Poll

Откъде предпочитате да хванете автобус за Бистрица след пуска на метрото до Бизнес Парк София

От МС Г.М.Димитров
18 (40%)
От МС Бизнес Парк София
27 (60%)

Total Members Voted: 45

Author Topic: А 314  (Read 9901 times)

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6025
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: За автобусна линия до Бистрица
« Reply #20 on: 09.02.2015, 10:54:01 »
Най-добре хартиена.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 16891
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: За автобусна линия до Бистрица
« Reply #21 on: 09.02.2015, 11:28:19 »
Маршрутът на линии 69 и 70 не трябва да се променя. В момента осигурява важни връзки и този маршрут е по-добър дори и то предложението да се изгради обръщателно ухо около КАТ.
Съгласен съм с предложението на В Пейчев за 314.
мур

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6025
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: За автобусна линия до Бистрица
« Reply #22 on: 09.02.2015, 11:38:31 »
Обръщалото при КАТ трябваше дори да изпревари пускането на метрото. В момента 294 само трупа безсмислен пробег и закъснение между метрото и Винарово колело.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12323
    • View Profile
    • Email
Re: За автобусна линия до Бистрица
« Reply #23 on: 09.02.2015, 13:00:00 »
Обръщалото при КАТ трябваше дори да изпревари пускането на метрото. В момента 294 само трупа безсмислен пробег и закъснение между метрото и Винарово колело.
Така и няма да види бял свят това обръщало. Но както Емо посочи, А69, 70 и 123 увеличават пробега си с не повече от 300 метра от обиколката до УНСС, пък и избягват неприятното задръстване на Драган Цанков между КАТ и МС Г.М.Димитров. А294 рязко намали ефективността си от обиколката до Винарово колело и най-логично е да се възстанови по-късия му кръгов маршрут. След като няма абонаментна карта за 1 автобусна линия+метро, надали са много хората само с абонаментна карта за А280, които ще се лишат от А294 в едната посока. По-скоро СО отчете непонижаване на довозването от Дървеница до метрото - махнаха А413, пуснаха А294. Друг е въпросът, че обратното въртене на А294 спрямо А69,70,123 балансираше довозването в двете посоки.

Offline Дженгала

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 135
    • View Profile
Re: За автобусна линия до Бистрица
« Reply #24 on: 09.02.2015, 14:03:23 »

Според ЦГМ няма да има директна автобусна линия до Бистрица от БПС, аргументът е бил:

"Промяната на автобусните маршрути се прави на база наблюдения и евентуални генерирани потоци. При крайградските линии експлоатационните разходи надвишават многократно евентуалният приход при регулирана цена на картата за еднократно пътуване."

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 16891
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: За автобусна линия до Бистрица
« Reply #25 on: 09.02.2015, 14:28:24 »
Тук идеята е да се дръпне 314 от БП до Бистрица. Аз така и не разбрах има ли шанс автобус да минава покрай Казанджията и да продължава към Бистрица?
мур

Offline Дженгала

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 135
    • View Profile
Re: За автобусна линия до Бистрица
« Reply #26 on: 09.02.2015, 14:38:14 »
Тук идеята е да се дръпне 314 от БП до Бистрица. Аз така и не разбрах има ли шанс автобус да минава покрай Казанджията и да продължава към Бистрица?

Да, точно за този маршрут става въпрос, за да обслужва и ж.к.София парк. Не, няма шанс да се пусне тази автобусна линия според ЦГМ, нищо нямало да се пипа.

----------

Видях страницата на транспортната комисия към СО, но не открих никъде имейл адрес, за да пратя писмото за предложението и причини за разкриването на тази автобусна линия?

