Author Topic: Цялостна концепция за градска мобилност в София  (Read 4771 times)

Online btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2263
    • View Profile
    • Email
Нови Искър е  около 14000 жители, Кубратово, Световрачене, Локорско, Подгумер, Войнеговци и т.н. сумарно не надхвърлят 6000-7000. Общото население с Орландовци и Бенковски не надхвърля 30 000, което е в пъти по-малко от големите квартали като Младост, Люлин, Надежда и т.н. :rolleyes: За подобно население е достатъчен един редовен трамвай 18. Няма как всички линии да са с интервали под 15 минути особено през нощта, прекалено скъпо излиза да се дрънкат полу и почти празни превозни средства. :rolleyes:
:arrow:При тези данъци, Орландовци заслужава такова обслужване, а да не говорим, че Княжево също е квартал с ниско строителство, но ТМ5 е на 5 минути извън пик, нищо че по Борис се движат и редица автобуси и курса на ТМ5 не е по-голям от този на ТМ18.
 :arrow:Само Световрачане е над 4000, явно в другите села има по около 200-250 човека. А иначе щом подобен брой население заслужава нередовен превоз, Пепи е дал решение- личен автомобил.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4026
    • View Profile
По официална статистика Световрачене е около 2200, останалите села са стабилно под 1000. ТМ5 освен Княжево обслужва Бъкстон, Красно Село, Лагера, Хиподрума и Белите Брези, които многократно надхвърлят Орландовци и селата по население и затова е толкова редовен. В момента ТМ18 е достатъчно редовен на 7 минути пик, 10-11 извън пик и предпразник, 12-12 празник и около 20 нощем.  :rolleyes:  Данъците наистина са завишени и трябва да се свалят, но е недопустимо такъв селски район да има транспорт като за голям район с висока плътност на застрояване и високо строителство.  :rolleyes: Нека първо Орландовци със селата достигне население около 100000, тогава може да се мисли за транспорт на 15 минути или по-малко до по-късно. За никой квартал на София не е оправдан толкова редовен транспорт след полунощ.
« Last Edit: 01.12.2015, 18:11:11 by V.Peichev »

Offline velinio

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 865
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 194251613
    • View Profile
    • Музикалната ми плейлиста
замислял ли си се доколко биха били наистина нужни и ефективни в сегашни условия разписанията от 90-те?
Ще бъдат нужни, тъй като от тези мерки би трябвало доста хора да се откажат от личните си автомобили и да се ориентират към градския транспорт. ;)

Понеже за мен през нощта линии на по-малко от 15-20-минутен интервал ми се виждат повече от безсмислени...
Всъщност предложението на "Спаси София" е нощните линии да са на интервал от 30 минути, с което съм съгласен и аз намирам за редовно.  :)

И също така не мислиш ли, че обособяването на бус ленти е по-важно от това да бъдат закрити маршрутките, които реално са конкурентен транспорт на автобусите, тролейбусите и трамваите?
Написал съм, че трябва да се обособят много нови бус ленти и автономни трасета за градския транспорт (в подробния вариант на концепцията).

А маршрутките са вредни за трафика и опасни за живота и здравето на всички участници в движението. Те нямат място при качествено организиран градски транспорт.  ;)

Още нещо - не мислиш ли, че като цяло би трябвало да има концепция за изграждане на паркинги без те да са локализирани само в крайните квартали? Нима хората в Центъра са по-малко принудени да паркират автомобилите си по улиците?
Буферните паркинги в крайните квартали са насочени към хората от близки и по-далечни населени места, които идват до София с автомобил. Целта е да оставят автомобила си там и да продължат с метро. После да се върнат, да си го вземат и да се прибарат.

А също така, тези паркинги ще се ползват и от автомобилите, които не отговарят на еко изискванията да навлизат навътре в града.

В центъра няма нужда от паркинги. Това би привлякло хората да отиват с автомобилите си чак до там, а целта е центърът да се освободи максимално от автомобили.

