Author Topic: Оптимизацията на автобусните линии  (Read 23351 times)

Offline wolf_rusi

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
A294 със сегашният си маршрут припокрива А280  :fan:
В допълнение, интервалите са големи - понякога дори над 30 минути.
И вместо да подпомага А280, 294 често се влачи след 280  :D

Имам предложение за нова автобусна линия:
Ако се реализира идеята може една кола от 67 да я поеме, а 67 да се скъси само до МС Г.М. Димитров :)

« Last Edit: 13.11.2015, 17:50:54 by wolf_rusi »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4026
    • View Profile
294 е безмислена линия в сегашния си вид - дублира 280 без да избягва задръстванията на кръстовището на Кл. Охридски и Г.М.Димитров както и това по втория булевард. Предложената промяна на 67 забива автобуса в задръстването по Г.М.Димитров в едната посока и затруднява преминаването през кръстовището. Много по-смислено е да се добавят 1 или 2 коли към сериозно натоварения 280. Скъсяването на 67 до Г.М.Димитров е неудачно - губят се връзките с ТМ10, 88 и 120.  :help:  :rolleyes: Линия 294 би имала смисъл като довозваща при интервали не по-големи от 15 минути целодневно и 25-30 нощем и обръщало в близост до МС Г.М.Димитров позволяващо да се избегнат задръстванията.  :rolleyes:
« Last Edit: 13.11.2015, 18:27:52 by V.Peichev »

Offline wolf_rusi

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
Предложената промяна на 67 забива автобуса в задръстването по Г.М.Димитров в едната посока и затруднява преминаването през кръстовището. Много по-смислено е да се добавят 1 или 2 коли към сериозно натоварения 280. Скъсяването на 67 до Г.М.Димитров е неудачно - губят се връзките с ТМ10, 88 и 120.  :help:  :rolleyes: Линия 294 би имала смисъл като довозваща при интервали не по-големи от 15 минути целодневно и 25-30 нощем и обръщало в близост до МС Г.М.Димитров позволяващо да се избегнат задръстванията.  :rolleyes:
Първо, промяната НЕ засяга автобусна линия 67! ;)
Предложената от мен промяна е за изцяло нова автобусна линия :) (която евентуално да се обслужва от една от колите на 294)
Дано съм бил ясен и разбран. Предложената от мен промяна е за автобусна линия, която е без аналог. Линия осигурява удобни връзки:
1) Семинарията - Хотел Плиска
2) Хотел Плиска - ПК Дианабад

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6799
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
1) Семинарията - Хотел Плиска

Каква е тази измислен връзка? Какво свързва тя? От Семинарията който е за Младост/Дружба ще хване 88, който е за гарата - 94/102 и метрото, а който е за Борово/Гоце Делчев - 102.

Идеята на 294 е точно да дублира маршрута на 280, но от ЦГМ сметнаха за нужно да съсипят хубавата идея. В най-лошият случай 294 трябва да минава след всеки два 280.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4026
    • View Profile
Дублиращия 294 има смисъл само ако е достатъчно редовен с интервал не повече от 15 минути през деня и 25-30 нощем и избягва поне задръстванията по Г.М.Димитров.  Второто условие изисква изграждане на адекватно обръщало около МС Г.М.Димитров може би с използване на съществуващата улица Пловдивско Поле или край Онкологията. :rolleyes:

Online Neronov

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2758
  • R.I.P 1210
    • View Profile
294 би било много добре, ако поне минаваше ПРЕДИ ,а не СЛЕД 280. Сега мине 280, натъпче се до невъзможност за затваряне на вратите ,а отзад 294 с 4-5 пътника.  :angry:  Поне ако 294 мине 1 минута преди 280, на него ще се качат тези, които са до Г.М. Димитров, а тези към СУ ще изчакат още 1 минута 280. Така потоците се балансират равномерно.  :rolleyes:

Offline wolf_rusi

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
1) Семинарията - Хотел Плиска

Каква е тази измислен връзка? Какво свързва тя? От Семинарията който е за Младост/Дружба ще хване 88, който е за гарата - 94/102 и метрото, а който е за Борово/Гоце Делчев - 102.

