Author Topic: Оптимизацията на автобусните линии  (Read 14315 times)

Offline wolf_rusi

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1055
    • View Profile
Автобусните линии, които според мен имат нужда от подобряване за момента са следните:
A21-22 - за мен става огромно объркване с различните дестинации
А44 - пак същото... Но, там поне има табели
А65 -   :D На първо време удължаване до НБУ, така курсът ще 30 минути. Интервалът на движение става 35 мин.
A75 - На първо време стягане на разписанието. Сега курсът е 32мин, но интервалът на движение 50  :crazy:
А76 - дублаж с ТБ8, но 8цата не може да компенсира с безумния си интервал
А280 - би било хубаво да е до ЦГС - през паметника Левски - удължава се курсът с 15 мин. - така курсът 78мин. с почивката - 90мин. Така интервалът става 10мин. делник и 15 мин. празник
А294 - със сегашният си интервал е ненужен. Би било хубаво да обикаля като през МС Г.М.Димитров като ринг мол буса до Студентски град - курс 35 мин. - 45 с почивка - при сегашните 2 коли ще има интервал от 23 мин.
А113 и А314 - грехота е общо 7 коли делник. Най-добре А113 да се махме  :P
А505 - Пътува си празен... По-добре да не пътува  :D .
А306 - Хмм  :D Да си стои засега. То, като свърши концесията СА ще си я махне  :D :P
А70 - Айде да му сложим още една кола празник и предпразник.  :) Интервалът ще падне от 3часа на 1ч 30мин  :fan:
А93 - На летни да станат 2 коли, зимни остават 3. Предлагам да има по 2 курса (сутрин и вечер) до болницата.
А67 - Трагедия! С тези разписания... Задължително делник 6 коли (2 с връщане), а празник 3 целодневни. Сега празник автобусът е на 45минути! :eek:
А117 - Делник: 2ра кола да прави още 2 курса, 4та - още един курс по-рано преди включването следобед. Празник и предпразник тази 3та кола резерва ли е... никаква работа не върши.. или да се удължи още малко или да се реже  :D
А86 - празник и предпразник да станат 5 целодневни (т.е. събота +0,5, неделя +1)
А285 - нещо не ми се вижда много рентабилен...  :D :P
А204 - В тези автобусчета е АД!!!  :devil: Редовният номер на "Карат С" е да пуснат автобуси с климатик, но който климатика не работи. Не се диша с тези 2 прозорчета. Задължително: дълги автобуси, за предпочитане луксозни като лимузини :laugh: . (С климатик, сауна, душ кабина, басейн за лятото и папагал ара  :D :D :D) Като оставим майтапа настрана, необходим е интервал делник: 4,5 м. пик / 6 извън пик и 6,5 празник/предпразник. Курс: 95 мин каране и 15 почивка - 110 минути.
В момента почивката на курс от 95 минути каране е едва 7 минути  :help:
Сега заради задръстванията, повечето шофьори не успяват да почиват повече от 2-3 минути и тръгват направо на Гоце Делчев  :(
Необходими коли:
Делник - 24 коли пик / 18 коли  извънпик
Празник/ предпразник - 16 коли, а не някакви си 6 като сега  ;)
А64 - НДК-Хладилника; Курс + 10; Интервалът се увеличава с по 3 мин минути... нищо не е  :D

« Last Edit: 05.09.2015, 19:41:12 by wolf_rusi »

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2973
    • View Profile
A21-22 - за мен става огромно объркване с различните дестинации
Напълно подкрепям. Според мен, трябва да се премахне тази глупост с двойния номер...  :crazy:

А44 - пак същото... Но, там поне има табели
Доколкото знам, А44 остана само с направлението до с. Иваняне. Останалите направления се удължиха до София за сметка на закрития А43 и получиха други номера.

Не би трябвало да има обърквания.

А65 -   :D На първо време удължаване до НБУ, така курсът ще 30 минути. Интервалът на движение става 35 мин.
Изобщо тази линия има ли достатъчно пътници, които да оправдават съществуването и?

Аз съм се возил няколко пъти от любопитство и съм бил или сам в автобуса или с 2-3 души...

А76 - дублаж с ТБ8, но 8цата не може да компенсира с безумния си интервал
Не разбирам предложението.

Според мен, А76 е една от най-важните автобусни линии на София и би трябвало да си остане както си е сега.

А204

Като оставим майтапа настрана, необходим е интервал делник: 4,5 м. пик / 6 извън пик и 6,5 празник/предпразник. Курс: 95 мин каране и 15 почивка - 110 минути.
:eek: :eek: :eek:

За час пик съм съгласен, но за извън пик и предпразник/празник - в никакъв случай! Какви са тия 6/6,5 минути?  :eek:

Може би 10-12 минути извън пик и 12-15 - предпразник/празник.  ;)

А280 - би било хубаво да е до ЦГС - през паметника Левски - удължава се курсът с 15 мин. - така курсът 78мин. с почивката - 90мин. Така интервалът става 10мин. делник и 15 мин. празник
Ако идеята е да има връзка между Студентски град и Централна гара (надявам се, че това означава горното съкращение), то сега тя се осъществява от А413;)
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline lion_sofiq

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 908
  • ČKD TATRA
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Като цяло не е лошо да има повече от един автобус, който да прави директна връзка от Ц.гара със Студентски град, а и А280 минава през по-голяма част от Студ.град. Макар, че пътуването с А280 може би ще е по-дълго от това с това с А413 (поради големите задръствания при бул Г.М. Димитров особено). Всичко зависи от пътникопотока, който би генерирал новият А280, предполагам че ще има в който той ще е голям, а и ще облекчи частично пътникопотока по 213 например. Проблемът е, че се получава  дублиране с ТБ11 - от 4.ти километър чак до Сточна гара.
Иначе А93 и А66 трябва да се подсилят съответно с 2 и 1 коли, дори и през лятото. Хората по тези линии са много, почти винаги рейса по А93 е претъпкан. А66 е малко по-празен, но впредвид дългия път, е недопустимо да има правостоящи там.
« Last Edit: 05.09.2015, 20:01:59 by lion_sofiq »

Offline wolf_rusi

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1055
    • View Profile
До Васко.  :arrow:
1. 65 в момента няма никакви пътници  :rolleyes: // Затова до НБУ би било в пъти по-добре!
2. За А76, имах в предвид, че трябва или 8цата да се сгъсти или 76 да се сгъсти.
3. Возил ли си се в 204? ;)
4. За удължаването на А280 до Централна гара пътуването се ужължава само с 8 минути до гарата. Това ще е супер удобен автобус. Много по-бърз от обикалящия А413. Така например от Плиска до гарата ще се стига за 16 минути, вместо сегашните 23 мин. на А213  ;)

До Лъв София  :D
А280 ще стига от ЦГС до студетската поликлиника за 31 мин. в пик, за сравнение А413 стига за 35мин. в пик  ;)  А за ТБ11 - належащо е да се удължи А280 до ЦГ.  ТБ11 одавна е безмислен  :D :P Може да го резнем до Авиацията  :D
За 93 и аз това съм написал +1 кола лятото. Зимата 4 коли са много. Обичайно 93 е с 3 коли на 20 мин.  За 66 е по-сложно...

Offline lion_sofiq

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 908
  • ČKD TATRA
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Рязваме ТБ11 и част от колите му се използват за намаляване на интервала на ТБ8 - линията е претъпкана в пик, а интервалът и е доста голям.
Иначе няма да е лошо да се добавят 1-2 коли за А1, поне за уикенда - автобусите по линията са претъпкани събота и неделя и положението е по-зле дори и от А204 (а това е трудно постижимо  :D)

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2973
    • View Profile
1. 65 в момента няма никакви пътници  :rolleyes: // Затова до НБУ би било в пъти по-добре!
Какъв е смисълът да ходи до НБУ? Нали до там хората си имат директна линия? - А73

Значи А65 трябва да се закрие.

2. За А76, имах в предвид, че трябва или 8цата да се сгъсти или 76 да се сгъсти.
Със сигурност ТБ8 трябва да се сгъсти. А76 също може да се стъсти малко, но и сега си е добре.

3. Возил ли си се в 204? ;)
Да. :) Десетки пъти.

Няма как да има достатъчно хора, които да пълнят съчленени автобуси (за каквито всички, предполагам, сме съгласни, че трябва да се движат по А204) на всеки 6 минути в предпразник/празник (събота и неделя).

