Author Topic: Цялостна концепция за градска мобилност в София  (Read 4772 times)

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2972
    • View Profile
Замислих се, че в отделни теми коментираме отделни аспекти на градската мобилност и някои мнения могат да изглеждат странно извадени от контекста на цялостна концепция (или на фона на сегашната реалност). За това си мисля, че е добра идея тук да коментираме цялостната концепция за градска мобилност в София. :)



Частни автомобили:

Достъпност:
:arrow: Автомобили, които не отговарят на някакви минимални еко изисквания няма да бъдат допускани в София - след Околовръстен път.
:arrow: Автомобили, които не отговарят на следващо ниво еко изисквания (например, произведени преди 2000 година) няма да бъдат допускани във вътрешността на града - след т.нар. втори градски ринг (вътрешен).

Данък МПС:
Първоначалната ставка ще е базова, според обема на двигателя. Например: 1.0 - 15 лева; 1.2 - 35 лева; 1.4 - 60 лева; 1.6 - 100 лева; 1.8 - 180 лева; 2.0 - 300 лева, 4.0 - 800 лева и т.н. Оттам нататък ще се умножава по коефициенти, които ще зависят от:
  • Районът, в който живее собственикът. Колкото по към центъра се пада това, толкова по-скъпо. Например - в идеалния център коефициентът ще е 8, докато в ж.к. Младост, например, ще е 2.
  • Екологичността на автомобила. Колкото по-ниско ниво на екологичност, толкова по-висок коефициент. Например, автомобил със стандарт Евро 0 - коефициент 10; Евро 6 - без коефициент.
  • Броят автомобили, регистрирани на един адрес. Първи автомобил - без коефициент; втори - 2; трети - 4; четвърти - 7; пети - 9 и т.н. Всеки автомобил автоматично се води регистриран на постоянния адрес на собственика му (физическо лице) или адресът на който е регистрирана фирмата (юридическо лице).
Коефициентите по различните точки се събират и след това се умножават по базовата ставка и такава се получава годишния данък МПС. От него са освободени всички МПС на градския транспорт.

Данъчни облекчения:
Хората, които притежават електрически автомобили няма да плащат данъци за тях, а също така ще са напълно освободени от данък сгради и такса смет за имота, на който адрес е регистран автомобила. Освен това, всички адиминистративни услуги, които се предоставят от СО ще са напълно безплатни за собственика на такъв автомобил и ще се изпълняват в по-кратки срокове.

Зони за платено маркиране:
:arrow: Синя зона - обхваща територията на сегашните синя и зелена зони. Но, ще има по-малко места, за да има повече пространство за активно движение и обособени трасета на градския транспорт. ;)
  • Работно време: Понеделник-Неделя - 07:00-01:00 (за да обхваща и вечерните излизания на заведения, културни събития и т.н.).
  • Цена за 1 час - 3 лева.

:arrow: Зелена зона - обхваща територията, което се огражда от т.нар. трети градски ринг.
  • Работно време: Понеделник-Петък - 08:00-20:00.
  • Цена за 1 час - 2 лева.

:arrow: Жълта зона - обхваща териториите, които са в райони на пазари, търговски центрове, молове, и всякакви други обществени места с висока посещаемост и т.н., които не попадат на територията на горните две зони.
  • Работно време: Понеделник-Неделя - 08:00-20:00.
  • Цена за 1 час - 1 лев.

За хората, които обитават съответните зони ще има винетки за паркиране в съответния подрайон на зоната. Винетка за Синя зона за 1 година - 200 лева за първи автомобил. За всеки следващ автомобил, регистриран на адреса, цената се умножава по поредния номер на автомобила - например за трети автомобил на адреса: 600 лева (200 х 3).

Винетката за Зелена и Жълта зона за първи автомобил на адреса ще е безплатна. За втори автомобил - 100 лева и после се спазва горното правило.

За хората, които притежават електрически автомобили, винетките ще са напълно безплатни и ще важат и за трите зони без ограничения (а не само за подрайон като при МПС с двигател с вътрешно горене).

