доволен от намеренията на ЦГМ, напиши предложение към тях и към СО, проведи анкета сред живущите в Бистрица и тогава очаквай някакъв резултат.
« Last Edit: 06.02.2015, 12:44:32 by RADOCVET »

Offline Дженгала

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 140
    • View Profile
Re: За автобусна линия до Бистрица
« Reply #2 on: 06.02.2015, 12:53:59 »

Направих предложение на ЦГМ за маршрутите до Бистрица, но ми отхвърлиха. На СО точно на кой да пиша, ще се радвам да ми помогнете да посочите конкретно лице или отдел?

Съгласен съм, че анкетата е неуместна, по-точно мястото й не е тук. Ако можете, администраторите на форума да изтрият темата.

Offline Дженгала

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 140
    • View Profile
Re: За автобусна линия до Бистрица
« Reply #3 on: 06.02.2015, 13:12:56 »

Кореспонденцията ми с ЦГМ, засягаща за линиите 69, 70, 123 и 314 след пуска на метрото до Младост 4:

Дженгала:
Здравейте!
Случайно да сте започнали вече работа по изследването за новата транспортна схема за градския транспорт на Младост след пускането на метрото до Младост 4 след около година? Ако сте възложили на фирма, която да се занимава с това, бихте ли ми казали, за да направя допитване.
Ако вие от ЦГМ се занимавате с това, бих искал да разбера дали линиите за Витоша
от МС "Г.М.Димитров" 69, 70 и 123 ще претърпят ли промяна - да изместят по нагоре, като началната им спирка да е при метростанцията при Бизнес Парка?
Или разкриване на нова линия между метрото в Младост 4 и Бистрица?
Ще съм благодарен за отговор.

Център за градска мобилност
27.03.2014 г. 16:29
Център за градска мобилност
Линиии за Витоша обслужват жилищни зони, в които не се предвижда изграждането на друга транспортна инфраструктура, което означава, че няма да се преместват.

27.03.2014 г. 16:46
Дженгала:
Прави сте, ако линията А69/70 се скъси до МС Бизнес Парк София става още по-удобна за бистричани и железничани, понеже се избягват задръстванията в пиковите часове в района на бул.Г.М.Димитров и Студенският град. Но от друга страна кв.Дървеница в участъка от ул.Ляпчев до Околовръстното шосе остава без транспортно обслужване.
Семейството ми е от Бистрица, също имам познати и колеги оттам и споделят, че се надяват да има директна автобусна линия между МС Бизнес Парк София и Бистрица, защото голяма част от тях работят в Младост и Дружба/и дотам ще има метро/.
Не е лошо да направите изследване и анкета сред жителите на Бистрица или направо по лесно с пътниците в 69.
Има и други два варианта:
 - А314 да се удължи до Бистрица, но само до МС Бизнес парк София /няма нужда да ходи до Младост 1/. А69  да остава по маршрута си/по-разреден/. 
 - Да се възстанови А68 с маршрут МС Бизнес парк София до с.Бистрица, но по ул. Рачо Казанджията. А69  да остава по маршрута си  /по-разреден/.
Надявам се да обърнете внимание на това предложение на един от редовно ползващите по линията с преки наблюдения на пътниците кои спирки обслужват по линията на 69.

3 април 2014 г.
03.04.2014 г. 10:31
Дженгала
Ще направите ли това изследване с горепосочените варианти?



07.10.2014 г. 14:43
Дженгала:
 има  проект за реорганизация на градския транспорт, които е внесен за обсъждане и одобрение в СОС, бихте ли дали повече информация за него? разбрах само, че 111 ще бъде скъсен до новата метростанция в младост 4.
Център за градска мобилност
07.10.2014 г. 14:48
Център за градска мобилност
г-н .., все още няма нищо конкретно по отношение на евентуалната реорганизация на маршрутите. Пускането на метрото до Бизнес парка ще засегне не само 111, а и останалите линии в Младост, а пускането му до летището по-скоро ще доведе до създаването на нови спирки до метростанциите, отколкото до съществува промяна на транспорта там. В момента, в който бъде постигната яснота, това ще бъде оповестено. Най-малкото защото засяга потребителите на услугата.
Дженгала:
07.10.2014 г. 14:54

