Author Topic: Дискусия за категория D  (Read 2302 times)

Offline tm0

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2679
    • View Profile
Re: Дискусия за категория D
« Reply #20 on: 01.12.2015, 02:26:34 »
През 70-те години на миналия век обучението за D категория не се ли е правело на съчленение Икаруси?

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2973
    • View Profile
Re: Дискусия за категория D
« Reply #21 on: 01.12.2015, 21:28:26 »
Не знам дали на някой му прави впечатление, че професионален шофьор (на който стотици хора поверяват живота и здравето си ежедневно) за пореден път показва, че не познава Закона за Движение по Пътищата... И което е по-лошо - в частта на закона, която е тясно свързана с неговата работа - управлението на автобус (и предишните пъти бяха свъзани с това).

:neznam: :neznam: :neznam:
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline Emperor

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2717
  • Mercedes O305 1969-∞
    • View Profile
Re: Дискусия за категория D
« Reply #22 on: 01.12.2015, 21:38:17 »
Обясни ми как се застрашава живота  и здравето на пътниците като не знае някоя категория? И щом е професионален, не виждам проблем да си кара автобуса.
ГИОРТ - Група Идиоти Отговорна за Разрушаванто на Транспорта

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2973
    • View Profile
Re: Дискусия за категория D
« Reply #23 on: 01.12.2015, 22:08:11 »
Обясни ми как се застрашава живота  и здравето на пътниците като не знае някоя категория?
Въпросът е принципен. ;) Щом един човек има професионална категория, то се предлога, че той трябва да е "изял" Закона и свързаните с него нормативно актове и "на сън да го бутнат", да може да ги рецитира.

А предишният път, когато господинът с псевдоним Ялта показа, че не познава добре закона беше когато бъркаше какъв е обхватът на една автобусна спирка, според Закона.  :neznam:
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline Emperor

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2717
  • Mercedes O305 1969-∞
    • View Profile
Re: Дискусия за категория D
« Reply #24 on: 01.12.2015, 22:21:24 »

Въпросът е принципен. ;) Щом един човек има професионална категория, то се предлога, че той трябва да е "изял" Закона и свързаните с него нормативно актове и "на сън да го бутнат", да може да ги рецитира.

Няма закон, който да забранява да не помниш някой от законите.
« Last Edit: 01.12.2015, 22:33:38 by Emperor »
ГИОРТ - Група Идиоти Отговорна за Разрушаванто на Транспорта

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4397
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Re: Дискусия за категория D
« Reply #25 on: 01.12.2015, 22:36:45 »
Този, който трябва да е изял законите и нормативните актове към него е правистът, не шофьорът. Защото когато един шофьор прави един завой, той не го прави по т4 ал8 от еди кое си. Той просто завива. Ако ти като шофьор започнеш да правиш маневри и през това време си рецитираш правилника, по който правиш маневрата...  :blink: Да, Ялта явно не е наясно с въпросната част от закона, ок. В случая обаче, няма никаква пречка той да управлява МПС от кат.Д с притежание на кат.Д+Е. Но ще има голям проблем ако управлява МПС от кат.Д+Е с притежание на кат.Д. Аз също не виждам абсолютно никакъв смисъл да знам спецификациите на категориите АМ, А1, А2, А и т.н., при положение, че знам, че имам категория В и с нея мога да управлявам лек автомобил. Защо ми е да знам, че категория А2 е за мотоциклети до еди колко си килограма, еди каква си мощност и брой на спиците на каплата? При положение, че аз съм отишъл да изкарам категория В, с която нямам право да управлявам лек автомобил, и съответно категория АМ, с която мога да управлявам мотопед. С какво останалата информация ми помага на практика в управлението на лек автомобил? Същото е и с Ялта. С какво му влияе знанието или незнанието на параметрите на категориите, след като той има категорията за управление на МПС, което управлява. С какво му помага тази информация в завиването, спирането по спирки и продаването на билети? След като 30 години го е правил.
П.П. А, да... и с какво това повлиява здравето на пътниците, при положение, че ги превозва водач с категорията, съответстваща на МПСто? Ако го карах аз, ок, ама другото са празни приказки!
« Last Edit: 01.12.2015, 22:40:14 by mihailo »
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Online hitar_potter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1662
    • View Profile
Re: Дискусия за категория D
« Reply #26 on: 01.12.2015, 23:34:12 »
Мястото на тази „дискусия“ е в кофата. В закона толкова ясно е написано, че няма какво да се обсъжда въобще. Ако ще и някои хора от 100 кладенци да носят вода, само и само да се почувстват прави.
Аз не мога да разбера какъв е проблемът, че се е изпикал на гумата?
О.о

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2973
    • View Profile
Re: Дискусия за категория D
« Reply #27 on: 03.12.2015, 19:39:52 »
Защото когато един шофьор прави един завой, той не го прави по т4 ал8 от еди кое си. Той просто завива.
Ако беше толкова просто, тогава изпитът за придобиване на правоспособност щеше да се изразява само в това човек да показва, че може да завива (управлява)...  :rolleyes:

Но, както знаем, се изискват и други неща, за да ти позволят да управляваш даден вид превозни средства, а именно - да знаеш законите, които регулират тази дейност.  ;)

Освен да "въртиш геврека", има и неща като маркировка, знаци, светофари и много други, както и понятия като предимство, престой, паркиране и т.н.

Вярно е, че незнанието на факта каква категория е необходима за съчленен автобус не застрашава директно живота и здравето на пътниците. Фактът, че професионален автобусен шофьор не знае какви са границите на автобусна спирка (нещо, което се случи във форума по-назад във времето) също трудно би довел до ситуация, която да застрашава живота и здравето на пътниците, въпреки че вече става дума за по-практически въпрос.

Но, както казах, въпросът е принципен. Както човек може да не знае неща, които пряко не застрашават живота и здравето на пътниците, така може и да не знае неща, които пряко застрашават живота и здравето.

Съжалявам, но е неприемливо професионален автобусен шофьор, който твърди, че има еди-колко си години опит, и на който са поверени хиляди животи всеки ден, да показва пропуски в знанията си за основния закон, който регулира неговата дейност. :neznam:
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2033
    • View Profile
    • Email
Re: Дискусия за категория D
« Reply #28 on: 08.12.2015, 23:54:32 »
Нито Emperor, нито mihailo са прави. Първо в правото има един основен принцип, който гласи, че незнанието на правото не оправдава нарушаването му. Второ, точките и алинеите и членовете и всички компоненти на нормативния акт се наричат разпоредби, които са нещо различно  от правните норми. Правните норми са правила за поведение, които се извличат от закона и имат стройна логическа структура. Съставени са от хипотеза, диспозиция и санкция. Хипотезата е мястото, където е записан юридическия факт. Юридическия факт е факт от действителноста, закрепен в правната норма, той служи за критерии дали нещо попада под обхвата на нормата или не. Диспозицията съдържа правилото за поведение, а санкцията, е ясно е.  Завиването не се прави по чл12, точка5, но е юридически факт или по-точно юридически акт. Ето какво би гласяла нормата:
АКО ЗАВИВАШ, ТО СИ ДЛЪЖЕН ДА ДАДЕШ МИГАЧ, В ПРОТИВЕН СЛУЧАЙ КАТ ЩЕ ТЕ ГЛОБИ.
А категориите ги има, защото книжката е свидетелство за правоспособност и съответната категория ти указва границите на простиране на правоспособността.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline TIGER64

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 180
    • View Profile
Re: Дискусия за категория D
« Reply #29 on: 27.01.2017, 09:22:36 »
Попитах чичо ми който цял живот е инструктор и каза дори ми показа,че Д+е се изисква само за автобус с ремарке. Съчленен автобус може да се кара само с Д.

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7938
    • View Profile
Re: Дискусия за категория D
« Reply #30 on: 27.01.2017, 12:56:38 »
И за това всички автобусни и тролейбусни шофьори минаха за Д+Е.
Аз помня един инструктор как спореше с нашата - трамвайна инструкторка, че видиш ли - щом той се движи направо по път с предимство, а трамваят завива наляво, движейки се срещуположно на същият път с предимство ,  то лекият автомобил е с предимство. Моите адмирации към чичо ти , но нека да прочете малко закона и особено - изискванията за категориите.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6249
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Дискусия за категория D
« Reply #31 on: 27.01.2017, 13:00:24 »
Очевидно ти не си прочел. НЕ се изисква категория Е за съчленени автобуси. Това че СА и СЕ са направили такова изискване не означава че това е задължително.

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10937
    • View Profile
    • Email
Re: Дискусия за категория D
« Reply #32 on: 28.01.2017, 09:14:16 »
Така е, има разлика между това което фирмата може да изисква и това което закона може да изисква. Не пречи фирмата да изисква повече, иначе в правилника пише че и само с Д може да се кара съчленен автобус. А пък автобуси с ремаркета отдавна няма, това е било в периода 50-те-70-те години, най-късно началото на 80-те да е имало.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Stierlitz

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 681
    • View Profile
Re: Дискусия за категория D
« Reply #33 on: 28.01.2017, 13:22:10 »
Има вариант туристически автобус с ремарке.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12469
    • View Profile
    • Email
Re: Дискусия за категория D
« Reply #34 on: 28.01.2017, 13:34:43 »
Има вариант туристически автобус с ремарке.
Да, такива се ползват доста за румънски, молдавски и украински куфарни екскурзии до Капалъчарши.