:! Спирането за престой в зоните също ще се брои и трябва да се заплати. Единственото изключение е за слизане и качване на хора в рамките на 60 секунди. Товаро-разтоварни дейности, куриерски доставки и т.н. трябва да се плащат по съответната тарифа за конктретната зона.

Буферни паркинги:
Към всички метростанции в крайните квартали се изграждат големи буферни паркинги, които ще са безплатни при ползване на метрото. А и паркирането там ще води до по-ниски цени за ползването на метрото (и градския транспорт като цяло).

Обществен транспорт:

Метро:
Интервал на движение: в делник, час-пик - минималният технически допустим интервал за дадения участък; делник, извън пик -  удвоен същия интервал; празник, целодневно - утроен същия интервал.

Довозващи линии
Изгражда се гъста система от довозващи линии във всички райони на София, които имат следните характеристики:
  • Всяка линия ще е с 10-12 спирки.
  • Спирката, която се пада в средата на маршрута ще е до метростанция.
  • Интервал на движение: в делник, час-пик - 4-5 минути; в делник, извън пик - 8-10 минути; в празник, целодневно - 10-12 минути.
Квартали като ж.к. Младост и ж.к. Люлин ще имат по 5-6 такива линии, а по-малките по 1-2 линии. Някои и линиите ще обслужват и съседни малки квартали.

Целта е почти да не остане спирка на градския транспорт, която да няма директна и бърза връзка до най-близката метростанция.

Разбира се, използването на тези линии ще е предвидено в тарифната политика да става изгодно в комбинация с метрото.

Градски транспорт:
Запазват се всички съществуващи трамвайни и тролейбусни линии с приоритет да се отркиват и нови. Стремежът е повечето от автобусните трансградски линии да се превърнат в трамвайни или тролейбусни.

На всички запазени трансградски линии се връщат интервалите от началото на 90-те години. :)

Обособяват се много запазени трасета и бус-ленти, така че да няма отклонения от графика.

Крайградски линии:
Всички крайградски линии се довеждат до най-близката метростанция. Стремежът е повечето, ако не всички, линии да се обслужват от електробуси.

Оптимизират се разписанията, така че да са много по-удобни и привлекателни за хората от близките населени места.

Картите на ЦГМ ще важат и във влаковете на БДЖ на територията на Столична община.

Нощен транспорт:
Създава се редовен и удобен нощен транспорт, като в идеята на "Спаси София" (но с някои подобрения, а може и с повече линии).

Маршрутни таксита:
Закриват се. ;)

Тарифна политика:
Създава се гъвкава, подробна и много изгодна тарифна политика, в която всеки да намери изгодно за него предложение.

Например - еднократен билет - 2 лева; карта за всички линии, един месец: 40 лева; карта за всички линии, една година: 300 лева. ;) И много, много други комбинации. Като например, карта с която може да се посещават музеи и други забележителности в София или карта, с която могат да се вземат велосипеди от велостанциите.

Подвижен състав:
Основно нови и съвременни превозни средства, а също така и качествено реновиране на част от сегашните, така че да отговорят на най-съвременни стандарти за комфорт и безопасност.

Парите за всичко това? - ще дойдат от мерките за частните автомобили по-горе. ;)

Велотранспорт:
Създава се гъста мрежа от истински, качествени и обособени велоалеи в целия град.

Създава се система от велостанции, от които можеш да вземеш велосипед и да го върнеш на друга такава срещу много скромна сума (а с някои карти за градсия транспорт и безплатно).


Целта на цялостната концепция, която предлагам е да се намали драстично употребата на частни МПС с двигатели с вътрешно горене; да се подобри значително качеството на атмосферния въздух в София; сериозно да се облекчи трафика в града (с което да намалеят и произшествията); да се стимулират хората да ползват обществен транпрост, както и велосипеди за придвижване в София.  :)
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline wolf_rusi

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
Quote
Зони за платено маркиране:

:! Спирането за престой в зоните също ще се брои и трябва да се заплати. Единственото изключение е за слизане и качване на хора в рамките на 60 секунди. Товаро-разтоварни дейности, куриерски доставки и т.н. трябва да се плащат по съответната тарифа за конктретната зона.
;D :jump: Това ме разби. И ако не изпратил СМС до 60 секунди ще ти репатрират колата  :laugh:



Quote
Обществен транспорт:

Метро:
Интервал на движение: в делник, час-пик - минималният технически допустим интервал за дадения участък; делник, извън пик -  удвоен същия интервал; празник, целодневно - утроен същия интервал.
Нещо не ми е ясно как се правят тези разсъждения. Минималният интервал за движение е 90 сек. Не мисля, че би било много безопасно особено с наличието на влакове, който се включват/изключват от междинна станция - Сливница.



Quote
Довозващи линии
Изгражда се гъста система от довозващи линии във всички райони на София, които имат следните характеристики:
  • Всяка линия ще е с 10-12 спирки.
- Защото???  :neznam:
Quote
  • Спирката, която се пада в средата на маршрута ще е до метростанция.
Защо?  :neznam:
Quote
  • Интервал на движение: в делник, час-пик - 4-5 минути; в делник, извън пик - 8-10 минути; в празник, целодневно - 10-12 минути.
- То като гледам ще изхабим всички автобуси, че и повече само за довозващите...  :laugh:



Quote
Маршрутни таксита:
Закриват се. ;)
  :blink: :annoyed:
Защо? Категорично НЕ! На какво основание ще се закриват. Имат си достатъчен пътникопоток пък се обслужват от ЧАСТНИ ФИРМИ
« Last Edit: 29.11.2015, 19:00:20 by wolf_rusi »

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6798
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Защо?  :neznam:

Защото vasko не си е пил хапчетата и ни замеря с глупостите си.

Online Neronov

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2758
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Re:
« Reply #3 on: 29.11.2015, 19:31:41 »
Напоследък беше някак спокойно, но през последните 2-3 дни вече не е. На какво се дължи това ?  :crazy:

Offline viktor_bdz

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1307
    • View Profile
Някой изобщо направи ли си труда да чете това?
Master of puppets!

Offline qwerty95

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 780
    • View Profile
    • Email
LOL !!!

Между другото маршрутните таксита са типични за градовете с лошо организиран градски транспорт.
Васко, по-добре да се отнемат книжките на всички, които не могат да карат и движението в града ще се успокои.

Offline wolf_rusi

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
Някой изобщо направи ли си труда да чете това?
Ми аз си направих  :P :D И всъщност има много правилни неща, но същевременно има и такива, които са нерентабилни, непостижими и т.н.

Между другото маршрутните таксита са типични за градовете с лошо организиран градски транспорт.
Мхм, така е. За жалост стратегията на машрутките е да отриват "бъговете" в системата на ГТ.
Примери: 5 - Студентски град - ЦГС (точно както аз предложих за удължаването на 280 ;) )
16 - ж.к. Дружба 2 - ж.к. Люлин 5 - една от най-натоварените
и т.н.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4026
    • View Profile
280 достатъчно се забива в задръствания на Г.М.Димитров, Площад на Авиацията и Орлов Мост, няма смисъл да се забива на Паметника Левски или по Евлоги Георгиев както и на Сточна Гара. 413 е достатъчна връзка на Студентски Град с Централна Гара. Между Дружба 2 и Люлин 5 няма читава възможност за директна линия - ТБ4 е нужен в Хаджи Димитър, 310 е достатъчно дълъг. Трябва да се въведе нормално таксуване по време или на разстояние стимулиращо прекачванията вместо висенето в по-няколко задръствания с една дълга линия. :rolleyes:
« Last Edit: 29.11.2015, 22:17:23 by V.Peichev »

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3883
  • 9060
    • View Profile
    • Email
Някой изобщо направи ли си труда да чете това?
Аз не - признавам си.
Ама така като чета коментарите, май не съм изпуснал много...

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7947
    • View Profile
И аз не си направих труда , както и останалите му мнетия .
Само се питам - защо , аджеба , тази следобедна полюция все още е на страницата на този форум?

