Author Topic: Предложения за маршрути при ремонти  (Read 8954 times)

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2973
    • View Profile
Тъй като навлязохме в офф-топик в инфраструктурната тема за пл. "Руски паметник", ще продължа мнението си тук.

Според мен, временната организация на градския транспорт в района е под всякаква крикита.

Първо, спокойно можеше да си оставят тролейбусните маршрути да си минават на дизел. Така и не разбрах причината да не го правят?  :neznam:

Второ, относно трамвайната организация, смятам, че можеше да се измислят куп много по-добри идеи от сегашната ситуация:

:arrow: Можеше да намалят времето, за което ТМ5 да не обслужва пл. "Руски паметник". Това можеше да стане като използват самото трамвайно обръщало покрай паметника и съкратят ТМ5 до там. В това време можеха да правят връзката между трамвайните линии на бул. "Македония" и новите криви, които обикалят площада от юг. След това да оправят всичко по самите криви  (пресичането с бул. "Ген. Михаил Д. Скобелев") и да остане само свързването на кривите с трасето по бул. "Ген. Едуард И. Тотлебен", което може да стане за 5-6 дни, за които само да бъде спряно трамвайното движение до пл. "Руски паметник".

Ясно е, че пак ТМ5 няма да достига до пл. "Македония" и Съдебната палата, но е в пъти по-добре да се качиш само да едно превозно средство, което пътува по обособено трасе и след това да ти остава да походиш малко!  ;)

:arrow: Според мен, не е много удобно да запазят ТМ5 до Бъкстон. Можеше направо временната А5-ТМ да тръгва от кв. Княжево, а ТМ5 да бъде закрита за времето на промените.

Замислете какво му се налага на човек от Владая, например, за да стигне до Съдебната палата - пътуване с А59, смяна с ТМ5, смяна с А5-ТМ + ходене пеша.  :crazy: Спокойно поне може да се спести една излишна смяна.  ;)

:arrow: Временната А5-ТМ можеше спокойно да ходи до пл. "Македония" по примера на една промяна от есента.  ;)

:arrow: Можеше  ТМ4 да бъде удължена по бул. "Александър Стамболийски", бул. "Константин Величков", бул. "Възкресение", бул. "Никола Мушанов",  бул. "Овча купел" и по бул. "Цар Борис III" по маршрута си до бул. "Никола Петков".


Според мен, най-добрата (и напълно постижима) временна организация би била следната:

І.
ТБ1 и ТБ5 без промяна на маршрутите - преминават през площада на дизел. Единствено има само разместване (временно закриване) на спирки. Няма нужда от заместващи автобусни линии.

С цел запазване от излишна амортизация на новите ни тролейбуси, е по-добре да си останат както са си сега.

Но, заместващата автобусна линия трябва да бъде:

А1-ТБ: V градска болница - кино Одеон

ІІ.
Съкращаване на ТМ5 от кв. Княжево до пл. "Руски паметник".

Промяна на ТМ4 през от кв. Орландовци през пл. Възраждане и през ж.к. Красна поляна до бул. "Никола Петков".

ІІІ.
Закриване на ТМ5.

Пускане на заместваща А5-ТМ с маршрут кв. Княжево - пл. Македония (кв. Княжево :arrow: бул. "Цар Борис ІІІ" :arrow: бул. "Ген. Едуард И. Тотлебен" :arrow: бул. "Пенчо Славейков" :arrow:  бул. "Прага" :arrow: бул. "Христо Ботев" :arrow:  бул. "Македония" :arrow: пл. "Руски паметник" :arrow: бул. "Ген. Едуард И. Тотлебен"  :arrow: бул. "Цар Борис ІІІ" :arrow: кв. Княжево).

ТМ4 остава като в предишната точка (евентуално удължаване от бул. "Никола Петков" до кв. Княжево).
« Last Edit: 24.07.2015, 15:52:15 by vasko »
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3653
    • View Profile
ТМ4 спокойно може да ходи до Княжево при спиране на ТМ5 - няма да има проблеми с обръщалото, удължаването на курса е минимално.  :rolleyes:

Online mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4356
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Не мога да разбера само защо оревавате света за 1ТБ. Първо, след всички разкопки около паметника, кръстовището е в такова състояние, че е абсолютна грехота да се трошат новите тролейбуси. Второ, влизането в кръстовището и от двете страни на тролейбусните маршрути в момента става през едни чупки, дето нископодов тролейбус на дизелов двигател посмъртно не може да направи, особено при състоянието на настилката. Ще го преживеем и този период, поне е лято и трафика не е чак толкова зле! Но за изпълнението на кръстовището съм изключително скептично настроен :/
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2506
    • View Profile
Постът на Васко ми напомни нещо - защо се дадоха хиляди левове за пендели, които не се ползват? Можеше да се постави S-ка преди спирката при площада и да се открие линия 5А от Бъкстон до Руски паметник с 5 коли, а ТМ5 да остане Княжево - Бъкстон. Това щеше да е по-ефективно от 5ТМ.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline fgm

