Author Topic: DAC-Чавдар 317 ЕТР  (Read 28785 times)

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6127
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #20 on: 10.11.2008, 10:00:26 »
По 3 бяха зелени ЗиУ до закриването на линията.

Offline jonckheere

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 886
  • Батаклиев го заБатачи
    • View Profile
    • Email
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #21 on: 11.05.2009, 09:02:48 »
DAC Чавдарите отзад малко приличат на Ikarus, тоезд задното стъкло и кривинàта на гърба ми напомнят на Ikarus.

Offline lok45111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 494
    • View Profile
    • Email
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #22 on: 11.05.2009, 16:12:20 »
В крайна сметка имало ли е тиристорни ДАК-ове или не. Поне на три места съм срещал че част от моделите са били с по-различна електроника, при това - българска.

Тиристорните преобразуватели на някои ДАК-ове са правени от екип инжинери на ВТУ "Т. Каблешков". Не знам на колко машини са качени, но е имало такива устройства. Доколкото съм запознат, това с тиристоризацията е наша рационализация, стандартно ДАК-овете са контакторни.

Offline Skoda_44

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 82
    • View Profile
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #23 on: 21.09.2009, 17:49:44 »
Мда стандартно са със 7 контактора..

Offline jonckheere

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 886
  • Батаклиев го заБатачи
    • View Profile
    • Email
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #24 on: 17.04.2011, 02:03:47 »
Съвсем случайно попаднах в тези снимки, и профилната форма на тролейбуса много ми заприлича на тази на DACовете (DAC Чавдар или оригинален румънски DAC все тая), като разбира се тролейбуса не ми прилича съвсем на DAC, но формите изключително много ми напомнят. Ето и линк откъде попаднах в тези снимки.

http://www.flickr.com/photos/rui_gv_nunes/3256336652/in/pool-trolleybus/

Offline stohis

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 373
    • View Profile
    • Email
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #25 on: 12.09.2011, 21:49:25 »
Здравейте! Тук ви питам:

Дак-Чавдар 317 ЕТР или ЗиУ-9 предпочитате?

Според мен Дак-Чавдара е много по-добър от ЗиУ-тата, но все пак оставям и на вас да прецените. Коментирайте и давайте оценките си за тези два вида тролейбуси.   :rolleyes:

Скоро ще добавя снимки.  ;)
Фен на тролеите в Перник. Най-вече на ДАК-ЧАВДАР 317 ЕТР. :)

http://primera.e-sim.org/lan.276386/

Offline ivan3275

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 993
  • Почитател на автобуси: Икарус и Чавдар.
    • View Profile
    • Email
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #26 on: 12.09.2011, 23:01:05 »
Аз смятам,че ЗИУ-9 са по добри,защото с години са се доказали в Русия,в България,в Гърция,в Унгария и незнам вече къде гледах,че имаше още като най-издържливи,а ДАК-овете за мен са некачествени особенно българските за другите не знам не мога да кажа в Русия дали са доволни от тях.Това е мое мнение и наблюдение не искам да го налагам на никого.Само споделям.Благодаря!!!

Offline georgi64

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 695
    • View Profile
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #27 on: 12.09.2011, 23:34:09 »
е по шантава тема не знам дали има във форума :D  кой го интересува за дака и зйуто  :D
в днешно време :D :D
« Last Edit: 13.09.2011, 01:05:57 by georgi64 »

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3703
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #28 on: 13.09.2011, 00:52:50 »
Със сигурност има и по-шантави. Лично за мен ЗиУто е по-добро. Нямам лични впечатления от ДАКовете, но едва ли ако бяха толкова качествени щяха да излязат толкова бързо от употреба.

Offline Ivo_1506

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 891
    • AOL Instant Messenger - skype/followme_1
    • View Profile
    • Email
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #29 on: 13.09.2011, 01:26:54 »
Дак-Чавдарите , и по-конкретно тези експлоатирали се  в София, бяха едно голямо недоразумение, същото като сина им- 2525  ;)  те закъсваха под път и над път,и само заради това,че тогава трафика беше с пъти по-малък от сега не ставаше грндиозна задръжка от тях!
НЕ НА ЕДИНИЧНИТЕ АВТОБУСИ ПО 204 ЛИНИЯ...!!!!!!!!!

Offline jonckheere

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 886
  • Батаклиев го заБатачи
    • View Profile
    • Email
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #30 on: 13.09.2011, 03:37:56 »
Аз лично определено повече се кефех на DAC Чавдарите отколкото на ЗИУтата когато бяха нови. Като цяло повече ме кефеха DAC Чавдарите, като дизайн, като звук, като возия, и изобщо. Но се заглеждам и в една друга гледна точка, това, че в много градове още си се движат ЗИУта, докато DAC Чавдари останаха сáмо в Перник, а във всички останали градове DAC Чавдарите са вече измрели, което ме води до заключението, че ЗИУтата са по-издръжливи. Например, в Пловдив, през 2006 измряха последните DAC Чавдари, докато ЗИУта се движеха до 2009, когато DAC Чавдарите вече бяха заспали, макар, че DAC Чавдарите бяха доставени по-късно.