Същото нещо важи и за делник извън пик.  ;)


Ако А280 се удължи до Централна гара, то тогава трябва да се преосмисли минаването на А413 през Студентски град, защото няма смисъл от това. Но, тогава пък, ще отпаднат връзки като ж.к. Младост - Студентски град и Студентски град - бул. "Ситняково"...

:neznam:
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline wolf_rusi

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1055
    • View Profile
Добре си и А413 и А280 до ЦГ.  :)
Решението е А65 да се запази, защото е на СА, а конецесионерскиа А73 да бутнем  ;)
За А204.. трагедия е с тези малки автобуси бутаница и т.н....  При интервал по график 6,5минути автобусите в действителност ще се движат на около 7-8 а това е необходимо. Сега доста често събота и неделя 204 се чака по над 20 минути - и след чакането идва претъпкано малко конекто, в което трябва да се натъпчеш.  :help:

Offline lion_sofiq

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 908
  • ČKD TATRA
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
"Решението е А65 да се запази, защото е на СА, а конецесионерскиа А73 да бутнем  ;)"
Е не би ли било по-лесно обратното? Поне докато трае концесията.

Offline wolf_rusi

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1055
    • View Profile
"Решението е А65 да се запази, защото е на СА, а конецесионерскиа А73 да бутнем  ;)"
Е не би ли било по-лесно обратното? Поне докато трае концесията.
Е, Вие пък най-лесният начин търсите  :D :P . То ако е лесно не е интересно.  :D

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3574
    • View Profile
Уместно е обединение на 65 и 73 - 73 ще се удължи с 5 минути в посока съответно интервалите няма да нараснат с повече от 2-3 минути и няма да се влоши обслужването. Така и Манастирски Ливади ще имат адекватно довозване до бъдещия МД3.  :)

Online ivaylostoenchev

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 477
    • View Profile
...
А280 - би било хубаво да е до ЦГС - през паметника Левски - удължава се курсът с 15 мин. - така курсът 78мин. с почивката - 90мин. Така интервалът става 10мин. делник и 15 мин. празник
...
Аз бих предложил 94 да ходи до Централна гара - даже може да се пусне през Народното събрание и нагоре по Раковски, ако естествено има възможност да минава автобус от там (могат да направят и спирка пред НС и да има директна връзка до там и до Ал.Невски). Малко е шантаво, но дори и да не е от там, през Паметника Левски също е ОК.
От Плиска могат да се хванат 2 автобуса до ЦГ, от Орлов мост - един, а от към Гурко няма нищо, водещо до ЦГ, след НДК, затова мисля, че е по-добър вариант 94 да се удължи до там.

Offline wolf_rusi

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1055
    • View Profile
До  ivaylostoenchev:
По-лошо е да се удължи А94 до ЦГС. Пред НС няма как да мине автобус според мен. Кажете от коя спирка по маршрута на А94 е трудно да се стигне до ЦГС? А280 е много по полезен, защото ще стига най-бързо до ЦГС. Само за 15 минути до ЦГС, вместо 22те минути на А213  ;)


Удължаване на автобусна линия 280 до Централна гара София
График на линията:
Студентски град: +0
Студентска поликлиника: +9
НСБАЛ по онкология: +16
Хотел Плиска: +24
СУ Св.Климент Охридски: +30
Сточна гара: +33
Лъвов мост: +36
Централна гара: +39
Лъвов мост: +45
Сточна гара: +48
СУ Св.Климент Охридски: +51
Военна академия: +52
Орлов мост: +55
Хотел Плиска: +59
НСБАЛ по онкология: +66
Студентска поликлиника: +74
Стдентски град: +82
Почивка от 15 мин.
Курс: 82 мин. с почивка от 15 мин - 97 мин.