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4420
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: За автобусна линия до Бистрица
« Reply #27 on: 10.02.2015, 10:44:15 »
Трябва да отидеш на ул. Московска 33 и да внесеш писмено своето предложение до Радослав Тошев - председателя на комисията и да внесеш и един екземпляр и до заместник председателя Прошко Прошков, за да си сигурен, че поне един от двамата ще свърши работата.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 16891
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: За автобусна линия до Бистрица
« Reply #28 on: 10.02.2015, 10:59:50 »
Само ми кажете, понеже никога не съм ходил до края на 314, има ли възможност автобусът да обслужва целият си маршрут до София парк и да продължава към Бистрица.
мур

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3574
    • View Profile
Re: За автобусна линия до Бистрица
« Reply #29 on: 10.02.2015, 11:12:40 »
Няма никакъв проблем - от последната спирка в непосредствена близост до блок 16А автобусът може спокойно да продължи по Рачо Петков Казанджията и оттам по Бистришко Шосе до Бистрица. Доколкото виждам на картата възможно е дори преминаване край блокове 16А, 88, 89, 102-104, 1-7 с цел по-добро обслужване на София Парк при минимално удължаване на машрута улицата изглежда достатъчно широка.  :rolleyes:

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10724
    • View Profile
    • Email
Re: За автобусна линия до Бистрица
« Reply #30 on: 17.02.2015, 10:05:45 »
Само ми кажете, понеже никога не съм ходил до края на 314, има ли възможност автобусът да обслужва целият си маршрут до София парк и да продължава към Бистрица.

Даже сме писали, че съвсем закратко имаше такава линия от бизнеспарка до Бистрица, дори някъде ви изнамерих точно кой месец беше това от едни архиви, и никой не я ползваше, от време на време някой който отива на разходка в планината от Младост само. Това беше някъде през август 2011-та.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3574
    • View Profile
Re: За автобусна линия до Бистрица
« Reply #31 on: 17.02.2015, 10:34:08 »
Тогава имаше ремонт на Бистришко Шосе, също така още не беше изградена голяма част от София Парк и метрото до БПС беше само проект. При изграден София Парк и функционираща метростанция БПС линията ще има добър поток стига да е с адекватен интервал около 15 минути целодневно.  :)

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 824
    • View Profile
    • Email
Re: За автобусна линия до Бистрица
« Reply #32 on: 18.02.2015, 09:35:15 »
Тогава имаше ремонт на Бистришко Шосе, също така още не беше изградена голяма част от София Парк и метрото до БПС беше само проект. При изграден София Парк и функционираща метростанция БПС линията ще има добър поток стига да е с адекватен интервал около 15 минути целодневно.  :)
Какво да разбирам под "15 минути целодневно". В момента автобус 213 която е една доста натоварена линия и е през 15 минути през деня, през пиковите часове се сгъстява на 11 минути. Двете линии определено са несравними за пътникопоток че да имат еднакъв интервал на движение. В момента имаме автобус 69 на 30 минути(20 минути в пиковите). Пускането на втори автобус към Бистица на двойно по къс интервал определено си звучи като фантазия.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3574
    • View Profile
Re: За автобусна линия до Бистрица
« Reply #33 on: 18.02.2015, 09:55:37 »
Нужни са адекватни интервали - примерно 213 не трябва да е по-нарядко от 10 минути в делник. Преди 213/214 бяха с интервал 14 минути пик и 16-17 извън пик делник. Автобус от Бистрица до БПС за да изпълнява адекватно довозващи функции се нуждае от интервал максимум 20 минути, като 15 е оптимален вариант поне в пик ако не целодневно. При пускане на МД1 113 спокойно може да се закрие и така се освобождават 6 коли пик, от които спокойно може примерно 2 да подсилят 213 още повече, че предстоят още доставки на нови автобуси.  :) 69 заедно с 98 обслужват адекватно Железница, но Бистрица е с около тройно по-голямо население и се нуждае от по-редовен транспорт.  :rolleyes:

Offline Дженгала

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 135
    • View Profile
Re: За автобусна линия до Бистрица
« Reply #34 on: 18.02.2015, 10:30:16 »
69 заедно с 98 обслужват адекватно Железница, но Бистрица е с около тройно по-голямо население и се нуждае от по-редовен транспорт.  :rolleyes:

Напротив, при наличието на автобусна линия МС БПС - Бистрица, А69 може да се разреди с 2 или 3 коли, при условие да се синхронизира с А123 /ако тя остане по сегашния маршрут/, за по-добро обслужване на участъка между Ляпчев и СОП.