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 289
    • View Profile
@vasko моля те, озапти се!
Голяма трагедия е тоя Руски паметник, голямо нещо!
София полупразна, сега ще настъпи и август т.е. съвсем ще се изпразни и ти искаш за няма нищо да трошиш нови превозни средства! А как си представяш оттам да минава съчленен състав не смея и да питам.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12417
    • View Profile
    • Email
И какво - една седмица да монтират S-ка за временна промяна, която е десетина дни? А може би две S-ки - една откъм Пирогов и една - откъм пл.Мадкедония?! Или да се използва колелото на Руски паметник, дето само съчленени трамваи липсват сега, а и то трябва да се демонтира. Хайде по-сериозно наистина, стига толкова мокри сънища!
« Last Edit: 24.07.2015, 12:02:13 by blagun »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3653
    • View Profile
От S-ка и пендели има смисъл само за по-дългосрочни ремонти продължаващи над месец примерно както беше в Дружба при изграждането на МС Искърско Шосе и при ремонта на кръстовището на Ботевградско и Доспевски. За краткосрочни промени от порядъка на 1-2 седмици като случая с Руски Паметник такова решение е неоправдано поради сериозните разходи на труд и средства както и време. Обръщащ съчленен трамвай на колелото на Руски Паметник би парализирал и без това стесненото кръстовище със затруднено придвижване.  Също това колело подлежи на демонтаж при преместване на трамвая в локалното и е уместно демонтажът да се извърши още по време на преместването. :rolleyes:

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7937
    • View Profile
За да се успокоите - колелото на Руски паметник в момента не е годно за маневри - без ККМ е и оградите са до самите релси.

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2973
    • View Profile
После се сърдите защо все повече хора слизат от градския транспорт и се качват на личния автомобил... Освен разредените разписания, за това допринася и недомислената маршрутна политика на общината!  :/

Моите предложения са насочени единствено в тази насока - повече удобство за хората и минимален брой хора, отказали се от градския транспорт.  ;)




За ТБ1 и ТБ5 се съгласявам. Не бях се замислил, че преминаването на дизел през площада може да амортизира излишно подвижния състав. Прави сте, че е по-добре да си пазим новите тролейбуси.  :)

Но тогава можеше да се помисли за по-удобен вариант на заместващата автобусна линия (А1-ТБ) - според мен, най-добре би било: V градска болница - Кино Одеон;)

По този начин линията ще покрива основните дестинации, на хората, които се качват на тролейбус по ул. "Опълченска" без прекачване.


Не мога да разбера какво не е наред с останалите ми предложения. Никой не се обоснова.

Например, какво лошо има в следното:

ТМ5 да е до пл. "Руски паметник" докато се работи в района, защрихован в жълто и чак когато всичко в този район е готово, тогава да се спре трамвайното движение, за да се направи последната връзка (където е синьото кръгче) за максимално бързо време?

Обръщащ съчленен трамвай на колелото на Руски Паметник би парализирал и без това стесненото кръстовище със затруднено придвижване. 
Колко повече би го парализирал от трамваите, които минаваха от двете страни на паметника в продължение на над месец от началато на реконструкцията?  ;)

За да се успокоите - колелото на Руски паметник в момента не е годно за маневри - без ККМ е и оградите са до самите релси.
Ако беше обмислена моята идея, нямаше да се сваля ККМ и щеше да се обмисли габарит.  ;)

Също така, какво лошо има в идетя А5-ТМ да бъде до кв. Княжево, вместо до пл. "Знаме на мира" с цел да се избегне едно излишно прекачване на пътниците?

Какво лошо има А5-ТМ да се движи до пл. "Македония" по вече тестван от миналата есен маршурт? Причината, че северното автомобилно платно на бул. "Македония" е затворено не е релевантна, защото общината можеше да даде инструкции на изпълнителя да не го затваря за периода на работа на заместващата автобусна линия. Затварянето на това платно няма връзка с изместването на трамвайното трасе.  ;)

Какъв е проблемът с това ТМ4 да мине по бул. "Александър Стамболийски", бул. "Константин Величков" и т.н. до бул. "Никола Петков"? Със сигурност, ще е по-полезен от сега.  ;)

Пак казвам, че всичките ми идеи са свързани с това да не се отблъскват хора от градския транспорт. ;)
СБОГОМ, GTSofia.info

Online mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4356
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
За да не го направят, значи има причина! :angry:
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2973
    • View Profile
За да не го направят, значи има причина! :angry:
Да, мързел да се мисли за нови идеи и да се създават нови временни организации на движението.