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2972
    • View Profile
Някой изобщо направи ли си труда да чете това?
И аз не си направих труда , както и останалите му мнетия .
Знам, че е дълго, но все пак става дума за цялостна концепция, а това трудно се изразява в кратка форма.

По-долу ще предложа изключително съкратена версия, за хората, които нямат време да четат подробната.  :)

Защото vasko не си е пил хапчетата и ни замеря с глупостите си.
Тогава, Вие предложете нещо. Темата е за това.  :)

Със сигурност има нужда от някаква промяна. В момента системата е много болна - атмосферният въздух в София е силно замърсен (може автомобилите да не са единственият виновник за това, но със сигурност са огромен фактор); трафикът е изключително натоварен, което води до негативни последствия; масово хората преминават от обществен транспорт към лични автомобили, което влошава предишните две точки...  :/

Само се питам - защо , аджеба , тази следобедна полюция все още е на страницата на този форум?
Може би, защото това би било цензура. :rolleyes:

Темата не нарушава правилата на форума и ако бъде изтрита, а основанието за това да е фактът, че не се харесва на някой(и) потребител(и), си е чиста форма на цензура. :rolleyes:
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2972
    • View Profile
Съкратена версия на концепцията

Относно частните автомобили:

:arrow: На територията на София не се допускат изобщо автомобили, които не отговарят на някакви базови еко изисквания.

:arrow: Данък МПС се повишава значително и зависи от няколко фактора:
  • Обем на двигателя (колкото по-голям обем - толкова по-скъп данък);
  • Адрес на регистрация (колкото по към центъра - толкова по-скъп данък);
  • Екологичност (колкото по-ниска е покритата еко норма - толкова по-скъп данък);
  • Брой автомобили, регистрирани на един адрес (колкото повече - толкова по-скъп данък);

Пример: Данък МПС за автомобил с обем на двигателя 2.0, средно ниво на еко нормите, регистриран на ул. "Любен Каравелов", четвърти за домакинството (адреса): 5 000 - 6 000 лева за година.

:arrow: Собствениците на електричеси автомобили не само, че няма да плащат данък за тях, но ще имат и още куп данъчни и административни облекчения.

:arrow: Увеличаване на зоните за платено паркиране, работното им време (например, Синя зона: понеделник-неделя, 7:00-01:00) и цената за час паркиране.

:arrow: Изграждане на много буферни паркинги до метростанциите в крайните квартали.

Относно градския транспорт:

:arrow: Много по-редовно метро от сега.

:arrow: Гъста мрежа от довозващи линии във всички райони на града като целта е почти да няма спирка на градския транспорт, която да няма директна и бърза (макс. 8-10 мин.) връзка с метрото.

:arrow: На останалите линии им се връщат разписанията от началото на 90-те години.

:arrow: Удобен и редовен нощен транспорт.

:arrow: Маршрутните таксита се закриват.

:arrow: Много подробна и гъвкава тарифна политика с огромен избор от билети и карти.

Относно велотранспорта:

:arrow: Гъста мрежа от истински, качествени и обособени велоалеи в целия град.

:arrow: Система от велостанции, от които можеш да вземеш велосипед и да го върнеш на друга такава срещу много скромна сума (а с някои карти за градсия транспорт и безплатно).
« Last Edit: 30.11.2015, 22:51:51 by vasko »
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline velinio

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 865
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 194251613
    • View Profile
    • Музикалната ми плейлиста
Имам няколко въпроса - замислял ли си се доколко биха били наистина нужни и ефективни в сегашни условия разписанията от 90-те? Замислял ли си се кой точно ще се вози на този "редовен нощен транспорт"? Понеже за мен през нощта линии на по-малко от 15-20-минутен интервал ми се виждат повече от безсмислени... И също така не мислиш ли, че обособяването на бус ленти е по-важно от това да бъдат закрити маршрутките, които реално са конкурентен транспорт на автобусите, тролейбусите и трамваите? Още нещо - не мислиш ли, че като цяло би трябвало да има концепция за изграждане на паркинги без те да са локализирани само в крайните квартали? Нима хората в Центъра са по-малко принудени да паркират автомобилите си по улиците? Даже напротив. Нека има синя зона, но да има паркинги, на които човек, който има абонамент за синя зона да може да паркира свободно автомобила си. Гарантирам ти, че тесните улички ще станат по-свободни и паркингите ще се напълнят. Нещата са прости, няма какво да откриваме топлата вода и да се мислим за иновативни. :)
http://call.sofia.bg/ - за по-добра София!

