Author Topic: ЗиУ - 9  (Read 1818 times)

Offline mn_qk

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 7
    • View Profile
Re: ЗиУ - 9
« Reply #40 on: 18.08.2013, 14:26:35 »
Може да са по-добри от ЗиУ, но също са пълни боклуци, осолено сравнени с западните марки, но също така и със своите връстници от Шкода. Да ги подменят по-бързо със съчленени Шкоди и да ги махат! Единственото хубаво нещо на Икарусите са, че имат ред само с единични седалки, нещо, което при Шкодите го няма, а не е приятно до теб да може да седне всеки.

Offline KRAKOMOBILA

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5194
    • View Profile
Re: ЗиУ - 9
« Reply #41 on: 18.08.2013, 14:44:49 »
Незнам с какво си си извадил мнение, че Икарусите са боклуци, но аз мисля, че това е един от най-сполучливите тролейбуси доставяни в България наред със Шкода 9тр и 14тр. Движат се вече няколко десетилетия в София и с не много голяма поддръжка могат да се движат още толкова. Ако пък бъдат качествено модернизирани (не говоря за псевдоремонтите в Искър) могат да бъдат достатъчно комфортни да обслужват София още поне 10 години.

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6128
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: ЗиУ - 9
« Reply #42 on: 18.08.2013, 15:23:27 »
Защо в София са бракували зиутата?В Стара Загора вървят до ден днешен и аз мисля,че това са най-добрите тролеи вървели в България.
Защото има елементарни неща, които геният на съветската тролейбусна мисъл не е съобразил - как може да поставиш съпротивленията и цялата електроника под пода?! Нали при първия дъжд става късо и пожар (1432, 2543, 2547, 1222 и куп подобни). Освен това толкова недодялано бяха направени вътре, болтове стърчаха отвсякъде, а и ръждата не им прости. Единственото симпатично нещо при Зиутата е дизайна (донякъде), но като комфорт, сигурност, поддръжка и ниво на обслужване са плачевно зле.

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1485
    • View Profile
    • Email
Re: ЗиУ - 9
« Reply #43 on: 18.08.2013, 19:59:30 »
Ако трябва да сме точни, ЗИУ-9 са типичен случай на сравнително добре замислен тролей за края на 60-те години, но първо окепазен тотално при серийното производство с орязани всички възможни екстриq които ги е имало при прототипите - например принудителна вентилация, луминисцентно осветление и не само, и второ непипнат и произвеждан без изменения почти още 40 години. Заради откровено калпавата направия официалният експлоатационен ресурс е осем години.....Да не говорим за огромния разход на ток и непосредствената опасност от системни къси съединения - имаше сума ти случаи на ударени от ток хора при слизане и качване. Заради тях три години шестицата се обслужваше с автобуси....е после я възстановиха, ама вече с Икаруси. Що се отнася до Шкодите 14тр, от гледна точка на комфорт и удобство за пътниците, Икарусите отново, според мен, имаха доста по съвременен и приятен салон. Предимството на Шкода-та беше малко по-съвременната каросерия, никога не използваните вентилатори на покрива и въртящите се врати. Направо сме късметлии, че само у нас и в ГДР бяха доставени Икаруси, в нашия случай с доста кански мъки от страна на някои специалисти. Тези в Унгария са абсолютно същите, като изключим вратите и дисковите джанти. (Само че там им правят доста по-качествени основни ремонти и изглеждат много по-добре от нашите.) Защо не са поръчани с въртящи се врати не мога да кажа - дотогава Шкодите 14Тр и ДАК-овете вече са били с такива. Ако не бяха доставени и се бяхме напълнили с руски боклуци, сега щеше да е като в Пловдив.
« Last Edit: 18.08.2013, 20:02:39 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11681
    • View Profile
Re: ЗиУ - 9
« Reply #44 on: 19.08.2013, 12:03:42 »
Честно казано, съм разочарован, че има толкова слабо взаимодействие между отделните общини и транспортните им оператори. Спокойно можеше да не нарязват за скрап софийските Икаруси, а да ги дадат за минимална сума на Перник или на Плевен или на някой друг град със ЗИУ-та. Икарусите са с класи над ЗИУтата в почти всяко отношение, потеглят плавно, имат сравнително добра планировка на салона и т.н.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2358
    • View Profile
Re: ЗиУ - 9
« Reply #45 on: 19.08.2013, 16:31:35 »
Дружествата опериращи градския транспорт обикновенно са общински . В немалко случаи кметовете на съответните общини са станали такива с подкрепата на различни партии и това се отразява на общуването им ! Считам вероятността София да даде на Перник примерно тролейбуси на символична цена за нищожно малка поради гореизложените причини !
Когато мирогледа на човек се свие до една точка , той казва : Това е моята гледна точка !