Надявам се да обърнете внимание и на витошките автобуси 69 и 70, за които ви писах по-горе, за които не получих отговор. Ако 111 бъде скъсен до Младост 4, належащо е да има директна автобусна линия оттам за Бистрица/Железница/, че стават много прекрачванията ако нищо не се пипа - метро+111+69. Надявам се да вземете под внимание и този факт.
Център за градска мобилност
07.10.2014 г. 15:08
Център за градска мобилност
автобусните линии 69 и 70 имат връзка с метрото при станция Г. М. Димитров, ако има пътуващи в това направление от Младост и в момента правят връзката по посоченият от Вас начин.
8 октомври 2014 г.
Дженгала
08.10.2014 г. 10:59

става въпрос за оптимизиране на витошките линии за по-голямо удобство на клиентите на ЦГМ.
ако 69 и 70 останат по сегашния маршрут, а 111 скъсят до метростанция бизнес парк софия, ще е голямо неудобство за клиентите от районите на младост и дружба и ще оскъпи пътуването, а и времето за пътуване ще се удължи.
сега от въпросните райони до Бистрица и Железница се пътува с 111 и 69, а от дружба и с 88, а след пуска на метрото става много - за младост - метро+111+69, а за дружба ще трябва да се разкарват до г.м.димитров, за да хванат 69.
Други фактори,  за да тръгва 69 и 70 от метростанция Бизнес парк София е, че линиите са дълги и не е нужно да навлизат навътре в града, а в посока Витоша, много заобикаля в Студентския град. Да не говорим за задръстванията в района в пиковите часове.
Има 2 варианта за реорганизация на тези автобуси.
1 вариант - посочих по горе - 69 остава по маршрута, но с по-разреден график, /за да обслужва кв.Малинова долина между ул.Ляпчев и СОП/ .Създава се/възстановява се/ линия 68 с маршрут Метростанция Бизнес Парк София - Бистрица с два възможни маршрута - през кръговото на ИКЕА или по ул.Рачо Казанджията. 70 също тръгва от новата метростанция. Всъщност 68 може да бъде 314, като бъде удължен до Бистрица, но да стига само до новата метростанция в Младост 4, че е безсмислено с наличието на новия метроучастък да върви до Младост 1.
2 вариант - изцяло 69 и 70 тръгват от новата метростанция в младост 4 със същия интервал за движение като сега, а 123 се движи по сегашния маршрут, но с увеличен брои коли, за да може да обслужва прилично кв.Малинова Долина и действащия вече  ринг мол софия.
Други мотиви
- метростанция Г.М.Димитров е една от най-натоварените станции и с преместването на началната спирка на 68/69 и 70 в младост 4, ще разтовари макар минимално, но ще има ефект.
- след пускането на трамвая /живот и здраве/ до Дървеница много ще дублира в едната посока с витошките линии в участъка от ляпчев през г.м.димитров чак до кръстовището с габровски.
Аз имам лични наблюдения и като пътник с градския транспорт и като шофьор и моля обърнете внимание.
Неслучайно автоматичния преброителен пункт за коли на пътя за Бистрица го преместиха от над кръговото на икеа чак нагоре след края на вилната зона Бункера, за да може да брои и колите идващи по ул.Рачо Казанджията, а там се включват колите от Младост и Дружба.
Направете анкета и ще се убедите, че е необходимо да се направят тези промени, даже за експериментален срок от 6 месеца ще затвърди че са необходими тези промени в маршрутите.
С уважение,
Ж.
Център за градска мобилност
08.10.2014 г. 11:16
Център за градска мобилност
благодарим за предложенията, но някак в тях се пропуска, че може би автобусните линии от Бистрица и Железница обслужват и територията между Околовръстния път и бул. "А. Ляпчев". Оценяваме желанието Ви да развивате предложения за развитие на градския транспорт.

08.10.2014 г. 11:39
Дженгала:
думите "някак" и " може би" ми подсказват, че не сте сигурни? обърнете внимание на първия вариант  в предното ми съобщение - остава директната връзка между Бистрица и Железница с района между СОП и Ляпчев.
Макар, че при сравнително честите ми пътувания с 69  пътниците с тази дестинация са изключителна рядкост.

08.10.2014 г. 13:12
Дженгала:
Нали ще направите нещо по въпроса?
Предлагам като за начало да направите експеримент 314 да се движи по маршрут Бистрица - Бизнес Парк София и да не пипате 69 и 70 и ще сравните пътникопотоците им.