А за хората, които живеят в центъра - идеята е те трудно да си позволяват да притежават автомобили. Най-много един автомобил на домакинство. Който иска повече? - няма проблем, но ще струва солено! ;)

*Може да има опция, според която хората, които живеят в центъра да могат да притежават автомобил, за който да плащат ниски данъци, но само ако декларират, че няма да го вкарват в центъра на София (т.е. ще го ползват само в покрайнините на града и/или за междуградски пътувания). А до него ще стигат с метрото. Може за тях да има безплатен абонамент в буферните паркинги. Дори карта за градския транспорт с допълнително намаление.  :)

Под "нужни и ефективни разписания" имах предвид това, че нито през 90-те е имало толкова обширно метро, колкото днес, нито линиите са били със същите маршрути, натоварености и като цяло брой. Изобщо тогава нещата са били къде-къде по-различни. Днес можем да говорим за сгъстяване на интервалите, но не и за връщането им в състоянието от 90-те години. Интервал от 30 минути за мен не е равнозначно на редовен транспорт. А за маршрутките не мислиш ли, че е по-добре да бъде поправено това, че са "вредни за трафика и опасни за живота и здравето на всички участници в движението", отколкото да бъдат премахвани, за мен това е много крайно действие спрямо тях и откъде-накъде? Знаеш ли колко хора ги ползват? Да, не са толкова много, колкото другите, ползващи метрото, автобусите, тролейбусите и трамваите, но не се и броят на пръсти. И мотивът им е (поне на тези мои познати, които са ми казвали защо ползват маршрутка) е, защото стигат до дестинацията си многократно по-бързо. А за паркингите в центъра - не разбрах какво ще привлекат? Идеята ми е ти като имаш апартамент на пъпа на София със закупен абонамент за паркомясто в синя зона, като се прибереш вечер да не паркираш по платното за движение на тясната уличка пред вас (ако въобще намериш такова място, понеже вече и по крайните квартали понякога е трудно вечер да намериш място за паркиране пред блока), а да го направиш на предназначеното за това място, а именно паркингът, който може да не е баш до вас, но ще е възможно най-близо. И на този вариант могат да му се намерят кусури, но аз пък се питам как е решен въпросът с паркирането в централните части на големите градове по света? Вероятно има по-рационален начин от това просто да ти бръкнат в джоба още веднъж.
« Last Edit: 01.12.2015, 20:45:53 by velinio »
http://call.sofia.bg/ - за по-добра София!

Offline wolf_rusi

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
Задавам своя лаконичен въпрос към създателя на тази концепция:
Какво налага закриването на всички маршрутни таксита.
Моля в отговорът да се включи подробна аргументация: Какво налага промяната?; Какво смятате че ще доведе промяната? И защо да се въведе промяната?

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2972
    • View Profile
Радвам се, че вече имаме цивилизована дискусия! :) Аз може и да не съм напълно прав, но истината е в дискусията и който иска да оспори моето мнение, може да го направи с инструментите на възпитания дебат. ;) Смятам, че коментари за хапчета или полюции не могат да се класират в тази категория... :rolleyes:



Хората да нямат право да отидат до дома си в центъра с личния си автомобил??????!!!!!!!!!!
Никой не е казал, че нямат право (т.е. че им е забранено). Няма безплатен обяд и това удобство трябва да се плаща.  ;)

Синя зона до 1:00-проверяващо до толкова, надали биха били ефективни, най-много да ги пребият сирийците на халите да ги оберат.
Доколкото знам, в някои държави проверяващите обикалят районите си с малки превозни средства. Така ще може и да се намали щатът проверяващи, тъй като всеки един ще може да обикаля по-голям район, а и да им се увеличи сигурността.

А освен това, може плащането за зона да стане само електронно, така че да няма какво да привлича престъпниците към проверяващите.  ;)

Ако се опитваме да вникнем в логиката на автора, то жителите на квартал "Орландовци", който граничи с централната градска част, трябва да заплащат многократно завишени местни данъци, въпреки нулевите инвестиции от страна на Столична община. И съответно, живеещите в район "Младост", които получиха монументални инвестиции и колосални вложения във всички възможни аспекти, ще имат най-ниските данъчни ставки.
Аз смятам, че данък МПС трябва да зависи от разстоянието на квартала центъра на града - колкото по-близо си до центъра, толкова по-висок данък МПС. Локигата е двуяка:
:arrow: От една страна е фактът, че близсотта до центъра е бонус (предимство), който трябва да се заплаща по-високо.
:arrow: От друга страна, целта на подобна концепция е намаляването на замърсяването на атмосферния въздух в центъра на София. Съответно по-близките квартали имат по-голямо влияние и за това - по-висок данък МПС.