Със сегашният ресурс графикът би бил следният:
Делник: 9-8-9-4  интервал: 10,5 - 12 - 10,5 - 24
Празник и предразник: 6-6-6-3  интервал: 16 - 16 - 16 - 32

Решнието:
Вариант 1
Подсилване на А280 с една кола за всички дни целодневна
Тогава интервалите ще бъдат следните:
Делник: 10-9-10-5  интервал: 9,5 - 10,5 - 9,5 - 19,5
Празник: 7-7-7-4  интервал: 13,5 - 13,5 - 13,5 - 24

Вариант 2
Запазване на колите на А280 както са сега, без удължаването.
И подсилване и стягане на разписанието на А294
А294 сега е с курс 42 минути - обслужва се от 2 коли, но интервалът е 40 минути...  :eek:

За сравнение, сега студенти, които пътуват от гарата до СГ трябва да пътуват отначало 25 минути с 305/213, да чакат 280 и да пътуват с него още 25 минути с него. Ако и чакат... пътването им ще отнеме повече от час :crazy: С удължаването на 280 ще стигат за по-малко от 40 минути с 1 един транспорт!
« Last Edit: 06.09.2015, 12:57:52 by wolf_rusi »

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12323
    • View Profile
    • Email
Защо си търкате клавиатурите за глупости, които никога няма да се случат! Все пак това е сериозен форум, а не форум за детски сънища!

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6023
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
A, де? И то все предложения коментирани вече.
Студентски град има връзка с Централна гара посредством 413, маршрутка 5, прекачване на Плиска на 213 или 305, прекачване на метрото на МС Г. М. Димитров или х-л Хемус. 280 поради сравнително малкият си интервал ще натовари допълнително централните булеварди, както и ще трупа закъснения, когато свтофарът на Софийския е на "РУ". Освен всичко друго връзката Цариградско - В. Левски - Сточна гара не е особено атрактивна - доказателство за това е празния тб5 при временният си маршрут от там.

Offline maxx

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 7
    • View Profile
    • Maxx FM
По принцип само чета, но сега реших да се включа в дискусията.
По въпроса за удължаването на А 65 до НБУ - на някой налагало ли му се е скоро да минава по т.нар "булевард" Монтевидео в частта му кв. Бузема - ул. Боряна? Там трудно се разминават 2 автобуса, а и пътя е в кошмарно състояние. Отделно, че в тази отсечка вече има 2 линии (А73 и А45) и добавянето на 3-та ще натовари и без това претоварената от спрели коли, маршрутки и т.н. улица.
Логично ми звучи удължаването на А73 до Манастирски ливади, но с добавянето на още една кола, тъй като и той се задъхва в пиковите часове, както и по обяд.

Offline wolf_rusi

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1055
    • View Profile
(А73 и А45) и добавянето на 3-та ще натовари и без това претоварената от спрели коли, маршрутки и т.н. улица.

Никой не говори за добавяне на още една линиия. Споменах за сливане на 73 и 65 с общ номер 65.  :neznam:

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 16891
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Предложението на wolf_rusi е много добро, но за съжаление не виждам перспектива да се сбъдне.
мур

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7942
  • СОФИЯ 70
    • View Profile
    • Email
Аз пък искам 77 и 78 да се обединят , като интервалът се намали на 16 минути.

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3574
    • View Profile
Принципно 77 и 78 може да се обединят в  един дълъг автобус с курс сравним с този на 83. Ако се затегнат разписанията обединеният автобус може да стане с курс малко над 60 минути в посока съответно за интервал 16 минути ще са нужни 8 коли.  :rolleyes: Задръствания има само на Сточна Гара и в по-малка степен на Надлез Надежда. От друга страна не виждам смисъл от такъв дълъг автобус - пътуващите от Левски и Хаджи Димитър до Западен Парк, Света Троица и Илинден надали са много, а и във всички случаи с тролей до СУ, МД1 и евентуално малко довозване със 77 или ТМ10 ще се стига по-бързо.  :rolleyes: За долната част на Левски с къщите малко ходене пеша, ТМ22 до Халите, още малко ходене и МД1 до Вардар с евентуално кратко довозване със 77 или ТМ10 също ще е доста по-бърз вариант. В първия случай времепътуването ще е 38-40 минути делник и не повече от 45 празник, във втория не надхвърля 50 минути празник, делник ще е около 45 с включени чакания. Обединеният автобус 77 + 78 няма как да вземе разстоянието за по-малко от час и 10 минути с чакането при интервал 16 минути.  :rolleyes:
« Last Edit: 09.09.2015, 17:41:09 by V.Peichev »

Offline cyberdude

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 508
    • View Profile
    • Email
Така ромите от единия квартал ще ходят лесно и безплатно на ромите от другия квартал  :D