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2972
    • View Profile
замислял ли си се доколко биха били наистина нужни и ефективни в сегашни условия разписанията от 90-те?
Ще бъдат нужни, тъй като от тези мерки би трябвало доста хора да се откажат от личните си автомобили и да се ориентират към градския транспорт. ;)

Понеже за мен през нощта линии на по-малко от 15-20-минутен интервал ми се виждат повече от безсмислени...
Всъщност предложението на "Спаси София" е нощните линии да са на интервал от 30 минути, с което съм съгласен и аз намирам за редовно.  :)

И също така не мислиш ли, че обособяването на бус ленти е по-важно от това да бъдат закрити маршрутките, които реално са конкурентен транспорт на автобусите, тролейбусите и трамваите?
Написал съм, че трябва да се обособят много нови бус ленти и автономни трасета за градския транспорт (в подробния вариант на концепцията).

А маршрутките са вредни за трафика и опасни за живота и здравето на всички участници в движението. Те нямат място при качествено организиран градски транспорт.  ;)

Още нещо - не мислиш ли, че като цяло би трябвало да има концепция за изграждане на паркинги без те да са локализирани само в крайните квартали? Нима хората в Центъра са по-малко принудени да паркират автомобилите си по улиците?
Буферните паркинги в крайните квартали са насочени към хората от близки и по-далечни населени места, които идват до София с автомобил. Целта е да оставят автомобила си там и да продължат с метро. После да се върнат, да си го вземат и да се прибарат.

А също така, тези паркинги ще се ползват и от автомобилите, които не отговарят на еко изискванията да навлизат навътре в града.

В центъра няма нужда от паркинги. Това би привлякло хората да отиват с автомобилите си чак до там, а целта е центърът да се освободи максимално от автомобили.

А за хората, които живеят в центъра - идеята е те трудно да си позволяват да притежават автомобили. Най-много един автомобил на домакинство. Който иска повече? - няма проблем, но ще струва солено! ;)

*Може да има опция, според която хората, които живеят в центъра да могат да притежават автомобил, за който да плащат ниски данъци, но само ако декларират, че няма да го вкарват в центъра на София (т.е. ще го ползват само в покрайнините на града и/или за междуградски пътувания). А до него ще стигат с метрото. Може за тях да има безплатен абонамент в буферните паркинги. Дори карта за градския транспорт с допълнително намаление.  :)
« Last Edit: 30.11.2015, 23:35:43 by vasko »
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline qwerty95

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 780
    • View Profile
    • Email
Васко, не може данъкът на колите на най-бедните хора да бъде най-висок. Но съм съгласен данъкът да е на мощност двигател (както е сега), или на тегло на колата (както е в Швеция), защото теглото реално разрушава пътя.
Също не е редно един дизелов бус до 3,5 тона да плаща 13 лв данък (на започнат тон товароносимост), като всъщност замърсява повече от една лека кола, макар и по-мощна.

Offline kristian40t097

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 843
    • View Profile
    • Email
Хората да нямат право да отидат до дома си в центъра с личния си автомобил??????!!!!!!!!!! Ти за пореден път доказваш, че не мислиш!!! Синя зона до 1:00-проверяващо до толкова, надали биха били ефективни, най-много да ги пребият сирийците на халите да ги оберат.
На София не и трябват разписанията от 90те, а  и трябва цялостна нова концепция и организация, както се прави в Бургас например.
За трамвайния транспорт!!!!!