Разреждане на А69 имам предвид до такава степен да се върне на разписанието на А69, когато се е движел А68.

Защо? От многото ми пътувания и наблюдения с А69 винаги след Бистрица е често празен, само с 3-5 пътника и е нерентабилно.

А колкото до населението за Бистрица и Железница, не само по този показател играе роля, а и разстоянието. Колкото е по-близо едно населено място до столицата, толкова повече работещи има от него в столицата.

Един пълен курс само до Бистрица и обратно от МС Г.М.Димитров е цели ~22км /взел съм предвид, че в едната посока обикаля през Студентския град/, докато бъдещата автобусна линия от МС Бизнес Парк София до площада в Бистрица двупосочно ще е само ~14км. Смятайте колко ще излиза горивото, умножено по брои курсове дневно, седмично и т.н.

Ще е престъпление ако не се разкрие такава автобусна линия - погледнете на картата - Бистрица е буквално над Младост 4.

Ако няма такава автобусна линия, очаквайте още много X коли идващи от района на Бистрица да паркират района около МС Бизнес Парк София,  който в делничен ден е пълно с паркирани коли на работещи в БПС. Това екологизация ли е, както се изрази eдин от съседната тема за обслужването на Младост.

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 824
    • View Profile
    • Email
Re: За автобусна линия до Бистрица
« Reply #35 on: 18.02.2015, 10:32:52 »
При пускането на метрото до Бизнеспарка автобусите за Младост е по нормално да бъдат разредени а не сгъстени така че не виждам как ще бъдат увеличени автобусите по 213, а и няма смисъл. А 69 освен Бистрица и Железница обслужва и Бункера и Малинова Долина. Пускането на линия към Бизнеспарка ще разреди обслужването на 69 и съответно тези квартали. А ако има свободни автобуси които според теб ще се появят от пускането на метрото има квартали като Кремиковци с доста по лошо транспортно обслужване от Бистрица. Спирам дотук защото спора ще стане безкраен. Принципно след пускането на метрото до Бизнеспарка, трябва цялостно да се преразгледа транспортната схема на Младост и в този контекст има ли нужда от автостанция на селски атобуси при метростанцията на Бизнеспарка. Според мен не.

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10724
    • View Profile
    • Email
Re: За автобусна линия до Бистрица
« Reply #36 on: 18.02.2015, 10:48:06 »
Няма и как да бъдат разредени автобусите за Младост, първо защото метрото физически няма как да поеме толкова пътникопоток, второ защото маршрута им няма почти нищо общо с този на метрото, че то почти нито една спирка не и м съвпада. Още повече че това ще отдръпне още повече хора от услугата, защото метрото не е удобно за много хора. Не всички пътувания са краен квартар-център-краен квартал. Виж за 306 съм съгласен да се замени с 314 до Бистрица.

За Кремиковци ясно че трябва да има бърза линия, която да не минава през завода и Ботунец, но тука обсъждаме темата за Бистрица все пак.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 824
    • View Profile
    • Email
Re: За автобусна линия до Бистрица
« Reply #37 on: 18.02.2015, 11:12:33 »
Няма и как да бъдат разредени автобусите за Младост, първо защото метрото физически няма как да поеме толкова пътникопоток, второ защото маршрута им няма почти нищо общо с този на метрото, че то почти нито една спирка не и м съвпада. Още повече че това ще отдръпне още повече хора от услугата, защото метрото не е удобно за много хора. Не всички пътувания са краен квартар-център-краен квартал. Виж за 306 съм съгласен да се замени с 314 до Бистрица.