Дотук стигна кореспонданцията ми с ЦГМ, без отговор дали ще направят експериментална линия, т.е. с никакво развитие по въпроса.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3960
    • View Profile
Re: За автобусна линия до Бистрица
« Reply #4 on: 06.02.2015, 13:26:37 »
Редно е маршрутът на 314 да стане БПС-Бистрица след пускане на метрото - няма нужда 314 да обикаля Младост и да виси в задръствания и при такава промяна ще стане ефективен довозващ транспорт за София Парк и Бистрица. При адекватен интервал около 15 минути ще са достатъчни 4 коли. 69 е нужен като довозващ Малинова Долина и вилна зона Американски Колеж също така осъществява връзка със Студентски Град. :) 70 на практика няма сериозна роля в обслужването на Бистрица, Малинова Долина и вилните зони поради огромните си интервали и липсата на ранни и късни курсове.  :rolleyes: 123 при сегашното разписание практически няма реални довозващи функции поради причини сходни с тези на 70. Евентуално съкращаване на 123 до БПС със сгъстяване не е лоша идея - курсът ще стане около 7-8 минути на посока съответно с една кола ще може да се поддържа адекватен интервал около 20 минути и автобусът ще е ефективен довозващ транспорт за новите блокове и вилната зона край Симеоново. Друг вариант е запазване на маршрута до Студентски Град, но тогава ще са нужни 4 коли за адекватен интервал и се получава забележимо увеличение на траспортната задача.  :rolleyes:

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2972
    • View Profile
Re: За автобусна линия до Бистрица
« Reply #5 on: 06.02.2015, 15:46:21 »
А какво ще кажете за тази идея:

А294 се закрива.

А123 се променя със следния маршрут: Площад на авиацията - бул. "Г. М. Димитров" - МС Г.М.Димитров - бул. "Г. М. Димитров" - ул. "Никола Габровски" - ул. "Акад. Стефан Младенов" - ул. "8-ми декември" - бул. "Св. Климент Охридски" - Околовръстен път - лифт Симеоново (двупосочно). Интервал на движение - 15-20 минути.

А69 МС Бизнес парк - Околовръстен път - ул. "Бистришко шосе" и по маршрута си двупосочно.

А70 МС Бизнес парк - ул. "Рачо Петков Казанджията" - ул. "Бистришко шосе" и по маршрута си двупосочно.

А68/А314 МС Бизнес парк - ул. "Рачо Петков Казанджията" - ул. "Бистришко шосе" - с. Бистрица (двупосочно).
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12821
    • View Profile
    • Email
Re: За автобусна линия до Бистрица
« Reply #6 on: 06.02.2015, 16:06:58 »
Въртим се в цикъл от безсмислени предложения, които ще влошат нещата. Както нееднократно е обяснявано, радикалните предложения са само търкания на клавиатури, а обосноваването им е практически невъзможно. Има студенти от ВУЗовете в Дървеница, ползващи квартири в Бистрица или Бункера, има ученици, учещи в 55 или 8 СОУ, така че прекъсване или радикално разреждане на връзката Бистрица-Дървеница е неудачно решение. Единствен реалистичен вариант е изместване на А314 на юг: от Младост-4 до Бистрица. А ако наблюденията покажат, че А314 се пълни, а А69 върви празна, може да се превърлят коли от едната на другата линия.
Колкото до А122 и 123: ако изобщо А122 е смислена, може да се измисли маршрут БПС-Симеоновски лифт-Хладилника. Ако не: БПС-Симеоновски лифт- МС Г.М.Димитров. И в двата случая се закрива А122, тъй като А123 е концесионирана.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3960
    • View Profile
Re: За автобусна линия до Бистрица
« Reply #7 on: 06.02.2015, 16:20:57 »
Принципно линия БПС - Лифт Симеоново - Хладилника изглежда смислена - довозва новите блокове и вилната зона до двата метродиаметъра. Курсът ще е около 27-28 минути на посока съответно ще са нужни 3 или може би 4 коли за адекватен интервал.  :rolleyes: БПС-Лифт Симеоново-Г.М.Димитров е с приблизително същата продължителност на курса и също ще се нуждае от 3 или 4 коли за адекватен интервал.  :rolleyes:

Offline Дженгала

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 140
    • View Profile
Re: За автобусна линия до Бистрица
« Reply #8 on: 06.02.2015, 16:30:06 »

Най-добре е нищо да не пипаме, освен А314 - БПС - Бистрица - с интервал 15-20мин в час пик за експериментален срок от 6 месеца. След това изводите и евентуално още промени по другите линии.

Тук има ли някой, който да е запознат точно към кого в СО да се обърна с предложението?

п.с. Ако наистина ще се разкрие такава линия и няма терен за обръщало, може на кръстовището на Малинов/Самара да направи обратен завой, стига да има самостоятелна фаза на светофара само за ляв завой.