Online ИванТ

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 97
    • View Profile
    • Email
Ако се опитваме да вникнем в логиката на автора, то жителите на квартал "Орландовци", който граничи с централната градска част, трябва да заплащат многократно завишени местни данъци, въпреки нулевите инвестиции от страна на Столична община. И съответно, живеещите в район "Младост", които получиха монументални инвестиции и колосални вложения във всички възможни аспекти, ще имат най-ниските данъчни ставки.
Винаги съм смятал, че ултра левите политически платформи не отразяват нито обществените нагласи, нито справедливото и необходимо разпределение на финансовия ресурс и авторът доказва това мое убеждение.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4026
    • View Profile
Орландовци е квартал с преобладаващо ниско строителство и ниска плътност на застрояване съответно не създава интензивни потоци и няма причина да се сравнява с Младост - необходимите инвестиции са многократно по-малки.  :rolleyes: За момента е необходим качествен основен ремонт на трамвайното трасе по Каменоделска и Козлодуй, който би позволил трамваите да развиват прилични скорости съответно да се намали времепътуването до Лъвов Мост и идеалния център.  :rolleyes:

Online btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2263
    • View Profile
    • Email
Ако се опитваме да вникнем в логиката на автора, то жителите на квартал "Орландовци", който граничи с централната градска част, трябва да заплащат многократно завишени местни данъци, въпреки нулевите инвестиции от страна на Столична община
Ако не знеш, данъците в Орландовци са колкото данъците на бул. Мария Луиза или бул.Христо Ботев.
Орландовци е квартал с преобладаващо ниско строителство и ниска плътност на застрояване съответно не създава интензивни потоци и няма причина да се сравнява с Младост - необходимите инвестиции са многократно по-малки.  :rolleyes: За момента е необходим качествен основен ремонт на трамвайното трасе по Каменоделска и Козлодуй, който би позволил трамваите да развиват прилични скорости съответно да се намали времепътуването до Лъвов Мост и идеалния център.  :rolleyes:
Искам да кажеш на претъпканите трамваи сутрин и вечер, как Орландовци не генерира поток от пътници, но най-вероятно изключваш много други фактори от картинката, например: Бенковски, Кубратово, Световрачене, Локорско, Чепинци, Подгумер, Войнеговци, както и една част от Нови Искър, който е град. Като ги сложиш в картинката, ще видиш че нещата се променят.   Да не говорим, че Орландовци е единствения квартал, който започва да генерира поток и да пълни ГТ още в ранни зори- от около 5:20-5:35.
 
И към Васко :arrow:За мен линии над 15 минути, независимо през деня или през нощта, са НЕРЕДОВНИ. Имам дни в които съм на лекции сутрин от 8 до вечер до 21, естествено с почивки. В една от почивките ходя да си взема колата, която е паркирана нейде из София и я откарвам до СУ, защо, ами защото така се случва, че като изляза на Лъвов мост от метрото и виждам как 3 трамвая минават един след друг по Козлодуй и след това 20 минути трябва да се чака следващия пакет от три. И да не искам да използвам автомобила, съм принуден (а аз не искам, защото в София шофирането ме изнервя), защото след трамваите има автобус, който трябва да се чака не по-малко от 45 минути.Ако изпозлвам градския транспорт, в най-добрия случай ще се прибера в 22:30, а в най-лошия в 23:30 На следващия ден обаче съм на спорт, който е задължителен за моята специалност, този спорт се провежда на доста отдалечено място от вкъщи и се налага да стана в 5 часа, за да стигна навреме. Нека обобщя, събират ми се по-малко от 8 часа, ако използвам ГТ. Дали ще го използвам вечер-отговорът е не, поне засега.
« Last Edit: 01.12.2015, 16:14:08 by btr95 »
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4026
    • View Profile
Нови Искър е  около 14000 жители, Кубратово, Световрачене, Локорско, Подгумер, Войнеговци и т.н. сумарно не надхвърлят 6000-7000. Общото население с Орландовци и Бенковски не надхвърля 30 000, което е в пъти по-малко от големите квартали като Младост, Люлин, Надежда и т.н. :rolleyes: За подобно население е достатъчен един редовен трамвай 18. Няма как всички линии да са с интервали под 15 минути особено през нощта, прекалено скъпо излиза да се дрънкат полу и почти празни превозни средства. :rolleyes:
« Last Edit: 01.12.2015, 16:48:45 by V.Peichev »