Author Topic: Оптимизацията на автобусните линии  (Read 20187 times)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3894
    • View Profile
За 404 определено е по-удачно сгъстяване до 10-12 минути пик, 14-15 извън пик и празник и 20 вечер, това би трябвало да стане с две допълнителни коли. За 84 е удачно подсилване с една кола и да не спира на всяка керемидка по Цариградско така интервалът в пик може да падне до 7 минути. :rolleyes: 113 е ненужна линия, по-добре е 111 да се пусне по Филип Аврамов за вътрешноквартален транспорт. :rolleyes:

Offline wiNt

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 495
  • !<9060>!
    • View Profile
След като толкова пъти се дъвче колко безсмислена е 113, какво и кой печели от нея? Не веднъж съм се чудил защо не се прехвърлят тези автобуси по другите натоварени младостки линии или както се спомена вече по 404, които е прилично пълен (не че не е ОК с къси, но е по-логично да са там от 113).

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12733
    • View Profile
    • Email
След като толкова пъти се дъвче колко безсмислена е 113, какво и кой печели от нея? Не веднъж съм се чудил защо не се прехвърлят тези автобуси по другите натоварени младостки линии или както се спомена вече по 404, които е прилично пълен (не че не е ОК с къси, но е по-логично да са там от 113).
По-скоро е смислено А111 да се насочи по Ф.Аврамов на мястото на А113. Иначе по направлението с три метростанции има далеч повече транспорт, отколкото по направлението без метро.

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1479
    • View Profile
По 404 не мисля, че някога ще бъдат пуснати О 345 и причината е много проста - фандъка е казала, че ще подмени новите автобуси там с още по-нови. А дали са удобни, достатъчно и прочие е друг въпрос...

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11265
    • View Profile
    • Email
Ами тогава на 84 да ги пуснат. Колко свободни О 345 Г има? Днес също наблюдавах в 84 тъпканица и едвам да се затварят вратите от хора. В 404 около спирката на ВТУ и в двете посоки беше същата работа. Ако искате ще ви снимам да прецените дали не е по-добре част от колите да са свободните О 345 Г/Конекто. Помеждудругото на 75 пак бяха пуснали съчленен, по-добре ли е да е там, вместо на 84 или 404?
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1479
    • View Profile
По 84 е същата работа.

Offline Neronov

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2746
  • R.I.P 1210
    • View Profile
По 84 има ли проблем да се пусне съчленен автобус като резерва ? Евентуално през теснотията около летището да не може да мине дълъг автобус  ?  За 404 доколкото разбрах проблем няма.

Offline ivaylostoenchev

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 739
    • View Profile
По 84 има ли проблем да се пусне съчленен автобус като резерва ? Евентуално през теснотията около летището да не може да мине дълъг автобус  ?  За 404 доколкото разбрах проблем няма.
На 284 малашевци едно време са пускали дълги автобуси, така че би трябвало да няма проблем за 84

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3894
    • View Profile
За Loud Festival 2012г. Дружба пусна O345G до Терминал 2 и нямаше сериозни проблеми, ако не броим погото в автобусите по-добро от това на самия фестивал. :) Все пак една допълнителна кола по линията и премахване на ненужните спирки по Цариградско изглежда по-добро решение. :rolleyes:
« Last Edit: 28.11.2016, 13:14:40 by V.Peichev »

Offline TRAMS SOFIA

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 551
    • Skype Me™!
    • View Profile
Сега се сещам за това как се организира транспорта в  жк.Надежда и околните квартали. Първо А285 е по-добре да няма почивки във Връбница, защото няма кенеф .Има едно магазинче добре заредено обаче за 85 няма почивка дори 2 минути.
А108 да се удължи от Люлин до АВТОСТАНЦИЯ Илиянци(за връзка със 25,29)
СПЕШЕН ремонт на трасето по Илиенско Шосе и скъсяване на 27 до авт.Илиянци.
За А101 да се движи само сутрин и следобед то по обяд се возят 1-3 човека или празни.
За тм11,12 да се синхронизират делник и празник защото празник са винаги заедно и после 20 минути нищо.
А108,85 и тм6 да се синхронизират в общия си участък.
За 150 да не обикаля ОБЕЛЯ-2 а директно по ломско Шосе и до Обеля 1.


« Last Edit: 03.04.2017, 19:04:08 by TRAMS SOFIA »

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1086
    • View Profile
СПЕШЕН ремонт на трасето по Илиенско Шосе и скъсяване на 27 до авт.Илиянци.
За тази промяна ще те линчуват. Толкова се изписа как от години се иска 27 да е до метрото, а ти сега искаш да го махнеш.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3894
    • View Profile
Ако наистина се направи качествен основен ремонт на трамвайното трасе и се заменят дараците по 12 с по-нормални вагони, то времепътуването от Илиянци до Пета Градска може да стане по-малко от това с автобус 27 и той да се върне на Илиянци. :rolleyes: За съжаление в близките години шансовете за ремонт особено читав са минимални. :rolleyes:

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1086
    • View Profile
Привет,
Наскоро ми мина една идея през акъла, но не знам дали би имала успех. Както знаем след надлез Надежда 85 и 285 имат еднакъв маршрут. От друга гледна точка по ул. История Славянобългарска има автобуси само откъм Сточна гара. Затова се замислих дали не е удачно 285 да не минава през надлез Надежда - гарата и т.н., а направо по История Славянобългарска до Сточна гара и от там по маршрута си. Все пак замисъла му беше да довозва до метрото, което ще продължи да прави. За сметка на това може част от курсовете на 309 да отпаднат и да са само до Сточна гара. До колкото забелязвам денем извън пик е почти празен в този участък.
С промяната, която предлагам ще има директна автобусна връзка на Надежда (и Хаджи Димитър) с хипермаркетите и ТЕЦ София. Ще се намали дублажа на 85 и 285, разбира се в този случай мисля, че би било удачно да се включи още 1 кола по 85. Единствен недостатък може би е, че птникопотока по История Славянобългарска ще е по-малък от колкото пътникопотока по сегашния маршрут (предполагам).