Ха-ха-ха! Връзката се ползва от много хора, които живеят в квартал Лозенец и работят около хотел Плиска и обратно. Алтернатива е 15 минутно ходене до семинарията, чакане на 67 (който често е на над 30 мин), 6-7 минутно пътуване и отново 15 минутно ходене. Връзката  Хотел Плиска - Семинарията е важна! Респективно от Плиска могат да се осъществят още много връзки затова линията е важна!

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6799
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
А ако се пусне 294 по така предложения от теб маршрут на колко минути мислиш че ще е?
Лозенец/Семинарията - Плиска може да се осъществи посредством 120 -> 305/тм20.

И пак ще попитам: Коя е тази връзка, която трябва задължително да се осъщести на Плиска?

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4026
    • View Profile
Наистина има удобна връзка между Семинарията и Плиска със 120 и ТМ20 - 5-7 минути чакане на 120, 6-7 минути пътуване до Румънско Посолство, още 5-7 минути чакане на ТМ20 и около 5 минути пътуване с ТМ20 общо се получава около 25 минути. С 305 имаме 6-7 минути чакане делник пик и 8-10 през останалото време и 4 минути пътуване от Румънско Посолство до Плиска общото време не надхвърля половин час. Предложения маршрут на 294 няма да намали времепътуването, а с чакането може дори да се окаже по-голямо. :rolleyes:

Offline wolf_rusi

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
А ако се пусне 294 по така предложения от теб маршрут на колко минути мислиш че ще е?
Лозенец/Семинарията - Плиска може да се осъществи посредством 120 -> 305/тм20.

И пак ще попитам: Коя е тази връзка, която трябва задължително да се осъщести на Плиска?

Напълно правилно, почти всички ползват връзката 120 - тм20, то е много неудобна поради прекачването. Често на руското 120 пристига след като тм20 е тръгнал т.н. С прекачването: Лозенец - Плиска е около 40 минути.  и 2 билетаА с новата автобусна линия ще се взима за 10 минути и само 1 билет :)

Наистина има удобна връзка между Семинарията и Плиска със 120 и ТМ20 - 5-7 минути чакане на 120, 6-7 минути пътуване до Румънско Посолство, още 5-7 минути чакане на ТМ20 и около 5 минути пътуване с ТМ20 общо се получава около 25 минути. С 305 имаме 6-7 минути чакане делник пик и 8-10 през останалото време и 4 минути пътуване от Румънско Посолство до Плиска общото време не надхвърля половин час. Предложения маршрут на 294 няма да намали времепътуването, а с чакането може дори да се окаже по-голямо. :rolleyes:
Случва ми се да пътувам по тази схема и искам да кажа, че със 120 - 305 под 35 минути не е падало времето за предвижване.
С 120 - 20 е около 35 мин. също (при това ако не чакаш много...)

Директно пример, за не е само теория  :D:
До спирката: 10 мин.
Чакане на 120: 5 мин. (средно време) :)
Пътуване до Румънското посолство 10 мин.
Предвижване до спирката (средно време за чакане) - 7 мин.
Пътуване с 20 - 5 мин.
До хотел Плиска: 8 мин. (че и повече ама хайде  :P)
Общо: 45 мин.  :fan: 

45 минути в сравнение със само 20 (10 мин. до спирката и 10мин. пътуване)  :fan:
Браво! Щом за вас е нормално, браво.  :)
Хората за това не ползват ГТ, за това разстояние таксито е 5 лева ама те кара за 5-6 минути, а не висиш 40 мин...

