Author Topic: DAC-Чавдар 317 ЕТР  (Read 26970 times)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10714
    • View Profile
    • Email
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #40 on: 22.10.2011, 01:07:06 »
Някъде май бяхме споменавали, че по 5-цата освен нашите ДАК-ове се е движел и оригинален румънски ДАК.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline vesko

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 276
    • View Profile
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #41 on: 08.07.2012, 12:38:12 »
Лично за мен Дак-Чавдарите са много по-добри от Зиу :D

Offline georgi64

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 643
    • View Profile
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #42 on: 08.07.2012, 17:11:58 »
В Левски разкатават фамилията на всичко. Това е най-долнопробното място, където са правени някакви ремонти. АРЗ Гара Искър и Гложене правеха по-хубави ремонти на салоните.
Вижте на какво приличат 1405, 2908, 1511. Колко още тролея са съсипани в базичката левски - 1508, 1517. А и последните им - 1301, 1302 са повече от некадърно омцани. Съмнявам се, че 2901 и 2922 са кой знае какво. Големи бездарници са тия, а само там останаха да правят ремонти.

Ами помисли малко "базичката левски" както я наричаш с колко пари разполага за ремонта на 1 тролейбус как да стане работата за без пари .Жълтите "икарцедеси"са правени там и горе долу са добре, но направата на 1 такъв струва до колкото разбрах около 100 000 лева. Така че всичко е и до пари както винаги ,не може да искаш от хората там чудеса за без достатачно финансиране

Offline ivan3275

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 932
  • Почитател на автобуси: Икарус и Чавдар.
    • View Profile
    • Email
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #43 on: 08.07.2012, 18:05:39 »
Някъде май бяхме споменавали, че по 5-цата освен нашите ДАК-ове се е движел и оригинален румънски ДАК.
Да прав си Иво така беше и това беше през далечната 1984г.Той беше с инв.номер 2500 и се движеше предимно по линии 2 и 9 до някъде около 1986г.приблизително и после някъде изчезна къде обаче не знам.Беше червен с бели хоризонтални ивици.Това е което знам за него даже съм го виждал бях малък тогава и го помня много добре,защото все го засичах на 5- кьошета да пресича кръстовището.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3512
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #44 on: 08.07.2012, 21:45:45 »
Това, колко пари дават за ремонтите няма нищо общо с долнопробното мазане по тролеите в базичката. Липсата на средства за качествени ремонти не оправдават мърлячеството на некадърниците, работещи там. При положение, че 30 бракувани тролея киснеха в стоянката и по-късно бяха разкостени и нарязани е пълен абсурд да мажеш с боя прогнили, разпадащи се, раздути плоскости, вместо да се напънеш и да сложиш здрава плоскост от свалените от нарязаните тролеи. Абсурд е и да мажеш с боя изгнила ламарина директно върху ръждата и напукалата се, падаща на люспи боя отгоре. Или трябва за почистването на ръждата да им се плаща допълнително? Че Икарцедесите са добре също звучи безкрайно неправдоподобно. Калпаво заварените накриво дръжки в салона, изгнилите плоскости с люпеща се сива боя от тях в 2903 и 2603? Или за да запълниш няколко дупки на покрива също се изисква допълнително заплащане? Или пък материалите за това са непосилни за дружеството? Тук става въпрос за мързел, некадърност и абсолютна липсва на желание от страна на работниците там да си свършат като хората работата, за която им се плаща. Не опира до пари да отсечеш правилно жълтото райе, или да поставиш една лайстна без да изглежда като развълнувано море. Също предполагам е непосилно да свалиш заводствените табелки от кабината или да облепиш уплътненията с тиксо, вместо да мажеш с боя отгоре им. Темата е дискутирана и няма 2 мнения по въпроса. Излагам няколко аргумента, за да не се повдига отново, още повече, че не тук му е мястото.
« Last Edit: 08.07.2012, 21:49:35 by Sofia »

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 16891
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #45 on: 09.07.2012, 10:37:50 »
Е това имах предвид.
В последно време малко са понапреднали.
мур

Offline jonckheere

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 875
  • Батаклиев го заБатачи
    • View Profile
    • Email
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #46 on: 23.07.2012, 02:13:48 »
Дали да не направим тази тема на анкета, за да видим просто кое от тези две повече предпочитат повечето хора ?

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4250
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #47 on: 08.03.2014, 15:12:06 »

Колеги, това колаж ли е? :D
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline KRAKOMOBILA

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5136
    • View Profile
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #48 on: 08.03.2014, 17:27:40 »
Не даже е пускан и преди. Ако има желание утре ще пусна още снимки.

