Author Topic: DAC-Чавдар 317 ЕТР  (Read 26987 times)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10739
    • View Profile
    • Email
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #60 on: 10.11.2015, 22:45:20 »
Да няма, за това или с платформа както ти каза, или някъде беше писан и друг вариант-стеглене до гара Ребърково и оттам вече с влак. По този начин но в обратен ред са карани и шаситата за автобусите.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online KRAKOMOBILA

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5137
    • View Profile
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #61 on: 10.11.2015, 23:02:08 »
Шаситата на автобусите са карани на самоход, а не с теглене. Тролейбусите най-вероятно са пътували на платформи.

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4255
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #62 on: 11.11.2015, 00:04:08 »
За какво служат четирите неща зад последната врата? Приличат на чукчета за аварийно чупене на стъкла.

иначе хем хубави, хем не особено успешни... :D

Стълби са. Подобни имаше и на някои Икаруси в София. Чешките трамваи съшо имат.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10739
    • View Profile
    • Email
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #63 on: 11.11.2015, 00:44:43 »
Даже като се загледате на предпоследната снимка най-горната стълба след 2-ра врата се е разпънала. По подобен начин се разпъват всичките стълбички.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1179
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #64 on: 12.11.2016, 17:27:54 »
Понеже сме на вълна откупуване на Дак 118 в Перник, ето и брошура на модела от времето на неговите изпитания. Брошурата е на руски:



Източник: http://tramclub.org/viewtopic.php?p=80720#80720

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4255
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #65 on: 12.11.2016, 21:40:52 »
Колкото повече го гледам, толкова повече се убеждавам, че това е един от най-грозните дизайни, създавани някога.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10739
    • View Profile
    • Email
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #66 on: 12.11.2016, 22:14:25 »
На мен пък дизайна ми харесва и още едно време ми изглеждаше по-модерен от Икаруса визуално. Спомням си че ме впечатляваха двойните врати тогава, нямахме ПС с такива, също и комфортният и топъл салон. Ама тогава от техника не съм разбирал и съм си нямал идея че технически са били зле и че са давали много дефекти. Според мен дизайна за годините си е една идея по-модерен от на Икаруса, макар че двата тролея наистина си приличат много. По-модерното са двойните врати, интериора, както и по-модерните ръбати форми и челната табела над предното стъкло като при съвременните автобуси.

Разположението в салона също е по-добро, защото при еднаква площ в ДАК Чавдар-а има с 10 седащи места повече от Икаруса, при ДАК-Чавдар-а срещу 2-ра врата има място за правостоящи а при Икаруса няма. Според мен и отоплението в ДАК-а е една идея по-добро както и уплътненията на вратите. Също така и шибидасите са стъклени, което някак придава по-светъл и модерен вид на салона. Доколкото знам ДАК-а е така направен, че може да мине малко растояние на акумулатори а Икаруса я няма тази опция( даже виждам че в техн.данни го пише това че го има като вариант с автономното придвижване)

Проблема както казахме е че в онези години сме нямали опит с такава модерна техника и за това не се е получил особено успешен, все пак е трябвало да произведем тролейбус с модерното тогава тиристорно управление, но иначе като дизайн и технология си е бил напълно модерен и актуален за годините.
« Last Edit: 12.11.2016, 22:26:00 by Ivo »
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1338
    • View Profile
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #67 on: 12.11.2016, 22:35:34 »
Дакът също като Икарус 2хх е с дизайн и концепция от началото на 70-те години и повече от 15 години не е претърпял почти никакво развитие. Края на 80-те се е произвеждал Мерцедес О 405 все пак, съвсем малко по-късно от това изчадие се появява и съчленената нископодова версия. Нищо модерно няма в него, дори и за онова време.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10739
    • View Profile
    • Email
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #68 on: 12.11.2016, 22:41:20 »
Но пък Граф и Шифт които ние имаме са някъде от 1989-та и ако тръгнеш да правиш чертеж или да ги правиш на макет ще видиш че каросериите са почти абсолютно еднакви, като пропорции, височина на пода, големина и разположение на прозорците и вратите, но Граф и Шифта е с лепени стъкла и направен с по-модерни материали. Дори и разположението на салона вътре е много близко, също и дебелата колонка по която минава кабелажа при 3-тия прозорец където се получава едно малко прозорче са еднакви.

Ха сега де, 10 години по-късно от ДАК-а...всъщност няма да се учудя ако шасито на ДАК-а е на МАН и е същото като на Граф и Шифт например, не знам честно.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline jonckheere

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 875
  • Батаклиев го заБатачи
    • View Profile
    • Email
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #69 on: 13.11.2016, 03:19:50 »
Понеже сме на вълна откупуване на Дак 118 в Перник, ето и брошура на модела от времето на неговите изпитания.
На тази брошура не става ли дума за оригиналния румънски DAC без Чавдар ?

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1179
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #70 on: 13.11.2016, 10:21:45 »
Да, може би някакъв прототип, изцяло правен в Румъния. Освен това и моделът е 317 ЕТ, а не 317 ЕТР, както българския вариант.