Поне експериментално е належащо разкриването на такава автобусна линия :) Тази поне ще е смислена, не като (къмм) 65  :laugh:
Хора, вие май не четете, че НЕ предлагам промяна на 294 а разкриването на нова автобусна линия. Номерът е 294, за да напомня, че може автобусът, обслужващ линията да се вземе от 294 ;)
Относно връзката, мисля че достатъчно пъти споменах главните връзки на евентуалната бъдеща линия, но все пак ще повторя още веднъж:
Лозенец (Семинарията) - Гео Милев/Изгрев/Изток (Хотел Плиска) - ПК Дианабад
« Last Edit: 13.11.2015, 21:53:51 by wolf_rusi »

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2543
    • View Profile
Аз ще те подкрепя. В София на места се наблюдават много неудобни връзки между иначе близки квартали. Такава линия би решила този проблем в района, който си описал. Аз също понякога ползвам А120 и ТМ20 посока Плиска. Ако е пиков час, никога не се знае колко време А120 ще чака в задръстването на Румънското посолство. В това число предложената линия би била полезна.
А294 е редно да остане като номер и линия, но трябва да се възстанови старият маршрут. 3 коли с курс 33-36 минути биха се справяли идеално. В момента ефектът от двупосочното доволзване и подпомагане на А280 е нулев, заради интервала на движение на А294.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17345
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Предложението на wolf_rusi е много добро, но не виждам някой да го приеме. Наистина връзка Семинарията - Плиска липсва, а би била много полезна.
мур

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4026
    • View Profile
От Семинарията до Плиска има и алтернатива 88 + 280 - 5-7 минути чакане на 88 делник и 8-10 празник, 6-7 минути пътуване до Г.М.Димитров, 4-6 минути чакане на 280 и 8-9 минути пътуване от Онкологията до Плиска сумарно излиза 25-30 минути. :) В пик има задръствания, но би трябвало да се стигне за 30 минути.  :)

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17345
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Да. А с директен автобус ще се стига за около 10 мин.
мур

Offline wolf_rusi

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
От Семинарията до Плиска има и алтернатива 88 + 280 - 5-7 минути чакане на 88 делник и 8-10 празник, 6-7 минути пътуване до Г.М.Димитров, 4-6 минути чакане на 280 и 8-9 минути пътуване от Онкологията до Плиска сумарно излиза 25-30 минути. :) В пик има задръствания, но би трябвало да се стигне за 30 минути.  :)
Напълно погрешно. По горните разсъждения разкриват, че не сте се запознали с казуса на практика. :)
Ето едно хипотетично пътуване по схема 88 - 280
До спирката - 10 минути
Чакане (среден интервал на чакане) - 9 минути
Пътуване - 13 минути
Време за прекачване - 2 минути
Чакане (среден интервал на чакане) - 4 минути
Пътуване - 13 минути
Общо: 51 минути  :fan: за сравнение при използването на предложената от мен линия времето за пътуване е 7 минути - над 7 пъти повече

Има още много варианти а ето ги и тях:
А120 + ТМ20
А120 + А305
А88 + А120
А88 + метро
ТМ10 + метро
А94 + А84
А94 + ТБ4/5/8/11
А102 + метро
А67
Но, ВСИЧКИТЕ са с времепътуване по-голямо от 35 минути, в сравнение с 7 на предложената от мен линия  :)
« Last Edit: 16.11.2015, 18:56:41 by wolf_rusi »

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12955
    • View Profile
    • Email
Добре де, след като веднъж си имал път от точка А до точка Б, да беше взел такси, вместо да разтягаш безплодни идеи. Още повече, че предлагаш някаква едностранна връзка от точка А до точка Б, но не и осигуряваща връщане от точка Б до точка А. Предлаганото от теб ще убие по "натовареност" А75. На всички студенти и преподаватели във ФМИ ни се налагало да ползваме връзка ФМИ - институт по математика (комплекса на БАН) и вариантът А120/ТМ20 си е приемлив.

Offline wolf_rusi

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
Добре де, след като веднъж си имал път от точка А до точка Б, да беше взел такси, вместо да разтягаш безплодни идеи. Още повече, че предлагаш някаква едностранна връзка от точка А до точка Б, но не и осигуряваща връщане от точка Б до точка А. Предлаганото от теб ще убие по "натовареност" А75. На всички студенти и преподаватели във ФМИ ни се налагало да ползваме връзка ФМИ - институт по математика (комплекса на БАН) и вариантът А120/ТМ20 си е приемлив.
Г-н blagun, няма да коментирам първата част от вашето изказване. Предложената от мен автобусна линия предлага двустранна връзка от Семинарията до Хотел Плиска/ж.к.Изток и обратно (в едната посока е съответно 10 мин., а в другата  13мин.) Считам, че пътникопотокът ще оправдае вложените разходи и линията ще е на печалба. Неясно остава за мен единствено на базата на какви проучвания смятате, че предложената от мен автобусна линия не би била ефективна.
Благодаря Ви предварително за отговора.
wolf_rusi

