Author Topic: Метролиния 3 и наземният транспорт  (Read 9941 times)

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3712
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Интересно, че никой не коментира Тролей 2, който се дублира най-много с МД3 - от пл. Ручей до Хаджи Димитър. За мен трябва да има една суперредовна довозваща линия от Бъкстон до пл. Ручей, Тролей 9 да е примерно до Гоце Делчев, докато 8 се прекара през Арсеналски и Хемус (ако се сложи мрежа там, както е по план). В другата част на трасето мисля, че 1-ата е достатъчна, а Хаджи Димитър ще мине и само с метро и 85/86/285. Другия вариант е да се поразместят автобусите, които доста се дублират почти в целия си маршрут.
Като жител на Хаджи Димитър абсолютно се възпротивявам на подобни налудничави идеи. Първо, двойката е една от най-натоварените линии в София и е равномерно натоварена по целия си маршрут. Прави много връзки и надали метрото ще намали толкова пътникопотока по нея. Второ, метрото минава по края на Хаджи Димитър и не е в пешеходна достъпност до голяма част от квартала. Без двойката вътрешността на квартала ще остане без адекватно обслужване. Трето, четворката на безумните си интервали (които след пускането на метрото ще станат сигурно още по-безумни) не е никаква алтернатива, а единицата не може да обслужва Хаджи Димитър първо заради ограничената пешеходна достъпност (същата като при метрото) и второ заради натовареността си. Ми то МД3 се дублира и с единицата, дай и нея да я закрием. Примерно да се скъси до кино Одеон.

Quote
Ето го маршрутът, одобрен преди почти две години:
И как селска линия, която прекосява половин София и със сигурност ще бъде на огромни интервали, ще реши транспортния проблем на Слатина?
« Last Edit: 21.01.2017, 02:41:15 by Sofia »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4026
    • View Profile
Подобен мастодонт Локорско - Студентски Град при това висящ в задръстванията на Лъвов Мост и Сточна Гара не решава никакви транспортни проблеми. Ако преминаването дори на единични автобуси по Владимир Минков - Лотко е невъзможно, то линията от северните квартали до Слатина може да завива от Ботевградско по Боян Магесник - един труден ляв завой е за предпочитане пред ненужно обикаляне и две сериозни задръствания. :rolleyes:

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2264
    • View Profile
    • Email
Ето го маршрутът, одобрен преди почти две години:
с.Локорско с.Чепинци с.Негован Чепинско шосе ул.Жак Дюкло (в обратна посока ул.Пет могили) ул.Рояк ул.Първа българска армия ул.Каменоделска ул. Козлодуй бул.Кн.Мария Луиза бул.Сливница бул.Данаил Николаев  ул.Силистра (в обратна посока ул.Милко Бичев) бул.Мадрид пътен възел Подуяне ул.Боян Магесник ул.Велчо Атанасов ул.Марагидик ул.Атанас Узунов ул.Иван Щерев ул.Слатинска ул.Иван Димитров-Куклата бул.Шипченски проход бул.Асен Йорданов бул.Г.М.Димитров ул.Акад.Стефан Младенов ул.Йордан Йосифов ул.Акад.Б.Стефанов (зала Христо Ботев, Студентски град)
Това е маршрутът на някогашната маршрутка 20, която смея да твърдя беше доста успешна, но този маршрут не е за автобус.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline cyberdude

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 547
    • View Profile
    • Email
Като жител на Хаджи Димитър абсолютно се възпротивявам на подобни налудничави идеи. Първо, двойката е една от най-натоварените линии в София и е равномерно натоварена по целия си маршрут. Прави много връзки и надали метрото ще намали толкова пътникопотока по нея. Второ, метрото минава по края на Хаджи Димитър и не е в пешеходна достъпност до голяма част от квартала. Без двойката вътрешността на квартала ще остане без адекватно обслужване. Трето, четворката на безумните си интервали (които след пускането на метрото ще станат сигурно още по-безумни) не е никаква алтернатива, а единицата не може да обслужва Хаджи Димитър първо заради ограничената пешеходна достъпност (същата като при метрото) и второ заради натовареността си. Ми то МД3 се дублира и с единицата, дай и нея да я закрием. Примерно да се скъси до кино Одеон.

Двойката е натоварена линия, но никой не пътува от Хаджи Димитър до Борово - обикновено се изпразва на СУ и оттам се качват изцяло нови пътници за МА/Борово/Бъкстон. За вътрешността на Хаджи Димитър четворката (на нормални интервали и със съчленени тролеи) ще си е достатъчна - тя ще довозва и до метрото, и до СУ. Ако някой иска да пътува от Хаджи Димитър до МА, с метрото ще му е в пъти по-бързо и удобно. Единицата ще остане като алтернатива за метрото от Левски до центъра, още повече, че последните станции след Герена сигурно ще се забавят.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12955
    • View Profile
    • Email
Както се посочи, метрото минава по южната периферия на Хаджи Димитър. Ако имаше повременна система на таксуване, може да се мисли за тролей-шатъл от Х. Димитър до Левски (малко просъществувалия ТБ12). Но при сегашното положение, как си представяш хората да вървят от СОМАТ почти до моста Чавдар, за да си хващат метрото оттам? А и ТБ2 изпълнява транспортна задача в гъстонаселените Борово и Манастирски ливади. Те какво да правят? Метролиния 3 не ходи на Паметника Левски, а и за СУ и източната част на идеалния център не е особено удобна.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4894
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Двойката е натоварена линия, но никой не пътува от Хаджи Димитър до Борово - обикновено се изпразва на СУ и оттам се качват изцяло нови пътници за МА/Борово/Бъкстон.

Това не е вярно! Нямаш наблюдения.
Тролейбус 2  се ползва по целия си маршрут просто защото няма алтернатива.
Относно реорганизацията - да, най-вероятно двойката ще я закрият, а пробега ще го разделят между 4 и нова линия, която да пътува между Левски-Г и Орлов мост,а 9-ката ще я удължат до Бъкстон.
При построяването на метрото до Левски-Г 1-цата трябва да се премести по Летоструй, заедно с новата линия до Орлов мост.
Ако имаше акъл общината - автобус 120 с пускането на третия метродиаметър трябва да стане тролейбус. Но те, знаем, че нямат.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3712
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Двойката е натоварена линия, но никой не пътува от Хаджи Димитър до Борово - обикновено се изпразва на СУ и оттам се качват изцяло нови пътници за МА/Борово/Бъкстон. За вътрешността на Хаджи Димитър четворката (на нормални интервали и със съчленени тролеи) ще си е достатъчна - тя ще довозва и до метрото, и до СУ. Ако някой иска да пътува от Хаджи Димитър до МА, с метрото ще му е в пъти по-бързо и удобно. Единицата ще остане като алтернатива за метрото от Левски до центъра, още повече, че последните станции след Герена сигурно ще се забавят.
Като човек пътувал дълги години с двойката те уверявам, че има много пътуващи по целия ѝ маршрут. Наблюдавал съм много хора, пътуващи от Хаджи Димитър до Центъра по хигиена и даже продължаващи към Борово.

Относно това, че на някой, пътуващ от Хаджи Димитър до Пенчо Славейков, ще му е по-бързо и удобно с метро, ами кое му е удобното на това да ходиш пеш до моста Чавдар или да чакаш нередовната четворка и да се прехвърляш на метро? Още повече, че метрото не е особено бързо, нали се разбра, че с 204 по-бързо се стига от Дружба до Орлов мост отколкото с метрото. Та в този ред на мисли много хора ще предпочетат да си вземат двойката до крайната точка вместо да ходят пеша или да се прехвърлят. Също така съм почти сигурен, че пътуването с метрото няма да е по-бързо. Обещавам като го пуснат да направя експеримент и да засека времепътуването с метрото и с тролея.

Въпреки наистина големия дублаж с метрото се надявам да не закрият двойката, защото даже и след пускането на МД3 ще си остане много използвана линия.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4026
    • View Profile
До ВМА в пик определено ще е по-бързо с прекачване на метро - ТБ2 виси в задръствания от Кракра до Петте Кьошета за разлика от 204, който няма задръствания между Дружба-2 и Орлов Мост. :rolleyes: До Център по Хигиена също с метро и малко пътуване с ТБ9 ще е по-бързо - при нормалния маршрут ТБ9 се задържа само на Сточна Гара и между НДК и Петте Кьошета.  От друга страна дублажът на ТБ2 не е чак толкова голям - от СУ до Александровска общо пет станции, в момента имаме ТМ8 дублиращ метрото в приблизително същата степен. :rolleyes: ТБ1 има четири станции дублаж с метрото в центъра. :rolleyes: При редуциране или премахване на ТБ2 задължително трябва да се увеличат сериозно колите по 4. :rolleyes:

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2358
    • View Profile
Надявам се да се мисли върху изцяло нова транспортна схема след въвеждането в експлоатация на МД3 !
Когато мирогледа на човек се свие до една точка , той казва : Това е моята гледна точка !

Offline kristian40t097

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 843
    • View Profile
    • Email
Определено София има нужда от нова транспорта схеме по подобие на Бургас, като гръбнак тук да бъдат метрото и трамваите и няколко автобусни линии, където няма наличие на горепосочените 2 вида релсов транспорт. Максимално трябва да се обособят трамвайните трасета и да се помислят по-адекватни маршрути и интервали за някои от трамвайните линии. Единственото, което ме притеснява е късите станции по МД3 и цяшостната малоумна политика на СО относно транспорта.
За трамвайния транспорт!!!!!

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2264
    • View Profile
    • Email
Двойката е натоварена линия, но никой не пътува от Хаджи Димитър до Борово - обикновено се изпразва на СУ и оттам се качват изцяло нови пътници за МА/Борово/Бъкстон. За вътрешността на Хаджи Димитър четворката (на нормални интервали и със съчленени тролеи) ще си е достатъчна - тя ще довозва и до метрото, и до СУ. Ако някой иска да пътува от Хаджи Димитър до МА, с метрото ще му е в пъти по-бързо и удобно. Единицата ще остане като алтернатива за метрото от Левски до центъра, още повече, че последните станции след Герена сигурно ще се забавят.
Застани 17:30 на СУ и изчакай ТБ2, реално ще слезнат доста хора, но тролейбусът никога не се изпразва, просто леко се разтоварва, благодарение на което чакащите на СУ можем да се качим, но наблюденията ти са грешни. Освен това в Х.Димитър си има хора, които чакат специално ТБ2 и такива, които чакат специално ТБ4 и тези хора никак не са малко.
« Last Edit: 21.01.2017, 16:33:56 by btr95 »
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline Eliyan

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 63
    • View Profile
    • Email
Аз си мисля дали не е възможно тб 2 да мине по Черковна, Ситняково и оттам- или Цар.шосе-канала-Пенчо Славейков--МА и по маршрута, или до Семинарията и нататък Св. Наум- Арсеналски- Гоце Делчев- Каблешков- Бъкстон.
При всички случаи връзката на Борово и Бъкстон с метрото си я представям с удължен тб 9, на целодневен интервал 5 мин и нощен 10.
В Хаджи Димитър тб 4 не би бил достатъчен, дори и да се учести двойно, и да мине на съчленени.
За Левски има хляб в идеята тб 1 да мине по Летоструй, но това значи преход на две нива с подлежащата на възстановяване жп линия,  а 120, ако остава, да тръгва от АС Изток , оттам по А 78 до кръстовището на Вазов и Черковна, след което по маршрута.

« Last Edit: 21.01.2017, 21:22:07 by Eliyan »

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3712
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Определено София има нужда от нова транспорта схеме по подобие на Бургас, като гръбнак тук да бъдат метрото и трамваите и няколко автобусни линии, където няма наличие на горепосочените 2 вида релсов транспорт.
А тролеите къде ги слагаш? Ако Столична община имаше някаква визия за градския транспорт и за подобряване на качеството на въздуха, щеше да развива тролейбусния транспорт замествайки автобусни линии с тролейбусни. Например 74 много лесно може да стане тролейбусна линия. За съжаление, както всички добре знаем, на общинарите мисленето не им е силната страна.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12955
    • View Profile
    • Email
В следващия етап, когато стане готова МС Георги Аспарухов, за да се направят вертикални връзки, може да се "кръстосат" А78 и 86: А78 - от Вл.Вазов по В.Кънчев и Резбарска до Малашевци, А86 - от СОМАТ по В.Кънчев и Вл.Вазов - до Враждебна.
Колкото до ТБ2: в момента по Дойран и Ген.Тошев вървят ТБ2 и 9 - всяка на 7 минути в пик. Не мога да си представя, как при евентуално закриване на ТБ2 ще се компенсира това само от деветката.
« Last Edit: 22.01.2017, 11:24:43 by blagun »

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4062
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Като говорим за ТБ2, трябва да направя едно важно уточнение - линията няма чисто безалтернативен участък - дори в Бъкстон се дублира с А63. После с ТБ9, ТБ8, ТБ1 и ТБ4 до края на трасето. Безалтернативна например е ТБ1 след Герена. Но по-правилното би било да се каже, че връзките на ТБ2 са безалтернативни - няма друго превозно средство, което да свързва Хаджи Димитър с Центъра и кварталите след Петте Кьошета. Така че помоему за каквото и да е отслабване на тб2 е просто абсурд да се говори, преди няколко години му махнаха няколко коли, когато пуснаха М2, в резултат на което вече няма часове от деня, в които линията да не е натоварена. Е, освен в порядъка 5-7 сутринта, разбира се.......

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4026
    • View Profile
ТБ2 се забива в задръствания от кръстовището на Дондуков и Кракра до Петте Кьошета съответно придвижването от Хаджи Димитър до Петте Кьошета и околността с метро ще е по-бързо в пик - от СУ до НДК метрото ще пътува 4-5 минути оттам още около 5 минути ходене, тролей в пик може да изгуби 20 минути ако не и повече. :rolleyes:

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2264
    • View Profile
    • Email
Е, освен в порядъка 5-7 сутринта, разбира се.......
Не зная защо хората си мислят, че в този порядък от време никой  не пътува, всъщност по това време пътуват немалко хора.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2358
    • View Profile
..... в момента по Дойран и Ген.Тошев вървят ТБ2 и 9 - всяка на 7 минути в пик. Не мога да си представя, как при евентуално закриване на ТБ2 ще се компенсира това само от деветката.

Сега ми мина през главата идеята за възможна размяна на крайните спирки на 2 и 8 ! 2 да ходи до Гоце Делчев , а 8 да подпомага 9 по Дойран ! Как ви се струва ?  :rolleyes:
Когато мирогледа на човек се свие до една точка , той казва : Това е моята гледна точка !

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2636
    • View Profile
Тб 8 със доста по сгъстен интервал.Нали?

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3712
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Е, освен в порядъка 5-7 сутринта, разбира се.......
Не зная защо хората си мислят, че в този порядък от време никой  не пътува, всъщност по това време пътуват немалко хора.
Точно така. Дълги години пътувах всяка сутрин с двойка, тръгваща около 6:30 от Хаджи Димитър. Още на първа спирка тролеят се пълнеше сериозно, а на Макгахан вече ставаше яка тъпканица. На СУ имаше известно разтоварване, но чак до Центъра по хигиена тролеят си оставаше доста пълен.