Следователно е нормално данък МПС в кв. Орландовци да е в пъти по-висок от ж.к. Младост, тъй като е много по-близо до центъра.

От друга страна съм съгласен, че трябва да има връзка между данъците и качеството на квартала. Но тази връзка трябва да се изразява чрез данък сгради и такси смет. 

Аз смятам, че данък сгради и такса смет в ж.к. Младост, например, трябва да са много високи - колкото в центъра или дори повече. И причината за това е фактът, че качеството на квартала е много високо и в него са направени много инвестиции. Следователно данък сгради и такса смет в кв. Орландовци трябва да е доста нисък.  ;)


Искам да подчертая, че всичките мерки, които предлагам, трябва да се разглеждат заедно! т.е. много високи данъци и такси за платени зони, но и супер качествен и редовен обществен транспорт. ;)
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline wolf_rusi

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
Quote
Какво налага закриването на всички маршрутни таксита.
Все пак може ли да получа отговор  :)


До всички, които използват тази " :rolleyes: " емотикона. Лично на мен всеки път, когато я видя ми бърка в здравето.  :hammer:

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2972
    • View Profile
Под "нужни и ефективни разписания" имах предвид това, че нито през 90-те е имало толкова обширно метро, колкото днес, нито линиите са били със същите маршрути, натоварености и като цяло брой. Изобщо тогава нещата са били къде-къде по-различни.
Идеята на това мое сравнение (с 90-те години) е просто интервалите да се намалят значително. Разбира се, че всяка отделна линия трябва да бъде анализирана и да се прецени оптималният вариант за нея. Но основната идея е наземнните линии да се много по-редовни от сега. ;)

И към Васко :arrow:За мен линии над 15 минути, независимо през деня или през нощта, са НЕРЕДОВНИ.
Интервал от 30 минути за мен не е равнозначно на редовен транспорт.
Става дума за нощен транспорт! 30 минути интервал е оптималният вариант за нощен транспорт.

А за паркингите в центъра - не разбрах какво ще привлекат?
Такива паркинги могат да привлекат хора от други квартали да отидат до центъра с автомобила си и да паркират там, вместо да използват обществен транспорт. :/

А пък, ако моята концепция се реализира, то известна част от хората в центъра ще се откажат да притежават автомобили, тъй като няма да могат да ги издържат финансово. ;)

Другият вариант е да притежават автомобил и да плащат нисък данък за него, но да декларират пред общината, че ще го държат в покрайнините на града и няма да го вкарват в центъра. А от своя страна, общината може да осигури гарантирано безплатно място в закрит буферен паркинг (до някоя метростанция) за този автомобил и преференциални цени за абонаментни карти за цялото домакинство. Единственото условие е автомобилът да не влиза в центъра на града.

Какво налага закриването на всички маршрутни таксита.
Моля в отговорът да се включи подробна аргументация: Какво налага промяната?; Какво смятате че ще доведе промяната? И защо да се въведе промяната?
Първо, маршрутките са много опасни за трафика и съответо подобрението, което би се случило след тяхното закриване е подобряване на трафика и намаляване на произшествията.
Второ, маршрутките са опасни за пътниците, тъй като не спазват правилата за превоз на пътници. Следователно, тяхното закриване ще увеличи безопасността на пътуващите в София.

Бонус причина - винаги има съмнение, че този вид транспорт не спазват данъчните закони (не дават билет на всеки пътник). Съответно ако ги няма, няма да има и такива съмнения.