Или пък, спазване на някакви формални изисквания от сорта на това, че трябва да има някакъв пробег за трамваите и ватманите и за това не може да се закрие ТМ5, а А5-ТМ да се удължи до Княжево, за да се спести едно прекачване на хората...
СБОГОМ, GTSofia.info

Online mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4356
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Явно пък на теб свободното ти време е в огромно количество, та се чудиш какви щуротии да измислиш. Айде, има неща, за които понякога си прав, но при положение, че нагоре са ти обяснили 1-2-5-10 човека, че не може да стане по една или друга причина, най-малкото е редно да ПОМИСЛИШ! Намери си някакво занимание, спорт, ако щеш кръстословици решавай, но си оползотвори прекалено голямото свободно време, вместо да трупаш цифричка под името. Това не е спорт!
Модератори, искам 10% поне за оффтопика, който създавам.
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3653
    • View Profile
Трамвай от Княжево до Съдебна Палата или евентуално Орландовци наистина щеше да бъде полезен по време на реконструкцията. Идеята за маршрут на А1-ТБ също има логика. Дори да не бе снета ККМ обръщане на съчленен трамвай по кръговото с две проблемни стрелки изискващи ръчно превключване би парализирало кръстовището, също така изместването на оградата така, че да се осигури габарит за трамвай би затруднило силно ремонтните работи ако изобщо е възможно - не остава място за разполагане и маневри на строителна механизация както и за разтоварване и временно складиране на материали.  :rolleyes: Затварянето на северното пътно платно на Македония е необходимо за маневри и разполагане на строителна механизация, както и за ремонтните работи по настилката и за временно разтоварване и складиране на материали.  :rolleyes: Васко явно изобщо не мисли за тези неща.  :rolleyes:

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7937
    • View Profile
Васко ,Васенцее ,Василчоооо!!!
Отиди , и виж на место за какво иде реч! И тогава пиши романи в този форум.

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2973
    • View Profile
Васко ,Васенцее ,Василчоооо!!!
Отиди , и виж на место за какво иде реч! И тогава пиши романи в този форум.
Преди два дни минах през площада, за да разгледам какво става.


Добре.  :) Нека да си стиснем ръцете, че в предложението за ТМ5 до пл. "Руски паметник" може би има смисъл, но е сложно и трудно изпълнимо.  :)

Обаче си оставам твърдо зад идеите за:

А1-ТБ до кино Одеон;

А5-ТМ от кв. Княжево до пл. "Македония";

ТМ4 през пл. "Възраждане", ж.к. Красна поляна до бул. "Никола Петков" (или кв. Княжево);

Закриване на ТМ5.
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6137
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Какви връзки ще има 1тб на Одеон, които липсват на 5те кьошета?
Защо искаш да натикаш автобус, обслужван предимно от Хюлиези в тунела?
Кому е нужен 5тм до Княжево?

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2973
    • View Profile
Какви връзки ще има 1тб на Одеон, които липсват на 5те кьошета?
Точно това е голямата грешка при сътворяване на заместващи маршрути в софийския градски транспорт! Не се търси удобството на пътниците, а само да са осъществени връзките...

Тук не търся връзки, а удобство на хората. Голяма част от пътниците, които се качват на ТБ1 и ТБ5 от спирките по ул. "Опълченска" ги ползват до НДК или до ул. "Граф Игнатиев". Ако А1-ТБ е до кино Одеон тези хора ще могат да стигнат до желаните дестинации без прекачване.  ;)

Кому е нужен 5тм до Княжево?
Абсолютно същата причина прилигам и при закриването на ТМ5 и удължаването на А5-ТМ до кв. Княжево - да могат хората от кв. Княжево (както и тези, които пристигат с А59) и следващите няколко спирки по бул. "Цар Борис ІІІ" да пътуват до пл. "Руски паметник"/пл. "Македния" без прекачване;)
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6137
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Тук не търся връзки, а удобство на хората. Голяма част от пътниците, които се качват на ТБ1 и ТБ5 от спирките по ул. "Опълченска" ги ползват до НДК или до ул. "Граф Игнатиев". Ако А1-ТБ е до кино Одеон тези хора ще могат да стигнат до желаните дестинации без прекачване.  ;)

Аз пък твърдя че се возят до Левски. Хайде да го удължим до там, а.
Значи, искаш определени хора да мислят, но в същото време самият ти не демонстрираш подобно нещо.

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2506
    • View Profile
Аз да отговоря на Благун за S-ката: сега хубаво ще е затворено няколко дни, но като почнат да ремонтират бул. "Македония" какво правим. Ремонтът ще е поне месец. Едва ли две стрелки и 10 м релсов път са непосилни за общината. В нормални условия монтажът ще отнеме 2-3 дни.
Относно заместванията на трамваи с автобуси - 5ТМ до Княжево на 4-6 мин ще е разхищение, но също такова разхищение е и ТМ5 в момента. Понеже няма как да стане да има само 5ТМ, би било разумно ТМ5 да се закрие, а 11 да се удължи до Княжево на 8 мин в пик и 10-12 в непик.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4486
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Много ми се иска да разбера защо ЦГМ не организира автобус ТБ 1, който да върти през пролуката за МВР Болница. Сега тя не може да се ползва в посоката си, но идеално може да послужи в обратна посока. Ако толкова не може да обърне съчленен автобус - да пуснат къси на малко по-малък интервал и да обръщат там.  :neznam:
храна за мозък - http://www.banitza.net/