За Кремиковци ясно че трябва да има бърза линия, която да не минава през завода и Ботунец, но тука обсъждаме темата за Бистрица все пак.
Иво ясна ми е твойта теза как от точка А до точка Б ако сега пътувам с автобус, после пак трябва да имам тая възможност,защото ако на някой му е по удобно с метрото, аз не трябва да загубя. Но ако на ден се качват примерно 100000 пътници сега в в атобусите и утре 50 хиляди се качат на метрото, как точно ще останат същия брой автобуси и същия брой линии, ако пътниците са наполовина. Която и линия да се закрие или да се разреди, естествено е че ще има недоволни. По твойта логика никоя линия не може да бъде нито съкратена нито разредена, защото винаги ще има някой ощетен. А за автобуса до Бистрица, логиката е същата, ако се пусне автобус до Бизнеспарка това ще намали автобусите по 69, защото част от пътниците в Бистрица ще се преориентират и така ще се влоши и без това лошото транспортно обслужване на Бункера и Малинова долина. В последно време се обединиха линии 68 и 69, 58 и 59 и други, като идеята да има една автобусна линия но по редовна, а не да се прави синхронизация на линиите. Сега се връщаме назад дай да угодим на Бистричани но да разредим транспорта на другите. Идеята е че пускаме автобус от Бистрица до Бизнес парка и другия транспорт ще остане същия е нереалистична.

Offline Дженгала

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 135
    • View Profile
Re: За автобусна линия до Бистрица
« Reply #38 on: 18.02.2015, 11:21:28 »
Някой да има в архив разписанията на 68 и 69 преди да се обединят? По колко коли са изпълнявали за отделните 2 линии?  Вярно с обединението е станала по-редовна линията, особено за железничани, а надали е станала по-нерентабилна за участъка Бистрица - Царева Ливада?

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4420
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: За автобусна линия до Бистрица
« Reply #39 on: 04.03.2015, 14:01:03 »
Ето това предложих днес на Деспотов:

Дължината на линията Бистрица - Пречиствателна Станция - ул. Рачо Петров - Казанджията - Бизнес Парк - Самара - Москов - Свето Преображение - Експериментален - Горубляне - Детска градина Горубляне е 13,4 км в посока и 26,8 км курс - подобно на дължината на автобус 4 в момента. Пробегът от 314 трябва да се добави. Целта е да има автобус в пик на 16-20 минути макс, за да се котира и на 20 - 25 минути извън пик.
В посока ми излизат 37 минути - двупосочно - 74 минути. Тук трябват 8 минути почивка - на Бистрица - курс - 82 минути. Разстановката е добре да бъде 4-3-4-2 и да се обслужва от 5 до 24 часа. Така интервалите ще са 21-27-21-42 минути. Трябва да се види пробезите как ще дойдат тогава. Тъй като 314 е общинска, може да се помисли за съвместно обслужване с Карат-С, за да няма увеличение на концесията и договора, въпреки че смятам, че и на това може лесно да се намери решение...

Отговорът на Деспотов беше - Колко хора пътуват от Горубляне до бизнес парка? С което се съгласих и му казах - затова сме премахнали бързата връзка.
Каза, че щели да го пуснат до Младост 2. Останах с впечатление, че вече са се разбрали с Карат за пробезите и сега ги мързи да ходят да се доразбират относно по-адекватно обслужване на Бистрица и Горубляне.
Нека хора от Бистрица да отидат на общественото обслужване в четвъртък:
5 март, четвъртък, 18:30, читалището на Младост 1, зад пазара
Обществено обсъждане на транспортните промени в Младост след пуска на метрото.
И да си защитят директната линия до метрото - така за 16 минути ще имат бърза връзка с метрото.
храна за мозък - http://www.banitza.net/