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2972
    • View Profile
Re: За автобусна линия до Бистрица
« Reply #9 on: 06.02.2015, 17:01:46 »
Ако наистина ще се разкрие такава линия и няма терен за обръщало, може на кръстовището на Малинов/Самара да направи обратен завой, стига да има самостоятелна фаза на светофара само за ляв завой.
Може да предложите пред общината моето предложение относно обръщало:

 :)

Иначе продцедурата е да се напише предложение до Постоянната комисия по транспорт, транспортна инфраструктура и безопасност на движението. Прави се в в два екземпляра и се входира в СО на ул. "Московска" № 33.

УСПЕХ!  :)
« Last Edit: 06.02.2015, 17:09:52 by vasko »
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3960
    • View Profile
Re: За автобусна линия до Бистрица
« Reply #10 on: 06.02.2015, 17:30:57 »
122 и 123 са абсолютни въздуховози и трябва да се направи нещо - да се обединят БПС-Лифт Симеоново-Хладилника или евентуално БПС-Лифт Симеоново-МС Г.М.Димитров с 3-4 коли и съответно адекватен интервал. Така с 1-2 допълнителни коли ще се получи качествено довозване на новите блокове и вилната зона около Симеоново вместо два въздуховоза. :rolleyes:

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6691
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: За автобусна линия до Бистрица
« Reply #11 on: 06.02.2015, 17:54:02 »
122 трябва да се движи само в празник и то само когато работи лифта. През другото време автобусите са абсолютно празни.
Добре е да се пусне експериментално, примерно за 6 месеца, 314 от Младост 4 до Бистрица и да се анализира какви са предпочитанията на пътниците. Отделно от това маршрута на 306 да се закрие и 314 да стане 306.

Offline Emperor

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2885
  • Mercedes O305 1969-∞
    • View Profile
Re: За автобусна линия до Бистрица
« Reply #12 on: 06.02.2015, 17:55:08 »
Лифта работи и делник ;)
ГИОРТ - Група Идиоти Отговорна за Разрушаванто на Транспорта

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2972
    • View Profile
Re: За автобусна линия до Бистрица
« Reply #13 on: 06.02.2015, 17:56:57 »
Лифта работи и делник ;)
Само през активния скиорски сезон.  ;) ;)
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6691
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: За автобусна линия до Бистрица
« Reply #14 on: 06.02.2015, 18:00:22 »
А като работи делник колко човека се возят в съчленения 122?

Когато и да съм го засичал броя на пътниците се колебае между 0 и 1.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3960
    • View Profile
Re: За автобусна линия до Бистрица
« Reply #15 on: 06.02.2015, 18:15:42 »
122 при такъв голям интервал неизбежно ще бъде почти празен, но обединена линия със 123 осъществяваща връзка с МД1 и МД2 съответно на БПС и Хладилника и адекватен интервал не повече от 20 минути би имала приличен пътникопоток. 123 също е почти празен поради дублажа с далеч по-редовния 69 и твърде големия интервал.  :rolleyes:

Offline oronova

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 1
    • View Profile
Re: За автобусна линия до Бистрица
« Reply #16 on: 07.02.2015, 07:55:17 »
Това е много интересна дискусия. Аз лично от години не ползвам градски транспорт, понеже да стигнеш от Бистрица до Младост 4 (където работя) коства неразумно много време. Но определено бих ползвала отново, ако има директна линия.
Та в този ред на мисли, удължаването на маршрута на 314 до Бистрица звучи като най-адекватното предложение, към което се присъединявам.
И после да се прецени дали е нужно изменение на останалите маршрути, колко и как.

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2310
    • View Profile
Re: За автобусна линия до Бистрица
« Reply #17 on: 07.02.2015, 14:26:57 »
Та в този ред на мисли, удължаването на маршрута на 314 до Бистрица звучи като най-адекватното предложение, към което се присъединявам.


Пишете предложения във виртуалното деловодство на СО ! При повече желаещи може и да се случи особенно , ако са и местни !
Когато мирогледа на човек се свие до една точка , той казва : Това е моята гледна точка !

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4781
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: За автобусна линия до Бистрица
« Reply #18 on: 07.02.2015, 18:55:38 »
Ако направите и подписка - със сигурност увеличавате много шанса това да се случи. Столична община много се впечатлява от подписка.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Дженгала

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 140
    • View Profile
Re: За автобусна линия до Бистрица
« Reply #19 on: 09.02.2015, 09:53:36 »
Ако направите и подписка - със сигурност увеличавате много шанса това да се случи. Столична община много се впечатлява от подписка.
Хартиена или електронна?