А хората ще се ориентират към другите видове транспорт, които ще са много редовни и комфортни.  ;)
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11416
    • View Profile
    • Email
По официална статистика Световрачене е около 2200, останалите села са стабилно под 1000. ТМ5 освен Княжево обслужва Бъкстон, Красно Село, Лагера, Хиподрума и Белите Брези, които многократно надхвърлят Орландовци и селата по население и затова е толкова редовен. В момента ТМ18 е достатъчно редовен на 7 минути пик, 10-11 извън пик и предпразник, 12-12 празник и около 20 нощем.  :rolleyes:  Данъците наистина са завишени и трябва да се свалят, но е недопустимо такъв селски район да има транспорт като за голям район с висока плътност на застрояване и високо строителство.  :rolleyes: Нека първо Орландовци със селата достигне население около 100000, тогава може да се мисли за транспорт на 15 минути или по-малко до по-късно. За никой квартал на София не е оправдан толкова редовен транспорт след полунощ.

Това колко на често да се движи обществения транспорт не се определя от големината на населеното място, ами от ежедневните пътувания на жителите му до работа, за излизане на разходка до града, туризъм, училище и университет. То теоретично не пречи и 1000 души население да има и всички да пътуват до близкия голям град ежедневно тогава един автобус с капацитет 50-60 човека сметни през колко минути трябва да минава да извози всички?
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline wolf_rusi

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
Quote
Първо, маршрутките са много опасни за трафика и съответо подобрението, което би се случило след тяхното закриване е подобряване на трафика и намаляване на произшествията.
Ок, не отричам, че са опасни, но ако ги разкараме няма да намалим трафика. А и катастрофите с маршрутки не са чак толкова много.

Quote
Второ, маршрутките са опасни за пътниците, тъй като не спазват правилата за превоз на пътници. Следователно, тяхното закриване ще увеличи безопасността на пътуващите в София.
Освен преповтаряне на първия аргумент не откривам нищо ново съществено.

Quote
Бонус причина - винаги има съмнение, че този вид транспорт не спазват данъчните закони (не дават билет на всеки пътник). Съответно ако ги няма, няма да има и такива съмнения.
Не спазването на данъчните закони се решава с проверки, не със закриването на целия бранш.  :D


Quote
А хората ще се ориентират към другите видове транспорт, които ще са много редовни и комфортни.
95% от хората ползващи маршрутки, ако те отпаднат ще ползват или таксита или лични автомобили.
Комфорт!? Ха-ха-ха.  :D :laugh: :jump: Комфортно ли е да се влачиш с градски транспорт над час и половина, вместо за 30 минути да стигнеш с една маршрутка? Има безброй много примери с различни маршрути из цяла София.
Аргументите и самата промяна са повърхностни, неоправдани и нелепи.

Освен това, маршрутките са както вече казах на частни фирми и възлагани от тях. Затова единственото което според мен, общината може да направи е да ги забрани. Това е НЕЛЕПО, защото най-малкото това би предизвикало много неудобства. Ако маршрутките бяха на загуба, то те щяха да фалират и да се "самозакрият". Следователно НЯМА никакви адекватни аргументи, до момента за мен, които да предполагат към толкова строга мярка.

Offline velinio

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 865
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 194251613
    • View Profile
    • Музикалната ми плейлиста
Интервалите няма как да бъдат намалени, докато продължава замяната на три стари превозни средства с две нови (за бройката не съм сигурен, важна е идеята). А замяната като цяло няма как да бъде избегната, тъй като в един момент ще останат само стари бараки на линия и ще окапва през половин час някоя от тях. Оттам и качеството на услугата ще падне съвсем.

