Author Topic: DAC-Чавдар 317 ЕТР  (Read 27381 times)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10906
    • View Profile
    • Email
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #60 on: 10.11.2015, 22:45:20 »
Да няма, за това или с платформа както ти каза, или някъде беше писан и друг вариант-стеглене до гара Ребърково и оттам вече с влак. По този начин но в обратен ред са карани и шаситата за автобусите.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline KRAKOMOBILA

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5146
    • View Profile
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #61 on: 10.11.2015, 23:02:08 »
Шаситата на автобусите са карани на самоход, а не с теглене. Тролейбусите най-вероятно са пътували на платформи.

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4279
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #62 on: 11.11.2015, 00:04:08 »
За какво служат четирите неща зад последната врата? Приличат на чукчета за аварийно чупене на стъкла.

иначе хем хубави, хем не особено успешни... :D

Стълби са. Подобни имаше и на някои Икаруси в София. Чешките трамваи съшо имат.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10906
    • View Profile
    • Email
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #63 on: 11.11.2015, 00:44:43 »
Даже като се загледате на предпоследната снимка най-горната стълба след 2-ра врата се е разпънала. По подобен начин се разпъват всичките стълбички.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1181
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #64 on: 12.11.2016, 17:27:54 »
Понеже сме на вълна откупуване на Дак 118 в Перник, ето и брошура на модела от времето на неговите изпитания. Брошурата е на руски:



Източник: http://tramclub.org/viewtopic.php?p=80720#80720

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4279
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #65 on: 12.11.2016, 21:40:52 »
Колкото повече го гледам, толкова повече се убеждавам, че това е един от най-грозните дизайни, създавани някога.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10906
    • View Profile
    • Email
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #66 on: 12.11.2016, 22:14:25 »
На мен пък дизайна ми харесва и още едно време ми изглеждаше по-модерен от Икаруса визуално. Спомням си че ме впечатляваха двойните врати тогава, нямахме ПС с такива, също и комфортният и топъл салон. Ама тогава от техника не съм разбирал и съм си нямал идея че технически са били зле и че са давали много дефекти. Според мен дизайна за годините си е една идея по-модерен от на Икаруса, макар че двата тролея наистина си приличат много. По-модерното са двойните врати, интериора, както и по-модерните ръбати форми и челната табела над предното стъкло като при съвременните автобуси.

Разположението в салона също е по-добро, защото при еднаква площ в ДАК Чавдар-а има с 10 седащи места повече от Икаруса, при ДАК-Чавдар-а срещу 2-ра врата има място за правостоящи а при Икаруса няма. Според мен и отоплението в ДАК-а е една идея по-добро както и уплътненията на вратите. Също така и шибидасите са стъклени, което някак придава по-светъл и модерен вид на салона. Доколкото знам ДАК-а е така направен, че може да мине малко растояние на акумулатори а Икаруса я няма тази опция( даже виждам че в техн.данни го пише това че го има като вариант с автономното придвижване)

Проблема както казахме е че в онези години сме нямали опит с такава модерна техника и за това не се е получил особено успешен, все пак е трябвало да произведем тролейбус с модерното тогава тиристорно управление, но иначе като дизайн и технология си е бил напълно модерен и актуален за годините.
« Last Edit: 12.11.2016, 22:26:00 by Ivo »
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1375
    • View Profile
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #67 on: 12.11.2016, 22:35:34 »
Дакът също като Икарус 2хх е с дизайн и концепция от началото на 70-те години и повече от 15 години не е претърпял почти никакво развитие. Края на 80-те се е произвеждал Мерцедес О 405 все пак, съвсем малко по-късно от това изчадие се появява и съчленената нископодова версия. Нищо модерно няма в него, дори и за онова време.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10906
    • View Profile
    • Email
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #68 on: 12.11.2016, 22:41:20 »
Но пък Граф и Шифт които ние имаме са някъде от 1989-та и ако тръгнеш да правиш чертеж или да ги правиш на макет ще видиш че каросериите са почти абсолютно еднакви, като пропорции, височина на пода, големина и разположение на прозорците и вратите, но Граф и Шифта е с лепени стъкла и направен с по-модерни материали. Дори и разположението на салона вътре е много близко, също и дебелата колонка по която минава кабелажа при 3-тия прозорец където се получава едно малко прозорче са еднакви.

Ха сега де, 10 години по-късно от ДАК-а...всъщност няма да се учудя ако шасито на ДАК-а е на МАН и е същото като на Граф и Шифт например, не знам честно.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline jonckheere

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 885
  • Батаклиев го заБатачи
    • View Profile
    • Email
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #69 on: 13.11.2016, 03:19:50 »
Понеже сме на вълна откупуване на Дак 118 в Перник, ето и брошура на модела от времето на неговите изпитания.
На тази брошура не става ли дума за оригиналния румънски DAC без Чавдар ?

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1181
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #70 on: 13.11.2016, 10:21:45 »
Да, може би някакъв прототип, изцяло правен в Румъния. Освен това и моделът е 317 ЕТ, а не 317 ЕТР, както българския вариант.

Offline jonckheere

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 885
  • Батаклиев го заБатачи
    • View Profile
    • Email
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #71 on: 05.05.2017, 01:01:38 »
хем хубави, хем не особено успешни...
Плюсове и минуси, нали се сещаш. Хубави като комфорт и возия, и като дизайн са се харесвали, и се харесват на някои, но са морално остарели. Иначе изработката не е качествена и не са надеждни, дават дефекти.

Лично за мен ЗиУто е по-добро.
ЗиУто е по-добро.
ЗиУ 9-също биваха горе-долу, разпространени са и сега из цяла България. Ако се поддържат добре, също държат добър комфорт-удобни седалки, топъл салон зимата, хубава конфигурация на салона, изцяло отделена шофьорска кабина. Но за сметка на това пък тръгваха рязко, отзад друсаха много, компрсора беше шумен, лятото бяха задушни, без много вентилация. Ама като цяло според мен не са толкова лоши.
Макар, че на мен ми беше повече кеф да се качвам на DAC Чавдар или на Škoda, и ЗИУтата като возия не бяха лоши, за мен поне бяха поносими.

Лично за мен ЗиУто е по-добро.
ЗиУто е по-добро.
От гледна точка надеждност и издръжливост определено.