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11681
    • View Profile
Re: ЗиУ - 9
« Reply #46 on: 19.08.2013, 16:47:44 »
Да, но кметовете на някои градове са от една и съща политическа сила, какво пречеше Плевен или Пловдив да си пообновят парка? :/
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4893
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: ЗиУ - 9
« Reply #47 on: 19.08.2013, 17:25:45 »
Всичко опира до пари. Шаламанов от пернишкия тролейбусен транспорт да изпрати официално писмо до Ганчев, че има интерес да изкупи на остатъчна стойност например 20 Икаруса преди да бъдат свалени от движение и той ще му отговори. Всички останали "начини" на придобиване на возила в стил - "дай да дадем на братското предприятие" са невъзможни в съвременната пазарна икономика и политически строй. Ако имат пари за прехвърляне - да действат!
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Стререомонокъл

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 186
    • View Profile
Re: ЗиУ - 9
« Reply #48 on: 22.08.2013, 14:11:03 »
Защото в София не мислим така
:D Много добър отговор-кратък и изчерпателен, развесели ме :D :fan:
Нация от лошо гледащи директори

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 534
    • View Profile
    • Email
Re: ЗиУ - 9
« Reply #49 on: 28.08.2013, 10:48:08 »
Всичко опира до пари. Шаламанов от пернишкия тролейбусен транспорт да изпрати официално писмо до Ганчев, че има интерес да изкупи на остатъчна стойност например 20 Икаруса преди да бъдат свалени от движение и той ще му отговори. Всички останали "начини" на придобиване на возила в стил - "дай да дадем на братското предприятие" са невъзможни в съвременната пазарна икономика и политически строй. Ако имат пари за прехвърляне - да действат!

Напълно съгласен! Ще е радостно обаче ако освен някакви пари, Перник изпрати на София срещу Икарусите и един Чавдар.

За ЗИУ-тата единствения ми положителен спомен е от отоплението през зимата - големи печки бяха. От каменната ера, но печки!

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7947
    • View Profile
Re: ЗиУ - 9
« Reply #50 on: 31.08.2013, 00:36:31 »
Явно си бил добре облечен , щом имаш такива спомени.

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4374
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: ЗиУ - 9
« Reply #51 on: 31.08.2013, 00:56:54 »
Що бе, когато се палеха, бяха доста топли.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline Ivo_1506

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 891
    • AOL Instant Messenger - skype/followme_1
    • View Profile
    • Email
Re: ЗиУ - 9
« Reply #52 on: 31.08.2013, 03:05:24 »
 Зиу имат уникално парно- имат реотани  , обдухвани от вентилатор , и отделно съпротивленията на помощния двигател се охлаждаха от вентилатор, чиято струя се насочваше чрез една клапа  да духа в салона!!!
НЕ НА ЕДИНИЧНИТЕ АВТОБУСИ ПО 204 ЛИНИЯ...!!!!!!!!!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11416
    • View Profile
    • Email
Re: ЗиУ - 9
« Reply #53 on: 05.09.2013, 00:24:51 »
Абе не са лоши ЗиУ 9 в Плевен и в Добрич са добре поддържани. Не е вярно междудругото това което казвате, че не могат да качват баири, в Добрич са само баири а всичките тролеи там са ЗиУ9.

Знае ли се в кои градове у нас е имало ДАК Чавдар? Ясно че сега има само в Перник, но къде е имало? Сещам се например за Стара Загора, Казанлък, София, Пловдив и Варна, но дали е имало в Добрич, Русе, В.Търново, Габрово и тн?

В Перник имало ли е някога ЗиУ 10? Знаем за сега само за Русе и Добрич.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline ivan3275

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 999
  • Почитател на автобуси: Икарус и Чавдар.
    • View Profile
    • Email
Re: ЗиУ - 9
« Reply #54 on: 05.09.2013, 09:30:00 »
Знае се,ДАК Чавдар имаше в София;Пловдив;Варна;Стара Загора;Перник и Казанлък в другите градове не е имало,а относно ЗИУ 10 имаше 5 броя в Русе и 10 броя в Добрич,в останалите градове имаше само ЗИУ 9.