Защо паркингите в Центъра ще привличат хора от кварталите? Нали там също ще си имат паркинги, нещо омешахме нещата... И това, че при тези условия хората в Центъра няма да могат да си издържат колите е напълно нормално. Все едно ти досега да си зареждал на 2.50 и сега аз да дойда и да ти кажа "От утре ще зареждаш гориво за 10лв. на литър". Ще продължаваш ли да караш?
http://call.sofia.bg/ - за по-добра София!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8945
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Кайпарсвил транспортен портал/Kipersville transport portal
    • Email
Маршрутните таксита не затрудняват трафика до момента, в който се вземе под внимание, че пътниците им са изключително несъобразителни и ги спират на възможно най-неподходящите места, като така създават предпоставки за ПТП и затруднения за МГТ. От гледна точка на състоянието на подвижния състав микробусите, дори и сравнително новите от тях, са предимно в отвратителен вид и състояние с незатварящи се или застрашени от саморазпад врати, както бяха показвали в един репортаж за проверка на такъв микробус, при който страничната плъзгаща се врата изпадна от носачите си пред очите на проверяващите, свистящи от износени накладки спирачки и безобразно разбита ходова част и окачване. От гледна точка на правилата за безопасност не знам има ли за тези микробуси максимално допустим брой седящи и правостоящи места, което според мен е важна необходимост, а също така спирките на МГТ са създадени и с тази основна цел да съществуват безопасни места, където пътниците да могат да се качат и да слязат, регламентирани от ЗДП и с определени ограничание над правата на останалите превозни средства.
Въпросът за закриването на маршрутките е доста спорен. Видно е че те печелят поради генерално различна транспортна схема от тази на МГТ, имат несвойствено дълги маршрути и свързват точки, които никога не са били свързвани с автобус, тролей или трамвай. Маршрутките не трябва да се закриват, но трябва да се помисли за налагане на регламент над това къде могат да спират за трансфер на пътници и да се проявяват по-строги и повече изисквания към подвижния състав. Например да не са микробуси, а да са минибуси като да кажем MB Cito.

Offline wolf_rusi

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
Агенте, аз съм ОК с това, ама от къде да имат пари да купуват Сито-та.
Маршрутките в момента са пълни бараки, които за мен са технически неизправни. Но, щом ме докарват жив, цял и здрав за тройно по-кратко време съм доволен  :D .
Доколкото знам, единствено по МЛ16 има закупен нов ПС - 3 чисто нови маршрутки. В две от тях съм се возил и наистина са много хубави. Всичко е чисто, ново, работещо... ами много приятно.
А това с даването на билети много зависи според мен и от линията, в частност превозвача.

Offline kristian40t097

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 843
    • View Profile
    • Email
Най-съществените предимства на маршрутките са, че ти спират където им кажеш, че стигаш за отрицателно време до целта си и че не ги чакаш по 100 часа. Ако разписанията на ГТ бъдат направени по такъв начин, че колите да се движат с оптимална скорост за частта от денонощието при обичайни условия, а не  с цел пестене на гориво\ток, ще бъдат привлечени много пътници. Но проблема е, че ГТ е ненавиждан от една голяма част от населението още от ученическа възраст именно заради висенето по спирките и возенето в претъпкани до краен предел студени или пък нечовешки топли и задушни превозни средства.
За трамвайния транспорт!!!!!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8945
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Кайпарсвил транспортен портал/Kipersville transport portal
    • Email
С адекватно планиране на средствата ще се намерят пари за нови минибуси или пък да се издаде наредба, която да задължи сегашните частни оператори да закупят такива минибуси, за да отговарят на изискванията за безопасност и да има повече места за правостоящи.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4026
    • View Profile
По официална статистика Световрачене е около 2200, останалите села са стабилно под 1000. ТМ5 освен Княжево обслужва Бъкстон, Красно Село, Лагера, Хиподрума и Белите Брези, които многократно надхвърлят Орландовци и селата по население и затова е толкова редовен. В момента ТМ18 е достатъчно редовен на 7 минути пик, 10-11 извън пик и предпразник, 12-12 празник и около 20 нощем.  :rolleyes:  Данъците наистина са завишени и трябва да се свалят, но е недопустимо такъв селски район да има транспорт като за голям район с висока плътност на застрояване и високо строителство.  :rolleyes: Нека първо Орландовци със селата достигне население около 100000, тогава може да се мисли за транспорт на 15 минути или по-малко до по-късно. За никой квартал на София не е оправдан толкова редовен транспорт след полунощ.

Това колко на често да се движи обществения транспорт не се определя от големината на населеното място, ами от ежедневните пътувания на жителите му до работа, за излизане на разходка до града, туризъм, училище и университет. То теоретично не пречи и 1000 души население да има и всички да пътуват до близкия голям град ежедневно тогава един автобус с капацитет 50-60 човека сметни през колко минути трябва да минава да извози всички?

На практика няма как повече от 20-30% от населението на даден район да пътува ежедневно сутрин и вечер, нормално този процент е около 10. Няма как от малобройно население да се получи сериозен пътникопоток.  :rolleyes:  Невъзможно е квартал с 30 000 население да създаде по-голям поток от такъв с над 100000. :rolleyes:
« Last Edit: 02.12.2015, 09:57:34 by V.Peichev »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4026
    • View Profile
Трябва да се създаде специална служба за контрол на маршрутките, която да следи за техническото състояние, вътрешния ред както и за издаването на билети. Тази служба може да работи съвместно с Общинска Полиция. Ако има пътници без билети е редно да се съставят актове и на водача и на пътниците.  :) Също трябва да се забрани спиране извън определените спирки на ГТ. По нататък евентуално може да се въведе предварителна продажба на билети по будките, да се монтират валидатори в маршрутките и така да се облекчи работата на шофьорите и контролните органи.  :)

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2972
    • View Profile
Защо паркингите в Центъра ще привличат хора от кварталите? Нали там също ще си имат паркинги, нещо омешахме нещата...
През деня (особено в работните дни) има огромен поток от хора от крайните квартали към центъра.

Ако има паркинги в центъра те ще привличат хората от кварталите да отиват до центъра с личния автомобил и да го паркират там, докато си вършат работата. А иначе може да го правят това с градския транспорт. ;)

Интервалите няма как да бъдат намалени, докато продължава замяната на три стари превозни средства с две нови (за бройката не съм сигурен, важна е идеята).
Никой не говори тези неща, които предлагам да се правят в сегашната реалност. Точно това имам и предвид - че нещата не трябва да се правят на парче, ами да се създаде цялостна концепция.

Това коментираме и в настоящата тема - нова хипотетична концепция за градската мобилност в София. А най, най-обобщено моята идея би звучала така - много високи данъци (и такси за паркиране) за частните автомобили и много качествен (редовен, чист, комфортен) градски транспорт. ;)

Но такива изцепки имаш, че вече става смешно, особено за данъците на автомобилите, в зависимост от това къде живееш. Ако се въведе такова нещо, просто ще обремениш данъчната ситема и накрая ефектът ще е като задължителното гласуване в Турция- нулев, защото събирането ще създаде повече разходи от постъпленията.
Не съм съгласен с това. И в момента СО разполага със сериозна данъчна администрация. И в момента местните данъци са различни и зависят от различни фактори.

Следователно няма как да се затрудни данъчната система, тъй като само ще се променят едни цифри. Не се въвеждат нови данъци и т.н. ;)
« Last Edit: 05.12.2015, 21:10:21 by vasko »
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline wolf_rusi

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
Само аз ли не разбрах аргументите, поради които всички маршрутки ще се закрият?  :laugh: ;D

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2972
    • View Profile
Само аз ли не разбрах аргументите, поради които всички маршрутки ще се закрият?  :laugh: ;D
Надявам се да е ясно, че предложението ми за закриване на маршрутките върви с цялостната ми концепция, а не като отделно стърчаща идея.

В тази светлина, когато има много редовно метро, изключително гъста мрежа от довозващи линии и много други редовни трансградскии линии, а и освен това много изгодни варианти за закупуване на превозни документи, то маршрутките няма да са необходими.

А вече казах (и други колеги добавиха), че те имат доста негативи - редовно нарушават Закона за Движение по Пътищата и създават потенциални опасности; застрашават сигурността на пътниците като возят правостоящи; изключително амортизирани и следователно опасни са; нарушават данъчните разпореди като неиздават билети.

Като добавим тези негативи към идеята за много качествен градски транспорт, то е логично да се премахнат.
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12953
    • View Profile
    • Email
Достатъчно бози и глупости! Поради липса на смислено съдържание и явна липса на дискусия темата се заключва!