Offline 2828

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2039
  • 506
    • View Profile
    • Email
По-добре 85, защото няма да се загуби връзката на Христо Силянов и Хан Кубрат с Гарата и Лъвов мост, а на горепосочените места 285 е единственият директен автобус до центъра. 85 се дублира до голяма степен с ТМ6, който ходи до Гарата, Ботев, НДК и т.н.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3894
    • View Profile
Потокът по История Славянобългарска е доста малък, а и ако 85 или 285 излиза на Сточна Гара по К. Стоилов или Индустриална ще се забие в тежко задръстване, също преминаването на съчленени автобуси по втората улица е затруднено от паркирани коли и маневри на паркиращи. :rolleyes: Дори да няма задръствания ще се спестят не повече от три минути в посока, което не подобрява сериозно обслужването. :rolleyes: Алтернативата е от История Славянобългарска по Каменоделска и  Първа Българска армия, но линията става твърде периферна и обиколна. :rolleyes:
« Last Edit: 12.06.2017, 23:33:35 by V.Peichev »

Offline tramvaje_22

  • Писател
  • **
  • Posts: 41
    • View Profile
По-добре 85, защото няма да се загуби връзката на Христо Силянов и Хан Кубрат с Гарата и Лъвов мост, а на горепосочените места 285 е единственият директен автобус до центъра. 85 се дублира до голяма степен с ТМ6, който ходи до Гарата, Ботев, НДК и т.н.
1. Трамваят е доста по-бавен, малък, с слабо/никакво отопление, с големи интервали, не прави важна връзка с Лъвов Мост, препълнен
2. 85 е по-орязан от всякога с 5(4) коли и в пикови часове се пълни стабилно, при промяна да ходи на Теца  :blink:, просто хората се качват по колите и готово  :neznam:
3. 285 и 85 са една синхронизарана линия, при подобна промяна се вложава рязко и обслужването на Х.Димитър

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6626
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Очевидно за вас 85/285 имат едничката цел да обслужват Надежда. Хайде застанете на Лъвов мост и наблюдавайте колко хора се качват и слизат там. За храсталаците по 202ра 79 и 309 са предостатъчни.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17203
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Очевидно за вас 85/285 имат едничката цел да обслужват Надежда.
Именно. Поне някой е посочил, че това е една линия.
А и как си представяте частта от Надежда да няма никаква връзка с Лъвов мост поне. Не стига, че имат един автобус, който е на огромен интервал, а и да ги забива по ул. 202.

единствената идея за оптимизация ми се вижда удължаване на 24 от Орландовци, по 202-ра и през Надлез Надежда до Центр. гара. Но затова ще трябва увеличение на броя на колите и връщането на 309 до Сточна гара. На настоящия етап обаче мисля, че сегашният вариант е по-добър.
« Last Edit: 13.06.2017, 12:18:47 by emo »
мур

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1086
    • View Profile
Очевидно за вас 85/285 имат едничката цел да обслужват Надежда. Хайде застанете на Лъвов мост и наблюдавайте колко хора се качват и слизат там. За храсталаците по 202ра 79 и 309 са предостатъчни.
Предложението ми не беше просто да променим маршрута, а и разписанията. Все пак преди само 85 обслужваше Хаджи Димитър, Лъвов мост и т.н. Тук въпроса беше линията с по-голям интервал да минава напряко, а другата да се сгъсти за да не се влошава обслужването на гореспоменатите.

Към момента това, което за мен е странно първо е маршрута на 309. Тук из форума до колкото помня мнението е да се избягват подковообразни маршрути. Другото е, че от Надежда до ТЕЦ-а пеша е непосилно въпреки, че се вижда къде е, а с автобус се пътува по повече от 30 минути и то доста обиколно.

И все пак затова е форума, предлага се идея и се обсъжда удачна ли е, или не :)

Вчера дочух, че е мислено ул. Опълченска да минава под бул. Мария Луиза и жп линията и да се свърже с 202. Това би било полезно и в този случай може някоя линия да минава през този пробив, но не знам ще доживеем ли това да се случи.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3894
    • View Profile
24 е крайградски автобус и трябва да остане на Автостанция Орландовци, не да се забива в задръстванията на Надлез Надежда и да достига до периферията на центъра.  :rolleyes: Пътуващите от Надежда до История Славянобългарска са малко и не е оправдано да се губи връзката с Лъвов Мост и Централна Гара.  :rolleyes:По-скоро има смисъл 309 да стига до МС Хан Кубрат, но няма удачно място за обръщане. :rolleyes: Подковообразни маршрути има и сега примерно 10. :rolleyes: