Author Topic: Човешки ресурси в МГТ  (Read 96354 times)

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4160
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1000 on: 13.03.2017, 11:18:24 »
В Германия този модел работи от 2004г. Няма как да се намесят профсъюзите - субконтракторите са извън тяхната юрисдикция. Точно поради това всеки един голям концерн в Германия има свои субконтрактори, които назначават вече, за да заобиколят синдикатите - Bosch си имат Bosch Engineering GmbH, VW си имат IAV, Porsche и Daimler също, просто не се сещам как се казват.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11742
    • View Profile
    • Email
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1001 on: 13.03.2017, 11:24:14 »
За жалост този перверзен експлоатационен модел на постоянно сменящи се кадри, фирми и поръчки навлиза с все по-голяма скорост в България и няма да е далеч времето, в което големите фирми няма да назначават директно при тях, а ще работят само през субконтрактори, за които персоналът ще бъде само разменна стока, леснозаменяем ежедневно дори.......

Само че по този начин лошото е че много пада качеството на стоките и услугите защото хората знаят че са от днес за утре и на никой не му дреме-всеки гледа да скатае и претупа нещата и само да си вземе парите. Така че големите фирми сами ще си го набутат, нищо чудно вместо печалби да почнат да трупат загуби по този начин. В основата на всяка успешна фирма е дългогодишния и добър колектив. Няма ли го нищо не върви, почват се скатавки, кражби, претупване и саботиране на работата и тн. Още повече, че хора за работа все по-трудно и по-трудно се намират, което допълнително усложнява нещата и настава една анархия. Работодателя знае че няма персонал и е принуден да държи на работа всякакви хора само и само да си изпълни поръчките, те пък от друга страна знаят че не ги пипат много защото ще минат месеци докато се намерят други на тяхното място и не си дават много зор.

Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4160
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1002 on: 13.03.2017, 11:29:18 »
Затова има термин Здравословна безработица - около 3-4%. Нито повече, нито по-малко. И задължително трябва да се избягва да има трайно безработни. Но този икономически модел не работи, или поне частично, дори в силно индустриализирана Германия - около 1% от безработните тук са трайно безработни, най-вече в бивше ГДР.

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1556
    • View Profile
    • Email
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1003 on: 13.03.2017, 13:09:11 »
За жалост този перверзен експлоатационен модел на постоянно сменящи се кадри, фирми и поръчки навлиза с все по-голяма скорост в България и няма да е далеч времето, в което големите фирми няма да назначават директно при тях, а ще работят само през субконтрактори, за които персоналът ще бъде само разменна стока, леснозаменяем ежедневно дори.......

За сега в България е по-добре да работиш във външна фирма, отколкото да си директно назначен обаче. Но развитието е ясно в коя посока върви.

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4160
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1004 on: 13.03.2017, 13:16:02 »
Какви са предимствата  :eek: Външната фирма може да те освободи от днес за утре. Отделно че външната фирма няма начин да ти плаща повече, отколкото ако си директно назначен - все пак те трябва да печелят от твоето преотдаване на другата фирма.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7118
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1005 on: 13.03.2017, 22:11:48 »
Да, ама ако станеш ненужен за дадена фирма/работа, ако работиш за т. нар. "външна фирма", лесно могат да ти намерят друга работа, а не да те уволнят, в случай че си директно назначен.

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4160
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1006 on: 13.03.2017, 22:16:54 »
 :) Дам, тоест няма да те освободят в понеделник, а във вторник или в сряда  :) Навремето, когато и аз работех през такива фирми, си мислех това, преди да видя после дискриминацията по отношение на заплащането и най-вече отношението, когато си "преотдаден под наем" на друга фирма.

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4241
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1007 on: 13.03.2017, 22:31:19 »
За това казвам,- Държавата ще се оправи тогава, когато всички станем като циганите, без работа, без имоти, без собственост, без да се спазват законите. Е тогава властимащите ще разберат че трябва да се мисли и за хората, иначе няма от какво да печелят.............
"Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща"!
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4241
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1008 on: 14.03.2017, 12:11:22 »
Жени заповядайте:

http://www.videoclip.bg/watch/676032_novinite-zapochvat-bezplatni-obucheniya-za-dami-shofori-na-avtob

P.S. Колегата Петров може да изпрати женската част от семейството, на безплатния курс.
"Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща"!
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3932
  • 9060
    • View Profile
    • Email
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1009 on: 14.03.2017, 13:58:32 »
Жени заповядайте:

http://www.videoclip.bg/watch/676032_novinite-zapochvat-bezplatni-obucheniya-za-dami-shofori-na-avtob

P.S. Колегата Петров може да изпрати женската част от семейството, на безплатния курс.
Сигурно е пълно с кандидатки....

Offline Emperor

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2868
  • Mercedes O305 1969-∞
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1010 on: 14.03.2017, 14:04:00 »
Това не е ли сексистко. Нали имаме равни права. С какво те заслужаават безплатно обучение.
ГИОРТ - Група Идиоти Отговорна за Разрушаванто на Транспорта

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2087
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1011 on: 14.03.2017, 14:41:36 »
Абсолютна полова дискриминация! Предлагам да се възползваме от правото си и да сезираме компетентните институции (Комисия за защита от дискриминацията) и/или други неправителствени организации  :hammer:

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1556
    • View Profile
    • Email
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1012 on: 14.03.2017, 14:48:49 »
Какви са предимствата  :eek:

Специално за сферата на градския транспорт, каквато е темата на форума - от това което съм прочел дотук - по-добро заплащане и по-гъвкаво работно време. Поправете ме ако не съм разбрал точно.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11742
    • View Profile
    • Email
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1013 on: 17.03.2017, 09:03:16 »
Айде сега глупости, сексистко дискриминация итн, едно време на такива работи им викахме да си кавалер. Абе толкова ли не може да сте малко кавалери, да се научите да правите нещо за дамите, да им остстъпвате, ако ще и финансово в случая?

Похвална е идеята иначе, аз отдавна съм писал че трябва да се направи някаква програма за привличане на млади кадри в областта на транспорта. Но трябва цялостна концепция, с безплатни курсове, социални придобивки, подобряване на условията на труд. На запад знаете ли колко млади девойчета има на по 25-30 години които карат съчленени автобуси? Та дори ако щете и двойносъчленени там където ги има. Трябва и на девойките да им се отстъпват и по-благоприятни смени, естествено че ако някое девойче на 25 години я пишат 10 дена само 2-ра смяна ипо 1 ден почивка няма да иска. Особено пък ако е с деца.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline hitar_potter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1826
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1014 on: 17.03.2017, 09:07:54 »
естествено че ако някое девойче на 25 години я пишат 10 дена само 2-ра смяна ипо 1 ден почивка няма да иска. Особено пък ако е с деца.
А, ако е мъж, е нормално това?

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11742
    • View Profile
    • Email
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1015 on: 17.03.2017, 09:16:18 »
Не е разбира се, иначе защо толкова хора особено млади напускат. Ясно е че работата е на смени и няма как, но поне да си работиш нормално 5 дена по 8 часа и 2 дена да почиваш, пък били те и през седмицата.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2087
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1016 on: 17.03.2017, 14:06:14 »
Да, да - айде като е девойче на 25-26 години и има деца, освен изброените от Иво привилегии, автоматично да и се дава възможно най-новия и що-годе читав автобус в гаража, защото вероятно девойчето няма да понесе да управлява стара бангия в съмнително техническо състояние по 10 часа на ден  :laugh:

Иначе сериозно, точно заради горните причини трябва да има равенство - ако се хваща на хорото, нека го играе като хората. Никой на никого не е длъжен, където и каквото да работи - в случая кавалерството няма значение.

Offline fgm

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 334
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1017 on: 17.03.2017, 17:20:15 »
Нищо против жените, но просто има професии, които не са за тях.
Помислете, за да им облекчат условията на труд, това ще води до влошаване на условията на труд на друг. Няма как е да иначе, просто защото това са скачени съдове, няма как като недонатоварваш един, да не донатовариш друг, просто защото работа е една и тя трябва да се свърши. Филма с "по-благоприятните" смени трябва още в зародиш да се изкорени, защото ще доведе до много неприятни ситуации, рано или късно. Графика е един и това е, не може дойде ми реда за нощна смяна, ама съм жена и айде бай Пешо ще кара втора нощна, пък аз дневна. Бай Пешо веднъж, дваж айде триж ще се съгласи, ама четвъртия път ще и тегли една майна и конфликта готов.
Затова нищо против жените, но без привилегии! Каквото за мъжете, това и за жените, точка.

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2395
    • View Profile
    • Email
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1018 on: 17.03.2017, 17:49:34 »
Нищо против жените, но просто има професии, които не са за тях.

Не е така, например едно от най-хубавите ми возения с дълга Шкода беше именно при жена, на къса Шкода също (при тази водачка, която стана известна в фейсбук, която я издирваха различни жълти сайтове и т.н.) Но като че условията в електротранспорта и по-точно в тролейбусния транспорт са по-добри от автото. Най-малкото няма такива отпадъци в движение като някои 0305 и БМЦ-та.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7118
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1019 on: 18.03.2017, 11:21:25 »
Има 2-3 жени водачи в Искър, на чиито умения могат да завидят доста техни колеги мъже.