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6127
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #31 on: 13.09.2011, 10:26:05 »
Иска ли питане - ЗиУто е по-добро.
Все едно сравняваме мотопед Балкан с Иж-ка.
 :neznam:

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17298
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #32 on: 13.09.2011, 11:29:04 »
Категорично ДАК Чавдар, но от гледна точка возия.
мур

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4005
    • View Profile
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #33 on: 13.09.2011, 13:03:02 »
Спорен въпрос - ЗИУ-9 дават по-малко дефекти, но ДАК също има сериозни предимства - изцяло пневматично окачване без носещи ресори, нисък шум, изнесени на покрива пусково-спирачни съпротивления и съответно по-хладен салон лятото и електробезопасност, по-добър салон. Също така има тиристорни ДАК, при които е решен проблемът с рязкото тръгване и спиране неизбежно при контакторно управление. Серийни единични тиристорни ЗИУ няма, само опитни образци.  Съчленените ЗИУ с тиристорно управление са не по-малко проблемни от ДАК.  :)

Offline stohis

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 373
    • View Profile
    • Email
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #34 on: 15.09.2011, 21:30:00 »
Аз предпочитам ДАК-Чавдарите. :)
Фен на тролеите в Перник. Най-вече на ДАК-ЧАВДАР 317 ЕТР. :)

http://primera.e-sim.org/lan.276386/

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11387
    • View Profile
    • Email
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #35 on: 20.10.2011, 15:21:58 »
ДАК-Чавдар като комфорт бяха доста добри честно казано-меки тапицирани седалки, просторен салон, меко въздушно окачване, бяха тихи и бързи. Все пак като каросерия са подобни на Граф и Шифт, разположението на вратите и прозорците е еднакво.Имаха по 3 ниски стъпала на вратите, вместо по 2 по-високи. Проблема е бил по-скоро в използването на евтини материали и качеството на изработката. Ама евтиното излиза съкпо, ако бяха ползвани качествени материали, като при Граф и Шифт, щяхме още да си ги ползваме тези тролеи, както сега Графовете, които са на техните години.

ЗиУ 9-също биваха горе-долу, разпространени са и сега из цяла България. Ако се поддържат добре, също държат добър комфорт-удобни седалки, топъл салон зимата, хубава конфигурация на салона, изцяло отделена шофьорска кабина. Но за сметка на това пък тръгваха рязко, отзад друсаха много, компрсора беше шумен, лятото бяха задушни, без много вентилация. Ама като цяло според мен не са толкова лоши.

Виж Икарусите вече са съвсем друга работа. Макар и със смачкани ламарини, очукани, поръждясали, имат модерна система за управление, имат рекуперативно спиране, което ги прави много икономични. При спиране връщат ток в мрежата, и всички тролейбуси, намиращи се в участъка на същата тягова подстанция могат да го ползват, така да се каже. Имат доста добро ускорение, сравнително тихи са и топли зимата, ако всичките им печки работят. Но просто вече за 25 години по нашите улици и булеварди изглеждат по-стари и амортизирани, отколкото са вдействителност. Ако се поддържаха като хората, ако нямаше толкова дупки, и шофьори на коли, които да се блъскат в тях щяха да изглеждат като нови.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4357
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #36 on: 20.10.2011, 16:21:28 »
Икарусите почнаха да ги бастисват в последните 2 години. Просто качеството на последните ремонти е умопомрачително.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17298
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #37 on: 21.10.2011, 16:30:32 »
В Левски разкатават фамилията на всичко. Това е най-долнопробното място, където са правени някакви ремонти. АРЗ Гара Искър и Гложене правеха по-хубави ремонти на салоните.
Вижте на какво приличат 1405, 2908, 1511. Колко още тролея са съсипани в базичката левски - 1508, 1517. А и последните им - 1301, 1302 са повече от некадърно омцани. Съмнявам се, че 2901 и 2922 са кой знае какво. Големи бездарници са тия, а само там останаха да правят ремонти.
мур

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3703
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #38 on: 21.10.2011, 20:20:37 »
Така си е. В Омуртаг и Дупница също има кошмарни ремонти, но поне с тролеите се постараха. А В Гложене и Гара Искър какво са ремонтирали?

Offline Ivo_1506

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 891
    • AOL Instant Messenger - skype/followme_1
    • View Profile
    • Email
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #39 on: 22.10.2011, 00:36:05 »
в Гложене Мерцедеси 0305, и 2-3 Икаруса , като ремонтите са повече от покъртителни  :angry:
НЕ НА ЕДИНИЧНИТЕ АВТОБУСИ ПО 204 ЛИНИЯ...!!!!!!!!!