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3512
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #49 on: 08.03.2014, 17:37:21 »
Ето още снимки:
















Offline georgi64

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 643
    • View Profile
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #50 on: 08.03.2014, 18:09:08 »
Тройни дакове  :eek: В коя държава са Румъния сигурно или е фотомонтаж някакъв

Offline xentia

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 65
  • xentia in strange world
    • View Profile
    • Email
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #51 on: 08.03.2014, 18:15:47 »
Улиците са от Букурещ, но признавам че и аз се изненадах от този двойно съчленен вариант! При толкова много снимки, предполагам че не е монтаж, но също така предполагам и че това е било някаква ограничена серия... Дано някой който има по-достоверна информация да вземе отношение.
И галейки бетона нежно, като крило на птица - морето го разнищва, частица по частица...

Offline София 100

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
    • Email
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #52 on: 08.03.2014, 21:51:57 »
Става дума за опитен образец:на базата на най-обикновен Dac/Rocar 117 Е в Букурещ през 1988г.е добавена  една средна секция.След преустройството моделът получава индекс Dac/Rocar 122 UD и остава в движение до 1999г.Тук може да прочетете: http://www.automobileromanesti.ro/Rocar/Rocar_Prototipuri/
http://transphoto.ru/vehicle/130765/
Той не спира ни денем, ни нощем

Offline georgi64

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 643
    • View Profile
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #53 on: 08.03.2014, 22:15:46 »
Нещо като портотип до сега не съм знаел :neznam:

Offline Dimitar Dragnev

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 372
    • View Profile
    • Форумът за класически езици
    • Email
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #54 on: 09.03.2014, 21:39:33 »
По съвсем независим път днес стигнах до информация и снимки за този тролейбус, които се намират в един румънски форум: http://www.transira.ro/bb3/viewtopic.php?t=185 . Не бих се наел да превеждам, защото не знам румънски, но снимките заслужава да се видят (има и някои от вече публикуваните).

Offline jonckheere

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 875
  • Батаклиев го заБатачи
    • View Profile
    • Email
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #55 on: 21.02.2015, 21:53:31 »
Връщайки се на снимките, забележете как на едните снимки където има зелени ивици отзад стоповете са оригинални DACови, разделени на четири, а на другата, на която отгоре около прозорците е черен, а долу е бял и оранжев, са вертикални.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10714
    • View Profile
    • Email
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #56 on: 10.11.2015, 14:06:15 »
Ето малко снимки на разни детаили от ДАК Чавдар, малко преди да ги спрат, да си припомним за тези хубави удобни Българо-румънски тролейбуси, за съжаление останали не особено успешни. Да си спомним за времето, когато се строеше и създаваха такива работи, вместо да се руши и разграбва за скрап.

Използвани в София, Пловдив, Варна, Перник, Стара Загора, Казанлък, може би и в някои други наши градове, за тези знам, най-много и до най-късно задържалисе в Перник и Варна. Аз лично съм с добри впечатления от тези тролеи от гледна точка на пътник-за времето си според мен си бяха супер, просторен салон, удобни меки седалки, много на брой седящи места, мека и плавна возия. Обърнете внимание и колко стъпенки има на вратите.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline bigblondewolf

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 797
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 55310178
    • View Profile
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #57 on: 10.11.2015, 21:46:28 »
За какво служат четирите неща зад последната врата? Приличат на чукчета за аварийно чупене на стъкла.

иначе хем хубави, хем не особено успешни... :D
Семейният скандал е като рок концерт. Винаги започва с новия материал и завършва със старите хитове

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10714
    • View Profile
    • Email
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #58 on: 10.11.2015, 22:01:45 »
Тези оригинално мисля че трябва да са по 6. Има ги и сред 2-ра врата. Това се разпъва и според мен е стълбище за качване на покрива, даже на едната снимка над 2-ра врата се вижда че на покрива има и дръжки.

Хубави, от гл.точка на пътуващ, на дизайн и удобства, не успешни предполагам защото преди толкова години не сме имали все още опит в производството и поддържката на тиристорни компоненти. То не е толкова лесно като нямаш опит да произведеш модерен съчленен тролейбус.

Сега ми стана интересно, и понеже до завода няма ж.п.линия готовите тролейбуси как са ги транспортирали чак до Варна, Стара Загора или Перник например? С теглене? Или както са карали и автобусните шасита, например от Ботевград с влак до гара Ребърково оттам с влак до Варна или Перник.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6023
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #59 on: 10.11.2015, 22:40:55 »
В Ботевград влак няма. Най-вероятно с платформа, както пристигна 1650.