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12955
    • View Profile
    • Email
Неясно остава за мен единствено на базата на какви проучвания смятате, че предложената от мен автобусна линия не би била ефективна.
Благодаря Ви предварително за отговора.
wolf_rusi
В случая ти трябва да се аргументираш на базата на какви проучвания считаш предложението си за ефективно? Освен това трябва да дадеш схема как пробегът за новата линия ще се вземе от този на съществуващите. Това с минутите и билетчето е доста плитко, но ти не си от вчера във форума, та да не знаеш. Пък и не е прилично да изсмукваш някакви измислени минути от пръстите си. Все пак съм бил 5 години студент във ФМИ, живеещ до зала Универсиада, така че кое що съм наясно с минутите пеша: 30 минути е преходът нагоре през Незабравка и гората. За да не се чувстваш засегнат, трябва да се отнасяш сериозно към форума, а не по детински.

И каква двустранна връзка предлагаш с един кръгов маршрут, освен от началната/крайната му точка? По схемата може да се стигне примерно от Плиска до Читалище Добри Чинтулов, но не и от Читалище Добри Чинтулов до Плиска.

Колкото за А294, считам че трябва да си възстанови първоначалния маршрут и честота. Малко странен ми е аргументът, че студентите искали да го ползват с карта за А280, още повече, че технически няма карта за 2 линии: метро и А280, а основното количество от тях са прекачващи се от метрото на Онкологията и далеч по-малко на ТУ и ЛТУ. Обръщало срещу Трите кули и КАТ надали ще се реализира, а и между този светофар и светофара на метростанцията се трупат епични опашки, т.е. А294 би трупал закъснения и там.

Напречните връзки между източните квартали липсват. Имаше варианти за удължаване на А67 до Гео Милев, но симеоновци държат на връзката си със Семинарията и това не се случи. Възможно е удължаване на А75 в южна посока (А11 е прекалено дълъг и редовен).
« Last Edit: 17.11.2015, 07:46:57 by blagun »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4026
    • View Profile
Наистина за напречна връзка между източните квартали най-удачният вариант е удължаване на 75 - ще се намали дублажа с 11 и 404 съответно линията няма да е въздуховоз. Примерно от Автостанция Гео Милев по Шипченски Проход, Асен Йорданов, Г.М.Димитров, Н. Габровски, Симеоновско Шосе и т.н. до Семинарията. Така би се създала удобна връзка с Плиска с малко ходене пеша от Гео Милев.  :rolleyes:

Offline wolf_rusi

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
До V.Peichev:
Както знаете, автобусна линия 75 се движи само в източната част на Цариградско шосе. При евентуално удължаване на автобусна линия 75 (или 67, няма значение номера) ще се получи следното:
Първо, ако линията е 67, ще загуби връзката Семинария - Руското посолство, която е без аналог.
Второ, ако линията е 67, пробегът ще се увеличи.
Трето, ще си позволя да цитирам мъдрият blagun (комуто искрено благодаря за забележките. По-долу е моето изложение. Дано този път съм бил изчерпателен. Ако имате въпроси, питайте.)
 blagun:"В случая ти трябва да се аргументираш на базата на какви проучвания считаш предложението си за ефективно? Освен това трябва да дадеш схема как пробегът за новата линия ще се вземе от този на съществуващите."

До blagun:
Отностно Вашето четвъртото написано от Вас изречение в изложението Ви бих казал, че времената на пътуване са описани в таблица в проектът, който съм предложил по-долу спрямо досегашните разписание. Допълнително някой време за пътуване са увеличени заради силния трафик (пример: 67 от Семинарията до сп. ул.Стоян Михайловски е 1 мин. по разписание, но в моят план са заложени 3 минути. :)
Точно затова смятам, че времената за пътуване, предложени от мен са приемливи.
Отново благодаря за градивната критика.  :king: