Author Topic: Метролиния 3 и наземният транспорт  (Read 7097 times)

Offline mi6kina

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 355
    • View Profile
Реших да създам тази тема, за да обсъждаме варианти за настоящи и бъдещи промени свързани с настоящото му изграждане и бъдещото му ползване.

Аз лично, като настоящ жител на Овча купел се интересувам от това, как би се променил транспорта в района след като се открие метрото - например обръщалото на автобус 45 да стане като на метростанция Сливница, или да се създадът автобусни линии от близките квартали като Карпузица, Суходол, старата част на Овча Купел, които да са доизвозващи.

Ако някой има и официална информация за планове в тази насока, също е добре дошъл да сподели с нас. :)
« Last Edit: 12.02.2016, 05:57:24 by blagun »
Градски транспорт - разписания на градския транспорт в цяла България. Търсят се гост автори за нашия блог. За контакти: на ЛС! :)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3851
    • View Profile
По принцип е уместно 45 да се пренасочи към МД3 - така ще се съкрати курсът съответно ще намалее интервалът и ще се постигне по-удобно и ефективно довозване - до бъдещата МС край Гараж Земляне спокойно може да се стигне за 14-15 минути вместо 23 до МС Вардар на МД1 плюс добавено време в пик заради задръстванията по Мушанов и Възкресение съответно със сегашните  коли ще може спокойно да се поддържа интервал 11-12 минути пик и 17-18 извън пик и празник. Също 107 би могъл да довозва Карпузица до МД3 при вменяем интервал 16-17 минути пик и 24-25 извън пик и празник със сегашните коли вместо да се дрънка почти празен до Бояна. По Пушкин надали 107 има сериозни функции, тъй като редовните ТМ5, ТБ2 и 111 са в пешеходна достъпност за различните части на улицата и първите две линии осигуряват връзка с центъра. 56 е нужен за Факултета, Смърдана, ВСУ и Селскостопанска Академия и не трябва да се пренасочва.  :rolleyes: Не виждам как може да се постигне по-малко време за довозване на Суходол до МД3 в сравнение с това до МС Вардар на МД1.  :rolleyes:  63 следва да се подсили до три целодневни коли делник и празник и четвърта пикова за да е удобен и ефективен довозващ транспорт за Бояна.  :rolleyes: През лятото в празник може две от колите или евентуално и трите да имат курсове до Златните Мостове сутрин и вечер. :rolleyes:
« Last Edit: 11.02.2016, 17:07:17 by V.Peichev »

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6344
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Не е ли прекалено рано за подобна тема, пък и мисля че не и е мястото в метро раздела. Да свързана е с метрото, но не е част нито от строителството му, нито пък от последващата му работа.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3851
    • View Profile
По принцип е рано, но темата има връзка с ефективната работа на метрото - без удобно и ефективно довозване пътникопотокът му ще е значително по-малък. По-горе посочих някои добри опции за удобна и ефективна връзка на слабоефективни в момента линии с метрото като довозващи. :)

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11532
    • View Profile
То като цяло трябва да се преосмисли цялостната маршрутна мрежа на наземния градски транспорт. Тъй като и довозването към метростанциите от МД-1 и 2 не е много ефективно.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12682
    • View Profile
    • Email
Метростанциите между Орлов мост и Красно село са на силно комуникативни места. За съжаление Автогара Овча Купел не е в близост до метростанция. Не знам, дали ще има възможност да се обособи автобусно обръщало около началото на Президент Линкълн, откъдето да тръгват линии за Овча Купел-Любляна, Карпузица и Павлово. А45 става безсмислено да ходи до Вардар, но на запад може да стигне до Карпузица за качествена връзка с метрото, а А107 да остане само с клона си до Павлово и Бояна.
« Last Edit: 12.02.2016, 05:57:41 by blagun »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3851
    • View Profile
Ако 45 ходи до Карпузица районът около НБУ и Монтевидео остава със сравнително редкия 73, който изглежда недостатъчен особено празник. 107 е ненужен за Бояна и Павлово много по-смислено е да се подсили 63 до три целодневни коли и четвърта пикова. :rolleyes: По-добре е да има по-рядък 107 примерно на 16-17 минути пик и 24-25 извън пик довозващ Карпузица до МД3 и по-редовен 45 на 11-12 минути пик и 17-18 извън пик за Овча Купел и НБУ и двата със сегашния брой коли.  :rolleyes:
« Last Edit: 12.02.2016, 09:39:01 by V.Peichev »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11158
    • View Profile
    • Email
Не е ли прекалено рано за подобна тема

Рано, но тези неща се проучват и планират с години, така че според мен е напълно нормално вече да отворим и такава тема.

На мен се вижда идейно, в далечно бъдеще след завършването на 3-те метродиаметъра да се разкрие рингова автобусна линия, която да прави връзките между метродиаметрите. Разбира се да се движи по изцяло обособена скоростна бус-лента, по бъдещия рингов пробив от Слатина-Г.М.Димитров, Тодор Каблешков-Овча Купел като така ке се осъществява бърз трансфер на хора и бърза врзка с 3-те диаметъра. Ако се окаже че пътникопотока е много голям може да се мисли за възстановяване на околовръстната ж.п.линия която да прави тези връзки, както и крайградските влакове да навлизат навътре и да спират по спирки до мол Парадайс. Това говорим за далечно бъдеще разбира се, след 2020-та година, София няма такива средства да изгради всичко бързо и веднага.

Разглонение до Слатина иначе не мисля че е необходимо. Там има трамвайно трасе, което може да се обособи и огради, така че да стане скоростно и автономно, също така и автобус 9-ка. Но така или иначе вече има изградена железопътна инфраструктура.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11532
    • View Profile
Не разбирам защо трябва да е автобусна или околовръстна жп линия, след като има планове за скоростен трамвай по този бъдещ ринг?
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12682
    • View Profile
    • Email
Ако 45 ходи до Карпузица районът около НБУ и Монтевидео остава със сравнително редкия 73, който изглежда недостатъчен особено празник.
Пропуснах да отбележа, че това ще е след пускането на целия лъч до ОК-2. Тогава арйонът на НБУ и Монтевидео ще се обслужва от сравнително редовното метро.

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2288
    • View Profile
Ако 45 върви до Карпузица то тогава 107 де ще иде ? 2 автобуса там са не нужни . Евентуално може да се пренасочи 102 по Монтевидео и Боряна до банята и от там по Каблешков до България и надолу по маршрута си , но не се ли разшири Каблешков между Борис и Бъкстон е безсмисленно ! Има много варианти , но трябва да се огледат добре преди да се прилагат!
Когато мирогледа на човек се свие до една точка , той казва : Това е моята гледна точка !

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11158
    • View Profile
    • Email
Не разбирам защо трябва да е автобусна или околовръстна жп линия, след като има планове за скоростен трамвай по този бъдещ ринг?

Е ако го направят трамвай попринцип е най-добре, има най-голяма превозна способност и средна скорост от наземния траспорт ако се направи както трябва.

А за околовръстната ж.п.линия и крайградските влакове да навлизат до Хладилника ми се струва доста удобно. Представи си, заради лудницата в града живееш във вила около Своге например и с модерните Сименски отиваш направо в мола на Хладилника или на работа в някой от бизнесцентровете в района там-без конфликт с трафик, без зависимост от атмосферни условия, поледици нищо. Звучи като мечта нали, но нещо напълно постижимо.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12682
    • View Profile
    • Email
Да бе, тези дето ходят от Своге до Хладилника, пълнят цял влак! Като начало жп трасето трябва да е двупътно, да пресича безконфликтно сума улици, да изреже от Ловния и Южния парк, да се провре  по пътните възли на Гешов
 Това не е фантазия, а глупост.

Offline passenger

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 373
    • View Profile
Някъде бях чел за идеята околовръстна градска железница в София. Визуализирах го как би могло да изглежда заедно с метродиаметърите:

http://storage4.album.bg/19f/nazemka_ce0a8_31940272.png

После обаче осъзнах че идеята е малко остаряла и реших че далеч по-смислено е да се изгради наземна околовръстна линия било то метро, леко метро или скоростен трамвай, но да обхване по-широко София. В южната част по Каблешков-Кутев-Г.М.Димитров. Първия етап е Славия-Армеец, демек южната дъга, северната засега няма да оправдае средствата. В южната си част е достатъчно комуникатива, прави връзка с трите метродиаметъра, както и с такива важни места които нямат достатъчно транспорт като Автогара Овча купел и Арена Армеец. Вижте на картата, правих я преди време, вече не са занимавам с правене на схеми, дори не запазих файловете с които да ги модифицирам. Мога само с пейнта да нанасям поправки. Въпросната линия я обозначих като Т2 (в лилаво) на тази схема:

http://storage4.album.bg/224/rapid_transport_sofia_1__20d45_31940273.png
ex-putnik

Offline dan

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 987
    • View Profile
Някъде бях чел за идеята околовръстна градска железница в София. Визуализирах го как би могло да изглежда заедно с метродиаметърите:

http://storage4.album.bg/19f/nazemka_ce0a8_31940272.png

После обаче осъзнах че идеята е малко остаряла

Линията по Вардар не става за нищо, даже според мен трябва да се извади и да се разшири булеварда между Стамболийски и Т. Александров и ТМ 8 да се движи между платната, но едва ли това ще се случи.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11158
    • View Profile
    • Email
Е айде няма нужда от още асфалт и набутани автомобили-така си е добре :)

Иначе чак околовръстна метро линия надали ще има такъв мощен поток, но автобусна или трамвайна линия според мен ще си е оправдано, таман да не се претоварва станция Сердика защото всяко прекачване ще е свързано с преминаване през центъра.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12682
    • View Profile
    • Email
Е айде няма нужда от още асфалт и набутани автомобили-така си е добре :)
Кой каза, че е асфалт? По ОУП уж трамвайно трасе трябва да има по Вардар. Някога... Що се отнася до автомобилното трасе: колкото и да го разширят, светофарите на Възкресение, Стамболийски и Царица Йоанна го спират, а накрая се забива в Захарна фабрика без перспектива да стане градски ринг.

Да се върнем все пак на Метролиния 3. Трамвай по автономно трасе Асен Йорданов-Г.М.Димитров-пробив зад Зоопарка-Филип Кутев-Каблешков-Овча купел е идеално решение, и то ако пресича на 2 нива максимален брой от радиалните булеварди: Драган Цанков, Симеоновско, Черни връх, България и Цар Борис III. Заедно със скоростни ТМ5 и ТМ7 това дава завършена рамка на транспортната система в цяла Южна София - от Овча купел до Горубляне. Но май много се размечтах.

От по-текущите транспортни промени в Овча купел-2 след изграждането на цялата линия до бъдещата жп спирка Овча купел: Явно, че тандемът А11/60 ще се разреди, но няма как да бъдат спрени, както и А102, поради съществено различните маршрути спрямо този на метрото (даже на територията на комплекса). Евентуално А73 може да се насочи по бул.Овча купел-Каблешков. А59 също може да се удължи по Цар Борис III-Овча купел-Житница-Цар Борис III.
« Last Edit: 16.02.2016, 15:34:22 by blagun »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3851
    • View Profile
След построяването на МД3 до Овча Купел за 11 и 102 може да има разреждане с 1-2 коли делник пик за сметка на разпокъсаните, но не и по-силно - почти нямат дублаж с метрото и имат довозващи функции. На 60 може да се отнеме разпокъсаната пикова кола делник, но не бива да се разрежда повече за да изпълнява адекватни довозващи функции и да не стане твърде рядък въздуховоз .  59 е по-добре да обръща около гараж Земляне, имам съмнения доколко е удачна почивка на края на Мърчаево на пусто място. :rolleyes: Вардар няма перспектива да стане рингов булевард и не съм убеден, че е уместно разширяването му между Т. Александров и Стамболийски - забива се в Захарна Фабрика. :rolleyes: След пускането на метрото може 260 да бъде съкратен до Житница и да довозва Горна Баня няма смисъл да се дублира с ТМ5 и метрото.  :)
« Last Edit: 16.02.2016, 18:08:54 by V.Peichev »

Offline passenger

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 373
    • View Profile
Изграждането на кръгова метролиния, било то класическо метро или леко или метротрам, за близките 20-30 години е смислено само за южната част - Славия-Армеец. Северната част на града има още много да се развива докато се стигне за нужда от скоростен транспорт там. Освен бързото придвижване из цялата южна София /само Младост не влиза/ тази линия предлага и връзки с М1 на Г.М.Димитров, М2 на Витоша и с М3 в случай че разклоненията по Дойран и Армеец се реализират.
ex-putnik

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3851
    • View Profile
От Илиянци до Яна има ЖП линия, която би могла да се използва при бъдещо развитие на северната част на София за градска железница, ако в тази част на София възникне необходимост от скоростен транспорт с висока пропускателна способност. :)